ghb bewaren

hej
hoelang kun je ghb aangelengd met kraantjeswater bewaren? Ik had eens iets gelezen over bacterieen die in het leidingwater zitten waardoord de gbh sneller slecht zou worden ?

ja maar ik koop altijd zuiveren , dus moet ik dat wel aanlengen met water..en als ik dan op een avond maar een half flesje neem van de ghb aangelengd met water, heb ik nog een half flesje over..vraag me gwn af hoelang ik nog kan wachten vooraleer die andere helft te consumeren :) grtz

Antigone

Belezen gebruiker
prutsemieke zei:
maar hoe snel precies ?:)
Geen idee, maar ik weet wel dat water kan bederven. Waarom doe je dat erbij, is echt zonde!!

Bewaar het gewoon puur en als je het wilt consumeren leng het dan aan met AA ofzo, is veel
lekkerder ook ipv "kraantjeswater" :smoke:

Antigone

Belezen gebruiker
Hoe lang kun je water eigenlijk in een flesje bewaren?

Dat is niet zo gemakkelijk te beantwoorden, omdat verschillende zaken hier een rol spelen. Water van goede kwaliteit kun je in een schone, glazen fles of kan (met deksel) in de koelkast wel een week bewaren.

De kwaliteit van het water wordt echter minder als het water buiten de koelkast wordt bewaard - bijvoorbeeld in een warme auto - het flesje niet schoon is of er direct uit de fles wordt gedronken, want dan komen er bacteriën in.

Om er zeker van te zijn dat het water in het flesje van goede kwaliteit is, kunt u het beste het water elke dag verversen. Kook regelmatig het flesje uit (ook de dop!) of vervang het.

Bovenaan