Gestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt met speed na jarenlang dagelijks gebruik .
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.
Ik wil alleen niet weer de fout ingaan voor die tijd.
Komt iemand dit bekend voor ?
Zo ja hoe heb jij het volgehouden ?

Greetz N

TripJess

Bewuste gebruiker
Ben niet zo een frequent gebruiker als jij dat bent , maar sloeg wel een beetje door in afgelopen winter. Toen ernstig ziek geweest koorts /spugen diaree alles kwam tegelijkertijd eruit, voelde me zo zwak lag dagen op bed. Toen vond ik het mooi geweest.. ruim 3 maanden gestopt. Eerste maand was heel makkelijk omdat ik de hele maand nodig had om weer bij te sterken 2e maand kreeg ik erge cravings. Bepaalde geuren die langs kwamen wat er op leek.. zaterdag voor de deur, vrienden die het nog wel namen. Naja ergens in april weer eens genomen en toen heel snel weer terug bij 2 maal per week pakken.

Op dit moment ook 2 weken niet gehad, omdat ik (misschien heb je dat al ergens gelezen hier) heel veel last van me buik heb.( denk me maag) mentaal gaat het erg goed met me maar me lichaam wilt niet.

Overigens gister een heel mooi feest gehad. Zonder alcohol zonder drugs. Hele week weer gewerkt dan ben je daar ook wel weer aan toe. Buikkrampen aan de kant geschoven met een paar paracetamol en zo doorgegaan tot een uur of 4 geen drank niks.

Voorlopig neem ik niks (heb wel cravings soms ) en dat ga ik ook redden. Omdat ik graag van de buikpijn af wil komen maar sowieso goed wil zorgen voor me lichaam.

In de toekomst wil ik het houden bij misschien eens in de 2 maanden

Er zijn op dit forum al vele mensen van bepaalde drugs af en jij kan dat ook, heel veel succes!
GroetJessss ✌️☺️

Het is ooit begonnen op feestjes en in het weekend maar op den duur werdt het steeds meer ..
Niet eens om er echt een rush van te krijgen maar meer om rustig in mn hoofd te blijven .
Ben paar jaar geleden bij een psycholoog geweest en die heeft ADD geconstateerd
Die heeft toen dexamfetamine voorgeschreven
(Dat gesprek bij de psycholoog was overigens na aanleiding van een eerdere poging om te stoppen)
Maar wil er nu gewoon helemaal van af , en sta er heel positief in 💪

Een mooi streven!

Waarom wil je precies stoppen?
Omdat ik mijn gezin compleet wil houden ..
Ik en mijn vrouw hebben 2 kindjes (4en:sunglasses:
En mijn vrouw weet dat ik dit probleem al langer heb en ook al meerdere pogingen heb gedaan om te stoppen.
Dus ik wil stoppen voor hun , omdat zij het allerbeste in mijn leven zijn en ik niet zonder hun zou willen.
Het heeft nu ook lang genoeg geduurd , ik wil voor mezelf nu ook stoppen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Omdat ik mijn gezin compleet wil houden ..
Ik en mijn vrouw hebben 2 kindjes (4en:sunglasses:
En mijn vrouw weet dat ik dit probleem al langer heb en ook al meerdere pogingen heb gedaan om te stoppen.
Dus ik wil stoppen voor hun , omdat zij het allerbeste in mijn leven zijn en ik niet zonder hun zou willen.
Het heeft nu ook lang genoeg geduurd , ik wil voor mezelf nu ook stoppen.
Dat lijkt me een hele mooie reden. Misschien kan je dat eens allemaal op papier zetten/op je telefoon opslaan. En mocht je dan weer eens trek krijgen eerst dat even doorlezen en kijken of het het waard is.

Zit nu op dag 7 en heb er eigenlijk nog niet heel veel moeite mee,
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ADD heb en dagelijks 30 mg dexamfetamine neem (voorgeschreven)
Zou het kunnen komen door de medicatie dat het verlangen onderdrukt wordt ?
Het duurt ongeveer een week of 6 voordat ik naar de klikniek ga voor een intake maar wil niet de fout ingaan voor die tijd..
Iemand tips daarvoor ?

Chillax

Bewuste gebruiker
Ja tuurlijk, als adhder of add heb je een chronisch te kort aan dopamine. Hierdoor heb je extra veel drang naar stoffen die dopamine afgeven zoals speed. Met een voorgeschreven medicatie zoals dexamfetamine of methyfenidaat worden je dopamine niveaus weer terug gebracht naar normaal waardoor je veel minder craving hebt.

Speed bestaat uit levo amfetamine en dextro amfetamine. Dexamfetamine (zelfde) krijg je nu voorgeschreven. Ik raad je aan daar vooral mee door te gaan en het uiteraard wel alleen te houden bij de voorgeschreven dosis. Dat gaat je zeker helpen om van de speed af te blijven!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het helpt om goed in kaart te brengen wat voor jou triggers zijn om te gaan gebruiken. In welke situatie(s) zit je dan? En hoe voel je je op zo'n moment?

Als je die situaties goed kent, en goed weet te herkennen, dan kun je denken 'hee, dat is een trigger van mij'. Die gedachte geeft je meer controle over de situatie en zo kan je je gedrag veranderen.

Ja tuurlijk, als adhder of add heb je een chronisch te kort aan dopamine. Hierdoor heb je extra veel drang naar stoffen die dopamine afgeven zoals speed. Met een voorgeschreven medicatie zoals dexamfetamine of methyfenidaat worden je dopamine niveaus weer terug gebracht naar normaal waardoor je veel minder craving hebt.

Speed bestaat uit levo amfetamine en dextro amfetamine. Dexamfetamine (zelfde) krijg je nu voorgeschreven. Ik raad je aan daar vooral mee door te gaan en het uiteraard wel alleen te houden bij de voorgeschreven dosis. Dat gaat je zeker helpen om van de speed af te blijven!

Maar ik gebruikte speed naast mijn medicatie (Dus dubbelop)
Werkt het dan ook nog zoals je net omschreef ?
Wel een duidelijk antwoord , dankje wel .

Chillax

Bewuste gebruiker
Maar ik gebruikte speed naast mijn medicatie (Dus dubbelop)
Werkt het dan ook nog zoals je net omschreef ?
Wel een duidelijk antwoord , dankje wel .

Ja, speed is bijna gelijk aan dexamfetamine alleen werkt het nog wat meer op je noradrenaline waardoor je meer energie krijgt. Dus als je het tegelijk gebruikt is het gewoon meer.

inner_search

Badass junkie
Ik heb geen posts gelezen en geef gewoon men persoonlijke input.
Il heb me eerst tijdens corona op de psychedelica en disso's gestort.
En die hebben men ogen geopend..
Ik ben nu 1 maand clean van speed , en zit al 4 weken elke vrijdag bij snuivende vrienden.
Eerste 2 x had ik enorme craving , maar.xie ging over na tijd.
Ik ben nu 1 week clean van harddrugs (harddrug break voor 1 maand en perm stimbreak)
En zit momenteel in een benzo taper die super lukt !
Ik sport terug een eet f*acking veel en sla men agressie weg op de bokzzak.
Allemaal thuis , wat wanneer en hoe ik het wil.
Eigen tempo is zeer belangrijk.
Ik ben enorm verslaving gevoelig, en df en de mensen hier hebben me laten inzien dat de wereld niet op drugs draaid, maar de manier hoe je er met om gaat.

Ps ik heb van men 20 tot 22ste hardcore speed gebruikt , cold turkey gestopt.
En tijdens corona terug een full blown relapse van dagenlijks gebruik.

Pb gerust.

Ik wens je het beste allesinds

Teddy88

Wijs gebruiker
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.

Greetz N
Dit komt zeer bekend voor, ik gebruik 13 a 14 jaar weet niet zeker haha de laatste 2 jaar wel dagelijks. En net als jij al meerdere malen proberen te stoppen en iedere keer na 5 dagen meestal maar ik ben nu ongeveer 6 dagen geen speed ja..het is een strijd he met je zelf, maar door hier te praten en anderen hun ervaringen te lezen ben je veel geholpen vind ik , dus ik sliep de eerste 3 a 4 dagen en dan moest ik het hebben maar ik nam 13 jaar veel speed waar ik enorm spijt van heb maar nu de laatste 2x Poging tot stoppen en nu lijkt het wel beter te lukken, ik hoop dat het zo blijft maar die momenten dat je toch wilt ...ja das kut dan maar ik wens je veel succes en het kan eens dat je hervalt , dat is niet zo erg je kan in een praatgroep gaan ofzo en daar zeggen ze hetzelfde. Je moet het bekijken als een lange weg in die weg ja een Belgische weg haha soms ga je goed en hoe verder je komt hoe beter de weg en zo je leven ook...zo denk ik toch. Veel succes vriend

Update *dag 16*

Ik had verwacht dat ik me een stuk beroerder zou voelen maar eigenlijk voel ik me prima.
Neem netjes mn dexamfetamine zoals voorgeschreven en daardoor heb ik (denk ik) ook lang zoveel verlangen niet .
Al denk ik er soms wel aan om die te overschrijden
(Maar nog niet gedaan)
Dus tot nu toe gaat het super :grin:
Als het goed is heb ik deze of aankomende week mn intake gesprek bij ***** verslavingszorg
Dus nog steeds vol goede moed :grin:
Voel me goed , voel me sterk , gaat me lukken dit keer :sunglasses:

Chillax

Bewuste gebruiker
Goed bezig! Gewoon zo doorgaan en netjes je voorgeschreven dosis nemen. Onthoud dat je dosis dexamfetamine niet bedoeld is om je lekker te voelen. Dat is bedoeld om je klachten weg te nemen, niet voor recreatief gebruik. Ik raad je aan je adhd en gebruik van dexamfetamine ook zeker goed te bespreken bij de intake. Grote kans dat wanneer je gewoon zo door blijft gaan je geen eens meer hoeft af te kicken!

CuriousExplorer

DF-koning
Succes met het stoppen !!
Persoonlijk vind ik niks aan speed, maar ben zelf pas recent kunnen stoppen met wekelijks gebruik van 3 & 4 MMC....
De gedachten zijn er nog vaak, maar de volhouder wint 😄...

Nogmaals, heel veel succes gewenst !

Goed bezig! Gewoon zo doorgaan en netjes je voorgeschreven dosis nemen. Onthoud dat je dosis dexamfetamine niet bedoeld is om je lekker te voelen. Dat is bedoeld om je klachten weg te nemen, niet voor recreatief gebruik. Ik raad je aan je adhd en gebruik van dexamfetamine ook zeker goed te bespreken bij de intake. Grote kans dat wanneer je gewoon zo door blijft gaan je geen eens meer hoeft af te kicken!
Klopt , dat werdt me ook geadviseerd om daar heel duidelijk over te zijn omdat de kans aanwezig is dat de hoeveelheid aangepast moet worden.
Ook omdat de kans op terugvallen groter is als het zo blijft.
Maar dat zie ik met de intake wel, zit nu op dag 17 en ben heel blij dat het tot nu toe zo goed gaat..
Alleen ik had verwacht dat ik er qua emoties anders van zou worden maar dat is helemaal niet zo ..
Ik voel me niet anders en mijn vrouw ziet ook geen verandering aan mij , zowel uiterlijk als emotioneel.
Dus die heeft nogal wat vraagtekens of ik daadwerkelijk gestopt ben...
Ik kan haar ook niet bewijzen dat ik het nu wel vol hou want dit is niet de eerste keer (of de tweede)
Dus Alles wat ik zeg heb ik al eerder gezegd..
De tijd zal het leren denk ik .

Chillax

Bewuste gebruiker
Als je speed gebruikte, was dat dan recreatief of functioneel?

Voor de duidelijkheid: recreatief is om je lekker te voelen, functioneel om beter te presteren

papahet

Experimenterende gebruiker
Goed bezig, hou vol!! mij helpt de gulden middenweg gedachte van Aristoteles weleens. Bij een paar uur geluk hoort meestal een paar uur minder geluk. Weet dat bewust voordat je aan iets begint. Stop met dwangmatig gebruiken van wat dan ook. Ik rook eens per dag een cigaret en kies daar altijd een mooie tijd/plaats voor. gewoon paffen tijdens het fietsen vind ik zinloos. Voor nu, hou vol, vooral voor je gezin. En maybe als je je enigzins steady voelt over enkele maanden een bewuste ervaring starten :wink: en zeker thuis geen voorraad. sterkte joh

Als je speed gebruikte, was dat dan recreatief of functioneel?

Voor de duidelijkheid: recreatief is om je lekker te voelen, functioneel om beter te presteren
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Dit is nu dag 20 en ik heb nog niet echt last gehad...
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....

TripJess

Bewuste gebruiker
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....
Ja en nee, je moet t leren zonder. Muziek is alles! Daar kun je heel goed je emoties in stoppen of mee uiten, en ook zelfs je rust en ontspanning in vinden. Ik snap dat je het spannend vind, maar ik zou die toch proberen, en anders zeker mee nemen naar de verslavingszorg.

Chillax

Bewuste gebruiker

Dan denk ik dat je nu heel goed bezig bent en als je gewoon netjes je dex blijft gebruiken het wel goed moet komen. Als je muziek gaat draaien zul je wellicht wat behoefte krijgen. Mijn tip: zorg gewoon dat je geen speed in huis hebt een koop het ook niet. Ga muziek draaien en mocht het echt zo erg worden dat je denkt ik ga het halen of iets dergelijks dan stop je er mee.

Syl

Badass junkie

20 dagen nu clean van speed..??.
Super knap van je.!!! 💪

Ja en nee, je moet t leren zonder. Muziek is alles! Daar kun je heel goed je emoties in stoppen of mee uiten, en ook zelfs je rust en ontspanning in vinden. Ik snap dat je het spannend vind, maar ik zou die toch proberen, en anders zeker mee nemen naar de verslavingszorg.
Idd , muziek is alles , dus ik ga het gewoon doen 👌
Dan denk ik dat je nu heel goed bezig bent en als je gewoon netjes je dex blijft gebruiken het wel goed moet komen. Als je muziek gaat draaien zul je wellicht wat behoefte krijgen. Mijn tip: zorg gewoon dat je geen speed in huis hebt een koop het ook niet. Ga muziek draaien en mocht het echt zo erg worden dat je denkt ik ga het halen of iets dergelijks dan stop je er mee.
Ik heb nergens meer speed liggen en ik heb de nummers van mn dealers verwijderd dus ik denk ook wel dat het goed komt.
Heb ook nog niet de intentie gehad om nieuwe te halen dus dat is denk ik ook best een goed teken.
Ik ga vandaag of morgen gewoon weer even mixen en dan laat ik het hier weten hoe het gegaan is.
Ben echt blij dat ik dit forum gevonden heb , ik krijg alleen maar positieve antwoorden en niks geen negatieve oordelen ... echt fijn :grin:
20 dagen nu clean van speed..??.
Super knap van je.!!! 💪
Thnx , vandaag precies 3 week :grin:

Super knap van je, ben echt trots op je!!! 💪
Hoe voel je je verders nu??
Eigenlijk best wel goed , ik had verwacht dat het veel erger zou zijn..
Maar volgens mij speel ik wel een beetje vals doordat ik dexamfetamine gebruik (voor mn ADD & op doktersrecept)
Maar ondanks dat voel ik me goed , trots 🙂😊
15 juli heb ik alleen pas een intake bij verslavingszorg ... da's nog vrij lang wachten,had ik eigenlijk niet verwacht...maar ik blijf positief , deze x lukt het me 💪💪😁

Btw thnx voor je support :)

Chillax

Bewuste gebruiker
Eigenlijk best wel goed , ik had verwacht dat het veel erger zou zijn..
Maar volgens mij speel ik wel een beetje vals doordat ik dexamfetamine gebruik (voor mn ADD & op doktersrecept)
Maar ondanks dat voel ik me goed , trots 🙂😊
15 juli heb ik alleen pas een intake bij verslavingszorg ... da's nog vrij lang wachten,had ik eigenlijk niet verwacht...maar ik blijf positief , deze x lukt het me 💪💪😁

Btw thnx voor je support :)

Zolang je gewoon de dosis gebruikt die voorgeschreven is, is het geen valsspelen. Daar is het voor. Juist mensen met ADHD zijn gevoeliger voor verslaving door hun ADHD. Door je medicatie te nemen wordt jouw verslaving risico hetzelfde als bij mensen zonder ADHD. Gewoon netjes blijven nemen dus 👍

Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:

Syl

Badass junkie
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.

Kijk dat is top!!!. 👌
Je richten op iets wat je passie is... ❤️
Wat goed van je en wat moet dat als een overwinning voelen zeg!!! 💪

TripJess

Bewuste gebruiker
Ik zei het toch! Heel goed van je. En zweten is gezond, mits je die weer aanvult 😏👌🏼

BrokenWings

Greetz N
Ja , hier heel bekend ... ik was weer 2 maanden gestopt en vandaag weer gefaald. Gelukkig heb ik zoiets van : bah nee! Waardoor ik zeker morgen niet meer ga verder doen ... jammer , maar gewoon draad terug opnemen . Ja , tips , wegblijven op plaatsen en bij mensen die je triggers geven , want dat het ooit compleet verdwijnt, die cravings ... ik geloof daar niet in , ben al 2 jaar gestopt geweest en af en toe heb ik weer nen uitschuiver.... gelukkig kan ik me nu wel weer herpakken. Zorgen dat je er niet aangeraakt. Dat is het simpelste. En denken aan de moment toen je stopte. Wat je toen voelde ... hou u daar aan vast . Want op die moment maak je de juiste keuze . Succes 😉

Hier weer een kleine update
Of nou ja, er is niet echt iets te updaten alleen ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met afkick klinieken..
Ik Heb de 15e pas de eerste afspraak alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat ..
Ik ben nu al meer dan een maand clean en nu begint de gedachte te komen of ik überhaupt wel naar een kliniek moet gaan...
Ik ga het traject wel in maar de gedachte beangstigdme een beetje..

Syl

Badass junkie
Hier weer een kleine update
Of nou ja, er is niet echt iets te updaten alleen ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met afkick klinieken..
Ik Heb de 15e pas de eerste afspraak alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat ..
Ik ben nu al meer dan een maand clean en nu begint de gedachte te komen of ik überhaupt wel naar een kliniek moet gaan...
Ik ga het traject wel in maar de gedachte beangstigdme een beetje..

Is het begeleiding bij het clean blijven?
Ik was zelf 3 mnd clean ong toen ik bij verslavingszorg terecht kon.
Ben wel 2 keer geweest voor intake gesprek
Maar uiteindelijk besloten er mee te stoppen.
Ik heb onwijs veel gehad aan het df.
Bij de verslavingszorg wisten ze ook niet zo goed waar ze me nog bij konden helpen.
Dit omdat ik het zwaarste werk al gedaan had.
Mischien kun je gewoon naar 1e afspraak gaan en daarna oordelen wat je wil.

Is het begeleiding bij het clean blijven?
Ik was zelf 3 mnd clean ong toen ik bij verslavingszorg terecht kon.
Ben wel 2 keer geweest voor intake gesprek
Maar uiteindelijk besloten er mee te stoppen.
Ik heb onwijs veel gehad aan het df.
Bij de verslavingszorg wisten ze ook niet zo goed waar ze me nog bij konden helpen.
Dit omdat ik het zwaarste werk al gedaan had.
Mischien kun je gewoon naar 1e afspraak gaan en daarna oordelen wat je wil.
Ik ga sws naar de eerste afspraak , vooral ivm mijn medicatie ..
En dan vanaf daar maar zien van hoe of wat :)
Maar idd dit forum heeft mij tot nu toe ook echt geholpen, een plek waar niemand je beoordeeld of veroordeeld maar waar je alleen maar positieve feedback krijgt !

Emma morfine

Zit nu op dag 7 en heb er eigenlijk nog niet heel veel moeite mee,
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ADD heb en dagelijks 30 mg dexamfetamine neem (voorgeschreven)
Zou het kunnen komen door de medicatie dat het verlangen onderdrukt wordt ?
Het duurt ongeveer een week of 6 voordat ik naar de klikniek ga voor een intake maar wil niet de fout ingaan voor die tijd..
Iemand tips daarvoor ?

Wat goed dat je het al zolang volhoud.!!
Ik heb een vraag, je krijgt 30 mg dexamfetamine.
Hoe neem je die dosis ?
Drie keer tien mg??
Ik ben deze week namelijk begonnen met dexamfetamine, maar ik kan de juiste dosis niet echt vinden.
Groetjes Emma

Emma morfine

Welke dosis zei je arts datje moet nemen? Ik zou me daar aan houden als ik jou was.

Hij weet de juiste dosis ook nog niet.
Neem nu twee keer per dag 10 mg.
Maar ik merk er eigenlijk niks van.
Ben eind vorige week pas begonnen met dexamfetamine.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hij weet de juiste dosis ook nog niet.
Neem nu twee keer per dag 10 mg.
Maar ik merk er eigenlijk niks van.
Ben eind vorige week pas begonnen met dexamfetamine.
Het kost vaak wel wat tijd tot je de juiste dosering hebt gevonden. Een week is nog erg kort om te zeggenof je goed zit.
Succes!

Bovenaan