Genoeg geweest

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Hoi iedereen die mijn verhaaltje gaat lezen.

Zoals ik al ergens schreef heb ik mijzelf op deze forum geregistreerd om zogenaamde maatjes te vinden die samen ( online) een soort van dagboek willen bijhouden om het gebruik te verminderen , tips en tricks, info en eigen resultaten te delen.

Elke keer na een gek, geweldig weekend- zo denk ik altijd onder invloed , komt mijn Dinsdag Dip ( ook woensdag, donderdag en de eerste helft van vrijdag) . Zelfbeeld is bijna zero, redelijk depressieve gedachten ( niet altijd) , regelmatig geen energie om te sporten etc.

Maar op vrijdag , na een uur of 2 begin ik weer op te leven. En als ik weer leef dan moet ik weer feesten. Is deze circuit bekend voor jullie?

Mijn doel is om deze kring te doorbreken en mijn gebruik te verminderen naar pre corona tijd.

Gisteravond niets genomen, vandaag ook niets ( ik ben ook op het werk) , en dat vind ik heerlijk.

Gelukkig heb ik geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen , bij mij draait alles om de geestelijke verslaving, en hier moet ik wat aandoen . Wens mij succes aub

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik ben meer verslaafd aan het feesten dan aan een middel ( wil ik geloven) . Maar ik gebruik de combi van ghb, blue69 en xtc. Soms alleen 1 van de 3 .

Blauweaap

Badass junkie
Ik ben meer verslaafd aan het feesten dan aan een middel ( wil ik geloven) . Maar ik gebruik de combi van ghb, blue69 en xtc. Soms alleen 1 van de 3 .
Dan is het toch makkelijk als je verslaafd bent aan feesten. verslaafd aan feesten betekend ook zonder drugs.

Dus je kan je verslaving voort zetten zonder gezondheids risico als je het alleen bij een feestje houdt. Maar dat is natuurlijk niet omdat je jezelf een plaat voor je harses houdt omdat daar natuurlijk ook drugs in de mix zit.

Dus waar ben je verslaafd aan? drugs of feesten?

Danny46

Bewuste gebruiker
Feesten met drugs:wink:
Dan is het toch makkelijk als je verslaafd bent aan feesten. verslaafd aan feesten betekend ook zonder drugs.

Dus je kan je verslaving voort zetten zonder gezondheids risico als je het alleen bij een feestje houdt. Maar dat is natuurlijk niet omdat je jezelf een plaat voor je harses houdt omdat daar natuurlijk ook drugs in de mix zit.

Dus waar ben je verslaafd aan? drugs of feesten?
Denk toch aan feesten met drugs ,dat is dus het gevaar op een gegeven moment kun je niet feesten zonder je pakjes drugs . Die hoop heb ik zelf al opgegeven moet wel toegeven zou het ook niet willen om tot je 80ste nuchter te moeten zijn.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik kan nog prima feesten met alcohol, want ik gebruik drugs niet met alle vrienden.
Toch weet ik dat ik al zorgen moet maken.

Danny46

Bewuste gebruiker
Ik kan nog prima feesten met alcohol, want ik gebruik drugs niet met alle vrienden.
Toch weet ik dat ik al zorgen moet maken.
Als je dat al weet ben je een stap verder velen blijven in ontkenningsfase daar heb ik niks mee het is voor niemand in mijn omgeving een geheim dat ik verslaafd ben en het boeit me ook niet .Al zouden sommige het liever anders zien ,wellicht een vorm van egoïsme maar het is wel mijn eigen leven . En ik ben nooit in een kwade bui eerder erg vrolijk. Toch storen mensen die niets gebruiken er zich aan.Tja wat moet je ermee je komt echter toch wel wat alleen te staan erdoor . Maar ook dat vind ik geen probleem . Het lijkt meer een probleem voor anderen dan dat het voormezelf een probleem is. Na 33 jaar zou men toch wel beter moeten weten .Maak er geen geheim van maar wees eerlijk word toch meer gewaardeerd .

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Dat heeft niets met geheim te maken. Ik bezoek de techno feestjes, plaats veel foto’s van op fb en zo. Maar ik vind set en setting belangrijk en ik feest met gelijkgestemden. Het is veel fijner.

Blauweaap

Badass junkie
Denk toch aan feesten met drugs ,dat is dus het gevaar op een gegeven moment kun je niet feesten zonder je pakjes drugs . Die hoop heb ik zelf al opgegeven moet wel toegeven zou het ook niet willen om tot je 80ste nuchter te moeten zijn.
waar ben je dan aan verslaaft als je niet zonder kan ? ja drugs. ja feesten gaat hand in hand met drugs maar hij geeft specefiek aan dat die alleen aan feesten verslaafd is en niet drugs.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Oke. Epic fail zondagavond. Poging 2 is van start. 4 weekenden niets. Het enige wat mij blij maakt is dat het roken doe ik toch niet, al meer dan een week.

• Love
Waarderingen: ljuv

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@JavelinBayraktar
Een verslaving aan MDMA is wel heel pittig. Het brengt je zoals je zegt vrijwel alle dagen tussen gebruik een kater en zet zo je hele leven op z'n kop. De drie maanden regel is in het leven gekomen omdat de schade aan je hersenen, hart en lichaam in het algemeen echt niet mals is.

Dus als ik het goed begrijp gebruik je nu GHB, speed, MDMA en alcohol? Blue69 is een combinatie van al deze stoffen.

Hopelijk lukt het jou te minderen en eigenlijk het best om in ieder geval te helemaal te stoppen met MDMA. De kans dat er door blijvende schade extremere neurologische en emotionele klachten de kop op komen steken is vrij groot als je doorgaat. De kans is er dat een deel van die klachten die je nu al hebt lange-termijn klachten zijn, die jaren nodig hebben om te herstellen en misschien onomkeerbaar zijn als je doorgaat. Succes!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Oke. Epic fail zondagavond. Poging 2 is van start. 4 weekenden niets. Het enige wat mij blij maakt is dat het roken doe ik toch niet, al meer dan een week.
Waarom zou het nu wel goed gaan? Heb je al eens gedacht aan hulp zoeken? Je bent er nu nog op tijd bij, als dit een jaar doorgaat zak je veel dieper weg in de shit. En heel eerlijk, verslaafd aan feesten met drugs is gewoon verslaafd aan drugs.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
@JavelinBayraktar
Een verslaving aan MDMA is wel heel pittig. Het brengt je zoals je zegt vrijwel alle dagen tussen gebruik een kater en zet zo je hele leven op z'n kop. De drie maanden regel is in het leven gekomen omdat de schade aan je hersenen, hart en lichaam in het algemeen echt niet mals is.

Dus als ik het goed begrijp gebruik je nu GHB, speed, MDMA en alcohol? Blue69 is een combinatie van al deze stoffen.

Hopelijk lukt het jou te minderen en eigenlijk het best om in ieder geval te helemaal te stoppen met MDMA. De kans dat er door blijvende schade extremere neurologische en emotionele klachten de kop op komen steken is vrij groot als je doorgaat. De kans is er dat een deel van die klachten die je nu al hebt lange-termijn klachten zijn, die jaren nodig hebben om te herstellen en misschien onomkeerbaar zijn als je doorgaat.
Ik doe best vaak zonder xtc. Alleen ghb en blue of ghb zonder. En jij hebt helemaal gelijk met alles wat jij zegt.
Ik zit al in de fase dat ik het hoogstwaarschijnlijk niet alleen kan, hoewel ik van maandag tm vrijdag , of zondag zonder drugs heel goed kan leven. Ook als op vakantie ga . Ik geef mijzelf toch een paar kansen en als het mis gaat dan moet ik naar de arts.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Waarom zou het nu wel goed gaan? Heb je al eens gedacht aan hulp zoeken? Je bent er nu nog op tijd bij, als dit een jaar doorgaat zak je veel dieper weg in de shit. En heel eerlijk, verslaafd aan feesten met drugs is gewoon verslaafd aan drugs.
Waarom? Waarom alle verslaafde het gaan doen? In mijn fase nog om euforie te krijgen. Maar ik wil niet naar de volgende fase.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Tot nu toe heb ik geen lichamelijke klachten. Nou ja, de eerste dag en nacht na het feestje. Wel meer en langer dan een jaar geleden maar niet te heftig. Ik sport ook regelmatig , eerder zelfs 5-6 keer per week, tegenwoordig doe ik het 2-4.
Geestelijk is wat anders, dat heb ik al vermeld. Het schuldgevoel naar mijzelf , kids ( zij weten er niks van) , minderwaardigheid complex voor een paar dagen , en natuurlijk door hebben dat ik mijn mooi leven kapot maak. Ik ben ook vrijwilliger in een hospice. En ik zie regelmatig het eind van iemands leven, en ik blijf constant na mijn gebruik denken-jeetje, waarom waardeer ik mijn leven niet ?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Waarom? Waarom alle verslaafde het gaan doen? In mijn fase nog om euforie te krijgen. Maar ik wil niet naar de volgende fase.
Ik bedoel: waarom zou je pauze nu wel goed gaan? Wat heb je veranderd sinds de vorige keer? Als je niks veranderd in je gedrag (hulp zoeken bijv.) blijf je dezelfde resultaten krijgen.
Tot nu toe heb ik geen lichamelijke klachten. Nou ja, de eerste dag en nacht na het feestje. Wel meer en langer dan een jaar geleden maar niet te heftig. Ik sport ook regelmatig , eerder zelfs 5-6 keer per week, tegenwoordig doe ik het 2-4.
Geestelijk is wat anders, dat heb ik al vermeld. Het schuldgevoel naar mijzelf , kids ( zij weten er niks van) , minderwaardigheid complex voor een paar dagen , en natuurlijk door hebben dat ik mijn mooi leven kapot maak. Ik ben ook vrijwilliger in een hospice. En ik zie regelmatig het eind van iemands leven, en ik blijf constant na mijn gebruik denken-jeetje, waarom waardeer ik mijn leven niet ?
Die klachten gaan steeds erger worden. Vergis je niet in de bijwerkingen van mentale klachten, dat heeft zoveel invloed op je fysieke gezondheid. Ik zou echt zsm je trots opzij zetten en accepteren dat je hulp nodig hebt.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Het is een goede vraag hoor.
Ik hoop dat ik het nog zelf kan , het stoppen met roken voor een paar jaar ging ook goed, nu weer gestopt en het gaat goed. En natuurlijk begrijp ik dat drugsverslaving veel heftiger dan sigaretten.
Maar ik wil even nog in mijzelf geloven.
Oke, misschien is mijn hoop helemaal nutteloos en ik ga zonder hulp niets bereiken , maar ik geef mijzelf nog 2 kansen. In Oekraïne zeggen wij dat God geeft altijd 3 kansen, en ik heb mijn eerste al gebruikt.

Harrie In De Warrie

Badass junkie
Zoek hulp er is niks mis mee met hulp zoeken. je realiseert al dat het zo niet verder kan dat is stap 1, vermeid plekken die je triggers geven, vrienden, clubs etc. Ik heb ook een tijdje elke weekend gefeest en na 6 maanden was ik helemaal opgebrand. Probeer het geld wat je normaal steekt in drugs en uitgaan in iets leuks voor je kinderen te kopen of een dagje weg bijvoorbeeld.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Het is een goede vraag hoor.
Ik hoop dat ik het nog zelf kan , het stoppen met roken voor een paar jaar ging ook goed, nu weer gestopt en het gaat goed. En natuurlijk begrijp ik dat drugsverslaving veel heftiger dan sigaretten.
Maar ik wil even nog in mijzelf geloven.
Oke, misschien is mijn hoop helemaal nutteloos en ik ga zonder hulp niets bereiken , maar ik geef mijzelf nog 2 kansen. In Oekraïne zeggen wij dat God geeft altijd 3 kansen, en ik heb mijn eerste al gebruikt.
Wat is er mis met hulp zoeken? Accepteren dat je het niet alleen kan is de eerste stap. Je stelt het onvermijdbare alleen maar uit nu.
Stoppen met misbruik/gebruik is 1, het volhouden is 2 en leren waarom het zo ver is gekomen is 3.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
:) gelukkig hoef ik geen financiële keuze maken tussen de drugs en mijn kids. Ook doe ik best veel met mn kinderen, net terug van Rome. Maar ja, zonder drugs vrijwel elke vrijdag zou het leuker zijn.

Brakka Mang

Badass junkie
Ik begrijp dat als je elk weekend aan de serotonine slurpers zit je je redelijk gaar voelt de hele week. En het is een herkenbaar patroon voor mij. Ik had nooit zoveel last van een laag zelfbeeld maar ik voelde me na zulke weekenden ook altijd wel redelijk depressief. Als het dan weer beter ging dan kon ik er dat komende weekend weer goed tegenaan. .Maar op de lange termijn kan het best zijn dat je herstel steeds langer duurt, ook de dagen doorhalen zijn roofbouw op je lichaam en brainz. Ik zou zeggen probeer eens een paar weken niks te doen of afspraken maken met jezelf wat betreft drugsgebruik en kijken of je je daaraan kan houden. Als feesten hand in hand gaat met drugsgebruik en je over je eigen grenzen heengaat is het problematisch gebruik.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Wat is er mis met hulp zoeken? Accepteren dat je het niet alleen kan is de eerste stap. Je stelt het onvermijdbare alleen maar uit nu.
Stoppen met misbruik/gebruik is 1, het volhouden is 2 en leren waarom het zo ver is gekomen is 3.
Inderdaad, eerst accepteren dat ik hulp nodig heb. Dan ben ik nog niet zover.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik begrijp dat als je elk weekend aan de serotonine slurpers zit je je redelijk gaar voelt de hele week. En het is een herkenbaar patroon voor mij. Ik had nooit zoveel last van een laag zelfbeeld maar ik voelde me na zulke weekenden ook altijd wel redelijk depressief. Als het dan weer beter ging dan kon ik er dat komende weekend weer goed tegenaan. .Maar op de lange termijn kan het best zijn dat je herstel steeds langer duurt, ook de dagen doorhalen zijn roofbouw op je lichaam en brainz. Ik zou zeggen probeer eens een paar weken niks te doen of afspraken maken met jezelf wat betreft drugsgebruik en kijken of je je daaraan kan houden. Als feesten hand in hand gaat met drugsgebruik en je over je eigen grenzen heengaat is het problematisch gebruik.
Dat wil ik gaan doen. 1 maand zonder. Gaat het nog 2 keer mis en de kans is best hoog, dan bel ik mijn HA .

• Like

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Blue69 is een combinatie van stoffen, namelijk GHB, alcohol, speed en xtc (MDMA). Als je dus Blue69 neemt zit er ook MDMA in of is de samenstelling bij jou anders?
Als ik naar een festival ga dan neem ik xtc. Ik wil niet ghb buiten vertrouwde omgeving gebruiken. Afterparty doe ik met ghb en blue . Blue maar 1 keer, max 2 ( upper) en ghb de hele nacht. Thuis feestje doe ik meestal zonder mdma. Ik zou zeggen van 6 keer doe ik 1 met mdma . Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Als ik naar een festival ga dan neem ik xtc. Ik wil niet ghb buiten vertrouwde omgeving gebruiken. Afterparty doe ik met ghb en blue . Blue maar 1 keer, max 2 ( upper) en ghb de hele nacht. Thuis feestje doe ik meestal zonder mdma. Ik zou zeggen van 6 keer doe ik 1 met mdma . Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
Wat is 'blue' volgens jou dan? Welke werkzame stoffen zitten er in?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Mdma, speed, ghb , blue Curaçao. Bij mij werkt het als een booster, ik krijg gelijk meer energie. Soms te veel
Ik doe best vaak zonder xtc. Alleen ghb en blue of ghb zonder
Wat ik probeer te zeggen is dat je dus dan alsnog xtc doet als je Blue69 neemt, want er zit gewoon xtc in.
Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
Jep, je bent niet de enigste. Pittige verslaving

• Like

FerdFatoehaus

Badass junkie
MDMA en speed combineren is zeer slecht voor je. Niet alleen kans op oververhitting (wat heel slecht is voor de hersenpan) maar ook extra neurotoxiciteit, wat de kans op (meer) schade vergroot. Daarnaast is het ook slecht voor je hart en bloedvaten, gezien ze allebei vaatvernauwend werken.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
MDMA en speed combineren is zeer slecht voor je. Niet alleen kans op oververhitting (wat heel slecht is voor de hersenpan) maar ook extra neurotoxiciteit, wat de kans op (meer) schade vergroot. Daarnaast is het ook slecht voor je hart en bloedvaten, gezien ze allebei vaatvernauwen
Ik weet het. Ik las veel en blijf lezen.In Theorie ben ik goed in drugs gebruik. Ik kan iedereen adviseren . In praktijk ben ik idioot . Maar deze dubbele persoonlijkheid:) geldt voor veel mensen:)
Mijn doel is weer verantwoordelijk mijn gebruik aanpakken. G max 1x per maand , xtc alleen op festivals, daar ga ik niet vaak

Bovenaan