Gestopt met Blowen

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ben op het moment iets langer dan een maand gestopt met blowen, sinds 31 januari om precies te zijn. In de tijd vanaf toen tot nu heb ik wel een keer een hijs gehad, waarbij ik vergeten was dat ik was gestopt, maar heb er verder niet wat van gemerkt. Dat was een paar weken terug, ik heb ook de intentie om er nog minstens een tijdje mee te kappen, om daarna nog af en toe te blowen op bijv. feestjes.

Ik ben op 31 januari spontaan gestopt uit het niks, en ik ben eigenlijk redelijk blij dat ik ermee ben genokt. Ik heb best vaak de negatieve effecten van wiet gezien bij mensen, mensen die verslaafd raken en finaal inkakken, schijt krijgen aan hun vrienden, etc. Ik noem hier natuurlijk extreme voorbeelden, maar het trekt me niet meer.

Ik merk nu echt hoe enorm veel stoners eigenlijk over wiet praten hier. Serieus, als ze niet blowen praten ze wel over wiet, of grinders, nieuwe draaidozen, vloei, tipjes, soorten wiet, smaken van wiet, weet ik veel wat allemaal.. En intussen kost het ook nog bergen met geld. Nee, THC hoeft van mij niet meer. Ik wou het al eerder posten dat ik ben gestopt, maar pas na een maand komt het geloofwaardig over denk ik.

Nou ja, dat wou ik hierbij even kwijt.

Ellesdee

Badass junkie
bak een taart en vier t

tomz0r

Badass junkie
Jahoor. De overstroming van topics met een nutteloos bericht beginnen weer.
Dit bericht zou je zo in een andere topic kunnen plaatsen, maar je hoopt natuurlijk weer op aandacht.
Stom van me dat ik er nog op reageer ook.

Oom Klaas

Badass junkie
Ik zie het meer als nog bezig zijn met stoppen,
gestopt ben je in mijn ogen pas na een jaar clean te zijn van thc.

Maar het is al een stap in de goede richting en hopelijk hou je het vol.
Stoppen is makkelijk, volhouden is een stuk lastiger.

En die paar trekjes, zijn toch een paar trekjes.
Dus je bent nog helemaal niet een maand gestopt.
Vergeten zijn dat je bent gestopt getuigd ervan dat je niet erg actief bezig bent met stoppen, of dat goed of slecht is ligt eraan of je ook clean wilt blijven.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik wil er ook graag af blijven, en dat trekje was ik nogal wazig, en pas toen ik de joint doorpasste had ik iets van "kut, ik was gestopt". Het is soms redelijk vervelend, als je met vrienden zit en het staat blauw, iedereen zit te blowen, voelt het zo raar om niet mee te doen, da's wel vervelend, heb dan ook iets van "waarom niet" maar doe het toch maar niet.

Iemand nog tips?

*.exe

Belezen gebruiker
Ai.. klinkt leuk die 4 weken maar dan he. Je zit nu nog maar in je dry high als je flink geblowd hebt. Oftewel, je lichaam is nog niet eens door de eigen detox heen. En dan heb ik het nog niet over evt. neerslachtige gevoelens op (middel)lange termijn en ook PAWS. Die laatste kunnen tot 2 jaar aanhouden.

Ben zelf ook gestopt, iets meer dan 8 maanden geleden ondertussen en ik was het kots- en kotszat na zo ongeveer 15 jaar daily paffen. Had dus om het zo te zeggen meer reden (drive) dan jij. Denk dat je zoiets ook wel nodig hebt. Namelijk, het stoppen en gestopt blijven is een proces met meerdere fasen. Als je deze kent en herkent kan je een terugval voorkomen. Ga er vanuit dat je nog e.e.a. te wachten staat. Desalniettemin positief van je! Laat ik dat niet vergeten te vermelden.

Ga ´es na waarom je blowde, wat het met je doet (kan je mss pas na een lagere stop inzien?) en waarom je het nog zou willen doen op termijn, hetzij in light-versie. Ben benieuwd. Succes met gestopt blijven.

*.exe

Mirrorball

Bewuste gebruiker
AT, je stopt echt voor niets man.
Je geeft zelf al aan dat je het maar heel af en toe doet. als je het doet denk je van 'ach waarom niet'. Het lijkt me dus dat je zelf ook nooit haalt.
Je doet een beetje alsof je verslaafd bent. Je probeert een probleem op te lossen wat niet bestaat.
Mijn advies; Blow gewoon lekker af en toe, gewoon wanneer het uitkomt. Ga niet je best doen dit te voorkomen.
Als je dit wel wilt voorkomen, dan heb je wat mij betreft ook echt geen 'tips' nodig, want je bent helemaal geen verslaafde en je weet precies wat je moet doen om niet te blowen (de joint gewoon doorpassen dus).
:wave:

Oom Klaas

Badass junkie
Je stopt nooit voor niets, grootste bullshit!
Als hij geen thc meer in zijn lichaam wil zou dat aangemoedigd moeten worden, en als hij om tips vraagt zouden die van harte moeten worden gegeven.
Ook al rook je maar 1 jointje in het weekend, het kan een vorm van verslaving zijn als je niet zonder die joint in je weekend kan.
Ik weet niet in hoeverre dat bij AT zit, maar ik steun hem volledig in zijn poging tot stoppen.

Extisi

Wijs gebruiker
Men zegt dat je niet verslaafd kan raken aan de thc, maar dat is wel degelijk zo.

AT: ZET HEM OP. YOU CAN DO IT! :stoned:

Even serieus nu, het lukt je wel. Je moet er even door heen prikken denk ik, en dan gaat het steeds makkelijker.
Alleen moet ik me mond even houden want ik kan zelf niet eens stoppen, dus dan kan ik anderen eigenlijk geen advies geven. Maarja, goed bedoeld hoor. :beer:

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik had wel eens periode's dat ik elke dag blowde, en vooral m'n kortetermijnsgeheugen ging daardoor redelijk achteruit, dat merkte ik echt aan mezelf.

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ik merk nu echt hoe enorm veel stoners eigenlijk over wiet praten hier. Serieus, als ze niet blowen praten ze wel over wiet, of grinders, nieuwe draaidozen, vloei, tipjes, soorten wiet, smaken van wiet, weet ik veel wat allemaal.. .

Zoals jij dus ? :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
stevenkeuh zei:
Angramar Temenos zei:
Ik merk nu echt hoe enorm veel stoners eigenlijk over wiet praten hier. Serieus, als ze niet blowen praten ze wel over wiet, of grinders, nieuwe draaidozen, vloei, tipjes, soorten wiet, smaken van wiet, weet ik veel wat allemaal.. .

Zoals jij dus ? :wink:

Niet hier van, op DF, maar in m'n omgeving :P.

En bedankt voor de support aan de mensen die het geven, het is nog steeds wel heel verleidelijk vooral in sociale gelegenheden, bijna al m'n vrienden blowen en er worden constant jointjes doorgepassed, om dan niet gewoon fuck it te zeggen en vrolijk mee te doen, maar als ik dan merk dat m'n geheugen met de dag iets beter wordt weet ik weer waarom ik het doe :P.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Mijn maten zijn ook stoners en natuurlijk heb je het dan wel is over stashboxjes of binnestebuite of niet binnestebuiten, etc

maar iemand die motorrijden leuk vind heeft het ook als ie een dagje niet aan het rijden is over onderdelen, tourritten etc.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ben ook gestopt, sinds 23 januari, met blowen en roken. Van tussen de 3 tot 10 jointjes per dag (en tussendoor roken) naar helemaal niks meer.

En het bevalt me best wel eigenlijk. :grin:

Alleen wat je zegt, als je ergens met maten aan het hangen bent of 's avonds zit te chillen en er geeft iemand een joint door, pak ik hem nog wel aan uit gewoonte. Maar ik heb nog geen hijs genomen, en ben het voorlopig ook niet meer van plan. Misschien dat ik op reggae sundance een hijsje van de bong neem, maar tot die tijd niks. :P

Angramar Temenos

Badass junkie
'k ben nog steeds blij dat ik gestopt ben, geen zwakke momenten meer gehad! Stukken beter geheugen is het gevolg, voel me veel helderder.. :hearteyes:

Angramar Temenos

Badass junkie
'k ben er nog niet helemaal zolang ik trek heb in een joint denk ik zo, al merk ik wel dat ik steeds meer mezelf zie als een "niet-blower" en het daarom dus wat makkelijker wordt.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat is heel belangerijk, zolang jij jezelf ziet als iemand-die-blowde-maar-nu-porbeer-te-stoppen gaat het moeilijk zijn, als je zelfbeeld shift naar ik-ben-iemand-die-niet-blowt gaat het een stuk makkelijker.

paulXTC

Bewuste gebruiker
Blowen is af en toe lekker, maar stoppen is inderdaad heerlijk.
Ik heb een rede om te stoppen, maar evengoed ik heb nu meer energie, kom niet meer zo suf me bed uit, en ik kan weer tot 10 tellen

nicolai

Wijs gebruiker
ik ben ook weer eventjes gestopt. wordt er ook altijd redelijk "anders" van maar dat vindt ik nooit een probleem. juist lekker dat zweverige. maar de 24e heb ik een toelatingsexamen voor school en wil dan wel volledig nuchter zijn.

als ik die toets heb gehad begin ik wel weer hoor. nog 1 zomer compleet verjunken en dan, als het goed is, weer naar school.

Ben ook een dagelijkse blower en wil ook stoppen maar ik vind het wel onzin 100% stoppen je kan wel 1x in de maand een half jointje roken daar word je toch al knetter stoned van en slecht is het niet.

Amaranth

Bewuste gebruiker
tom-knaapje zei:
Ben ook een dagelijkse blower en wil ook stoppen maar ik vind het wel onzin 100% stoppen je kan wel 1x in de maand een half jointje roken daar word je toch al knetter stoned van en slecht is het niet.
Maar dat is lastig vol te houden. Als je genoeg discipline hebt lukt het, maar het is vaak zo dat je dan weer vaker gaat blowen tot het weer gewoon dagelijks is.

Irie

Belezen gebruiker
Na 15 jaar intensief blowen (als in:dagelijks, minimum 1, liever meer) had ik er op een dag genoeg van, en ben van de ene op de andere dag ermee gestopt.
Ook al beweerde ik jarenlang dat ik GEEN last ondervond van het blowen (ik was toch netjes afgestuurd, ging braaf werken en deed wat de maatschappij van me verwachtte), na het stoppen merk je pas wat voor een invloed het toch heeft op je leven.
Ik sta veel makkelijker op, onthou beter, kan verschillende taken opslaan in mijn geheugen en correct uitvoeren zonder lichtjes geïrriteerd te worden van het vele werk.
Heb onlangs nog wel eens een jointje gerookt (op Grandmaster Flash's zijn nieuwe cd-voorstelling), en dat was echt heerlijk, maar meer hoeft niet meer voor mij. Zeker niet meer elke dag, laat staan elk weekend ... been there, done that, ain't going back!

Dus aan alle quitters: keep ya head up! Daarna kan je tenminste nog eens ECHT genieten van een blowtje!!!

Oom Klaas

Badass junkie
Extisi zei:
Oom Klaas zei:
Extisi zei:
Ik ben ook gestopt. Sinds drie dagen al.

Ik hoop dat je pas 3 dagen bedoeld, anders heb je nog totaal niet de juiste instelling om het voort te zetten.

Kromme opmerking. Ik bedoelde namelijk AL en geen PAS.

Dat heb je in mijn ogen niet de juiste instelling.
En hoezo een kromme opmerking? 3 dagen is helemaal niets op een jaar gebruiken (of meer).
Die 3 dagen niet gebruiken is zo makkelijk, 't word alleen maar moeilijker hoe langer 't duurt.

GoedeWiet

Experimenterende gebruiker
Ik krijg het niet voor elkaar, stoppen met blowen. Maargoed, ik vraag me ook af waarom het nodig is. Vroeger blowde ik minimaal elke dag, en met het jaar in jaar uit oogsten van goede partijen buitenwiet, was de dag toch wel meestal met stonedheid gevuld. Mijn HBO ging moeizaam maar lukte wel met minimale inzet. Hersens heb ik wel, dat wist ik.

Aan het eind van de HBO was het crisis, oftwel, beslissingstijd. Ik ben toen een half jaar naar London verkast om eens wat werkervaring op te doen en mezelf los te rukken uit een vriendengroep waarbij doordeweeks elke avond flink geblowd werd en de weekenden interessante chemische feestjes waren. Ik kwam er in London meteen achter dat mijn hersens toch wel goed tot hun recht kwamen in volledig nuchtere toestand.

Na het half jaar London ben ik een pittige universitaire beta studie begonnen, die ik nu bijna afgerond heb. De regel sinds het begin van de studie was duidelijk: niet blowen als je de dag erna iets moet leren/doen. Je kan hier lang en breed over lullen, maar als ik savonds een goede joint rook, dan valt het verteren van moeilijk stof me de dag erna een heel stuk zwaarder (hogere wiskunde doorkrijgen bijvoorbeeld). Het is ook de motivatie die sneller op is als de THC nog een beetje aan je hersenschedel plakt.

De joints die ik nu nog rook zijn allen hasjjoints, en ze worden allemaal op vrijdag of zaterdag gerookt. Soms is mijn vriendin in het weekend werken, en dan ga ik op vrijdag laat stoned pitten en sta ik zaterdag weer met een joint op. Daar geniet ik dan ontzettend van. En het erge is, omdat het allemaal zo goed gaat vraag ik me af waarom ik nog moet stoppen. Goede redenen zijn de suffe dagen als je opstaat met een joint. Echt actief wordt ik dan niet meer (stuk hardlopen/fietsen/filmpje/stad in etc). Ook is gezondheid een goede reden, maar sinds ik niet meer rook moet ik zeggen dat 1 of 2 jointjes op vrijdag echt geen aanslag op mijn longen veroorzaken. Als ik zondag of maandag ga hardlopen heb ik er weinig last van. Als ik een keer zondig met een pakje sigaretten bij een krat bier dan voel ik het de week erna nog.

Maargoed, helemaal stoppen lukt dus niet. 8 jaar dagelijks blowen heeft zijn sporen nagelaten. Ik ben tevreden met mijn hasjjoints. Ik wordt er ook erg stoned van, maar zogauw ik er op vrijdag 2 of 3 rook, dan is die joint zaterdag eigenlijk al niet meer de moeite omdat het toch wel redelijk gewend. Een goede white widow joints is echt niets meer voor mij. Daar wordt ik alleen maar gedesorienteerd en para van.

Ik denk dat andere mensen hier wel van kunnen leren dat er toch echt wel een bepaalde conclusie gemaakt moet worden in je hoofd voordat je met succes jezelf beperkingen kan opleggen. Zelf moest ik eerst naar het buitenland voordat ik merkte dat nuchter toch wel een andere wereld is. Als je op zoek bent naar verandering, dan is de tijdelijke verandering van je leefomgeving misschien helemaal geen gek idee.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb nu nog wel af en toe geblowt, 3 keer; 2 keer in amsterdam (op feestjes), en een keer een hit van een bong toen een bekende van me jarig was, meer dan dat hoeft ook echt niet, het kost totaal geen moeite om niet naar de shop te gaan of toch maar mee te doen normaal. Voelde ook veel relaxter als ik het eens per maand (of minder) doe. Is eigenlijk met alle drugs zo.

Bovenaan