"genezen" op afstand?

Kordie

DF-koning
Geloof jij in behandeling op afstand, of iemand die je energie kan geven op afstand?

Ik ben niet zo spiritueel aangelegd. En ik weet ook dat ik nooit meer de oude zal worden.
Maar een ex veteraan waar ik mee sport legt vaker contact met een paranormaal iemand.
Via een foto kan degene hem energie of rust geven.
Bijvoorbeeld bij belangrijke gesprekken, of bij een aanval van onze PTSS.

Ik heb hier wel eens van gehoord en altijd weg gelachen.
Maar vraag me nu af of dit bij die beste man tussen de oren zit, of dat er echt mensen zijn die via een foto extra energie kunnen geven / rust kunnen geven / minder pijn kunnen bieden.

Deadwing

Wijs gebruiker
Geloof jij in behandeling op afstand, of iemand die je energie kan geven op afstand?

Ik ben niet zo spiritueel aangelegd. En ik weet ook dat ik nooit meer de oude zal worden.
Maar een ex veteraan waar ik mee sport legt vaker contact met een paranormaal iemand.

Maar vraag me nu af of dit bij die beste man tussen de oren zit, of dat er echt mensen zijn die via een foto extra energie kunnen geven / rust kunnen geven / minder pijn kunnen bieden.
Ik geloof er niet echt in. Maar...weet ook niet goed wat ik er van moet denken. Misschien kan er wel zoiets als genezing plaatsvinden als je direct contact hebt met zo'n behandelaar. Geen idee maar ben sceptisch..

Het maakt niet veel uit vind ik als het tussen de oren zit van deze man. Als hij er zich beter door voelt dan is het prima. Maar zelf zou ik dus altijd de voorkeur aan p2p contact met iemand geven zodat je de behandelaar recht in de ogen kan kijken, aanvoelen en hem ter plekke beoordelen.

Pompoen

Bewuste gebruiker
Placebo effect :) kan heel krachtig zijn waardoor je daadwerkelijk minder klachten kan ervaren. Als je er maar in gelooft dus! Wetenschappelijk gezien is er natuurlijk geen bewijs voor dergelijke behandelingen

Pompoen

Bewuste gebruiker
Placebo effect :) kan heel krachtig zijn waardoor je daadwerkelijk minder klachten kan ervaren. Als je er maar in gelooft dus! Wetenschappelijk gezien is er natuurlijk geen bewijs voor dergelijke behandelingen
Ik geloof er zelf dus niet in en vind het, naast geldklopperij, ook eigenlijk schandalig. Maar goed.. ik ben wetenschappelijk opgeleid en zie ook hoeveel zelfbenoemd coaches er rondlopen die zeggen mensen met serieuze problematiek te kunnen helpen tegen een fors bedrag. Daar vind ik wat van 🤓

maar fijn dat jouw kennis het gevoel heeft dat het hem helpt!!

Pompoen

Bewuste gebruiker
Nog even hierop terugkomend. Ik denk dus dat de werkende factor is dat die persoon gelooft dat deze hulp hem helpt, waardoor hij dus positiever naar de situatie gaat kijken (“met deze hulp gaat het me lukken, komt het goed”) en daardoor waarschijnlijk ook rustiger gaat ademen en zich dan automatisch beter voelt. Iets in die trant.

Casrus

DF-koning

Ga naar de Küçuk Ayasofya Camii gebouwd als een kerk voor de militaire heiligen Sint Sergius en Sint Bacchus in Istanbul. Doe wat geld in het offerblok en kijk rond.

Werkt het niet heb je toch een heel mooie vakantie gehad.

Of dichterbij Sint Sebastiaan, bijvoorbeeld een schilderij of een beeld in het ziekenhuis of koop er zelf één.

Één nadeel; je krijgt wel sjans dan met allerlei homoseksuele types.

Relmuis

Wijs gebruiker
hoeveel zelfbenoemd coaches er rondlopen die zeggen mensen met serieuze problematiek te kunnen helpen tegen een fors bedrag. Daar vind ik wat van 🤓
Daar vind ik ook wat van.
Heb wel eens ontmoetingen gehad met dergelijke 'coaches', laat ik het zo zeggen, dat verliep niet helemaal naar tevredenheid, voor beiden...

*Relmuis zucht diep, bijt op tandvlees en telt tot 10*

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Sure geloof ik daarin, want ik geloof niet in afstand. Niet écht.

Wat is afstand? Je (hoofd) creëert zelf afstand. Er is niet daadwerkelijk afstand. Want hoe ver is een perceptie van je af? Dit is niet "spiritueel" trouwens, maar daadwerkelijk: waar zie je dat wat je ziet? waar hoor je dat wat je hoort? Niet "daar" toch? Maar altijd hier, waar je bent. Alles is op géén afstand van jezelf. Om afstand te creëren, moet er eerst een gedachte zijn die alles opdeelt: zelf (lichaam), de wereld, anderen, objecten. Zonder dat opdelen is er geen afstand. Je kunt het voor jezelf zien, als je even stopt alles te labelen en vraagt: "waar is deze perceptie die ik zie?" Antwoord: hier.

Het is toepasbaar op alles. Alles is hier (er is geen afstand), alles is nu (er is geen tijd).

Dat gezegd hebbende, geloof ik er niet in dat de daadwerkelijke genezing door de ander gedaan wordt. Genezing kan alleen van binnenuit komen, maar het kan wel zo zijn dat jouw geloof in dat iemand anders jou kan genezen, jou daadwerkelijk geneest. Ik denk hierbij uit iets uit de Bijbel:

Het verhaal van de blinde man, die weer kon zien nadat Jezus modder in zijn ogen wreef.

Jezus gebruikte die modder, om het tastbaar te maken. Het was niet de modder die de blinde weer deed zien. Het was zelfs niet Jezus die de blinde weer deed zien. Het was de blinde zélf, die gelóófde dat Jezus hem met die modder genas.

Imo.

Kordie

DF-koning
Nog even hierop terugkomend. Ik denk dus dat de werkende factor is dat die persoon gelooft dat deze hulp hem helpt, waardoor hij dus positiever naar de situatie gaat kijken (“met deze hulp gaat het me lukken, komt het goed”) en daardoor waarschijnlijk ook rustiger gaat ademen en zich dan automatisch beter voelt. Iets in die trant.

Precies.
Ik zat echt te dubben. Moet ik hem nu de spiegel voor houden dat zoiets wellicht echt niet werkt. Of laten geloven omdat het hem goed doet.

Ik kies het laatste.

Stratora

Bewuste gebruiker
Genezen op afstand?
Genezen is een groot woord maar inwerken ,beïnvloeden,instralen,magnetiseren, energie toesturen of hoe je het ook noemen wilt ….zeker wel!
Toen ik vast liep in mijn leven als eind 20’r leerde ik een tovenaar kennen die dat soort gaven had.
Het was , hij is inmiddels overleden, een heel bijzondere man die heel veel mensen en zelfs dieren heeft geholpen en die ik tot de dag van vandaag zeer hoog acht.
Veel van geleerd. Zelfs een telefoon gesprek werkte al .
Zelfs reguliere artsen verwezen patiënten naar hem door als ze er zelf niet uitkwamen met als gevolg dat de patiënten bij deze man wel genezing vonden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Afstand is een illusie
We zouden geen oorlogen meer hebben, geen machtspelletjes/manipulatie, geen depressie, geen verslavingen, etc. etc. als mensen wisten dat:

Tijd is een illusie.
Afstand is een illusie.

Maar dit interesseert mensen niet. Of het zegt ze niets. Het lijkt ook te abstract denk ik. Terwijl het juist concreet is: je hebt nooit echt tijd ervaren en nooit echt iets ervaren op een afstand van jezelf. Alles is letterlijk altijd hier en nu.

Ironisch genoeg is er waarschijnlijk meer tijd nodig voordat dit mensen gaat interesseren. Hopelijk niet zoveel dat we de planeet opblazen voordat dat gebeurt.

Relmuis

Wijs gebruiker
Afstand is een illusie
In LSD-achtig filosofisch gezellig gekeuvel gaat dit zeker op.
Dan is er inderdaad weinig verschil tussen mijn hoopje trillende energiedingetjes, jouw hoopje trillende energiedingetjes en een tros bananen.
Maar soms gaat het niet op.
Zoals in dit topic bv.
Bij pinautomaten werkt het ook niet. :expressionless:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In LSD-achtig filosofisch gezellig gekeuvel gaat dit zeker op.
Dan is er inderdaad weinig verschil tussen mijn hoopje trillende energiedingetjes, jouw hoopje trillende energiedingetjes en een tros bananen.
Maar soms gaat het niet op.
Zoals in dit topic bv.
Bij pinautomaten werkt het ook niet. :expressionless:
De LSD laat je even de werkelijkheid zien en daarna nemen je gedachten je weer over in het narratief dat je levensverhaal is.

Maar je kan dit net zo goed (of eigenlijk beter) nuchter zien, dat dit altijd opgaat: afstand (en tijd) bestaat niet in je eigenlijke ervaring:

De concepten van tijd en afstand zijn wel mega nuttig voor dit wereldse bestaan, maar dit wereldse bestaan is een verhaal: een (door jou gecreëerde) tijdslijn van gedachten die samen een begrijpelijk geheel van deze zee van zintuiglijke informatie maken.

De realiteit is dat je nooit ergens anders geweest bent dan hier en nu. Wat een belangrijk iets is om te weten, want het is je realiteit, je thuis, je basis, je fundament.

Bovenaan