Geheim taal

A

Anonymous

Gast
Gebruiken jullie geheimtaal op school of over de telefoon?

Mijn gesprek met mijn leverancier ziet er ongeveer zo uit:
ik: Hey man, ben je nog van plan naar de races te gaan? (heb je ?)
hij: Ja, hoeveel ga je inzetten?/ nee
ik: *Bedrag*, waar kan je me op halen?

matthijs

Badass junkie
-'ey man, met Matthijs.
-kunnen we over een halfuurtje even bij de JOP afspreken?
-Ja, is prima. Zie je daar.
-laaht!
-tot zo!

Hempy

Bewuste gebruiker
ik vraag of hij cd's heeft, maar als ik zelf verkoop dan doe ik niets via telefoon, vindt ikzelf te riskant

caatje

Badass junkie
ik ga gewoon halen, geen getob aan de telefoon met geheim taal, Ze zijn natuurlijk niet achterlijk (de plesie) als ze iemand op de korrel hebben dan hebben ze de geheim taal allang door he :rolleyes:

Wortel

Bewuste gebruiker
Blablabla :grin: Telefoon word niet zomaar 1 2 3 afgetapt... ken mensen die dicht bij de source zitten en al tig keer zijn opgepakt en die lopen bijna de hele dag aan de telefoon allerlei dealtjes af te sluiten... Je moet het wel heel extreem maken mocht je telefoon afgetapt worden.

Flashing Moments

Belezen gebruiker
je kan ook beter smsen dan bellen..
via stemherkenning kunnen ze namelijk wel bewijzen dat jij dat gezegd hebt..
maar ze kunnen nooit bewijzen dat jij een smsje gestuurd hebt als je t gewoon ontkent (ookal issut je eigen telefoon)

Wortel

Bewuste gebruiker
Flashing Moments zei:
je kan ook beter smsen dan bellen..
via stemherkenning kunnen ze namelijk wel bewijzen dat jij dat gezegd hebt..
maar ze kunnen nooit bewijzen dat jij een smsje gestuurd hebt als je t gewoon ontkent (ookal issut je eigen telefoon)
Hmmm, stel je smsjes/telefoon zou worden afgetapt zou ik toch liever bellen. Sms-jes kunnen ze altijd nog ff opzoeken.. om nou de hele tijd iemand te laten luisteren :P
Maar ze tappen niet zomaar iemand af.... hiervoor moet de rechter toestemming hebben gegeven en bij iemand die in wat drugs dealt gebeurd dat niet zomaar. Inbreuk op privacy. Als die persoon nou ook in wapens etc. handelt is het wel riskanter (mits de politie dat dan al vermoed en al bewijzen voor heeft)

slunse

Bewuste gebruiker
hm, inderdaad, als ze je echt willen pakken ben je niets met die geheimtaal. maar telefoon aftap gebeurd inderdaad zelden, tenzij er al een onderzoek naar je loopt maar dan moet je wel al veel uitgestoken hebben.
let wel op met berichten!!! een vriend van mij werd opgepakt om spliff te verkopen en ze hadden berichten van hem van meer dan een jaar geleden, niet door af te tappen, maar deze worden automaticsch opgeslagen in de berichtencentrale van je gsm-operator!

slunse

Bewuste gebruiker
uhu, maar dan moeten ze je echt wel al op het spoor zijn..
al die bullshit van dat ze ieder gesprek of bericht scannen of verdachte of drugsgerelateerde woorden is gewoon niet waar.

caatje

Badass junkie
slipperman zei:
Blablabla :grin: Telefoon word niet zomaar 1 2 3 afgetapt... ken mensen die dicht bij de source zitten en al tig keer zijn opgepakt en die lopen bijna de hele dag aan de telefoon allerlei dealtjes af te sluiten... Je moet het wel heel extreem maken mocht je telefoon afgetapt worden.
tja ieder voor zich. Mijn ex-schoonfamilie is op die manier aardig tegen de lamp gelopen! straffen waren niet mals! vader,moeder en 4 zonen werden voor een tijd op gesloten. Mij is geleerd: praat niet over de telefoon,sms,email. Sluit alles uit. Dan ligt t niet an jou

Bal0n

Badass junkie
Gewoon zorgen dat het gebruikers hoeveelheden blijven, en niet zoveel dat de politie zou denken dat je het verder verkoopt.

Bal0n

Badass junkie
Nou, een gram cocaïne bijvoorbeeld zal de politie zich niet heel druk om gaan maken, bestel jij echter een halve kilo dan is dat zeker weten bedoeld voor dealen en maakt de politie er wel werk van.

Flashing Moments

Belezen gebruiker
Bal0n zei:
Gewoon zorgen dat het gebruikers hoeveelheden blijven, en niet zoveel dat de politie zou denken dat je het verder verkoopt.
als je een grammetje haalt zullen ze jou idd niet vervolgen..
maar de persoon waarvan je t haalt misschien wel

speedsieweepy

Bewuste gebruiker
haha dat wordt niet gezegd om de politie ofzo, gewoon omdat er gare taal gebruikt word. Kgeloof er niet zo in dat de politie telefoons af gaat tappen.

boy

Bewuste gebruiker
De politie tapt ook niet zomaar telefoons af, dat is echt bullshit. Uitzonderingen daar gelaten, want je moet er wel erg mee te koop lopen voor ze echt achter je aan gaan.

caatje

Badass junkie
hallo! ik heb ook niet gezegt dat dat altijd t geval is maar ik neem gewoon t zekere voor t onzekere. Nix mis mee dacht ik zo. Als je iets van dichtbij meemaakt dan bedenk je je altijd nog wel ff om de fout voor een 2e keer te maken. Of niet dan?

cunt

Wijs gebruiker
mij maakt het ook geen ruk uit om het over de telefoon te vertellen, maar degene waarbij ik het haal doet altijd heel moeilijk erover .. als hij vraagt 2 grote? en ik zeg nee doe maar 4 kleintjes dan doet hij al moeilijk omdat het herkenbaar is als 2g coke dan.
beetje para allemaal vind ik maar goed.

Wies

Newbie
ik ben gewoon voorzichtig wat ik zeg waneer er andere mensen bij zijn,
maar over de telefoon niet, wat ik doe is veel te klein schalig voor de politie.

:grin:

boy

Bewuste gebruiker
caatje zei:
hallo! ik heb ook niet gezegt dat dat altijd t geval is maar ik neem gewoon t zekere voor t onzekere. Nix mis mee dacht ik zo. Als je iets van dichtbij meemaakt dan bedenk je je altijd nog wel ff om de fout voor een 2e keer te maken. Of niet dan?

Maar dan nog, al die geheimtaal stelt helemaal niet zoveel voor hoor. Stel dat je gepakt wordt doordat je telefoon is afgetapt, dan weet de politie precies wat jij bedoelt met 'tikkels', 'een half pak' of 'een kleintje' om maar wat voorbeelden te noemen. En dan nog kun je zeggen dat het niet om XTC en coke gaat, maar de rechtbank erkent die naïviteit helaas niet.

someone_nl

Belezen gebruiker
Pillen:

Ik: "Hey heb je nog films gezien?"

Of als ik pep moet hebben:

Ik: "Heej heb je nog nieuwe schoenen?"

Wortel

Bewuste gebruiker
Ik vind het echt grappig in wat voor fantasie wereld men leeft. Word er door sommigen van jullie zo extreem veel gebruikt dat jullie helemaal para zijn :grin:?

caatje

Badass junkie
boy zei:
caatje zei:

Maar dan nog, al die geheimtaal stelt helemaal niet zoveel voor hoor. Stel dat je gepakt wordt doordat je telefoon is afgetapt, dan weet de politie precies wat jij bedoelt met 'tikkels', 'een half pak' of 'een kleintje' om maar wat voorbeelden te noemen. En dan nog kun je zeggen dat het niet om XTC en coke gaat, maar de rechtbank erkent die naïviteit helaas niet.
begin ff aan t begin te lezen van dit topic wat ik daar bij geschreven heb! voordat je replayt :wink:

Bovenaan