``flash``

kekekeke

Newbie
Hallo Ik heb een vraag, mijn vrouw heeft vroeger (20 jaar geleden) drugs gebruikt. Ze zegt dat ze ``flash`` heeft gebruikt. Ik kan op ineret alleen vinden dat dit betekend dat deze drugs snel werkt en het daarom flash heet. Mijn vraag is nu Wat kan ze bedoelen.?? Is dat gewoon een andere naam voor heroine en hoe moets je dat dan innemen of spuiten ofzo. Wie heeft hier vroeger ervaring mee. Ik zou dit graag willen weten. Bij vorbaat dank

speeseend

Wijs gebruiker
kekekeke zei:
Hallo Ik heb een vraag, mijn vrouw heeft vroeger (20 jaar geleden) drugs gebruikt. Ze zegt dat ze ``flash`` heeft gebruikt. Ik kan op ineret alleen vinden dat dit betekend dat deze drugs snel werkt en het daarom flash heet. Mijn vraag is nu Wat kan ze bedoelen.?? Is dat gewoon een andere naam voor heroine en hoe moets je dat dan innemen of spuiten ofzo. Wie heeft hier vroeger ervaring mee. Ik zou dit graag willen weten. Bij vorbaat dank

Waarom wil je dat weten? Dat is toch twintig jaren terug geweest?! Indien ze het jou wil vertellen, dan doet ze dat wel. En anders lijkt 't mij niet relevant om te weten.

Verder is ''flash'' de term die je gebruikt wanneer je heroine hebt gespoten of gerookt. Tenminste, het effect dat je in 't begin hebt kan je zo noemen. Bij mijn weten is het geen andere benaming. Maar misschien voor haar weer wel. Doorvragen dus!!

Tedere tronika

Experimenterende gebruiker
Het kan er ook aan liggen vanwaar je komt, natuurlijk. Misschien is het dialect uit een of andere streek.
Ik heb volgens mij ooit (5/6) jaar geleden jongeren uit Oost- Vlaanderen, naar "flash" horen verwijzen, als ik het me goed herinner hadden ze het toen over speed.

speeseend

Wijs gebruiker
flash and crash...

yellowmoon zei:
als je cocaine rook krijg je toch ook zo een flash

''flash and crash''. Zo wordt het gebruik van basecoke ookwel omschreven.

De roes (flash) bij coke is korter dan bij hero.

Bovenaan