gewoon....maar ook niet....

Hey!

Ben een gozer van 26 en blow ongeveer sinds mijn 14e.....
De tijden van lachkicks en zot geouwehoer met emmers, flessen, 3m vloei enz. heb ik al achter me ......
Eigenlijk is blowen gewoon geworden.....maar wel een constante factor.!!!
:smoke:

Heb ook een paar jaar flink geslikt en gesnoven, maar daar ben ik hard weer van teruggekomen!!!

of het nu slecht is of niet??

ik denk het niet.....ik heb het idee dat je lichaam gewoon leert omgaan met de constante toevoer van thc....zo rij ik al bijna 7 jaar auto, kan me niet herinneren (ja!, m'n korte termijngeheugen 'hapert' als ik er bij moet, maar 3-4 minuten later schiet datgene je toch altijd wel weer te binnen!! leer je ook mee leven :grin: )
dat ik nuchter heb gereden, ben 1x aangereden, verder niets....

heb examens stoned gehaald en kan stoned (naar mijn idee) beter leren omdat ik er dan 'dieper' in zit....
Ben aan het knutselen met electronica, altijd stoned..... (spanningen van 300-500v) 1x een klap gehad, maar wist toen niet dat elco's opgeladen bleven :rolleyes:

Ik ben wel zo slim dat ik soms even niet blow als ik bijv. een sollicitatiegesprek o.i.d. moet voeren...! maar verder

Kortom....ik ben wel verslaafd maar heb daar geen last van.....(tja soms wat gewetenswroeging!!!)

Alleen sociaal....als ik geblowd heb kan ik slecht met vreemden praten, klap dicht of begin te hakkelen....met vrienden is het geen probleem!!

Zijn er meer mensen die dit hebben???

Is dit een gevolg van 'versterkte indrukken' of is er een verklaring in
de chemische kant van de THC te vinden, haha, of licht het gewoon aan mij?

De groetsels en rook smakelijk....

thermionic

BombSki

Bewuste gebruiker
dat cannabis geen grote effecten heeft op lange termijn was mij al bekend, mijn ouders blowen 30 jaar lang dagelijks en hebben een redelijk normaal leven (werk, sociale contacten etc.
Hoe het met hun geheugen en longen aan toe is weet ik niet, maarja zo heeft alles wel zn nadelen niet? ga van iemand die "gematigd 1 a 2 glazen per dag" drinkt maar eens naar de lever kijken.

Ik merk wel dat ik problemen heb met praten als ik geblowt heb, je kent wel van die mensen die onzeker zijn en daarom hun eigen mening maar half durven te vertellen, heb ik echt niets tegen te zeggen als ik heb geblowt
je weet wel, van die mensen die vragen wat je ergens van vind, en dan hun ":mening" op jouw antwoord baseren of enigzins veranderen

caatje

Badass junkie
thermionic zei:
Heb ook een paar jaar flink geslikt en gesnoven, maar daar ben ik hard weer van teruggekomen!!!

ik denk het niet.....ik heb het idee dat je lichaam gewoon leert omgaan met de constante toevoer van thc

Ik denk wel dat t slecht is maar dat je lichaam zich idd wel aanpast. Das toch met alles? eten, roken je leefstijl.... Je zult er niet langer door leven denk ik maar er zijn zoveel mensen die oud worden met hun borrel en sigaret/sigaar

thermionic zei:
Alleen sociaal....als ik geblowd heb kan ik slecht met vreemden praten, klap dicht of begin te hakkelen....met vrienden is het geen probleem!!

Ik heb t zowiezo met drugs op. Met een joint maakt t me niet zo veel maar met xtc achter de kiezen wil ik geen vreemden om me heen. Ga dr echt van door t dolle helaas.

inderdaad....hmmm...'t zal wel zijn omdat je dan toch op een andere frequentie zit....je kijkt ook net wat anders tegen nuchtere mensen aan...

@caatje, heb je dat ook als die vreemden ook snoepjes op hebben???

ik kreeg, net als bij paddo' altijd een soort 'observer' gevoel....dat je eigenlijk je hele omgeving 'doorziet', kleine gedraginkjes van mensen die je dan als nel kunt passen in hun verdere gedrag.
Manier van praten als iemand niet eerlijk is of slecht op zijn/haar gemak pik je er zo uit!

mischien merk je dat normaal ook wel maar sta je er dan niet bij stil....

spacekonijn

Badass junkie
veel problemen die blowen veroorzaken bestaan niet ... zoals alles in het leven is het meeste psychisch als je jezelf een beetje kent en over het 'paranoia' van blowen heen kan stappen denk ik ook dat blowen weinig schade aanricht.

ik denk dat je stoned ook best met vreemde kan praten als je er maar ff je best voordoet.
zelfde geldt voor mij met mn ouders , tijdje geleden kon ik echt niet knetterstoned bij mn ouders gaan zitte.
ik wist niks te zeggen deed raar en dacht bij alles dat ze mij raar vonden.

als je ff logisch gaat nadenken ( onder invloed bij je ouders) valt t allemaal wel mee en als je gewoon een beetje lollig en luchtig blijft word het nog leuk ook

Haze

Bewuste gebruiker
thermionic zei:
Hey!
(ja!, m'n korte termijngeheugen 'hapert' als ik er bij moet, maar 3-4 minuten later schiet datgene je toch altijd wel weer te binnen!! leer je ook mee leven :grin: )

Komt me zeer bekend voor :rolleyes:

Hmm vrij weinig last van, Ligt mischien eraan wat voor persoon je bent? Ingetogen of uitgesproken ofzo?

Jeller

Badass junkie
BombSki zei:
dat cannabis geen grote effecten heeft op lange termijn was mij al bekend, mijn ouders blowen 30 jaar lang dagelijks en hebben een redelijk normaal leven (werk, sociale contacten etc.
Hoe het met hun geheugen en longen aan toe is weet ik niet, maarja zo heeft alles wel zn nadelen niet? ga van iemand die "gematigd 1 a 2 glazen per dag" drinkt maar eens naar de lever kijken.

Ik merk wel dat ik problemen heb met praten als ik geblowt heb, je kent wel van die mensen die onzeker zijn en daarom hun eigen mening maar half durven te vertellen, heb ik echt niets tegen te zeggen als ik heb geblowt
je weet wel, van die mensen die vragen wat je ergens van vind, en dan hun ":mening" op jouw antwoord baseren of enigzins veranderen
no offence maar ik denk na 30 jaar blowen je longen er wel slechter uitzien dan je lever na 30 jaar 1 a 2 glazen bier/wijn drinken

maar eigenlijk verandert het bij de meesten niet zoveel in je leven zoalng je nog interesses hebt behalve blowen.. toch vind ik het nu leuker om alleen in het weekend te blowen omdat het dan speciaal lijkt en als ontspanning is voor een weekje school

caatje

Badass junkie
thermionic zei:
@caatje, heb je dat ook als die vreemden ook snoepjes op hebben???

ik kreeg, net als bij paddo' altijd een soort 'observer' gevoel....dat je eigenlijk je hele omgeving 'doorziet', kleine gedraginkjes van mensen die je dan als nel kunt passen in hun verdere gedrag.
Manier van praten als iemand niet eerlijk is of slecht op zijn/haar gemak pik je er zo uit!

Ja dan heb ik t ook.
Ik denk dat ik de oorzaak wel weet. Het was namelijk op een feestje bij een vriendinen ik had er 2 binnen no time naar binnen gewerkt. Ze sloegen in als een bom. Op dat feest was ook een meisje dat me constant zat te observeren. Zij was nuchter tussen alle gebruikers. Mijn vermoeden is dat t m daar in zit. Dat was t moment dat ik afbrak.
Dat en t gevoel van schaamte achteraf.

BacingsPen

Badass junkie
mmm, ja dat gevoel kan ik wel begrijpen :) Het is niet zo gek dat je een naar gevoel krijgt als een 'nuchtere' persoon zit te observeren. Die mensen moet je er eigenlijk niet bij hebben :rolleyes:

Maareh @ topic starter. Blow zelf nog niet zolang, maar heb ook niet echt het idee dat cannabis negatieve gevolgen voor mij hebben. Blow niet fulltime maar alleen 's avonds.

Het ligt er natuurlijk aan hoe je met het effect omgaat en of je het effect een goede riching op kunt sturen :stoned:

Ik denk dat je er wel verstandig aan doet om wat minder te roken. Je kan bijvoorbeeld gaan vaporizen. Op deze manier verbrand je de wiet neit, maar je verdampt het! Geeft een heel ander effect maar werkt zeer effectief! Of je kan natuurlijk ook spacecake bakken of hasjmelk maken :wink:

Wat is er mis met het blowen voor 'af en toe' te laten?

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
thermionic zei:
Hey!

Ben een gozer van 26 en blow ongeveer sinds mijn 14e.....
De tijden van lachkicks en zot geouwehoer met emmers, flessen, 3m vloei enz. heb ik al achter me ......
Eigenlijk is blowen gewoon geworden.....maar wel een constante factor.!!!
:smoke:

ik denk het niet.....ik heb het idee dat je lichaam gewoon leert omgaan met de constante toevoer van thc....zo rij ik al bijna 7 jaar auto, kan me niet herinneren (ja!, m'n korte termijngeheugen 'hapert' als ik er bij moet, maar 3-4 minuten later schiet datgene je toch altijd wel weer te binnen!! leer je ook mee leven :grin: )
dat ik nuchter heb gereden, ben 1x aangereden, verder niets....

heb examens stoned gehaald en kan stoned (naar mijn idee) beter leren omdat ik er dan 'dieper' in zit....
Ben aan het knutselen met electronica, altijd stoned..... (spanningen van 300-500v) 1x een klap gehad, maar wist toen niet dat elco's opgeladen bleven :rolleyes:

Ik ben wel zo slim dat ik soms even niet blow als ik bijv. een sollicitatiegesprek o.i.d. moet voeren...! maar verder

Kortom....ik ben wel verslaafd maar heb daar geen last van.....(tja soms wat gewetenswroeging!!!)

Is dit een gevolg van 'versterkte indrukken' of is er een verklaring in
de chemische kant van de THC te vinden, haha, of licht het gewoon aan mij?

De groetsels en rook smakelijk....

thermionic
Zoiets heb ik ook meegemaakt. Sterker nog ,wat jij uitlegt, heb ik ook hetzelfde voorgevoel.
Kortetermijngeheugen "hapert" af en toe.Gelukkig het gebeurd niet dagelijks. :)
Ja, ik ben ook erg sociaal persoon. Ik maak niet gauw met onbekenden voor een praatje of zo.

BombSki

Bewuste gebruiker
thermionic zei:

Jep ik wou het zeggen maar kon het niet goed onder woorden brengen! ik heb mensen vaak 'door'. ik weet waarom ze iets zeggen of wat ze van me willen, of ze wel de waarheid zeggen. Vaak als ik iemand 'doorheb' wil ik niet graag meer met ze praten, over wat dan ook.

Jeller zei:
no offence maar ik denk na 30 jaar blowen je longen er wel slechter uitzien dan je lever na 30 jaar 1 a 2 glazen bier/wijn drinken

Moet ik er wel bij vertellen dat daarvan zon 27jaar alleen puur is, wat dus veel minder slecht is dan met tabak (over een termijn van 30 jaar is dat echt wel veel verschil).
Maarja drinken en blowen is beide niet goed voor je lichaam, dus wat maakt het eigenlijk uit..

Jeller

Badass junkie
inderdaad, maar de schadelijkheid van alcohol is volgens mij wat complexer.. als je maar één glaasje per dag drinkt is dat niets kan zelfs gezond zijn. Als je echter elke dag 7-10 glazen drinkt dan wordt je een wrak na een tijdje.. bij weed zie je er gewoon wat lomer uit als je elke dag blowt en je longen gaan er aardig kapot van, maar voor de rest van je lichaam kan het weinig kwaad.. eigenlijk zou je altijd moetne vaporizen of spacecake eten als je elke dag stoned wil zijn

BacingsPen

Badass junkie
klopt...

Dat ben ik ook aan het proberen...

En ik vraag me af of ik er echt zo loom uit zie...

Volgens mij merkt niemand het aan me behalve mijn pa hooguit...

Bovenaan