• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

First time pep

Beezzz

Experimenterende gebruiker
Hey allemaal,

Eerder plaatste ik al een berichtje over drugs op latere leeftijd. Afgelopen weekend is het dan uiteindelijk pep geworden. Hierbij een reportje van mijn beleving.

Waar: festival
Wie: 2 vrienden, mijn vriend en ikzelf

Ik had besloten om pas op het feest zelf wat te nemen, maar eenmaal daar raakte ik toch weer aan het twijfelen. Alleen ik zou het nemen, mijn vriend wist er vanaf maar nam niets. Andere 2 vrienden wisten er niets vanaf. Ja of nee? Ben al wat ouder (3:sunglasses: wat gaat het met mijn gezondheid doen? Wat als het verkeerd gaat? Er kan niet veel verkeerd gaan enz enz enz. Nu moet je weten dat ik ADD heb dus mijn hoofd staat altijd aan en slaat regelmatig op hol haha. Op een gegeven moment dacht ik fuck it ik ga het gewoon doen. Op naar de wc (ja die vieze dixies) en daar even lopen klungelen. Ja eerste keer he dus geen idee wat te doen haha. Hoppa 2 lijntjes in de neus en weer terug naar de tent. Brandde een heel klein beetje, maar totaal geen last van. Volgens mij duurde het nog geen 5 minuten en bam daar kwam het.....mijn hoofd was stil!!!! Wat een rust! Ik werd ontzettend vrolijk, gezellig, lachen, dansen, energiek, had overal zin in, het maakte me allemaal niet uit als het maar gezellig was. Praten met iedereen die op mijn pad kwam, wat een euforie. Nou moet je weten dat ik op feestjes en festivals vaak geremd word o.a. door de ADD, maar ook in combinatie met maag en darmproblemen. Nou er waren geen remmen meer te bekennen!
Geen idee hoe laat het was en hoe lang er tussen heeft gezeten maar op een gegeven moment begon het wat af te zwakken en ben ik opnieuw even naar de wc gewandeld. Nu ging het allemaal wat makkelijker, tja men leert snel haha. En weer enkele minuten later was alles helemaal euforisch.
Ergens aan het einde kreeg ik het erg warm in de tent en voelde ik mij niet prettig. Dus gingen we naar buiten. Eenmaal buiten nergens geen last meer van en ik ging weer vrolijk verder. Ow jah drinken van alcohol gaat op zo'n moment ook nergens over. Je blijft doordrinken haha.
00.00 dus feest afgelopen, vrienden gingen naar huis en ik zat thuis met mijn vriend die binnen 2 seconden knock out was door de alcohol. Ik heb mij de hele nacht nog prima vermaakt. Beetje appen, met iemand sigaretje gerookt, netflixen, slapen in ieder geval niet. Ergens tegen 05.00 viel ik een beetje in slaap, het leek meer wakker dromen ofzo, heel bizar maar niet vervelend.
Ik heb het nog wel even een 2 dagen gemerkt, maar niet heel veel last van gehad.
Ik zou het zo weer doen! Die rust in mijn hoofd was echt goddelijk. Maar ook de rest veraste mij positief.

:hearteyes:

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Klinkt als een geslaagd feestje! ^^

Als ik je een tip mag geven (je moet het uiteraard zelf weten), probeer niet teveel alcohol erbij te drinken, je voelt er door de pep toch vrijwel helemaal niks van(en je droogt er extra van uit), dus het voegt dan alleen maar extra brakheid toe de dagen erna :) ik zou proberen om het op wat drankjes voor de smaak te houden en verder op iets non alcoholisch over te stappen.

Beezzz

Experimenterende gebruiker

Als ik je een tip mag geven (je moet het uiteraard zelf weten), probeer niet teveel alcohol erbij te drinken, je voelt er door de pep toch vrijwel helemaal niks van(en je droogt er extra van uit), dus het voegt dan alleen maar extra brakheid toe de dagen erna :) ik zou proberen om het op wat drankjes voor de smaak te houden en verder op iets non alcoholisch over te stappen.
Geslaagd feestje was het zeker :grin:
Bedankt voor de tip! Ik had me al wat ingelezen via hier van te voren en gelezen over dat alcohol niet veel doet inderdaad. Ik kon dus redelijk op tijd stoppen met alcohol drinken door dat in mijn achterhoofd te houden en ben overgestapt op flesjes water. Zoetigheid zoals cola ofzo kreeg ik niet naar binnen. Volgende keer toch iets minder alcohol drinken, benieuwd of ik dat in de brakheid kan merken.
Maar ik zit me dan te bedenken hoe dit komt? Het chemische/lichamelijke verhaal. Waarom kun je doordrinken zonder er op dat moment iets van te voelen? Dat zal dan weer betrekking hebben op je hersenen neem ik aan

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Geslaagd feestje was het zeker :grin:
Bedankt voor de tip! Ik had me al wat ingelezen via hier van te voren en gelezen over dat alcohol niet veel doet inderdaad. Ik kon dus redelijk op tijd stoppen met alcohol drinken door dat in mijn achterhoofd te houden en ben overgestapt op flesjes water. Zoetigheid zoals cola ofzo kreeg ik niet naar binnen. Volgende keer toch iets minder alcohol drinken, benieuwd of ik dat in de brakheid kan merken.
Maar ik zit me dan te bedenken hoe dit komt? Het chemische/lichamelijke verhaal. Waarom kun je doordrinken zonder er op dat moment iets van te voelen? Dat zal dan weer betrekking hebben op je hersenen neem ik aan

Hoe het precies werkt weet ik niet. Maar het stimulerende effect van pep duwt het effect van alcohol compleet naar de achtergrond. Daardoor kan je drinken wat je wil zonder dronken te worden.

Echter als je pep eerder uitwerkt dan de alcohol kan je in 1 klap van 'nuchter' naar compleet katjelam gaan. Dat kan vervelend uitpakken weet ik uit ervaring :tongueout:

Paranoize.

Badass junkie
Hoe het precies werkt weet ik niet. Maar het stimulerende effect van pep duwt het effect van alcohol compleet naar de achtergrond. Daardoor kan je drinken wat je wil zonder dronken te worden.

Echter als je pep eerder uitwerkt dan de alcohol kan je in 1 klap van 'nuchter' naar compleet katjelam gaan. Dat kan vervelend uitpakken weet ik uit ervaring :tongueout:
Voorral met coke kom je zulke extreme gevallen tegen, mensen die van de grond geraapt worden om hun kop in de sos te douwen zodat ze wakker worden

Ape

Badass junkie

Ik merk het juist. Dan denk ik op momenten “o dit komt door de alcohol” en even later “o ik voel me zo door de speed”. Dat kunnen onderscheiden is wel fijn. Zelfde ook als ik geblowed had tijdens speed

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Been there, done that! Never again… Wat een kater had ik toen zeg… Was niet out gegaan maar wel 3x zoveel gezopen als ik zonder coke had gekund. (Zuip nu helemaal nooit meer) Was de volgende ochtend nog lam EN die kater..

• Like
Waarderingen: Rain

Rain

Bewuste gebruiker
Ik zou het zo weer doen! Die rust in mijn hoofd was echt goddelijk. Maar ook de rest veraste mij positief.

:hearteyes:

Ja heerlijk he!? Soms verlang ik er ook wel weer naar. Fijn Dat je een positieve ervaring hebt gehad! Belangrijk inderdaad wel om bijv thuis niet nog dag(en) door te gaan. De lol is er dan ook snel af :grin: Geniet met mate en maten :grin:

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Ik merk het juist. Dan denk ik op momenten “o dit komt door de alcohol” en even later “o ik voel me zo door de speed”. Dat kunnen onderscheiden is wel fijn. Zelfde ook als ik geblowed had tijdens speed
Interessant! Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders kan werken :) bij mij overheerst pep de alcohol en wiet. Ik word wel een beetje stoned, maar ik kan grammen weg paffen waar ik nuchter allang kotsend boven de wc van zou hangen :tongueout: doe het dan eigenlijk alleen nog voor de smaak, niet voor het effect.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Interessant! Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders kan werken :) bij mij overheerst pep de alcohol en wiet. Ik word wel een beetje stoned, maar ik kan grammen weg paffen waar ik nuchter allang kotsend boven de wc van zou hangen :tongueout: doe het dan eigenlijk alleen nog voor de smaak, niet voor het effect.
Wiet samen met speed vind ik lekker! Ik voel ook verschil wanneer de speed of wiet overheerst. Je word anders stoned maar wel stoned.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wiet samen met speed vind ik lekker! Ik voel ook verschil wanneer de speed of wiet overheerst. Je word anders stoned maar wel stoned.

Ik rook zelden wiet, dus als ik het doe, heb ik de neiging meteen knetterstoned te worden, dat vind ik soms wat onhandig want dan word ik enorm lam/slaperig. Ik kan dan helemaal niks meer uitvoeren. De paar keer dat ik wat speed had gebruikt en daarna wiet, kon ik een veel meer ‘wakkere stoned’ beleven. En daardoor bijvoorbeeld Rick & Morty kijken zonder half in slaap te donderen. Vond ik persoonlijk dus ook een heel relaxte combo en ik had ook heel wat meer uren te genieten van het effect van de cannabis omdat ik wat actiever bleef. :)

Ze halen elkaars bijwerkingen weg. Ik had ze zo 123 nooit bij elkaar geplaatst maar ze matchen goed.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik rook zelden wiet, dus als ik het doe, heb ik de neiging meteen knetterstoned te worden, dat vind ik soms wat onhandig want dan word ik enorm lam/slaperig. Ik kan dan helemaal niks meer uitvoeren. De paar keer dat ik wat speed had gebruikt en daarna wiet, kon ik een veel meer ‘wakkere stoned’ beleven. En daardoor bijvoorbeeld Rick & Morty kijken zonder half in slaap te donderen. Vond ik persoonlijk dus ook een heel relaxte combo en ik had ook heel wat meer uren te genieten van het effect van de cannabis omdat ik wat actiever bleef. :)

Ze halen elkaars bijwerkingen weg. Ik had ze zo 123 nooit bij elkaar geplaatst maar ze matchen goed.
Precies zoals jij zegt!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Toch lees en hoor ik ook dat mensen para worden van die combi. Dus niet voor iedereen weggelegd..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Toch lees en hoor ik ook dat mensen para worden van die combi. Dus niet voor iedereen weggelegd..

Ja inderdaad, ook wel gehoord. Ik heb er maar zeer minimale ervaring mee, die wiet-spiet combo maar de ervaringen die ik heb waren goed. Wiet met LSD moet ook echt een no-go zijn, wegens veel meer kans op een bad trip, ook door dat para-randje van speed (en waarschijnlijk het stimulerende toch ook wel van LSD).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja inderdaad, ook wel gehoord. Ik heb er maar zeer minimale ervaring mee, die wiet-spiet combo maar de ervaringen die ik heb waren goed. Wiet met LSD moet ook echt een no-go zijn, wegens veel meer kans op een bad trip, ook door dat para-randje van speed (en waarschijnlijk het stimulerende toch ook wel van LSD).
Ik heb na mijn lsd ontmaagding wel geblowd. Denk een uur of 6-8 na inname? Weet het niet meer maar iig aan het einde. Toen ging het goed en voelde juist wel lekker. Anders als wiet-spiet.

Trippy langkous

Badass junkie
Leuk om je mooie ervaring te lezen, en bijzonder te lezen dat het euforisch was! Ik vind pep zelf ook lekker spul, ik heb het al wat vaker gedaan dus dat zou het hele bijzondere er wel af hebben gehaald denk ik. Verder voel ik me nog steeds altijd wel goed op pep, en een praatkick! Ik moet zeggen dat lijntjes bij mij de laatste tijd steeda minder goed werken, maar dat kan ook van de oude pep komen..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het stimulerende maar vooral het geestelijk versterkende effect denk ik. Als je al eens een licht para randje aan je wiet ervaringen hebt en de LSD versterkt dat x10, dan kun je over dat randje komen van ik kan dit nog handelen, naar: ik kan dit niet meer handelen. Eenmaal je jezelf die gedachte vertelt en gelooft, dan hang je.

Het kan ook heel vaak goed gaan en misschien gaat het bij sommigen nooit verkeerd, deze combi. Als je alleen weet hoe erg het mis kan gaan, is het het risico imo niet waard. Vandaar dat ik er tegen blijf adviseren. Als iemand écht zeker weet het te kunnen handelen zal ik er niet meer tegen in gaan, want dat werkt toch niet.

Ik heb na mijn lsd ontmaagding wel geblowd. Denk een uur of 6-8 na inname? Weet het niet meer maar iig aan het einde. Toen ging het goed en voelde juist wel lekker. Anders als wiet-spiet.
Dat is lang genoeg voor de piek om over te zijn, al denk ik dat het altijd wel een zeker risico met zich meebrengt. Maar ik blijf het ook doen in de comedown. De combinatie op zich kan heerlijk zijn. De middelen zwakken elkaars minpunten af voor mij, eenmaal de comedown is ingetreden.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het stimulerende maar vooral het geestelijk versterkende effect denk ik. Als je al eens een licht para randje aan je wiet ervaringen hebt en de LSD versterkt dat x10, dan kun je over dat randje komen van ik kan dit nog handelen, naar: ik kan dit niet meer handelen. Eenmaal je jezelf die gedachte vertelt en gelooft, dan hang je.
Helemaal mee eens! Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te blowen tijdens de piek van een heftige lsd trip! Zelfs in de nasleep van een lsd trip heb ik al een paar keer wat angstige of paranoide momentjes gehad die volgens mij door de cannabis werden getriggered. De laatste keer werd onder invloed van een te duister nummer opeens mijn hele visuele veld compleet creepy met duistere "druipende" visuals en een angstaanjagend gevoel. Ik kon het toen handelen omdat ik al 8 uur na inname zat... op de piek was dit waarschijnlijk het begin van een bad trip geweest...

Vandaar dat ik er tegen blijf adviseren
Vooral blijven doen. Mensen denken echt te lichtzinnig over blowen bij psychedelica!

Maar ik blijf het ook doen in de comedown. De combinatie op zich kan heerlijk zijn. De middelen zwakken elkaars minpunten af voor mij, eenmaal de comedown is ingetreden.
Ook hier deel ik je mening. Het risico in de nasleep is nog steeds aanwezig maar wel veel "behapbaarder" en de combinatie heeft wel degelijk ook leuke kantjes... Voor mij brengt het de intensiteit van de trip opnieuw omhoog en voegt het een soort chille relaxte eigen "cannabis sfeertje" toe. Bovendien ontspant het je spieren een beetje die toch vaak wat verkrampen na een dagje lsd...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Vooral blijven doen. Mensen denken echt te lichtzinnig over blowen bij psychedelica!
Ik hoop echt dat het mensen bespaard kan blijven. Het is niet alleen extreem naar, maar het kan je blijvend negatief veranderen als je het niet weet te verwerken.

Ook hier deel ik je mening. Het risico in de nasleep is nog steeds aanwezig maar wel veel "behapbaarder" en de combinatie heeft wel degelijk ook leuke kantjes... Voor mij brengt het de intensiteit van de trip opnieuw omhoog en voegt het een soort chille relaxte eigen "cannabis sfeertje" toe. Bovendien ontspant het je spieren een beetje die toch vaak wat verkrampen na een dagje lsd...
Dat cannabis sfeertje heb ik ook, maar het is tegelijk een soort lichte waas over de LSD trip heen, wat ik ook weer wat zonde vind. Want de LSD trip leert me meestal juist ook die les: geen bedwelmende middelen nemen. Niet je helderheid opofferen...

Maar ja, die lichamelijke ontspanning doe ik het hoofdzakelijk voor. Ik wil soms echt uit mijn vel kruipen en ik weet hoe wiet dat deels wegneemt. En het is bij mij nog nooit echt verkeerd gegaan in de comedown, maar je moet ook zeker weten dat je echt in de comedown zit. LSD kan daar tricky in zijn met die pieken die in golven komen...

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik hoop echt dat het mensen bespaard kan blijven. Het is niet alleen extreem naar, maar het kan je blijvend negatief veranderen als je het niet weet te verwerken.
Een bad trip/moeilijke psychedelische ervaring kan sowieso best wel traumatiserend werken, ongeacht of het door cannabis is opgewekt of door iets anders komt.

Dat cannabis sfeertje heb ik ook, maar het is tegelijk een soort lichte waas over de LSD trip heen, wat ik ook weer wat zonde vind.
Ik vind het niet per se zonde. Het kan ook wel weer zo haar eigen magie inbrengen... Had vorig jaar bij een lsd trip na het blowen echt heel erg het gevoel dat de trip meer "sjamanistisch" werd door de cannabis. Was ook 1 van de weinige keren dat ik echte hallucinaties kreeg in plaats van enkel visuele vervormingen.

Want de LSD trip leert me meestal juist ook die les: geen bedwelmende middelen nemen.
LSD geeft je wel het gevoel dat je geen ongezonde shit moet doen. Ik vind mijn cannabisgebruik beperkt genoeg dat ik het (ook tijdens een trip) niet als problematisch ervaar...Ik ben daar denk ik dus iets minder streng in.

Maar ja, die lichamelijke ontspanning doe ik het hoofdzakelijk voor.
Ja die ontspanning is wel extra lekker na een dagje lsd-stimulatie. Bovendien worden eet- en sexlust ook aangewakkerd door cannabis... iets dat wat mij betreft een voordeel is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bovendien worden eet- en sexlust ook aangewakkerd door cannabis... iets dat wat mij betreft een voordeel is.
Ik word er in eerste instantie geiler van maar daarna is het goed mogelijk dat de wiet me juist minder geil maakt en me overbodig laat denken... (Niet altijd)

Laatste wat je dan wilt... Dus voor mij is het in die context geen aanrader daarvoor.

Edit:

Voor als ik wil eten wel. :tongueclosed:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ja, ik doe het ook wel in de nasleep van LSD, inderdaad 6-12 uur na inname maar niet daarvoor.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wanneer staat jouw 2e(?) LSD trip eigenlijk gepland? :wink:
Was gepland in vakantie vorige maand maar door starten met medicatie ging dat niet. Voelde me niet oke.

Dus voorlopig helaas niet. Winter komt er aan en dan kan je geen vakantie nemen en dan dubbele diensten ivm strooien en sneeuwschuiven nachts. Helaas….

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Was gepland in vakantie vorige maand maar door starten met medicatie ging dat niet. Voelde me niet oke.

Dus voorlopig helaas niet. Winter komt er aan en dan kan je geen vakantie nemen en dan dubbele diensten ivm strooien en sneeuwschuiven nachts. Helaas….
Hè da's jammer...

Komt vanzelf weer een keer! Anders in de lente.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik krijg daar zo'n droge bek van dat ik kan stikken in mijn eigen keel. En van de wiet voel ik vervolgens niks :sweatsmile:
Das shit. Dat heb ik niet gelukkig.
Blow je dan maar heel weinig en veel speed? Dan zou dat kunnen. Ik gebruik altijd weinig speed en vrij veel wiet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ah ja ik denk dat ik 't andersom doe idd

Mijn speed gebruik ligt per keer zo tussen de 50 en max 150 mg per keer. Ik vind veel speed echt heel vervelend voelen. Daarom ook zo moeite eerst met Methylfenidaat want dat geeft bij mij bij lage dosering al gevoel als teveel speed.
Blow dan op die dag/avond 1,5 tot 2 gram wiet.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mijn speed gebruik ligt per keer zo tussen de 50 en max 150 mg per keer. Ik vind veel speed echt heel vervelend voelen. Daarom ook zo moeite eerst met Methylfenidaat want dat geeft bij mij bij lage dosering al gevoel als teveel speed.
Blow dan op die dag/avond 1,5 tot 2 gram wiet.
oh dat vind ik wel veel hoor. Ik neem een bommetje van 60 mg en dan ga ik al een hele nacht goed.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Ik had een tijdje terug zelfs een zieke paniekaanval toen ik hasj had gerookt tijdens speed... Voor mij nooit meer cannabis tijdens stims.
Ik ben ervaren met stims en blowen doe ik ook al zeker 15 jaar maar dit zag ik niet aankomen! Extreme angst dat ik het gevoel had dat ik er niet meer uit zou komen. Motorisch geen controle meer over me lichaam, ik kon alleen maar spartelen als een vis met mijn benen. Ijsberen door de kamer als een bezetene. Stil zitten was geen optie!! Daarnaast was ik extreem aan het hyperventileren en zweten. Ik had het zo heet en ik zweette zoveel dat ik me compleet uitkleedde en op de bank ging liggen. Heb erna zelfs de kussens in de wasmachine moeten doen omdat ze zeiknat waren van de zweet. Ik kon mezelf gelukkig kalmeren door rechtop te zitten en op mijn ademhaling te letten. Ik ging rustig en diep inademen en uitademen en hierdoor kalmeerde ik! Dit wil ik nooit meer van me leven meemaken.

Achteraf gezien was dit gewoon me lichaam die even kortsluiting had en aangaf dat het genoeg was geweest. In die periode sliep ik weinig, at ik weinig en gebruikte ik veel speed, GHB en cannabis.

Bovenaan