Gebruik jij voedingssupplementen?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Door drugsgebruik en omdat lekker voedsel verleidelijk kan zijn kan het voorkomen dat we onvoldoende van het goede binnen krijgen. Wat gebruiken julie zoal om dit te compenseren?

Ik zelf:
- 1000mg vitamine C.
- Grote multi vitamine.
- Visolie capsule.
- Vinpocetine.

azgaza

Badass junkie
Alleen elke dag 1 gram vitamine C, verder eet ik zeer gevarieerd dus is iets anders ook niet echt nodig. Ik was wel van plan voor de winter vitamine D dingen te nemen omdat ik volgens mij lang niet genoeg zonlicht binnenkrijg in december/januari.
Overigens kreeg ik voor de 1 gram vitamine C al 'genoeg' binnen volgens voeding adviezen maar ben ik nog nooit zo gezond geweest als dit jaar waar in ik dus elke dag bovenop het normale eten nog 1 gram bruistabletten er bij heb. In 1 vol jaar alles bij elkaar 2 dagen verkouden en verder helemaal niks terwijl de paar jaar daarvoor zo'n 3-6x bronchitis, geen enkele keer meer last van gehad dus het maakt zeker verschil.

jordy23

Newbie
Groot tablet multi vitamine voor sporters, hier bij veel dingen 300 % ADH
EAS ( essensieele Aminozuren ) 1 schepje per dag ( ligt eraan hoeveel ik sport )
Dextro Sochtends of in de middag bij het afterlunch dipje. En tijdens mountainbiken.
Visolie caps ( als ik oplet 6 per dag... maar ik kan het ook maar zoo een weekje vergeten om in te nemen :rolleyes: )

Lithium

Experimenterende gebruiker
Doe aan bodybuilding dus een heleboel(creatine etc)...

Maar wat met jou vraag te maken heeft gebruik ik detox-one (zuivert je lever en nieren en ja het werkt echt) => dit gebruik ik als ik op stap gegaan ben net voor het slapen gaan, smorgens ziet mijn urine dan echt hard oranje(alle afvalstoffen er uit), maar daarna voel ik me meteen beter.

Ik gebruik de ochtend na het uitgaan ook 1 multivitamine tablet voor sneller herstel.

Heeft iemand btw ervaring met die after-e pil en de varianten daarop? Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat het echt werkt zoals men zegt bij azarius enz maar ben toch benieuwd..

BotoxJunkie

Belezen gebruiker
Ik maak zelf geen bepaalde stoffen aan..om de 6 weken krijg ik vitamine b ingespotten.
Door de huisarts...

Lekker belangerijk :kots:

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ik ga na nieuwjaar beginnen met powertraining, ben sinds kort al aan het afvallen.

Ik denk dat een goed resultaat niet kan zonder suplementen? :confused:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Probeerenleer zei:
Ik ga na nieuwjaar beginnen met powertraining, ben sinds kort al aan het afvallen.

Denk dat die inderdaad goed kunnen helpen erbij. Maar zonder kom je denk ik ook al erg ver. Jou keuze natuurlijk en het word niet voor niets aangeraden natuurlijk voor dit soort dingen.
Succes man!

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
25tolife zei:
Probeerenleer zei:

Denk dat die inderdaad goed kunnen helpen erbij. Maar zonder kom je denk ik ook al erg ver. Jou keuze natuurlijk en het word niet voor niets aangeraden natuurlijk voor dit soort dingen.
Succes man!

Dank je wel! :rockband:

mrjoe

Newbie
Weet iemand of supplementen een alcaholtest kunnen beïnvloeden dan weet ik namelijk of ik moet stoppen met het nemen hiervan alvast bedankt!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Lijkt op het eerste gezicht geen ongewenste effecten geven, maar heb nog moet alles gelezen stuk of 8 pagina's met bronnen namelijk.. maar interessant artikel op www.medscape.com heeft weer mijn interesse gewekt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik gebruik best vaak multivitamine maar ik heb laatst ergens op internet gelezen (dat klinkt vaag, maar het was een betrouwbare bron) dat als je gewoon gezond en afwisselend eet het juist ongezond is als je dan extra vitaminen neemt.. Maar ik ben vegetarisch en volgens mij eet ik niet genoeg noten en peulvruchten extra dus hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ik weet niet wat ik nu moet doen.

Als ik xtc neem neem ik sowieso de week ervoor en erna multivitaminen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je gezond eet (bij voorkeur biologisch en organisch) zijn vitaminepillen compleet overbodig en zelfs schadelijk voor een mens. Zo'n beetje 95% van alle geproduceerde vitaminepillen komen bij farmaceutische/chemische bedrijven vandaan en die doen het vooral om winst te maken en dus de productiekosten zo laag mogelijk te houden.

Zo worden er stoffen als kool, teer, petroleum, dierlijke bijproducten (leuk voor vegetariërs), grondproducten, afval, metalen en nog meer troep in verwerkt. Het enige effect is het placebo effect zeg maar, meer niet.

Als je goede vitaminen wil hebben moet je op zoek op internet naar eerlijke, biologische producenten die aangeschreven worden op gezondheidsfora. Maar dat merk je ook gelijk aan de prijs. Zelfde is het met visolie en dergelijke.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
ZERO- zei:
Ik gebruik best vaak multivitamine maar ik heb laatst ergens op internet gelezen (dat klinkt vaag, maar het was een betrouwbare bron) dat als je gewoon gezond en afwisselend eet het juist ongezond is als je dan extra vitaminen neemt.. Maar ik ben vegetarisch en volgens mij eet ik niet genoeg noten en peulvruchten extra dus hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ik weet niet wat ik nu moet doen.

Als ik xtc neem neem ik sowieso de week ervoor en erna multivitaminen.

Idem hier.
ff een tip voor jou: eet per week een potje hummus leeg... is nog heerlijk ook.
Linzencurry's op zen tijd, peulvruchten (linzen etc) zijn opzich niet lekker maar je kan ze heerlijk maken met de juiste kruiden en groenten, zo krijg je een puur krachtvoer éénpansgerecht.
Ik leef al een tijd zo en kom helemaal niks tekort, voel me op en top gezond!

Missyy23

Bewuste gebruiker
Ik nam tot iets van een half jaar geleden Soya Protein Powder,je weet wel, voor die paar keer dat ik inderdaad naar de sportschool ging :wink: tot ik wat ging googlen en wel erg vaak las dat soya in die vorm ( en in melkvorm) meer negatief dan positief was, dus daarmee gestopt, en sinds een jaartje ofzo neem ik dagelijks chiazaden, had ook visolie capsules en zoals altijd begin ik altijd heel braaf met de dagelijkse inname, tot ik het een paar keer vergeet, wat er dan weer tot leidt dat ik het uiteindelijk gewoon niet meer neem...tot de volgende keer dat ik weer een 'healthfreak-fase' heb :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Svali zei:
Als je gezond eet (bij voorkeur biologisch en organisch) zijn vitaminepillen compleet overbodig en zelfs schadelijk voor een mens. Zo'n beetje 95% van alle geproduceerde vitaminepillen komen bij farmaceutische/chemische bedrijven vandaan en die doen het vooral om winst te maken en dus de productiekosten zo laag mogelijk te houden.
Ja, dat had ik dus ook gelezen. En toen dacht ik echt, oh. Doe ik zo m'n best gezond te zijn :c Dus nu maar even mee gestopt.

mandragora zei:
ff een tip voor jou: eet per week een potje hummus leeg... is nog heerlijk ook.
Linzencurry's op zen tijd, peulvruchten (linzen etc) zijn opzich niet lekker maar je kan ze heerlijk maken met de juiste kruiden en groenten, zo krijg je een puur krachtvoer éénpansgerecht.
Ik leef al een tijd zo en kom helemaal niks tekort, voel me op en top gezond!
Haha hummus is lekker inderdaad, heb je 't al geprobeerd als dip bij worteltjes? XD
Ik eet af en toe wel linzen! Vind ik juist wel lekker.. Maar ja ik kook eigenlijk elke avond (misschien één keer in de drie weken niet of zo) dus ik denk dat het eigenlijk ook wel goed zit.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
ZERO- zei:
Haha hummus is lekker inderdaad, heb je 't al geprobeerd als dip bij worteltjes?
dan eerder als dip bij paprikareepjes, wortels nog niet geprobeerd.
Weet al wat ik strak ga proberen :wink:

spacebilly

Belezen gebruiker
ik sport 5 dagen in de week en neem daarvoor eiwitshakes en L-tryptofaan rond de periode dat ik een keer xtc doe. En wie zegt dat gezond eten niet lekker is!?

Bovenaan