GHB + Alcohol

J0rrit

Badass junkie
Hoe gevaarlijk is dit eigenlijk? Echt zó gevaarlijk als je op verschillende websites leest en hoort. Dat je dan echt kans hebt om dood te gaan, maar dat zeiden ze vroeger ook over mdma tegen mij, ook bullshit gebleken.

En, als, hoe komt dit dan? Door een indirect gevolg van de combinatie, bijvoorbeeld zoals uitdroging bij mdma en alcohol, of door een direct gevolg van de combinatie ?

mmn

Belezen gebruiker
100 % zeker weet ik het niet maar het is meer zo in de trend van dat je ervan kan gaan kotsen (alcohol) en dat je van GHB in diepe slaap kan raken waardoor als je dat combineerd je kan stikken in je eigen kots. ik neem er ook wel eens gewoon een biertje bij maar ik denk niet dat het verstandig is om echt veel te gaan drinken totdat je dronken bent

correct me if i'm wrong :hearteyes: :wave:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens ghb genomen toen ik dronken was. Ik moest keihard kotsen en ben toen in slaap gevallen, gelukkig wel in mn eigen bed... Maar ik heb ook een paar keer gehad dat ik gewoon een beetje aangeschoten was en dan is een buisje ghb erbij best chill, het is alleen ontzettend moeilijk om dat in te schatten, zeker omdat alcohol je nogal overmoedig maakt :flushed:

mmn

Belezen gebruiker
Robdebob zei:
Ik heb wel eens ghb genomen toen ik dronken was. Ik moest keihard kotsen en ben toen in slaap gevallen, gelukkig wel in mn eigen bed... Maar ik heb ook een paar keer gehad dat ik gewoon een beetje aangeschoten was en dan is een buisje ghb erbij best chill, het is alleen ontzettend moeilijk om dat in te schatten, zeker omdat alcohol je nogal overmoedig maakt :flushed:

maar waarom wordt er eigenlijk voor deze combi gewaarschuwd omdat het 2 downers zijn ?

El Retro

Wijs gebruiker
Als je rustig drinkt, maar echt gewoon rustig is er nix aan de hand. Als ik van GHB uitga (want nog niet veel is gebeurd) is het gewoon van te drinken op het tempo als ik normaal zou doen. Dus als je rustig drinkt is er geen probleem.

J0rrit

Badass junkie
Ow oke, dan zit het wel goed. En, ik las hier laatst en in de krant over vervuilde GHB, met een levensgevaarlijke gootsteenomntstopper ofzo?

Is er een grote kans dat ik dat heb ? Of komt dat niet veel voor?

davie

Wijs gebruiker
Er is zeker een kans dat jij die hebt. Er is echt veel op de markt dat vervuild is. GHB maak je met NaOH en gootsteenonstopper bestaat uit bijna 100% NaOH. Daarnaast wordt er niet alleen gootsteenonstopper gebruikt, maar ook iets om inkt mee te verwijderen ofzo.

Ik zou eerder zeggen is er misschien een kans dat jij goed spul hebt. Ik denk dat misschien wel 75% vervuild is als het al niet meer is.

Maar het is niet verstandig om te gaan experimenteren met alcohol en ghb. Dit is geen drugs om je grens mee te gaan testen. Ik vind het ook geen drugs voor het uitgaansleven.

J0rrit

Badass junkie
davie zei:
Er is zeker een kans dat jij die hebt. Er is echt veel op de markt dat vervuild is. GHB maak je met NaOH en gootsteenonstopper bestaat uit bijna 100% NaOH. Daarnaast wordt er niet alleen gootsteenonstopper gebruikt, maar ook iets om inkt mee te verwijderen ofzo.

Ik zou eerder zeggen is er misschien een kans dat jij goed spul hebt. Ik denk dat misschien wel 75% vervuild is als het al niet meer is.

Maar het is niet verstandig om te gaan experimenteren met alcohol en ghb. Dit is geen drugs om je grens mee te gaan testen. Ik vind het ook geen drugs voor het uitgaansleven.

Zou ik het eerst laten testen, wilde het eigenlijk vanavond proberen? Grote kans dat er iets levensbedreigends inzit?Het ruikt chemisch en smaakt chemisch en zout. Zoals het hoort dus denk ik.

J0rrit

Badass junkie
davie zei:

Zou ik het eerst laten testen, wilde het eigenlijk vanavond proberen? Grote kans dat er iets levensbedreigends inzit?Het ruikt chemisch en smaakt chemisch en zout. Zoals het hoort dus denk ik.

davie

Wijs gebruiker
Een klein beetje is te verwaarlozen, maar voor langere tijd is het wel zinvol om het misschien eerst te laten testen.

Ik denk als je bron betrouwbaar is dat je vanavond gewoon kan gebruiken. Let wel op met doseren, want dat kan weleens misgaan waardoor je misselijk wordt en moet kotsen.

Ik gebruik ook weleens GBL en dat is ook niet al te gezond. Maar ja zoveel dingen zijn giftig. Dat kan er ook nog wel bij :grin:

J0rrit

Badass junkie
davie zei:
Een klein beetje is te verwaarlozen, maar voor langere tijd is het wel zinvol om het misschien eerst te laten testen.

Ik denk als je bron betrouwbaar is dat je vanavond gewoon kan gebruiken. Let wel op met doseren, want dat kan weleens misgaan waardoor je misselijk wordt en moet kotsen.

Ik gebruik ook weleens GBL en dat is ook niet al te gezond. Maar ja zoveel dingen zijn giftig. Dat kan er ook nog wel bij :grin:

Oke dankje voor je reactie, is er ook een kans dat het misschien GBL is? of is dat een stuk duurder ofzo? Dat ik uit voorzorg minder neem?

davie

Wijs gebruiker
Het kan altijd GBL zijn, maar dat merk je dan wel waarschijnlijk. Je ruikt dat of proeft dat.

GBL is zeer vloeibaar en GHB meestal wat stroperig of gelig. Ik vind GHB lekker smaken in verhouding tot GBL.

GHB is duurder dan GBL.

Ik weet niet waar je het wil gaan gebruiken. Maar als je uitgaat ben dan wat voorzichtig en begin rustig. Hou echt de tijd in de gaten en let op doseren. Als je thuis blijft, wat ik zelf veel beter vind, kan je beter kijken hoeveel je nodig hebt voor een goed gevoel. Maar ik zou zeker rustig beginnen. Het geeft een beter gevoel om te weinig te pakken in plaats van te veel. Denk ook echt niet ik zal wat meer pakken want voel me dan beter want dat is echt niet zo. Daar gaan veel mensen de fout in.

Veel plezier vanavond.

J0rrit

Badass junkie
davie zei:
Het kan altijd GBL zijn, maar dat merk je dan wel waarschijnlijk. Je ruikt dat of proeft dat.

GBL is zeer vloeibaar en GHB meestal wat stroperig of gelig. Ik vind GHB lekker smaken in verhouding tot GBL.

GHB is duurder dan GBL.

Ik weet niet waar je het wil gaan gebruiken. Maar als je uitgaat ben dan wat voorzichtig en begin rustig. Hou echt de tijd in de gaten en let op doseren. Als je thuis blijft, wat ik zelf veel beter vind, kan je beter kijken hoeveel je nodig hebt voor een goed gevoel. Maar ik zou zeker rustig beginnen. Het geeft een beter gevoel om te weinig te pakken in plaats van te veel. Denk ook echt niet ik zal wat meer pakken want voel me dan beter want dat is echt niet zo. Daar gaan veel mensen de fout in.

Veel plezier vanavond.

Tnx, we gaan het gewoon buiten doen, beetje rondhangen en wachten op het effect. Dan wss naar de stad, ligt eraan hoe het uitpakt. Beginnen met 1.5 ML ofzo, dan, naar gevoel, steeds 0,5 erbij opfzo.

mmn

Belezen gebruiker
DarkScope zei:
davie zei:

GHB is duurder dan GBL.

Veel plezier vanavond.

Tnx, we gaan het gewoon buiten doen, beetje rondhangen en wachten op het effect. Dan wss naar de stad, ligt eraan hoe het uitpakt. Beginnen met 1.5 ML ofzo, dan, naar gevoel, steeds 0,5 erbij opfzo.

als je hem lekker voelt moet je niet meer bijnemen vaak doe je dit wel en dan neem je teveel wat echt niet prettig is als je wel teveel neemt ga dan niet op een bankje buiten zitten, want dan ga je zitten slapen, want het is niet zoals je normaal als je moe bent in slaap valt dit heb je bijna niet door. neem je teveel ga dan rustig naar huis :hearteyes: :wave:

Flugeltje

Wijs gebruiker
mmn zei:
als je hem lekker voelt moet je niet meer bijnemen vaak doe je dit wel en dan neem je teveel wat echt niet prettig is als je wel teveel neemt ga dan niet op een bankje buiten zitten, want dan ga je zitten slapen, want het is niet zoals je normaal als je moe bent in slaap valt dit heb je bijna niet door. neem je teveel ga dan rustig naar huis :hearteyes: :wave:

Met de nadruk op GA (en niet rijden)

mmn

Belezen gebruiker
Flugeltje zei:
mmn zei:

Met de nadruk op GA (en niet rijden)

ja dat ZEKER lopen oke maar fietsen en alle andere manieren van vervoer zijn niet goed. fietsen denk je valt wel mee maar ik viel vorige keer ook de helft van de tijd in slaap gelukkig schrik dan steeds weer wakker maar het is toch ERG gevaarlijk om 50 % van de tijd dat je fietst je ogen dicht te hebben. :rolleyes: :hearteyes: :hearteyes: :wave:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ehm... ja... :confused:

Als je te hard gaat, zou ik niet direct naar huis spurten, beter is het om gewoon rustig te blijven zitten met de mensen om je heen die je vertrouwd, en die vast niet allemaal even hard gaan. Die kunnen een beetje op je letten, en bij je blijven als je out gaat. (dat is verder niet erg, duurt een half uurtje, en dan ben je in 1 klap weer klaarwakker, en weet je niet eens meer dat je iets hebt gemist)

Sowieso ben je na een uurtje weer normaal, en dan voel je je gelijk weer echt helemaal goed, dus dan kun je zo weer door! (maar niet gelijk bijnemen, beter is het anderhalf uur te wachten, en dan een net wat kleinere dosis nemen dan de eerste keer ...

Eckster C

Bewuste gebruiker
Ghb + alcohol goede combi maar niet overdrijven en af en toe wat water drinken dus ghb +alcohol lekker draaaaien

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind t trouwens geen goede combi. Ik heb nu twee keer gehad dat ik eerst helemaal bezopen was, en toen GHB erin gooide, en toen echt SUPER draaierig werd, alsof je je hoofd keihard heen en weer schud, maar dan zonder dat je dat doet :mrgreen: En toen ging ik out, en daarna was ik misseklijk en moest ik kotsen :)

J0rrit

Badass junkie
Ik hjeb het gisteren geprobeerd, ik was niet zeker of het ghb of gbl was, of dat het in ieder geval al iets was. het rook wel chemisch en smaakte zout ( dit proef je nauwelijks in een heel glas cole bijvoorbeeld ).

We begonnen daarom met 1,5 ml, als voorzorg, want stel het was GBL of zelfs iets heel anders een heel gevaarlijk middel bijvoorbeeld. Van deze 1,5 ml voelde we bijzonder weinig. Toen na 45 min weer 1,5 ml erbij. We begonnen wel wat te voelen en het voelde een beetje als een opkomende mdma, verder kwam het niet echt. Toen na een half uur 1 ml erbij. We voelde ons wel een beetje meer relaxt, en ik had wat minder kracht in armen + benen leek het wel. Toen na een half uur weer 2 ml erbij, maar steeds kwam het een beetje op: ik kreeg een warme gloed over me heen, werd wat waziger ma dat gevoel was steeds zo weer weg.

Toen besloten we om de rest te pakken, dit was ongeveer nog 2.5-3 ml eneen half uur na die 2 ml. Hierna voelde we wel degelijk wat. Opeens werd ik waziger en begon ik te wankelen een beetje, ik kon net zoals bij alcohol niet echt meer recht lopen, verder waren me ledematen ( vooral mijn benen ) echt verslapt, en ik had een rare waas voor mijn ogen, een beetje zoals bij alcohol, dat je niet alles meer scherp ziet, maar toch net iets anders.

Toen we nog 2 sticks hadden gerookt sloegen deze in als een bom, ik werd echt zwaarder en het leek alsof de zwaartekracht echt toegenomen was. Ik voelde me echt lekker en had ook wel een beetje zon love-feeling, en een lulkick. Maar tegelijkertijd was ik zeker niet wakker, ik had het best moeilijk mijn ogen open te houden en als ik was gaan zitten was ik zeker in slaap gevallen. Geil was ik er niet echt van, een beetje, maar dat heb ik bij elke drug wel.

Ik vond het wel best veel weg hebben van MDMA, kwa gevoel ( love ) maar ook kwa de wazigheid. Het leek wel alsof het de verdovende variant was van mdma ofzo, maar tegelijkertijd had het ook wel wat weg van alcohol, het wankelen, niet scherp zien, beetje dat draaierige gevoel. Verder had ik van die hele lekkere rillingen door me heen opeens ( een beetje zoals bij mdma ), maar echt meer IN mijn lichaam ipv eroverheen, echt van die kriebels meer. Verder had ik ook zon drukkend gevoel in mijn hoofd, en last van nekpijn.

Nu is mijn vraag, is dit na mijn beschrijving te hebben gelezen wss GHB of niet? Op het begin dachten wij namelijk aan vloeibare mdma ofzo, maar daarna voelde het toch wel degelijk anders, maar je weet maar nooit. En áls het GHB is, is het dan per definitie heel slechte, of voel je goede GHB ook bar weinig van als je maar zo weinig neemt, hadden we iets van 4-5 ml in 1 keer moeten nemen?

mmn

Belezen gebruiker
haha leuke ervaring he duidelijk had je GHB dat is het enigste wat zout is daarom moest je ook meer als 1,5 ml nemen :hearteyes: :wave:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Eckster C zei:
Ghb + alcohol goede combi maar niet overdrijven en af en toe wat water drinken dus ghb +alcohol lekker draaaaien

Waarom af en toe water drinken? Heb je daar ook een onderbouwing voor of zeg je dit zomaar ?

J0rrit

Badass junkie
Flugeltje zei:
Eckster C zei:

Waarom af en toe water drinken? Heb je daar ook een onderbouwing voor of zeg je dit zomaar ?

Ik denk omdat GHB ( neem ik aan ) ook vochtuidrijvend is net als alcohol en xtc.

J0rrit

Badass junkie
mmn zei:
haha leuke ervaring he duidelijk had je GHB dat is het enigste wat zout is daarom moest je ook meer als 1,5 ml nemen :hearteyes: :wave:

Stel ze hebbene xtra zout toegevoegd om het ghb te laten lijken? ( ik weet ik draaf misschien een beetje door ). Lijkt mijn beschrijving verder op die van ghb-feel? Lijkt ghb ook echt een beetje op mdma en alcohhol ( combinatie beetje ), kwa effect, alleen dan sloompie?

Tnx voor je reactie.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik vind het zelf meer een kruising tussen stoned en dronken zijn. Je wordt er goed wazig van maar je hebt niet de kater van alcohol. je wordt er ook weer niet zo duf van als wiet. Ideaal dus eigenlijk :hearteyes:

Ik vraag me soms echt af waarom ik er niet verslaafd aan ben :mrgreen:

J0rrit

Badass junkie
Robdebob zei:
Ik vind het zelf meer een kruising tussen stoned en dronken zijn. Je wordt er goed wazig van maar je hebt niet de kater van alcohol. je wordt er ook weer niet zo duf van als wiet. Ideaal dus eigenlijk :hearteyes:

Ik vraag me soms echt af waarom ik er niet verslaafd aan ben :mrgreen:

Klopt wel, maar ik had vanmorgen het gevoel alsof ik gisteren best veel gdronken had, terwijl het maar 1 wodka red bull was :confused:.

MissMarie

Newbie
dat heb je wel eens
niet te veel ghb zorgt ook voor een effect een beetje vergelijkbaar met alcohol
misschien daardoor
ik weet het niet

Robdebob

Bewuste gebruiker
@ darkscope: dat is raar, ik heb van de g nooit een kater. Ik voel me vaak de ochtend erna helemaal prima :sunglasses:

@ fluger: in ghb zit natuurlijk ontzettend veel zout. Om dat te compenseren is het aan te raden om wat water te drinken, lijkt me.

J0rrit

Badass junkie
Robdebob zei:
@ darkscope: dat is raar, ik heb van de g nooit een kater. Ik voel me vaak de ochtend erna helemaal prima :sunglasses:

@ fluger: in ghb zit natuurlijk ontzettend veel zout. Om dat te compenseren is het aan te raden om wat water te drinken, lijkt me.

Ja ik weet ook niet hoe het kwam, misschien omdat we ook best wat wiet hebben gerookt.

El Retro

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
Nu is mijn vraag, is dit na mijn beschrijving te hebben gelezen wss GHB of niet? Op het begin dachten wij namelijk aan vloeibare mdma ofzo, maar daarna voelde het toch wel degelijk anders, maar je weet maar nooit. En áls het GHB is, is het dan per definitie heel slechte, of voel je goede GHB ook bar weinig van als je maar zo weinig neemt, hadden we iets van 4-5 ml in 1 keer moeten nemen?

Vloeibare MDMA :'), van welke planneet komen jullie daar?

Maar goed, dit terzijde. De beschrijving die je geeft is zeker wel GHB. Ik heb er namelijk ook een love-gevoel van, toch zeker op een feestje. Maar ik denk dat je GHB kwalitatief idd niet was wat het moest zijn. Normaal zou je van die dosissen die jij nam al veel vroeger behoorlijk van de kaart moeten zijn, of op zen minst toch goed wat voelen.

Eckster C

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
Robdebob zei:

Ja ik weet ook niet hoe het kwam, misschien omdat we ook best wat wiet hebben gerookt.
Heb ja van wiet tegenwoordig ook al katers? :P niet op jou persoonlijk bedoeld he dark :d

J0rrit

Badass junkie
Eckster C zei:
DarkScope zei:
Robdebob zei:

Heb ja van wiet tegenwoordig ook al katers? :P niet op jou persoonlijk bedoeld he dark :d

Nee zeker geen katers. Maar als ik echt stevig geblowed heb een avond, ben ik de volgende morgen zeker niet helemaal fit en helemaal kiplekker zoals normaal.

mmn

Belezen gebruiker
je kan wel degelijk een kater hebben van GHB ze noemen het dan licht hoofdig, maar dat duurt vaak niet lang :P

Purple haze

Bewuste gebruiker
GHB heeft een verdovende werking. Alcohol heeft dat ook. En als je dat gaat combineren kan het wel eens een vervelende uitwerking hebben.

J0rrit

Badass junkie
Had gister eerst ongeveer een dopje van 5 ml, een uur tot 1,5 uur later weer zon dopje. Had ook 3 biertjes volgens mij en een whisky cola gedronken. Ik en die andere gast gingen op een gegeven moment super hard, maar kwa gevoel niet té hard, maar hadden echt last van onze maag en hebben dus ook zeker een uur lang regelmatig lopen kotsen. Vervuild of kan ook gewoon door de g komen die last van je maag ( of g+ alci)?

roaren*

Bewuste gebruiker
Als ik ghb gebruik heb ek altijd wel een beetje last van men maag, komt meestal wel door de vieze smaak denk ek, en ik had altijd hele pure ghb, GBL+NaOH zonder enige viezigheid erin (hoe het hoort dus) en ik gebruikte nooit alcohol + ghb. Ik denk dus gewoon dat ik een zwakke maag heb

GHB + Alcohol is geen goeie combinatie, veel te gevaarlijk dus kzou et zeker afraden. Als je goeie GHB hebt ga je al hard genoeg en is alcohol niet meer nodig :wink: :)

J0rrit

Badass junkie
Iemand hier al ervaring met redelijk grote hoeveelheid ghb + kleine hoeveelheid alcohol is kotsen en zelfde hoeveelheid ghb zonder alcohol niet bijvoorbeeld?

Ik vraag me namelijk af of het door de alcohol toevoeging komt, dat ghb + alcohol voor je maag dus echt niet goed is?

EDIT: is het bij ghb net zo standaard om bij te grote hoeveelheid te kotsen net zoals bij alcohol ( aangezien het een beetje van elkaar weg heeft )?

Bovenaan