Gepakt met coke

Vedette

Newbie
Dag mensen van drugsforum. Afgelopen zaterdag ben ik gepakt met een kleine hoeveelheid cocaïne (0,3 gr). Dit is van me afgenomen en ook moest ik een paar gegevens doorgeven aan de politie. Na dit hele gebeuren mocht ik naar huis en ben niet naar het bureau meegenomen oid. Heb goed meegewerkt met de politie en heb nog een blanco strafblad. Verder weet ik nu niet of ik vervolgd wordt en of dit invloed heeft op mijn VOG( werk bij de overheid). Zijn er toevallig hier mensen die dit ook mee hebben gemaakt en zo ja wat is er toen gebeurd? Ben namelijk bang dat ik nu veel problemen krijg.

Vedette

Newbie
Ja het was toch even schrikken. Had ook geen legitimatie bij me en heb toen gezegd dat hij wel mee mocht naar mijn huis. Hij zei dat het niet nodig was. Heb vervolgens braaf m’n gegevens doorgegeven en de agent had alleen onder aan het briefje drugsgebruik genoteerd

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Ja het was toch even schrikken. Had ook geen legitimatie bij me en heb toen gezegd dat hij wel mee mocht naar mijn huis. Hij zei dat het niet nodig was. Heb vervolgens braaf m’n gegevens doorgegeven en de agent had alleen onder aan het briefje drugsgebruik genoteerd
Nergens druk om maken
Het wordt tog weg gegooid.
En al helemaal niet getest op het Lab.
Dus mocht het zo ver komen dat je naar de rechtbank moet ,kan het al niet worden bewezen dat het drug was.

Als de Agent niet heeft gezegd hier krijg je een boete voor of iets dergelijks dan kan je het gewoon rustig vergeten allemaal.

Gunz For Hire

Experimenterende gebruiker
Wat iedereen je al gezegd heeft; niet druk om maken, ga je echt niks meer van horen en ook zeker geen invloed op je VOG.

Heb ervaring; zelf een keer staande gehouden (terwijl ik helemaal van de kaart ‘s Nachts aan het ronddwalen was en echt niet meer wist wat ik deed) verschillende soorten drugs drugs op zak maar afstand van gedaan en nooit meer iets van gehoord. (Politie heeft me zelfs thuis gebracht..😂)

En ook meerdere keren een VOG moeten aanvragen 👍🏻

Jasonwachtmeester

Experimenterende gebruiker
kan soms maanden duren voordat je iets hoort.

ben in mei aangehouden en kreeg pas in begin nov. te horen dat ik per direct niet meer geschikt was om te rijden. dus 5 maand mocht ik gewoon door rijden. best wel raar.

zijn nu 4 jaar verder en gelukkig geen bericht gehad van justitie maar moet zeggen eerste jaar regelmatig met angst de post op gehaald:wink:.

Inhoudsopgave

Bewuste gebruiker
Een vog krijg je heus wel hoor. :) Ik heb het toch wel bont gemaakt vroegah en heb uiteindelijk altijd mn vog gekregen. (Ook voor een overheidsbaan) ze kijken voornamelijk naar wat je 'gedaan' hebt, hoelang het geleden is en of er kans op herhaling is mbt het soort functie wat je doet @work

De Zandman

DF-koning
kan soms maanden duren voordat je iets hoort.

ben in mei aangehouden en kreeg pas in begin nov. te horen dat ik per direct niet meer geschikt was om te rijden. dus 5 maand mocht ik gewoon door rijden. best wel raar.

zijn nu 4 jaar verder en.......
Opm
Hoe is dat met het ongeschikt voor te rijden verder afgelopen, heb je je rijbewijs inmiddels weer terug na alle vermoedelijke CBR toestanden en zo?

De Schurk

Belezen gebruiker
Pas als het op je strafblad komt kunnen werkgevers dit traceren denk ik.
Ik denk dat 0,3g coke wel als gebruikers hoeveelheid wordt gezien toch?

De Zandman

DF-koning
Bij mijn weten is een hoeveelheid van 0,5 gram harddrugs een zgn. Gebruikershoeveelheid en word je in principe voor deze hoeveelheid niet verder strafrechtelijk vervolgd.
De drugs zullen je wel worden afgenomen.

Bovenaan