Flashbacks

Colaiuta

Bewuste gebruiker
Ik heb nou een aantal keer lsd gebruikt en heb nu vaak flashbacks ervan, ik heb laatst van iemand dat dat voor altijd blijft omdat de stof in je lichaam blijft, is dat zo??

Daan

Krs

Bewuste gebruiker
of het voor altijd blijft weet ik niet. maar het zal zowiezo nog wel een tijdje duren volgens mij

boy

Bewuste gebruiker
Er is nog geen associatie gevonden tussen LSD en HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder).

Verder worden flashbacks vaak als positief ervaren, je hersenen vallen als het ware heel even terug in die trip.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
nee de stof blijft idd niet in je lichaam
heb gehoord dat flashbacks ontstaan doordat je hersenen de herinnering van de lsd-trip opslaan
soms wordt deze herinnering dan als het ware "geactiveerd" en proberen je hersenen de situatie van tijdens de trip na te bootsen
maar omdat je hersenen deze situatie alleen kan nabootsen, is de flashback nooit zo hevig als de trip zelf
deze flashbacks duren normaal gezien een paar maanden tot een jaar
in extreme gevallen kunnen deze flashbacks jarenlang aanhouden...

Bal0n

Badass junkie
Een flashback duurt maar een minuutje of 10 hoor, je bedoelt denk ik te zeggen dat ze niet altijd blijven voorkomen? :)

Colaiuta

Bewuste gebruiker
het is wel zo, dat blowen er voor zorgt dat ik een nogal heftige flashback kan krijgen, ben er dus maar mee gestopt. Nog meer mensen met deze ervaring?

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Colaiuta zei:
het is wel zo, dat blowen er voor zorgt dat ik een nogal heftige flashback kan krijgen, ben er dus maar mee gestopt. Nog meer mensen met deze ervaring?

Wat versta jij onder flashback? Rare gedachten gang of hallucineren?
En hoelang?
Verklaar uw nader.. :wink:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
Colaiuta zei:
met blowen heb ik ook flashbacks, niet van lsd (want heb nog nooit lsd gedaan), maar wel bij paddos
maar komt omdat ik tijdens de paddotrip blow
heb gelezen dat als je blowt tijdens de paddotrip, dat er een verbinding wordt gelegd in je hersenen tussen het blowen en de herrinering van de trip
als je (kort) daarna nog eens blowt kan het in (eerder zeldzame) gevallen zijn dat deze verbinding dan wordt "geactiveerd" en dat je een flashback krijgt...
maar weet niet of dit bij lsd ook zo is
blow je tijdens je lsd-trip?

zommes

Badass junkie
Met blowen heb ik inderdaad weleens flashbacks gehad... en een keer op de fiets opeens.

Eenden schijnen ook heel sterk flashbacks te krijgen.

Colaiuta

Bewuste gebruiker
Psychonaut1976 zei:
Colaiuta zei:

En hoelang?

toch wel duidelijke hallucinaties...

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Colaiuta zei:
Psychonaut1976 zei:
Colaiuta zei:

En hoelang?

toch wel duidelijke hallucinaties...

Mwa is toch niet zo erg?gratis trippen..Blowen kan dit idd oproepen.
Heb het zelf ook welleens gehad maar echt heel kort.
Op den duur zul je dit niet meer mee maken.

IK heb de afgelopen tijd +/- zo'n 15 microdots op,maar heb er nog geen last van gehad :wink: Maar ik zeg er wel bij dat ik dan ook niet blow alleen tijdens de trip zelf wel.

Grz

AcidWiz

Newbie
Ik heb zelf ook wel van die flashbacks maar vind ze niet storend,
ook al duren ze soms 3 kwartier :mrgreen:
Maar ik denk dat dat komt omdat ik het helemaal niet erg vind en er gewoon van geniet.
Als ik aan het werken ben bijvoorbeeld en krijg een flashback, concentreer ik mij gewoon op het werken ipv de hallucinaties die ik te zien krijg.
Dat lukt redelijk goed vind ik, meestal duren ze dan niet langer dan 5 minuten

caatje

Badass junkie
Als chemische stof wordt het heel snel afgebroken in het lichaam en zal er nog voor de trip geëindigd is geen spoor meer van te vinden zijn
staat in hetzelfde stuk onder de titel toxiciteit.

beetje vaag dan eigenlijk[/quote]

Ellesdee

Badass junkie
Bal0n zei:
Ellesdee zei:
Bal0n zei:
NEEN, LSD blijft _NIET_ in je lichaam..

http://nl.wikipedia.org/wiki/LSD op wikipedia beweren ze van wel :P

De stof verlaat het lichaam nooit meer, en gezien de minimale dosis benodigd voor tripeffect kan dat aanleiding geven tot dit soort flashbacks.

ff gequote uit t tekstje wat er staat

Dat is echt onzin, heb meteen een mailtje gestuurd naar wikipedia.

hahaha... lol heb je dat echt gedaan? :P

Mindless1985

Badass junkie
Ellesdee zei:
Bal0n zei:
Ellesdee zei:
Bal0n zei:

http://nl.wikipedia.org/wiki/LSD op wikipedia beweren ze van wel :P

De stof verlaat het lichaam nooit meer, en gezien de minimale dosis benodigd voor tripeffect kan dat aanleiding geven tot dit soort flashbacks.

ff gequote uit t tekstje wat er staat

Dat is echt onzin, heb meteen een mailtje gestuurd naar wikipedia.

hahaha... lol heb je dat echt gedaan? :P

Natuurlijk, het is Bal0n :grin:

Jeller

Badass junkie
iedereen kan iets posten op wikipedia, maar de mods verwijderen het wel.. zo'n dingne hebben ze wss zelf geen verstand van

'Ernstige chronische hernsenbeschadiging wordt in enkele gevallen echter wel gemeld. Vooral mensen bekend met(een vorm van) autisme zijn zeer gevoelig voor terugkerende psychosen. De stof verlaat het lichaam nooit meer, en gezien de minimale dosis benodigd voor tripeffect kan dat aanleiding geven tot dit soort flashbacks

dit klopt echt wel niet volgens mij hoor

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
nee, lijkt me ook zeer straf :) ,
waar gaat die stof dan in godsnaam naartoe?
en zou dan plots weer beginnen werken?
nee, lijkt me ook niet mogelijk...

Is ook bullshit,flashbacks zijn niets meer dan geestelijke herhalingen,je brains doen het niet de lsd.

Zelfde als je bv een angstige of heftige ervaring mee maakt zonder drugs die zich jaren later kan herhalen in zekere mate..

A

Anonymous

Gast
http://www.erowid.org

Zoek naar lsd, ik hoop dat je engels kan. Er staat genoeg over lsd.
ook een hoop research materiaal, elk detail bekend van elke drug staat zo'n beetje op deze site.

AcIdObSeSsEd

Belezen gebruiker
Colaiuta zei:

nja was vroeger ook nfervente blower maar na da k n aantal keer lsd gedaan had in men begin periode ( de eerste zes keer ofzo) benk er ook van afgestapt om dagelijks te roke, r was geen echte rede, kon ook gwn door de acid zijn. en als k me nu de lamp uit stookt (maar echt de lamp uit) krijg k meestal flashbacks ( ze kome om de 10 min of 15 en houde zon minuutje aan geduurende een uurtje en dan zijn ze weer helemaal weg) heb r ook geen verklaring voor hoe t komt maar t komt altijd als k naar bepaalde dingen kijk( bv k kijk naar n buskotje en dan krijg k t gevoel alsof r n sterke elektrische stroom door men hersenen schiet en dan begint t, maar ik krijg wel nooit geen visuals)
grtzzz

cadou

Belezen gebruiker
Bal0n zei:

Wat triggered dan precies die flashbacks?
Hoor hier zoveel tegenstrijdigheden over, ook op dit forum trouwens.
Of is dat gewoon niet bekend en probeert iedereen er een verklaring voor te geven?
Is er iets wetenschappelijks bekend hierover?

Osi`

Bewuste gebruiker
cadou zei:
Bal0n zei:

Of is dat gewoon niet bekend en probeert iedereen er een verklaring voor te geven?
Dat zijn herinneringen. Velen zeggen dat ze dat krijgen als ze smoken, ze zullen tijdens de trip mss ook geblowd hebben? Dat kan een soort sleuteltje zijn om die herinnering op te halen. Het bootst de situatie alleen maar na. Flashbacks dus.

Bal0n

Badass junkie
cadou zei:
Bal0n zei:

PTSD, Post Traumatic Stress Dissorder.

Googlen maar :)

Bovenaan