Titel zegt het al.
Iemand bekend met 23?
En hoe dat linkt met hoe de wereld zal vergaan, en wat jou rol daarbij zal zijn?
Bijvoorbeeld muziekvideo's zitten tegenwoordig vol met dergelijke occulte symboliek. Ik kan mezelf niet wijsmaken dat dat toeval is en het is tegenwoordig zo schaamteloos aanwezig dat je het praktisch niet kunt missen. Ik denk dat bepaalde groeperingen heel goed weten dat wij als mensen onszelf letterlijk gek kunnen maken met dit soort dingen. En je kunt je dan afvragen wat de duistere reden daarachter is.
Ik vind die theorieën juist altijd eerder lachwekkend en aan elkaar zitten van indirect en arbitrair "bewijs". Weinig indrukwekkends aan behalve misschien de tijd die ze er in hebben gestoken.Net als bij die conspiracy theories. Die mensen hebben vaak indrukwekkende theorieën
Dat zal zeker een reden zijn, al geloof ik persoonlijk wel in het bestaan van dergelijke samenzweringen die meer duistere intenties hebben dan zoveel mogelijk geld verdienen. Onze geschiedenis staat vol met verwijzingen naar het occulte. De mens als individu en als collectief heeft een duistere zijde waar de meeste mensen geen enkel benul van hebben. Ik heb mij hier in het verleden weleens in verdiept en ik zou liegen als ik zei dat ik hier niet een bepaalde fascinatie voor voel. Er speelt imo echt wel heel wat meer dan enkel het binnenhalen van zoveel mogelijk geld, al is dat natuurlijk sowieso iets dat ook speelt.Dit is toch zo klaar als een klontje? Voornamelijk onwetende kids vinden dit interessant. Juist zij beluisteren dit soort artiesten vaak en voornamelijk platenmaatschappijen spelen hier 'slinks' (eigenlijk obvious) op in. Die kids beginnen vervolgens in de commensectie een discussie over de zogenaamde illuminatie en meer zogenaamd duister geleuter, wat erin resulteert dat de video of plaat meer bekeken/beluisterd wordt. In mijn optiek is er geen duistere reden, het is een marketingstrategie.
Nu scheer je het allemaal wel heel erg allemaal over 1 kam. Ik heb ook genoeg lachwekkende theorieën gezien, maar ook indrukwekkende.Ik vind die theorieën juist altijd eerder lachwekkend en aan elkaar zitten van indirect en arbitrair "bewijs". Weinig indrukwekkends aan behalve misschien de tijd die ze er in hebben gestoken.
Als je dit soort dingen indrukwekkend vind moet je denk ik meer moeite nemen om skeptisch te gaan denken. Wat overigens ergens ook wel weer de paradox is, aangezien complot theorieën gek genoeg ook een beroep doen op "skepticisme".
Ja precies. Ik denk dat velen het wel eens zijn dat de mensen die regeren over deze wereld meer weten dan wij, de grote massa. Wat een zeer ongezonde situatie is.We zitten in de eeuw van de onjuiste informatie, en dat is toch wel zorgwekkend. Zelfs als president van een land als Amerika kom je er tegenwoordig mee weg om constant onwaarheden de wereld in te helpen.
Dat zal zeker een reden zijn, al geloof ik persoonlijk wel in het bestaan van dergelijke samenzweringen die meer duistere intenties hebben dan zoveel mogelijk geld verdienen. Onze geschiedenis staat vol met verwijzingen naar het occulte. De mens als individu en als collectief heeft een duistere zijde waar de meeste mensen geen enkel benul van hebben. Ik heb mij hier in het verleden weleens in verdiept en ik zou liegen als ik zei dat ik hier niet een bepaalde fascinatie voor voel. Er speelt imo echt wel heel wat meer dan enkel het binnenhalen van zoveel mogelijk geld, al is dat natuurlijk sowieso iets dat ook speelt.
Het komt voor mij hier een beetje op neer: ik ben in de veronderstelling dat wij als individuen een schaduwzijde hebben, wat niets anders is dan ons onderbewuste. Wanneer een gedachte onze bewuste mind binnenkomt, is deze daarvoor eerst compleet beïnvloedt door het onderbewuste. Aangezien ik geloof dat wij niet echt afzonderlijke entiteiten zijn, denk ik dat het individuele onderbewuste eigenlijk het collectieve onderbewuste is. De schaduw van de gehele mensheid. En in dat onderbewuste, in die duisternis, zijn al onze intenties die we ooit gehad hebben. Entiteiten als het ware, die invloed hebben op ons, afhankelijk van de mate van bewustzijn van het individu.Nu we het er toch over hebben, throw it up! Ik ben wel benieuwd naar wat je veronderstelt eigenlijk. Je mag me ook bepaalde bronnen linken. Ik wil je betoog niet onderuit halen, ik wil mezelf eerder informeren.
Als een complot theorie?Ik weet hoe dit allemaal klinkt.
Klopt ja. Guilty.Als een complot theorie?![]()
Dat lijkt me sterk met 10 vingers, of zit je nu een complot theorie op te gooien want dan geloof ik je.We kunnen trouwens nog niet zo heel lang tellen. Nog niet zo lang geleden kwam de mensheid niet verder dan een, twee en veel.![]()