"Flashbacks" van LSD?

SittaMan

Belezen gebruiker
joéw,
Ik lees toch al een tijdje vele tripreporten van LSD, allemaal heel interressant om te lezen! Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ben het wel van plan het eens te doen. Nu nog niet, pas wanneer ik er écht zeker álles over weet en veel vrije tijd heb.

Nu heb ik dus nog een vraagje rond LSD: er wordt soms gezegd dat je zelfs nog een paar weken of nog langer na je LSD-tip nog eens een "flashback" hebt: een 'hervalling' in die trip, die dan naar het schijnt ongeveer een half uur duurt. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? En hoe lang dat echt duurt, en/of het een sterke/goede trip is of niet... ;P

Hopenlijk zijn er toch enkelen die me kunnen helpen!

Mvg

azgaza

Badass junkie
Ik moet zeggen, flashbacks bestaan wel maar ik heb ze nooit gehad in de klassieke omschreven vorm. Vaak in de week na de trip of soms 2 weken na een wat sterkere trip heb ik nog wel eens af en toe (minder dan één keer per dag) dat een fractie van een minuut, meestal maar enkele secondes iets in mijn blikveld, zoals een lettertje op mijn scherm dat krult of zo, flashbacks in die vorm komen volgensmij vrij veel voor en kunnen ook wat langer dan 2 weken na de trip getriggered worden door bijvoorbeeld héél stoned of héél moe te zijn. Ik heb het niet vaak en er nog nooit hinder van ondervonden dus ik zie het zelf niet echt als een probleem.

Het schijnt dat na een traumatische bad trip flashbacks wat heftiger dan dat kunnen zijn, maar gezien ik dat niet mee heb gemaakt kan ik daar verder weinig uitspraak over doen. De flashbacks in de vorm die ik ze ken zijn niet meer dan een herinnering aan het feit dat je ooit getript hebt voor enkele secondes eigenlijk.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik heb het ook nog nooit meegemaakt en als dat zo zou zijn is het te wijten aan de overdosis thc vrees ik ... lol ....

lsd is veilig mits je niet teveel neemt.

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ja idd, de flashbacks die je krijg je ook door omdat je er te veel aan denkt denk ik persoonlijk...
als je het gewoon zou vergeten hoe je vorige ervaringen waren.. heb je ook niet echt kans op een flashback.
tenzij het zwaar blijft steken een ultime ervaring.

lespaul

Experimenterende gebruiker
uit eigen ervaring is een flashback het negatiefe gevoel dat je hebt gehad in een bad trip.
en dan als je er aan denkt na die tijd, weer herleefd.

heeft bij mij een maand of 2 geduurt voor het weg was. vaak de momenten dat ik een flashback had was: als ik net in bed lag en probeert in slaap te komen.

maar het is hoofdzakelijk een herrinering van iets dat je hebt ervaren in een trip. kan positief of negatief zijn.

SittaMan

Belezen gebruiker
lespaul zei:
uit eigen ervaring is een flashback het negatiefe gevoel dat je hebt gehad in een bad trip.
en dan als je er aan denkt na die tijd, weer herleefd.

heeft bij mij een maand of 2 geduurt voor het weg was. vaak de momenten dat ik een flashback had was: als ik net in bed lag en probeert in slaap te komen.

maar het is hoofdzakelijk een herrinering van iets dat je hebt ervaren in een trip. kan positief of negatief zijn.
En hoelang duurde dat dan zo'n "flashback", of hoe het ook noemt?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik zou me geen zorgen maken, flashbacks zoals ik ze ken zijn niet meer dan een gedachtenkronkel, een kleine vervorming van een object of iets zien bewegen in mn ooghoeken. Dit duurt maar enkele seconden, het is niet zo dat je ineens een fullblown trip krijgt ofzo.

SittaMan

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik zou me geen zorgen maken, flashbacks zoals ik ze ken zijn niet meer dan een gedachtenkronkel, een kleine vervorming van een object of iets zien bewegen in mn ooghoeken. Dit duurt maar enkele seconden, het is niet zo dat je ineens een fullblown trip krijgt ofzo.
Okee! Bedankt voor alle reacties :wink:

lespaul

Experimenterende gebruiker
ik dwaalde met me gedachten af en kwam toen in dat negatieve gevoel terecht, en op het moment dat ik dat besefte kwam ik weer in de realiteit. is dus een tijd bestek van een paar seconden.

MCHZK

Belezen gebruiker
ik heb het gewoon de dagen na de trip gehad als ik een jointje blowde , dat ik wat afweziger en waziger was dan anders
ook de dag erna nog wat lachgas gebruikt , en dit voelde ook wel heftiger dan anders :grin:

KoxBox

Badass junkie
MCHZK zei:
ik heb het gewoon de dagen na de trip gehad als ik een jointje blowde , dat ik wat afweziger en waziger was dan anders
ook de dag erna nog wat lachgas gebruikt , en dit voelde ook wel heftiger dan anders :grin:

Komt volgens mij ook omdat wiet geestveruimend werkt.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
MCHZK zei:

En dat je door je tripervaring opener staat voor zo een ervaring en dan gaat wiet anders werken.

SittaMan

Belezen gebruiker
Flip Trip zei:
KoxBox zei:
MCHZK zei:

En dat je door je tripervaring opener staat voor zo een ervaring en dan gaat wiet anders werken.
Hoe bedoel je "anders werken"?

Aalpoepert

Badass junkie
Inderdaad heb ik ook wel eens het vervormen van een lettertje of het zomaar even zien van een patroon op een glad oppervlak, maar meestal een fractie van een seconde.

Ik heb één keer een week na een trip een flashback gehad, waarbij ik een visioen had van een boeddha. Het moment was heel intens, het gebeurde zeer kort, als in een flits, maar leek tegelijkertijd heel overweldigend te zijn, alsof het een ervaring was dat zich buiten mijn tijdsbesef heenspeelde. Alsof ik heel even kort droomde, met dat typische "lsd deja-vu gevoel"

aapkut

Badass junkie
ik heb 1 keer een flashback gehad en dat vond ik alleen maar cool het duurde maar een paar sec

Flip Trip

Bewuste gebruiker
SittaMan zei:
....

Dat je door je tripervaring veel opener staat voor het hele trip idee enzo, hierdoor wordt je hier gevoeliger voor en zal je de psychedelische werking van wiet intenser ervaren als wanneer je nog nooit hebt getript.

SittaMan

Belezen gebruiker
Flip Trip zei:
SittaMan zei:
....

Dat je door je tripervaring veel opener staat voor het hele trip idee enzo, hierdoor wordt je hier gevoeliger voor en zal je de psychedelische werking van wiet intenser ervaren als wanneer je nog nooit hebt getript.
Ah, okee, bedankt!

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Af en toe blijft in de week na de trip beeld of geluid van televisie wel eens beetje hangen. Vaak fractie van een seconde, wel LSD seconde :P ! Verder golft er af en toe wel eens wat... Niet iets waar ik me druk over zal maken in ieder geval.

Bovenaan