Gestopt met blowen ervaringen

Janey

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Ik wou mijn ervaringen even delen om te stoppen blowen.
Ik rookte 10 jaar lang elke dag 8 of 10 voorgedraaide jointjes, zonder problemen. De laatste maanden kreeg ik een enorme druk op me borst en steken, waardoor ik in paniek raakte en ging hyperventileren, als ik elke keer een joint opstak! Het kwam er op neer dat mijn lichaam er niet meer tegen kon. Ik wou al heel lang stoppen maar ik durfde die stap nooit te zetten, omdat je al die verhalen hoort als je stopt met blowen. Ik was ook heel erg vergeetachtig!
Maar die druk op mijn borst en steken kon ik echt niet meer mee leven, daarom dat ik besloten heb om cold turkey te stoppen.
De druk en steken op mijn borst, zijn nu na een paar dagen verdwenen.

Ik ben nu 10 dagen gestopt met blowen.
De eerste paar dagen had ik een enorme hoofdpijn, ik kwam moeilijk in slaap en ik werd 7 keer per nacht wakker door zweetaanvallen. En ik had weinig eetlust en als ik iets had gegeten werd ik misselijk.
De verschijnselen zijn nu gelukkig weg, waar ik nu nog last van heb is alleen, overdag heel erg moe en veel gapen. En ik heb last van mijn stoelgang.
Ik ben ook niet in de verleidingen gekomen om een joint op te steken.

De voordelen die je hebt met stoppen,
je haren worden er gezonder van, je gezicht krijgt meer kleur en ziet er frisser uit. De donkere kringen onder je ogen trekken weg. Meer zin om leuke dingen te doen. En je adem ruikt veel frisser!
En je denkt helder na en vergeet ook snel minder dingen.
En je bespaart natuurlijk veel geld.

Ik dacht altijd mij lukt het toch niet om te stoppen, wat moet ik heel de dag gaan doen zonder joint? En toch is het mij gelukt om helemaal te stoppen zonder af te bouwen.
Dit wou ik even delen met jullie.
Fijne avond iedereen
Gr Janey

Raver

Badass junkie
Fijn dat je bent gestopt! Ik ben zelf 3 jaar terug door vergelijkbare klachten na blowen ook gestopt, vrij gemakkelijk ook.

Momenteel rook ik zelf 5 tot 8 joints per dag, en dan altijd sativa's. Ik wil graag stoppen maar dat lukt niet. Elke keer als ik die shop langs rij haal ik het gewoon.

Janey

Ja het voelt ook echt fijn dat ik gestopt ben!
Ik had ook altijd van die momenten, dan wou ik stoppen en dan was ik echt er van overtuigd dat het mij ging lukken, maar zodra ik een shop zag kwam de duivel in me op en moest en zal ik voorgedraaide jointjes halen.

Jammer dat je weer bent begonnen. Maar het is ook niet echt gemakkelijk om er van af te komen, je word er relext van en slaapt er makkelijker van. Misschien komt er ook een dag voor jou dat het jou ook gaat lukken. Als je sterk in je schoenen staat dan zal het zeker wel goed komen. Ik kan er helaas niet meer tegen, ene kant ook wel weer goed. Als ik aan die druk en steken op me borst denk, dan houd het mij sowieso tegen om te gaan blowen. Omdat het gewoon eng en narig gevoel is. Het is wel fijn dat ik me verhaal hier kwijt kan, en dat sommige mensen de zelfde ervaring hebben als ik met blowen(zoals op andere forums te lezen zijn)
Sorry beetje lang verhaal haha.

drieluik

Newbie
Hallo Janey, ik ben zelf ook net gestopt met blowen, zit nu op 6 dagen ik rookte zelf 2/3 joints per dag. Ik heb de laatste 10 jaar zo goed als dagelijks geblowd. in die 10 jaar heb ik mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen om de volgende dag deze belofte weer te breken. ik ben wel een aantal keer geminderd en daarnaast heb ik het 3 keer 2 maanden volgehouden om volledig te stoppen. Het laatste jaar was ik me er de hele tijd al van bewust dat ik nu echt moest stoppen maar bleef het maar uitstellen of ik faalde steeds weer op de eerste dag. Sinds vorige week iets gebeurt waardoor ik echt realiseerde dat dit niet langer meer kon wachten.

De eerste dag dat ik ging stoppen ging het al gelijk bijna mis zoals het altijd is gegaan (vandaag kan nog wel maar morgen echt niet meer) uiteindelijk toch niet geblowd die dag en heel erg veel gaan lezen online over blowen en stoppen met blowen. zoals ik zei zit ik nu op 6 dagen en het gaat mij vreemd genoeg veel te gemakkelijk af deze keer.

Wat ik me kan herinneren van de voorgaande keren is dat het vooral de eerste week erg zwaar is en daarna het lastigste al voorbij is, daarnaast had ik last van heftige dromen en slecht in slaap kunnen komen. hier heb ik tot nu toe nog geen last van gehad en ervaar alleen nog de positieve effecten zoals meer energie en geen mist in de kop.

Omdat de gedachte van definitief stoppen altijd een enorme drempel voor mij is had ik mezelf vorige week in eerste instantie voorgenomen om slechts 1/2 keer te blowen per week, al snel had ik dit veranderd naar minstens een maand niet blowen en nu heb schrikt de gedachte van helemaal stoppen mij vreemd genoeg niet meer af. De vorige keer dat ik het stoppen 2 maanden volhield viel ik weer heel snel terug toen ik na die tijd besloot weer "een keertje" te blowen. Ik ben niet van plan nooit meer te blowen omdat ik blowen an sich wel prettig vind maar ik wil niet meer dagelijks MOETEN blowen.

Al met al verloopt deze keer stoppen tot dusver zeer geslaagd en heb ik heel erg veel vertrouwen dat dit dan ook definitief kan stoppen deze keer! Leuk om te lezen dat iemand die net zolang als mij dagelijks heeft geblowd nu net als ik sinds kort gestopt is, laten we elkaar motiveren om dit vol te houden succes Janey :wink:!

Janey

Hoi drieluik,

Wauw wat toevallig ik had dat ook altijd, ik beloofde elke x aan me eigen en nu ga ik echt stoppen, en zodra ik een shop zag kwam ik in de verleiding en was ik weer verkocht. Ik baalde altijd zo erg van me zelf en dat ik zo zwak was.

Ik was 5 jaar geleden een keer 3 weken gestopt, ik was bij vrienden en hun hadden een joint gedraaid, en ik dacht Ooh paar hijsjes kan geen kwaad, maar toen ging het van paar hijsjes naar een paar jointjes per dag, en ik was weer verslaafd!

Mijn vriend en vrienden roken wel gewoon waar ik bij ben, maar ik vind dat niet erg, ik moet de verleiding gewoon aan kunnen en niet voor uit de weg gaan.

Ik voel me nu ook veel fijner en gelukkiger sinds dat ik gestopt ben. En je bespaart natuurlijk heel veel geld, waar ik een hoop leuke dingen van kan gaan doen.

Jij ook heel veel succes, en we gaan elkaar zeker motiveren! Laten we elkaar op de hoogte houden

Janey

ik heb nog 1 rare afkickverschijnsel, ik weet niet of dit erbij hoort. Sinds dat ik gestopt ben, ben ik bijna 1 kilo afgevallen, en dat wil ik juist niet! Ik eet goed net zoals voorheen.
Komt dit omdat ik gestopt ben en dan mijn lichaam al die stoffen uit mijn lichaam moet verwijderen? En komt hier nog verandering in?
Ik heb voor de zekerheid mammoth mass besteld, voor aan te komen. Ik woog 61,8 en nu 60,4. Ik ben bang dat ik nog meer ga afvallen! Heeft iemand hier ervaring mee? Let me know pls!

drieluik

Newbie
Ja het is heel verraderlijk, je denkt dat wanneer je een periode niet hebt geblowd dat je het wel aankan om het één keer te proberen zonder meteen terug te vallen maar wat ik heb geleerd van voorgaande ervaringen is dat je juist heel snel terugvalt wanneer je hier aan toegeeft, dus pas hier mee op en denk hier heel goed over na.

Ik heb mezelf ook voorgenomen om situaties waar anderen blowen niet uit de weg te gaan omdat ik net als jou denk dat ik juist deze verleiding aan moet kunnen.

over wat je zegt over afvallen, ik kom juist meestal aan wanneer ik stop. maar ik lees wel veel over dat dit een bijeffect is met stoppen met blowen, maar dit dit meestal heeft te maken met het feit dat je niet zoveel eet wanneer je hebt geblowd en dat je een verminderde eetlust hebt in het begin. maar als je zegt dat je evenveel eet zou ik zeggen dat dit niet van toepassing is. ik zal me er niet teveel zorgen om maken tenzij je over een week nog meer bent afgevallen, je gewicht kan altijd een beetje op en neer gaan

Janey

Zelfde gedachten Haha.
Ja zolang je sterkt genoeg in je schoenen staat, moet het zeker goed komen. En ik ben echt van plan om nooit meer een joint aan te raken, die behoefte heb ik er ook niet naar.
Ik heb genoeg afleiding op de dag, dus dat scheelt natuurlijk ook.

ik heb altijd op hetzelfde gewicht gebleven, dus ik denk wel dat het iets er mee te maken heeft. Ik heb net ook wat informatie opgezocht en ik las dat sommige mensen ook wat waren afgevallen na het stoppen met blowen, maar uit eindelijk is het toch goed gekomen.
Ik wacht het gewoon af en het komt allemaal wel goed denk ik.
Ik ben allang blij dat ik gestopt ben.
En erover praten motiveert ook vind ik.

Janey

Update: het is nu 2 weken geleden dat ik gestopt ben, en het gaat nog steeds kei goed!
Maar de laatste 2 dagen heb ik extreme vreetkicken niet meer normaal! Ik dacht dat je alleen door blowen zulke vreetkicks had.
Gisteren avond had ik zo'n honger, toen ben ik maar langs de mcdrive gereden en bestelde daar: 1 mcchicken,2cheeseburgers,6 kipnuggets,1mcwrap honingsmosterdsaus en een mcflurry m&m. Terwijl ik daarvoor een groot bord rijst met kip had gegeten. En zo blijf ik maar heel de dag door eten, niet dat ik het erg vind:tongueout:
Ik ben ook nu 2 kilo aangekomen, ik zit nu op de 62 kilo dus mijn gewicht is perfect.
Maar weet iemand hoe dit komt?

drieluik

Newbie
lekker bezig Janey, ik zit nu op 11 dagen en gaat ook nog steeds prima. Meestal als ik een tijdje gestopt bent krijg ik ook op den duur een grotere eetlust vandaar dat ik dan meestal ook aankom wanneer ik stop met blowen maar tot nu toe is mijn eetlust eigenlijk alleen maar minder als voorheen. Vannacht voor het eerst echt levendige onprettige dromen gehad, had ze eigenlijk al veel eerder verwacht maar tot dus toe had ik er geen last van. heb jij hier last van gehad al? Ik weet dat dit komt doordat je op een andere manier slaapt wanneer je hebt geblowd en dus ook nauwelijks dromen hebt of in ieder geval kan onthouden, gelukkig weet ik ook dat dit op den duur weer overgaat.

Janey

Thanks, jij ook trouwens!
Ik denk dat die eetbuien maar voor even zijn, je hoort ook meestal van mensen die stoppen met roken, ook meer gaan eten.

Ik heb sinds de laatste dagen ook erg levendige dromen. De meeste zijn zeer onprettig, ik droom vooral over geesten of dat er iemand overleden is of vast zit zo raar! Maar soms zitten er ook echt leuke bij,
Ik kan ze zo na vertellen. Als het goed is, is dit maar voor tijdelijk.
Toen ik blowde droomde ik ook wel meestal, maar ik kon ze echt nooit onthouden op en paar na dan.
Zodra ik in bed lig, ben ik binnen 10 min in slaapgevallen, wel fijn zonder die troep in slaap te vallen. Ik sta veel fijner op uit bed en ben dan ook niet meer brak.
Wat een verschil als je niet meer blowt zeg!

Laatst bewerkt:

Janey

Vandaag 3 weken gestopt!
Ik zeg eerlijk ik ben echt trost op me eigen, het gaat me makkelijker af als dan ik dacht.
Geen afkickverschijnselen meer. Alleen nog veel dromen en veel eten:tongueout: maar dat is geen probleem.
En hoe gaat het met jou drieluik?
Ik hoop dat jij het ook nog volhoud:)
Fijne avond en op 1 maand:tongueout:

drieluik

Newbie
hier ook still going strong :wink:

Ik heb op momenten nog wel trek om te blowen maar kan deze verleiding goed weerstaan omdat ik gewoon heel blij ben met de verandering die ik in mijzelf merk.

ik heb in principe afgesproken dat ik na een maand weer een keer mag blowen. ik zit nu op dag 18, ik weet nog niet precies wat ik ga doen wanneer ik de maand vol heb gemaakt maar hoe het er nu naar uit ziet ga ik dan wel een jointje opsteken. Ik realiseer mezelf wel al te goed dat dat het moment was waarop het op de vorige keren wanneer ik voor langere tijd gestopt was weer mis ging. maar ik wil uiteindelijk wel naar af en toe een jointje roken kunnen gaan.

melisssa

Newbie
Hallo iedereen,

het doet mij goed te lezen dat jullie ervan af geraken en dat het zeker niet onmogelijk is.

Zelf voel ik mij nogal een aansteller, ik rook amper een jointje voor het slapengaan en ben ook al meermaals voor langere tijd gestopt. Ooit rookte ik zelfs meer en dan ging het ook (met de nodige afkickverschijnselen van dien).

Maar nu rook ik dus 1 jointje 's avonds. tot twee weken geleden was dat zelfs minder maar vanaf het moment dat ik beslist heb om te stoppen rook ik veel meer. Het gevoel dat het niet 'mag' of dat ik 'moet' stoppen is mij telkens teveel. Ik zie niet in hoe ik ooit ga stoppen, al geven jullie woorden mij wel moed!

drieluik

Newbie
Ik heb mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen, vrijwel altijd breek ik deze belofte op de eerste dag, de trek was gewoon te sterk dus vertelde ik mezelf telkens dat ik vandaag nog ging blowen maar de volgende dag ging stoppen. de dag daarna vertelde ik mezelf hetzelfde en uiteindelijk blowde ik gewoon elke dag door.

je moet jezelf goed afvragen waarom je wil stoppen. voor mij was het gewoon een gewoonte en ging het helemaal niet meer om het stoned zijn. het idee dat ik helemaal niet meer zou gaan blowen schrikte mij ook altijd heel erg af. maar elke keer dat het mij wel lukte om het wel voor meerdere weken vol te houden merkte ik altijd hetzelfde patroon. de eerste week is lastig en de trek zal enorm zijn. geef je hier niet aan toe dan zal de tweede week al een stuk minder lastig zijn en daarna is het al aardig uit je patroon en zal de trek voor het grootste gedeelte afgenomen zijn. nu heb ik af en toe nog steeds wel trek om te blowen maar ik kan deze trek weerstaan omdat ik gewoon veel voordelen merk (meer energie, meer ondernemen). ik streep mijn dagen ook af en dit helpt heel erg voor mij. als ik weer zou toegeven aan de trek om te blowen moet ik weer opnieuw beginnen met afstrepen van de dagen dat ik gestopt ben.

vertel jezelf ook niet dat je nooit meer gaat blowen, deze gedachte schrikt mij ook af. spreek met jezelf af dat je in ieder geval een maand stopt. hierna zul je merken dat je je patroon hebt doorbroken en daarna kun je voor jezelf bekijken of je het doorzet of dat je probeert minder te blowen. door kleinere doelen te stellen is de barrière om te stoppen minder groot. dit heb ik ook altijd zo gedaan en doe ik nu ook. zoals het er nu naar uit ziet ga ik mezelf wel belonen met een joint na deze maand. voorheen is dit wel altijd het punt geweest waar het altijd weer mis is gegaan maar ik ben vrij zeker dat deze keer anders is. de gewoonte heb ik ondertussen gebroken en ik geniet te veel van de voordelen om weer terug te gaan naar dagelijks blowen. maar ik blijf eerlijk tegen mezelf, ik vind blowen chill en ik ben nog steeds verslaafd maar het is het niet meer waard voor mij.

denk je dat het je zou lukken om het minimaal een maand vol te houden?

Laatst bewerkt:

drieluik

Newbie
de eerste dag zal ongetwijfeld het zwaarst zijn. het had ook bijna niets gescheeld of ik was nu ook weer de eerste dag gefaald. wat ik heb gedaan is het googelen van stoppen met blowen, nadelen van dagelijks blowen etc. dit heeft mij de bevestiging gegeven in mijn keuze.

het zit allemaal tussen de oren misschien helpt het kijken van deze docu je

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik mezelf wel belonen met een joint na deze maand. voorheen is dit wel altijd het punt geweest waar het altijd weer mis is gegaan maar ik ben vrij zeker dat deze keer anders is.
Mind tricks...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zo vaak exact hetzelfde gedaan. Maar dit is een spelletje die je gedachten met je spelen. Sta er eens bij stil: de beloning voor het stoppen met de activiteit waarmee je wilt stoppen is... diezelfde activiteit. Whut...!?

Zelfs na tientallen keren zal dat steeds het punt zijn waarop het misgaat, ondanks dat je jezelf wijs hebt gemaakt dat het dit keer goed zal gaan. Kijk, ik denk dat het best mogelijk is om zo nu en dan probleemloos een keertje wiet te gebruiken, maar niet wanneer je het nog steeds als een beloning ziet. Want dat betekent dat het je de hele tijd ondergronds nog in zijn grip heeft gehad. Uiteindelijk wil je het liefste wiet smoken, dus zal je onderbewuste je zo manipuleren dat je dat weer gaat doen.

Wiet moet niet meer hetgeen zijn wat je het liefst doet, dan word je er vrij van.

My 2 cents...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mind tricks...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zo vaak exact hetzelfde gedaan. Maar dit is een spelletje die je gedachten met je spelen. Sta er eens bij stil: de beloning voor het stoppen met de activiteit waarmee je wilt stoppen is... diezelfde activiteit. Whut...!?

Zelfs na tientallen keren zal dat steeds het punt zijn waarop het misgaat, ondanks dat je jezelf wijs hebt gemaakt dat het dit keer goed zal gaan. Kijk, ik denk dat het best mogelijk is om zo nu en dan probleemloos een keertje wiet te gebruiken, maar niet wanneer je het nog steeds als een beloning ziet. Want dat betekent dat het je de hele tijd ondergronds nog in zijn grip heeft gehad. Uiteindelijk wil je het liefste wiet smoken, dus zal je onderbewuste je zo manipuleren dat je dat weer gaat doen.

Wiet moet niet meer hetgeen zijn wat je het liefst doet, dan word je er vrij van.

My 2 cents...

Precies wat ik dacht! Weer mooi verwoordt @Mindless . Beter dan ik kan al denk ik hetzelfde. :wink:

Echt waar @drieluik , als je zo denkt gaat het weer fout. Ik heb ontelbare keren diezelfde fout gemaakt toen ik nog verslaafd was aan dagelijks blowen. Veel te snel denken dat het wel weer kan en dat je nu sterker bent. Zo lang jij het nog als een beloning ziet, of ziet als iets wat je niet meer terug wil maar toch gaat doen, zal het een grote kans van falen hebben. Ik heb pas na 1 jaar weer een keer geblowt. En zelfs na dat jaar gestopt zijn had ik het weer moeilijk de eerste dagen om niet nog een keer te blowen.
Een verslaafd brein is heeeel gewiekst en kan jouw zo om de tuin leiden. Met slimme kleine stapjes die je niet ziet. En in ene is het weer foute boel. Pas er echt mee op! Succes ook!

drieluik

Newbie
Ik weet dat het tegenstrijdig is en ik ken de risico's, zoals ik aan heb gegeven heb ik dit zelf al meerdere keren meegemaakt. ik was ook niet van plan blowen definitief achter me te laten, ik vind blowen chill maar wat ik wil is af van mijn dagelijkse afhankelijkheid.

Wat ik dus met mezelf heb afgesproken is om minimaal een maand te stoppen, hierna mag ik er weer eenmaal aan toegeven mocht ik hier behoefte aan hebben. hierna neem ik mezelf voor weer minimaal een maand niet te blowen. en verder heb ik nog niet vooruit gepland

hoe het er nu naar uitziet zal ik dan ook een joint opsteken als de maand vol is en hier heb ik ook volledig vrede mee. het zal trouwens minimaal 5 weken worden omdat ik op dag 30 uitkom op een zondag en blowen voordat ik een werkdag heb is iets wat ik wel sowieso nooit meer wil doen. ik snap dat jullie zeggen dat dit naïef klinkt en zoals ik zei ik heb zelf ook meermaals ervaren dat je na een fase van stoppen denkt dat je het wel weer kan controleren, maar de situatie is nu dusdanig anders als voorheen dat ik er vrij zeker van ben dat ik eenmaal zal kunnen blowen zonder direct of vrijwel direct terug te vallen.

Nogmaals ik snap als jullie nog steeds zeggen dat dit niet de juiste manier is maar ik weet vrij goed waar ik mee bezig ben. ik houd jullie op de hoogte :wink:

Janey

@Janey @drieluik Hoe gaat het dan met de craving of de trek? Ik heb precies het gevoel dat dit nooit weggaat.

Hee Melissa,

Ik dacht ook zo altijd, dan wou ik stoppen maar toch kwam ik elke x in de verleiding om te blowen. Elke x fopte ik me zelf en ik baalde zo enorm van me eigen!
Maar mijn lichaam kon er op een gegeven moment niet meer tegen. Ik had zo'n enorme pijnlijke stekende,druk op mijn borst, mijn hartslag was nog net geen 200! Die wiet maakte me lichaam gewoon kapot. Dit was mijn motivatie om te stoppen!

Jij bent denk ik ook bang voor de afkickverschijnselen? De eerste paar dagen zijn altijd lastig, Je moet proberen om je daar overheen te zetten, en gewoon afleiding zoeken. Ik ging bijv: het hele huis schoonmaken, hondjes uitlaten, eten:tongueout:, naar de winkels gaan. Door dat je afleiding hebt vergeet je ff de verlangens naar een joint. Tenminste zo was het wel bij mij.
Ik zal zeggen ga het proberen, en wees niet bang voor de afkickverschijnselen, het gaat je beter af dan je denkt.
En geloof me iedereen kan stoppen, als je het niet probeerd kom je er nooit achter.

Ik zit nu bijna op 1 maand met stoppen met blowen, en ik ben nog geen 1x in de verleiding gekomen om een joint te roken Terwijl me vriend enz gewoon langs me een joint roken. Ik vind het vooral nu heel erg stinken.
En ik merk zoveel positieve veranderingen in mijn lichaam! En ik heb zeker nu al meer als €500 bespaard en dat voelt zeker goed!
En ik heb zeker besloten om dan ook nooit meer een joint aan te raken!
Ik leef veel fijner en gelukkiger zonder die ROTZOOI.

chipmunk

Belezen gebruiker
Te veel blowen is voor niemand goed; rotzooi maak je er zelf van. Ik blijf het een fantastische plant vinden met ook medicinale eigenschappen, maar je moet er mee om kunnen gaan. Periodes waarin ik te veel rookte (overdag al meerdere joints) werd ik ook minder sociaal, dan zou ik geen praatje maken als ik naar de winkel ga bv. terwijl ik dat nuchter of met een klein roesje wel leuk vind.
En vanaf dat punt vind ik het voor mij wel een probleem, als het te hard mijn denken gaat beïnvloeden.
Daarom rook ik liever minder straffe soortjes. Het gemiddelde thc percentage is eigenlijk belachelijk hoog en iedereen reageert anders op wiet.

Vind je wijn en koffie ook rotzooi? Als je dat de hele dag door gaat consumeren gaat je lichaam ook kapot. :)
Ik dacht vroeger dat ik hartkloppingen kreeg van wiet, maar het lag eigenlijk aan mijn koffieverslaving. (dronk met periodes 10-15 kopjes, nu eindelijk geminderd tot 2 kopjes)

Janey

Vind je wijn en koffie ook rotzooi? Als je dat de hele dag door gaat consumeren gaat je lichaam ook kapot. :)
Ik dacht vroeger dat ik hartkloppingen kreeg van wiet, maar het lag eigenlijk aan mijn koffieverslaving. (dronk met periodes 10-15 kopjes, nu eindelijk geminderd tot 2 kopjes)[/QUOTE]

Ik heb nooit koffie gedronken ik vind dat zo vies, en ik drink gelukkig ook geen alcohol.
Dus dan blijft de enigste optie wiet over, waar ik hartkloppingen van kreeg enz.

Maar ja iedereen reageert idd anders op wiet. Ik ken ook mensen die roken al 25 jaar wiet zonder problemen.
Ik noem het nu idd rotzooi omdat het gewoon niet goed is voor me lichaam, ieder ze mening:tongueout:
Maar ik ben gewoon blij dat ik er nu echt vanaf ben, en op maar een gezonder leven.

Laatst bewerkt:

melisssa

Newbie
Hi iedereen, bedankt voor de woorden. Ondertussen nog steeds niet gestopt en hoe meer ik 'moet' stoppen hoe moeilijker het mij precies wordt. Ik zie wel wat er van komt. Mijn wiet is bijna op en ik hoop dan ook dat het hierbij zal blijven.

Janey

Hi iedereen, bedankt voor de woorden. Ondertussen nog steeds niet gestopt en hoe meer ik 'moet' stoppen hoe moeilijker het mij precies wordt. Ik zie wel wat er van komt. Mijn wiet is bijna op en ik hoop dan ook dat het hierbij zal blijven.

als ik een vriendin van je was, had ik je zeker daar bij gesteund, het is alleen moeilijker via internet,om iemand daarin te steunen.
Ik hoop dat het met onze woorden jou wat motiveert.

Ik dacht dat het ook moeilijk zou zijn om te stoppen, maar het valt echt mee Melissa!
Je moet streng voor je eigen zijn, als je echt wilt stoppen dan gaat jou dit zeker lukken.
Als je het niet probeerd dan weet je ook niet hoe het voelt om zonder te leven.
Misschien dat je bij de eerste paar dagen zwaar verlangt naar een joint, maar daar kom je echt wel overheen.

Toen ik wou stoppen had ik nog 1 voorgedraaide joint over, maar die heb ik gewoon kapot gemaakt en linia direct in de prullenbak gegooid! En ik heb er daarna ook geen 1 meer aangeraakt.
Rook je trouwens sigaretten?
Zoja dan kan je die als afleiding pakken, zodat je toch wat nicotine binnenkrijgt.

melisssa

Newbie
@Janey Nee ik rook geen sigaretten en heb er eigenlijk ook geen behoefte aan.

Ik weet inderdaad wel dat het me lukt want soms doe ik een paar dagen zonder, zonder problemen, maar het is het feit dat het niet meer mag dat het mij extra moeilijk maakt.
Een vriendin de me kan steunen zou inderdaad makkelijkere zijn. Heb hier 1 iemand over aangesproken, maar ze begrijpt het gewoon niet en dan deel ik dat liever met niemand meer.

Gisteren heb ik gene gerookt en ben daar al zo trots op :tongueout:
Hopelijk lukt mij dit vanavond ook, maar ik geloof erin!

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
maar het is het feit dat het niet meer mag dat het mij extra moeilijk maakt.
Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks geblowd en in die jaren ook vele stop pogingen gedaan. Maar het idee dat het nooit meer mocht zorgde ervoor dat ik het nooit lang volhield.

Uiteindelijk kreeg ik het inzicht dat wanneer ik het nooit meer zou kunnen doen ik dan voor altijd in de greep van mijn verslaving zou blijven. De wiet heeft dan in zekere zin nog altijd controle over je leven, zelfs al zou je nooit meer blowen. In theorie zou je wanneer je je verslaving onder controle hebt namelijk best af en toe moeten kunnen blowen. De praktijk kan echter soms wat weerbarstiger zijn, maar daar kom ik zo op.

Zo besloot ik toen uiteindelijk om mijn gebruik te beperken tot de weekenden. Ik stelde duidelijke regels voor mezelf op en stopte van het een op het andere moment met dagelijks blowen zonder enige moeite. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen het punt had bereikt dat ik er helemaal zat van was omdat het mijn leven totaal beheerste en ik een dusdanige tolerantie had opgebouwd dat ik joints als een kettingroker naar binnen werkte en nog niet echt stoned of high werd.

Het blowen tot de weekenden beperken ging ruim 3 jaar goed. Toegegeven ik was sommige weekenden wel het hele weekend stoned als ik geen verplichtingen had, maarja daar kon ik nog mee leven.

Een jaar geleden ongeveer raakte ik overspannen door werk en ja hoor ik zat binnen no time weer dagelijks te blowen. Dat heeft gelukkig slechts een maand of 2 geduurd omdat ik toen direct weer gestopt ben toen ik me realiseerde dat ik overspannen was. In het afgelopen jaar heb ik daarna nog 2 keer een terugval van ongeveer een maand gehad.

Nu kwam echter de realisatie dat ik gewoon altijd verslaafd zal blijven en ik enorm moet oppassen ermee. Tevens kwam de realisatie dat het blowen meer is geweest dan een uit de hand gelopen hobby, het was gewoon puur vluchtgedrag. Vluchten van emoties en moeilijke gevoelens. Waarschijnlijk is het in het begin niet zo ontstaan, maar daar is het ongemerkt wel in veranderd.

Nu ik dit terugkijkend allemaal weet heb ik besloten nog maar 1 avond in het weekend te mogen blowen van mezelf en ook alleen als ik me goed voel. Maar helemaal stoppen geloof ik nog steeds niet in, ik ben er van overtuigd dat ik zelf weer de controle terug kan krijgen.

Uiteraard hoeft mijn ervaring niet voor jou op te gaan, maar wellicht heb je er wel wat aan. Moraal van mijn verhaal is dat helemaal stoppen niet perse hoeft en dat het helpt om bij jezelf te raden te gaan wat er onder de verslaving ligt. Zolang je het onderliggende probleem niet aanpakt zul je altijd moeten blijven vechten. Een verslaving is voor het leven ben ik inmiddels van overtuigd, maar dat bekent gelukkig niet dat de verslaving ook je hele leven controle over jou hoeft te hebben.

Zoek iets dat voor jou werkt en ga opzoek naar wat er aan je verslaving ten grondslag ligt en pak dat aan. Het zal niet makkelijk zijn, maar je komt er uiteindelijk alleen maar sterker uit. En je mag zeker ook trots zijn op de dagen dat je niet geblowd hebt, zie het als een kleine overwinning.

Vchip

Badass junkie
Bij het stoppen met blowen kon ik moeilijk in slaap vatten, kreeg heel veel gedachten die heel snel gingen in mijn hoofd en ik had moeite met eten..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Opmerkelijke realisatie. Heb je tijdens je aya sessies ook nog gereflecteerd hierop?
Wat vind je er opmerkelijk aan? Nee niet tijdens de Aya ceremonies mee bezig geweest eigenlijk. Deze realisatie kwam tijdens mijn meest recente terugval, dat heeft me doen terugkijken op de afgelopen 4 jaar nadat ik gestopt was met jaren dagelijks blowen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou ja, omdat ik geloof dat je er wel echt vrij van kunt worden. Ik beschouw mezelf nu niet als wiet verslaafd, ook al is er daar wel (lichte) sprake van geweest. Maar ja, wellicht op een zwak moment... In die zin heb je gelijk denk ik dat je moet blijven oppassen, maar is dat direct verslaving dan?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nou ja, omdat ik geloof dat je er wel echt vrij van kunt worden. Ik beschouw mezelf nu niet als wiet verslaafd, ook al is er daar wel (lichte) sprake van geweest. Maar ja, wellicht op een zwak moment... In die zin heb je gelijk denk ik dat je moet blijven oppassen, maar is dat direct verslaving dan?
Ik ben er op het moment ook vrij van en heb het weer volledig onder controle. Ik bedoel meer met altijd verslaafd blijven dat het een zwakke plek blijft waar ik mee moet oppassen.

Ik heb 3 jaar lang mijn gebruik onder controle gehad totdat ik overspannen raakte. In die 3 jaar dacht ik letterlijk dat mijn verslaving gewoon helemaal weg was, terwijl ik in een zwak moment wel een enorme terugval had. Inmiddels weet ik echter dat er aan dat soort gebruik bij mij vluchtgedrag ten grondslag ligt, nu ik daar actief aan werk heb ik ook vertrouwen dat ik het in de toekomst makkelijker onder controle kan houden.

Desalniettemin realiseer ik me nu dat ik me ervan bewust moet blijven dat het een zwakke plek is. In dat opzicht zal ik altijd verslaafd aan wiet blijven is mijn mening. Maar dat bekent niet dat ik er niet vrij van kan raken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Oké ik begrijp je. Ik zie dat vrij ervan zijn eigenlijk als niet-verslaafd zijn. Maar wat je zegt, het is oppassen met wiet... Daar ben ik zelf ook vaak genoeg achter gekomen.

Janey

Een goede vriend van mij rookte 15 jaar lang wiet zonder elke problemen.
Tot dat hij een psyschose kreeg en daar is hij helaas in blijven zitten.
Hij zit nu in een inrichting, en het is zo vreselijk om hem zo te zien, hij zal ook niet meer veranderen:pensive: Ik zoek hem wel dagelijks op, omdat het toch een goede vriend van mij blijft, en hem niet in de steek wil laten.
Wiet is leuk om te roken,maar je kan ook zien wat het met je kan doen.
Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen voor kan komen, maar zo zie je maar dat het wel sommige mensen treft.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ik denk dat het ook allemaal niet zo onschuldig is als men vaak denkt, al zullen er ook zijn die hun hele leven lang probleemloos wiet kunnen gebruiken.

Bovenaan