Gedicht over LSD

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb een gedicht geschreven over LSD.

My alice, our wonderland

She was my love and only seventeen
An experienced psychonauts concubine
"Let us take a trip to wonderland"
Alice and her consort prepared the way

"Let's take a trip around the world
See where our dreams are found!
Hear all the colors and see the cold
Discover all the mysteries yet untold"

Stand still, let your soul do the walking
Lay yourself and let alice do the talking
And ride the lysergic river to wonderland
Where your ego will make it's last stand

Let me show you what our souls look like
Describe the color of a whispering breeze
Take you to meet the queen of hearts
Make you remember where the universe is found

An astral journey without moving
To experience the magic, once in a lifetime
And look back to the magical world
Love the magic, the mystery, forevermore

Deranged

Badass junkie
Dit komt niet overeen met het Engels dat we eerder van deze persoon gezien hebben, wat dit weer erg verdacht maakt.

Pikachu

Wijs gebruiker
Plus, ik dacht dat je nog nooit LSD gedaan had? Alleen shrooms toch of heb ik wat gemist?

Anyway leuk gedichtje, goed Engels =)

azgaza

Badass junkie
Pikachu zei:
Plus, ik dacht dat je nog nooit LSD gedaan had? Alleen shrooms toch of heb ik wat gemist?

Anyway leuk gedichtje, goed Engels =)

Quoted omdat ik precies dat wilde gaan type in andere woorden dus ik bespaar me de moeite.

Angramar Temenos

Badass junkie
Klopt, heb nog nooit lsd gedaan, staat wel op m'n lijstje, maar ik vond het een mooi gedicht om te schrijven.. Ik vind LSD fascinerend, de moeder der psychedelica pretty much =).

TrippyShit

Badass junkie
Pikachu zei:

Vind het zowiezo allemaal raar. Ben vaak op forum en valt me op dat je eerst een tripreport had. Je eerste keer paddo's. Je ging toen bad. Iets Later heb je opeens veel vaker paddo's gedaan. Nog meer psychedelica uitgeprobeerd. Ga je naar een ayahuasca ceremonie met je vader.Weet ik veel allemaal. Later hoor je er nooit meer wat van.. Kan aan mij liggen maar die dingen beginnen me wel een beetje op te vallen :confused:

Ga aub niet vragen waar je dat gezegd hebt ofzo. In verschillende topics waarvan ik geen zin heb om dat allemaal uit te spitten en te zoeken. Je weet die dingen zelf het allerbeste..

Angramar Temenos

Badass junkie
TrippyShit zei:
Pikachu zei:

Vind het zowiezo allemaal raar. Ben vaak op forum en valt me op dat je eerst een tripreport had. Je eerste keer paddo's. Je ging toen bad. Iets Later heb je opeens veel vaker paddo's gedaan. Nog meer psychedelica uitgeprobeerd. Ga je naar een ayahuasca ceremonie met je vader.Weet ik veel allemaal. Later hoor je er nooit meer wat van.. Kan aan mij liggen maar die dingen beginnen me wel een beetje op te vallen :confused:

Ga aub niet vragen waar je dat gezegd hebt ofzo. In verschillende topics waarvan ik geen zin heb om dat allemaal uit te spitten en te zoeken. Je weet die dingen zelf het allerbeste..

Die bad trip report van paddo's, die paddo's heb ik meer dan 2 jaar geleden gedaan, alleen pas paar maanden geleden reportje geschreven.

Ayahuasca ga ik nog steeds doen met pa, maar ik moet nog steeds een geschikte ceremonie vinden.

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:
Klopt, heb nog nooit lsd gedaan, staat wel op m'n lijstje, maar ik vond het een mooi gedicht om te schrijven.. Ik vind LSD fascinerend, de moeder der psychedelica pretty much =).

in andere topics beweer je dat je een halve maya hebt gehad (ook in persoonlijke berichten die je naar mij stuurde)

Angramar Temenos

Badass junkie
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

in andere topics beweer je dat je een halve maya hebt gehad (ook in persoonlijke berichten die je naar mij stuurde)

Klopt, en deed geen kanker. Had ik je ook verteld. Een echte ervaring was het niet.

Gemini

Badass junkie
Mooi gedicht. Je zou het ook anders kunnen interpreteren met wat fantasie, wat ik het leuke vind aan gedichten die goed in elkaar zitten.
Heb je het zelf geschreven, Angramar? Zo ja, knap dat je iets zo kunt verwoorden zonder het daadwerkelijk te hebben meegemaakt.

azgaza

Badass junkie
Angramar Temenos zei:

Ik moet zeggen dat het gedicht inderdaad meer als een omschrijving klonk van hoe het vaak officieel wordt omschreven en dat ervaren gebruikers vaak andere termen en omschrijvingen uitkiezen, maar.. gewoon doen, met hoe jij reageert op de middelen die je nu neemt kan dat bijna alleen maar goed uitpakken.

tomz0r

Badass junkie
Beetje raar om een gedicht over LSD te schrijven als je het nog nooit gebruikt hebt.
Verder heb ik niet echt gevoel voor gedichten en heb ik alleen op school beeldspraken en stijlfiguren leren herkennen. Die zie ik hier niet. Enige structuur of een wending zie ik ook niet.

Emotie lijkt me ook belangrijk in een gedicht en die komt hier niet voor omdat je nog nooit LSD hebt gebruikt.

Maar ik ben sowieso niet zo heel erg een persoon van de gedichten, ik heb liever dat een persoon gewoon vertelt wat hij wil vertellen in plaats van dat hij zo vaag doet. :P

Volgende keer zou ik een gedicht schrijven over iets waar je emotioneel wat meer bij betrokken bent. Nog wat leren over poezie en opbouw en het kan wel goed komen denk ik :)
Je Engels is trouwens wel sterk.

Angramar Temenos

Badass junkie
azgaza zei:
Angramar Temenos zei:

Ik moet zeggen dat het gedicht inderdaad meer als een omschrijving klonk van hoe het vaak officieel wordt omschreven en dat ervaren gebruikers vaak andere termen en omschrijvingen uitkiezen, maar.. gewoon doen, met hoe jij reageert op de middelen die je nu neemt kan dat bijna alleen maar goed uitpakken.

Wat me ervan weerhoudt zijn vooral horrorverhalen van vrienden die ik heb. Van, "ja, speed heb ik wel veel gedaan, en heroine was ik verslaafd aan, maar lsd jongen, dat gaat me veel en veel te ver" of "Ja, lsd blijft de helft van de mensen in hangen" of "lsd, dan is je persoonlijkheid voorgoed veranderd". En ja, ik weet dat het gewoon onzinverhalen zijn, maar de angst voor LSD en heroine (als de twee "ergste" drugs) is me echt met de paplepel ingegoten. Ik zit op lsd te onderzoeken, heel veel tripreports te lezen etc.

Een tijd geleden was ik nogal wazig en dacht ik fuck it.. Ik ga het doen. Ik nam een halve maya, en merkte niks. Later bleek dat die een dag in de zon had gelegen of zo. Ik ben ook redelijk groot, en volgens de maat die ze had waren het niet erg goede; Hij zei dat die ze op 80 mics schatte. Ik voelde me de tijd nadat ik de zegel (die niks deed) probeerde ook enorm schuldig.

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm de mayas die ik hebben waren 170-200 mics dus een halve zou dan +-100mics zijn wat een normale trip is. Zelf trip ik altijd lekker van een hele, een halve is wat zwak maar zeker een merkbare trip!

azgaza

Badass junkie
Ik trip hard van een halve maya, een hele is een stuk sterker maar een halve doet ook al heel wat bij mij, maarja ik weeg ook absurd weinig dus bij mij werkt alles sterk. Ik heb de horror verhalen nooit zo ingegoten gekregen, wel een naar verhaal over iemand die zichzelf leerde kennen waarvan het achteraf voor die persoon fijner had kunnen zijn als dat níet was gebeurd, de reele en wél bestaande risico's dus, flashbacks had ik ook van gehoord maar er was alleen die enorme intresse..
Die persoonlijkheids verandering had ik van gehoord en daar was ik in eerste instantie best bang voor, maar lsd brengt je juist terug naar wie je écht bent, van jezelf, dus als je uberhaubt veranderd wordt je méér jezelf.

tomz0r

Badass junkie
Pikachu zei:
Hmm de mayas die ik hebben waren 170-200 mics dus een halve zou dan +-100mics zijn wat een normale trip is. Zelf trip ik altijd lekker van een hele, een halve is wat zwak maar zeker een merkbare trip!

Dat klinkt echt niet als 170-200 mics. Niet getest zeker? Ik heb ook Maya's gestest op 65-69 mics.

azgaza

Badass junkie
De mijne zullen wel echt de 170 ug zijn, een kwart zegel gaf al 10 uur goede visuals, een hele tripte ik 16 uur op door met zéér vergaande visuals. Persoonlijke gevoeligheid verschilt echter wel, maar iedereen die ik ken tripte hier al op een kwart maya.

azgaza

Badass junkie
loadrunner zei:
50ug is voor mij vaak al genoeg.

Ik merk het al goed bij 30-40 ug, dat is voor mij al een visuele trip, maar boven de 75 ug wordt het pas echt goed intens, vanaf 150 ug wordt het écht heel intens, en dan is het ook het leukst.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Ik vind LSD fascinerend, de moeder der psychedelica pretty much =).

Want LSD groeit al tienduizenden jaren uit de grond en is niet 'per ongeluk' in een lab gesynthetiseerd zoals paddo's, peyote of DMT ?
Shamanen met zegels, hihi !!11!!1

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind het allemaal zowiezo erg vaag... Waarom hier posten ipv het gedichtentopic waar iedereen post? Zo graag eigen topics?

Gemini

Badass junkie
vode zei:
Ik vind het allemaal zowiezo erg vaag... Waarom hier posten ipv het gedichtentopic waar iedereen post? Zo graag eigen topics?

Dat is waar. Anders kan ik wel zo'n 5 keer per week een topic openen met een nieuw gedicht dat ik heb geschreven. Beter volgende keer in het gedichtentopic je gedichten posten, ook al gaan ze over drugs en niet over de 'standaard dingen' zoals liefde, innerlijke pijn/vreugde en de mensheid.

Drientje

DF-koning
Lekker vaag allemaal :confused:

En de moeder der psychedelica? Hahahahahahahahaha, daar moet ik even hard om lachen!
RSW zei:
Angramar Temenos zei:

Want LSD groeit al tienduizenden jaren uit de grond en is niet 'per ongeluk' in een lab gesynthetiseerd zoals paddo's, peyote of DMT ?

RSW, ik hou van je!!! Sjamanen met zegels.... Pfff.... hehe, ben erg blij met deze post AT, het maakt mijn dag weer goed, mijn intuïtie laat me niet in de steek!
Angramar Temenos zei:
Heb het sinds toen een halve maya geprobeerd met twee vrienden van me. Ik zou er eig nog een trip reportje van moeten schrijven, ook al was het niet echt heftig.

tomz0r

Badass junkie
Er is verschil tussen kritiek en afzeiken. Hier heeft hij niks aan. Leg liever uit waarom je het wel of geen goed gedicht vindt. :)

Drientje

DF-koning
Nou het begint al bij de eerste regel:

She was my love and only seventeen

Lsd was mijn liefde en nog maar 17?

Of is het dichterlijke vrijheid en vergeet hij 'I was' tussen and en only voor het gemak en het algoritme?

En waarom was? Is de liefde voorbij?

Ik vind het maar niks.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lieve AT, als dit jouw manier van expressie is, dan leef je uit ! Ik persoonlijk zoek de gedichtengenerator op internet op, nu het weer sinterklaas word, maar dat is een ander verhaal :)

Maar inderdaad, wat betreft dat 'seventeen'... LSD bestaat nu al 70 jaar ( 'seventy'),
dus ik vrees dat je een affaire hebt met een veel oudere vrouw. You perv.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
de moeder der psychedelica pretty much =).

Hoe kan je dat nou zeggen? je hebt er nog nooit een goede ervaring op gehad en er is zoveel meer. En verder bestaat LSD ook nou niet zolang, er waren zoveel middelen eerder dan LSD. Hoe kan dit dan de moeder zijn.. naja nevermind

Edit:

oh er is al over gepost...

RSW zei:
Angramar Temenos zei:

Naja dit bedoelde ik dus :P

J0rrit

Badass junkie
tomz0r zei:
Pikachu zei:

Dat klinkt echt niet als 170-200 mics. Niet getest zeker? Ik heb ook Maya's gestest op 65-69 mics.

Mijne zijn ook zeker 180 zoiets. Halve was al kwa sterkte ongeveer gelijk aan 1 shiva.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja er zijn tegenwoordig blijkbaar ook minder sterke maya's in omloop. De maya's die ik had waren 180 ongeveer maar zijn (haast?) niet meer te krijgen. Die nu in omloop zijn waren idd een stuk minder sterk. Hoe sterk weet ik niet maar zou dus rond de 60-80 kunnen liggen.

azgaza

Badass junkie
Mijn maya's liggen er ook al een hele tijd, zijn dus nog uit die eerste batch, waarbij een halve inderdaad al gelijk staat aan een hofmann (die hofmanns waren rond de 80 ug) qua sterke. Jammer dat die niet meer te krijgen zijn eigenlijk, hele fijne zegels waren dat, volledig smaakloos en lekker sterk.

Atropa

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Angramar Temenos zei:
de moeder der psychedelica pretty much =).

Hoe kan je dat nou zeggen? je hebt er nog nooit een goede ervaring op gehad en er is zoveel meer. En verder bestaat LSD ook nou niet zolang, er waren zoveel middelen eerder dan LSD. Hoe kan dit dan de moeder zijn.. naja nevermind

Ik denk dat hij basic bedoelt, wat betreft kan LSD wel de freestyle psychedelic worden genoemd. De research is er ook van A tot Z.

Qua oudheid zijn opium en nightshades de eerste. Gevolgt door cactussen en Paddo's. DMT planten is moelijk te zeggen, waarschijnlijk zijn ze ook oeroud vanwege de brede aanmaak ervan in het plantenrijk. Maar werd het psychoactieve pas veel later ontdekt, ook omdat het oraal inactief is zonder MAO's.

Logisch is ook dat de nachtshade als een v/d eerste werd ontdekt door de wijde verspreiding, de minimale grond waarop het wil gedijen (zelfs op vieze verontreinigde rond groeien ze nog tussen puin) en de zeer kleine hoeveelheden waarin het actief is en zelfs soms bij aanraking al.

azgaza

Badass junkie
LSD is inderdaad van alle psychedelica zeker het meest en uitgebreidst onderzocht, en toch wel de basis van modérn tripmiddelen gebruik.

Deranged

Badass junkie
Over enkele ogenblikken zal er van mijn hand een post verschijnen die een beetje lang is uit gevallen, dit was absoluut niet de bedoeling dus maak je geen illusies. In de post toon ik leugens van een ziekelijke leugenaar aan omdat ik ime in deze niet aan de indruk kan onttrekken dat dit iedereen is ontgaan.

Toch krijg ik er een beetje een captain obvious gevoel van dus als mij juist iets is ontgaan wil ik graag de drugs de schuld geven.

Deranged

Badass junkie
En jullie geloven echt allemaal dat dit door hemzelf is geschreven? Niet dat het een prestatie is ofzo maar het totaalplaatje rammelt aan alle kanten. Ik vind het vrij bizar om te zien hoe iedereen er klakkeloos in lijkt te trappen en niemand het door heeft. En dus voel ik mij deze ochtend zowaar geroepen om even een kleine uitleg te verschaffen.

Waar gaat het hier nou fout? Om te beginnen natuurlijk het verhaal dat de topicstarter naar het schijnt nog niet eens echt ervaring heeft met LSD. Dat is al behoorlijk vaag maar opzich nog wel te behappen. Waar het hem echter finaal spaak loopt is de vergelijking met het eerder getoonde Engels op basisschoolniveau en wat hier wordt getoond. Tuurlijk kan iemand zich ontwikkelen maar het contrast in deze slaat gewoon nergens op.

Zeer veelzeggend voor mij is het woord 'concubine'. Een tijdje terug zien we hoe er met bananen-Engels wordt verwezen naar sexueele handelingen die nooit hebben plaatsgevonden en even daarna is zijn Engels ineens fotloos en gooit hij zelfs met woorden als 'concubine''. Gezien dit woord en het verdere Engels denk ik dat dit geschreven is door een Amerikaan die ervaring heeft met LSD .

Tot slot vond ik een bepaalde zin ook iets aparts hebben. Namelijk: ''ik vond het een mooi gedicht om te schrijven''. Dit vind ik echt een zin van een leugenaar die onbewust zijn leugens de zin laat vormen. Fascinerend.

Bovenaan