Gestopt met roken

Hoi , allemaal
Ben net gestopt met roken.
blow nog wel afentoe ook niet van plan om er nu mee te stoppen.
Alleen vroeg me af of het handig is om me joints met tabak te mixen , Normaal mixte ik altijd me hasjiesj of soms wiet met tabak of kan dat me ( ex ) tabak verslaving in de weg zitten
Rook misschien 1 a 2 keer in de maand een jointje niet zo bijzonder dus.

Of kan ik toch beter puur gaan roken of zo een vaporizer aparaat gaan kopen?

Hoop dar jullie wat advies hebben

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
Als je 1 a 2x per maand een jointje rookt dan zou het met tabak niet zoveel uit maken als je een beetje sterk in je schoenen staat. Maar wat ik vaak zie is dat mensen dan meer jointjes gaan roken om toch stiekem die nicotine binnen te krijgen.

Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!

Sniffle88

Bewuste gebruiker
Uit eigen ervaring ging ik dan weer roken.
Juist pas na de joint als ie een beetje goed valt glaasje drank erbij en dan o ja ik heb nog peuken / shag over dus kan er wel gezellig 1 nemen. En zie idd ook vaak dat mensen dan meer gaan blowen zoals hier al gezegd is.

Mocht ik nu weer eens gaan blowen denk ik dat ik gewoon 1 peuk erbij zou nemen ipv een heel pakje er ergens voor bewaren.
Misschien ook een goede oplossing voor jou.?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Mij lukte het niet dus nul tabak meer.

Mijn wiet neem ik tot me per vaporizer, en soms een jointje puur of met beetje damiana. Heb ook nog thc olie die je onder je tong kan druppelen.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Oh, het is heerlijk om na het blowen een sigaret op te steken. Zalig. Maar, je zou beiden helemaal niet meer moeten doen! Ik rook ook wiet op de "Hollandse wijze" dus met tabak en de hele wereld veroordeeld ons er om. Wiet rook je zonder tabak.
Mijn advies is rook je wiet puur, zo weinig mogelijk! laat tabak, sigaretten achterwege.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik ben ook gestopt met roken. Van stoppogingen uit het verleden weet ik dat het roken van joints of shisha het roken triggert. Er gaat weer rook in je longen. Mijn verlangen naar een sigaret werd daardoor weer aangewakkerd.
Ik denk dat je beter een half jaar kan stoppen met blowen tot je wat sterker in je schoenen staat wat betreft niet roken. Tenminste ik denk dat dat werkt voor mij.

Als je 1 a 2x per maand een jointje rookt dan zou het met tabak niet zoveel uit maken als je een beetje sterk in je schoenen staat. Maar wat ik vaak zie is dat mensen dan meer jointjes gaan roken om toch stiekem die nicotine binnen te krijgen.

Puur roken is ook altijd nog een optie, betere high en veel lekkerder!

Jaa idd beetje sterk in je schoenen staan
doe het uberhoud maar 1 a 2 keer per maand.
Sinds ik gestopt ben met normaal roken merk ik wel dat een jointje niet zo lekker meer smaakt als toen ik nog rookte , Maar kwa trek in een sigaret de volgende dag heb ik weinig last van.

Uit eigen ervaring ging ik dan weer roken.
Juist pas na de joint als ie een beetje goed valt glaasje drank erbij en dan o ja ik heb nog peuken / shag over dus kan er wel gezellig 1 nemen. En zie idd ook vaak dat mensen dan meer gaan blowen zoals hier al gezegd is.

Mocht ik nu weer eens gaan blowen denk ik dat ik gewoon 1 peuk erbij zou nemen ipv een heel pakje er ergens voor bewaren.
Misschien ook een goede oplossing voor jou.?

Dat is idd een goed idee! thanks!
Je hebt veel van die illegale avond winkels die losse peuken verkopen.
Ken ook mensen die gewoon paar voorgedraaide joints kopen misschien ook een optie.

Oh, het is heerlijk om na het blowen een sigaret op te steken. Zalig. Maar, je zou beiden helemaal niet meer moeten doen! Ik rook ook wiet op de "Hollandse wijze" dus met tabak en de hele wereld veroordeeld ons er om. Wiet rook je zonder tabak.
Mijn advies is rook je wiet puur, zo weinig mogelijk! laat tabak, sigaretten achterwege.

Ja eigelijk hoor je tabak en wiet te mixen!
Was paar jaar terug in amerika naar paar kennissen , Begon dus een joint te rollen en ze keken me zo raar aan toen ik er tabak in gooide ze weigerde zelfs om er een hit van te nemen.

Purplext

Badass junkie
Ik rook al jaren puur uit een pijpje. Echt een heel klein beetje wiet. Doet doeltreffend z'n werk hoor.

Rookte laatst weer wat joints bij een vriend en werd echt knetterstoned. Tabak en veel wiet ineens, voelde me een puber die z'n eerste joint rookte; sloeg in als een bom.

Voor mij zit er echt veel verschil tussen puur uit de pijp en gemixt met tabak in een joint.

Ik rook al jaren puur uit een pijpje. Echt een heel klein beetje wiet. Doet doeltreffend z'n werk hoor.

Rookte laatst weer wat joints bij een vriend en werd echt knetterstoned. Tabak en veel wiet ineens, voelde me een puber die z'n eerste joint rookte; sloeg in als een bom.

Voor mij zit er echt veel verschil tussen puur uit de pijp en gemixt met tabak in een joint.

Zit zeker een verschil in.
Nu ik niet meer rook smaken de joints ook heel anders dam voorheen.
Heb paar keer uit zo een pijp gerookt ( Bong ) Alleen weet nooit de goede dosering voor mezelf te vinden en wordt altijd echt veel en veelste stoned :laughing:

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
Bij een bong moet je beginnen met maar een klein beetje, vaak als je er naar kijkt dan denk je: 'hier word ik toch niet stoned van?' maar toch komt ie altijd goed aan. Van puur krijg je ook een veel energieker, heldere high dan van met tabak.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?

draait sjekkie :P

Bij een bong moet je beginnen met maar een klein beetje, vaak als je er naar kijkt dan denk je: 'hier word ik toch niet stoned van?' maar toch komt ie altijd goed aan. Van puur krijg je ook een veel energieker, heldere high dan van met tabak.

Zal maar zo een klein pijpje kopen dan.
Of op de blunts of pure joints overgaan.
Als ik ze op krijg haha :laughing:
Denk dat ik met mij blow tollerantie na paar hits van een blunt of een pure joint helemaal van de wereld ben:stoned:
tabak wil ik eigelijk toch wel uit me jointjes flikkeren
Altijd de dag erna heb ik weer die vieze tabak smaak in me keel en is me keel weer geïrriteerd.
Fuck tabak! :flipping:

Laatst bewerkt:
Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?

draait sjekkie :P

Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen

Als je het wil dan kun je het. Als je twijfelt niet doen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.

Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.

Vorige week redelijk wat bloed opgehoest met een stevige longontsteking. Ik dacht dat mijn dagen geteld waren door al de nicotine die ik al binnen gekregen heb. Blijkt dat de longen het nog best goed doen.

Ik raad iedereen aan die niet kan stoppen met peuken/tabak een bezoekje te brengen naar een pneumo / longziekten afdeling op het ziekenhuis. Goeie 70% van de patienten tussen 40 en 70jaar had permanente longschade door het roken van nicotine. De verhalen die ik daar sedert dag 1 gehoord hebt heeft bij mij een rookstop ingezet voor altijd.

Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.

Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.

Ja wat mijn plan is om deze week nog 1 laaste keer een jointje te roken.
Dan een maand of anderhalve maand niet te blowen , Zodat ik me lichaam de kans kan geven om me keel en longen schoon te maken
en de nicotine uit me lijf te halen.
Ben misschien wel gestopt met roken maar ik stop nog steeds troep in me lichaam met tabak joints ook blow ik opeens vaker dan normaal.
En na die anderhalve maand idd vapen of in een pijpje of een klein puur jointje.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Dat klinkt niet best @PsyTekZ ben je helemaal beter geworden?
Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.

Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.

Shit man spijtig om dat te horen :(
Sterkte ermee! , En congratz man! ik zelf ben er al meer dan een maand af.
Gewoon volhouden! het ergste gedeelte is achter de rug

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Intussen al heel wat beter. Hoesten is voorbij. Bij inspanning soms wat kortademig. Maar voor 70% al terug de oude.

Wat naar voor die vriend van jou! Sterkte!

Ik heb er ook wel even aan gedacht. Veel geblowt en gerookt. Toen ik zo ziek was kreeg ik het echt benauwd en dacht ik dat longkanker mij gevonden had. Gelukkig niet.

Blijven volhouden! Ik doe het intussen al ruim 2 weken zonder hulpmiddel. Een beetje chagrijnig met momenten maar het lichaam word er wel voor beloond.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Dank jullie wel!
Ja ik hou vol. Het is best te doen! Ik snoep wel veel maar ja, het is toch geen bikini-seizoen hè.
Ik geloof echt dat die acupunctuur mij wel heeft geholpen, ik heb bijna geen cravings.

Hebben jullie ook dat je huid er al zoveel beter uitziet?

Jullie ook veel succes met stoppen. Goed bezig! Trap er maar niet meer in!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja dat snoepen hoort er wel bij en de vaste maaltijden zijn ook iets groter.

Jazeker de huid voelt ook zachter aan. Met blowen en roken had ik altijd last van uitslag.

We worden al beloond voor het goede werk ^^.

benzzzy

Badass junkie
Ben zelf ook gestopt met vapen paar maandjes terug.
Was niet echt een succes lol.
Ben overgestapt naar het drinken van de eliquid...

Is allemaal gelukkig op en ga het opnieuw proberen zonder vals te spelen.
Ben er wel achtergekomen dat oraale nicotine vrik interessant is vooral icm met caffeine.

R

Revolutionair

Gast

Heftig hoor!
Sterkte ermee!
Ik ben ook aan het vechten tegen de drang naar een sigaret.

Ik doe het intussen al ruim 2 weken zonder hulpmiddel.

Goed om te lezen dat meedere nu ook echt stoppen.
Ik moet het ook gewoon doen geen excuses.

R

Revolutionair

Gast
Nicotine is toch echt een drug wat je niks brengt en waar je niks uit haalt, in tegenstelling tot andere stoffen. Kost alleen maar een hoop geld!

Gek genoeg ben ik ook al lang tot die conclusie gekomen en vind het zelfs stinken.
Ik ruik mensen in de supermarkt die naar rook ruiken en dat vind ik vies terwijl ik zelf ook rook :shrugman:
Na 3 dagen stoppen ga ik naar de supermarkt en koop ik toch een pakje sigaretten vergeet de helft van mijn boodschappen omdat ik zo snel mogelijk naar buiten wil om te roken.

Een gewoonte van 25 jaar verslaan blijkt ingewikkeld..

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ja is idd lastig. Ik heb ook 25 jaar gerookt. Het schijnt gemiddeld 2 maanden te duren om een nieuwe gewoonte aan te leren dus ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd niet meer veel denk aan een sigaret

R

Revolutionair

Gast
2 weken zeg je.
Dan ben je door het ergste heen.
Dan moet het lukken!

Bovenaan