Fentanyl patches

W.F.L.

Badass junkie
Yo junkies

Jaja, ik weet dat er al een ander topic over Fentanyl is maar die jongen heeft poeder en ik heb pleisters en niemand leest dat topic toch, dus ehh..

Ik heb hier Fentanylpleister van 25 en 50ug. Zijn die te misbruiken en hoe? :P

Is het gevaarlijk? Ik weet dat het sterk is maar als ik nu 1 pleister gebruik, kan dat al gevaarlijk zijn? Moet ik Naloxone regelen? :grin:

Dankje!

Beanhead

Badass junkie
Transdermaal gaat kut zijn, je kan de gel eruithalen en oraal innemen. Ja regel alvast maar nalaxone OD kans zit er echt zwaar in als je niet uitkijkt.

Als het die patches zonder gel zijn, snij ze dan in bv 100 stukjes (tripzegelgrootte :tearsofjoy: ) en eet ze langzaamaan op en voel de effecten aan...

echt, kijk uit heh

W.F.L.

Badass junkie
seth zei:
doe dat vooral en eindig zoals ik! :kots:

Maar jij vindt opiaten leuk. Ik vind het troep. :tearsofjoy: Tot nu toe vind ik eigenlijk enkel Tramadol leuk, maar dat is nou niet bepaald een standaard opioïde.

En ik wil enkel transdermaal fentanyl gaan gebruiken. De andere methodes zijn te risicovol. Ik wil gewoon weten of 25ug transdermaal gevaarlijk is en over welk tijdsbestek. Heb nou niet echt zin om naar het ziekenhuis te gaan of sterven aan een OD van dat soort troep.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wat gaat het effect zijn van transdermaal ? Want dat effect houd wel 72u aan he. :grin:

W.F.L.

Badass junkie
72u opioïden :( Daar word je niet blij van nee :grin:

Waar haal je Naloxone vandaan? Zit soms in andere medicatie om intraveneus misbruik tegen te gaan en werd soms uitgedeeld aan verslaafden dacht ik, voor noodgevallen. Maar of dat in België gedaan wordt.. :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
W.F.L. zei:
72u opioïden :( Daar word je niet blij van nee :grin:

Waar haal je Naloxone vandaan? Zit soms in andere medicatie om intraveneus misbruik tegen te gaan en werd soms uitgedeeld aan verslaafden dacht ik, voor noodgevallen. Maar of dat in België gedaan wordt.. :P

Ja, ik denk dat het plijsters zijn die 72u lang een constante dosis afgeven. Maar als je het beu bent kun je hem altijd aftrekken natuurlijk.

Plijsters zijn in de apotheek het sterkste wat je kunt krijgen voor de pijnstilling. Dit komt doordat plijsters een constante hoeveelheid actieve stof afgeven. Pillen bijvoorbeeld hebben een opkom, een piek en een dal. Plijsters hebben een constante piek.

Ik denk niet dat je Naloxone ergens kan vastkrijgen.

Maar weet je eigenlijk welke effecten het nu geeft ? Want als het alleen pijnstillend is, lijkt het me niet de moeite om dat risico te lopen.

W.F.L.

Badass junkie
Uhh, het is een opioïde die 100x zo potent is als morfine geloof ik.. Denk dat je dan wel kan raden dat het een kuteffect geeft hé, ik wil gewoon weten of 25ug transdermaal gevaarlijk is (wat ik eigenlijk betwijfel). Ben gewoon benieuwd, verwacht geen euforie ofzo :tearsofjoy:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Er valt mij net in dat ze fentanyl ook wel eens op blotters doen en verkopen als LSD. Mensen beginnen dan te trippen omdat ze tegen de slaap vechten.

Ik heb helaas geen flauw idee over welke dosis het dan gaat.

Dus je hebt kans dat je ervan gaat trippen.

Zorg iig dat je iemand bij je hebt. :grin:

Beanhead

Badass junkie
Transdermaal gaat het saai zijn (voor de doorgewinterde dopejunky)

Volgens mij gade drie dagen met een lach rondlopen :wink:

W.F.L.

Badass junkie
Beanhead zei:
Transdermaal gaat het saai zijn (voor de doorgewinterde dopejunky)

Ik ben pas nieuw :grin: Nu goed, ik wacht tot er iemand mij iets nuttigers kan vertellen over 25ug pleister dan dat er mensen aan dood zijn gegaan :openmouth:

speeseend

Wijs gebruiker
Als je echt een Badass Motherf#ckin' Junkie bent WFL, wees dan ook de pioneer die in ieder zichzelf respecterend 'Badass Junkie' schuilt

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik geloof dat ik vandaag las dat een patient zo'n pleister het om de 3 dagen krijgt. Duurt volgens mij best lang als ik het goed heb.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Hij kreeg ook andere opiaten, mag ook wel met een rectum-amputatie. Brr, dat kende ik nog niet.

salvation

Belezen gebruiker
2 keer een Durogesic(fentanyl) 25ug/uur(4,2mg) pleister gehad en die in 4 stukjes geknipt en per keer 1 stukje onder mijn tong gelegd. Werd er eigenlijk alleen maar slaperig van maar dat heb ik met alle opiaten die ik tot nu toe heb gebruikt....

lunasee

Newbie
Wegens mijn ziekte ik heb overigins geen kanker, gebruik ik elke twee dagen een fentanylpleistervan 75mcg.Vroeger heten deze `=Durogesi en waren van Janseb Cilac, daar zat nog een vloeibare substantie in die als je echt behoeftig was voorzichtig uit de pleisterkon halen en dan de gel op een lepeltjr dorn en dan doorslikken, behoorlijk smerig.nu zijn het voornamelijk matrixpleisters die erg dun zijn en als je erg omhoog zit en je hebt toevallig zo,n gebruikte pleister kunnen bemachtigen kun je er op sabbelen volgens mij ga je er ofte wel compleet out van of je wordt ontzettend hyper wat ik altijd al wordt na het wisselen van zo'n pleister neem daarnaast geen oxy of tramal want anders krijg je gigantische braakpartijen als je dat met meerdere mensen doet kun je heel smerig een wedstrijdje doen wie het verste kan braken. De braakpartijen hebbben veel weg van het zogenaamde projectielbraken wat je nogal eens ziet bij hersenletsel.kun je nagaan hoe die shit op je hersenen werkt.mijn advies niet doen.Ik neem aleen af en toe een tramadol of oxycontin tegen de heftige doorbraakpijn en beslist niet voor de lol.
Beware beware groetjes Lunasee

W.F.L.

Badass junkie
HAHAHA! :grin:

Het zijn trouwens ongebruikte pleisters. Volgens mij uit de stash van een inmiddels overleden kankerpatiënt.

En op een gebruikte pleister sabbelen? Tering haha vies! Maar wat gebeurt er als je een 25 microgram pleister plakt?

salvation zei:
2 keer een Durogesic(fentanyl) 25ug/uur(4,2mg) pleister gehad en die in 4 stukjes geknipt en per keer 1 stukje onder mijn tong gelegd. Werd er eigenlijk alleen maar slaperig van maar dat heb ik met alle opiaten die ik tot nu toe heb gebruikt....

Dat zou ik zowiezo nooit doen. Jammer dat je niet transdermaal gebruikt hebt :P

with 100 micrograms of Fentanyl approximately equivalent to 10 mg of morphine and 75 mg of pethidine (meperidine) in analgesic activity.

Pethidine heb ik nooit gebruikt en dat hou ik wel zo. 10mg morfine is nog te doen. Maar ik heb geen idee hoe sterk Pethidine is icm morfine, heb ook weinig aan dit :P

Maar goed, als die dingen 25 ug per uur afgeven kan dat ding er na 2 uur ofzo al af.

salvation

Belezen gebruiker
Wat ik er van begreep is dat je amper effect zult voelen als je die pleisters gewoon opplakt, mij werd geadviseerd op de (uiteraard ongebruikte) pleisters te sabbellen...

lunasee

Newbie
Reactie?????

Hi wil degast die mij gepmt heeft over fentanyl matrix pleisters dit npg eens doen wellcht heb ik iets voorhem.
Dus please stuu nog eens een PM liefs Lunasee :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Reactie?????

lunasee zei:
Hi wil degast die mij gepmt heeft over fentanyl matrix pleisters dit npg eens doen wellcht heb ik iets voorhem.
Dus please stuu nog eens een PM liefs Lunasee :wink:
Een ban!. :rockband:

silverfish

Bewuste gebruiker
Als je iets over fentanyl wilt weten en ook nog engels begrijpt (ik weet het, het is wat veel gevraagd) dan zijn er een fuckton aan fora waar je alles op kunt vinden zoals bijvoorbeeld http://forum.opiophile.org
Gewoon fent(anyl) of duragesic in de zoekmachine typen. Dan vind je met een beetje mazzel zelfs antwoorden waar je iets aan hebt in plaats van dat kinderachtige gelul hier af en toe.

drugs are bad!

Experimenterende gebruiker
de 25 microgram matrix pleisters zijn bij transdermaal gebruik niet de moeite voor euforie.
Vergis je ook niet door hem op te plakken en naar bed te gaan, want dan wordt je de volgende dag zwaar beroerd wakker, of wellicht helemaal niet meer.
Daarintegen een hele pleister tegen de binnenkant van je wang voor een paar uur is een gagarandeerde OD!
Tenminste als je geen hoge opiaat tolerantie hebt...
De fent wordt veel sneller afgegeven wanneer je het sublinguaal of buccaal gebruikt.
Het beste voor mij was een matrix patch (dus niet de gel) in 16 stukjes knippen.
1 stukje 15 minuten tussen wang an tandvlees houden, en weer verwijderen.
Wacht minstens een uur, en herhaal met het zelfde stukje.
Weer 15 minuten tussen wang en tandvlees, etc.
Probeer niet te slikken want ingeslikte fent heeft bijna geen werking door neutralisatie van het maagzuur.
Grootste probleem met deze pleisters is dat mensen een stuk in hun mond hebben en dan out gaan of gaan slapen.
De fent zal dan continue afgegeven worden, en kan een zware ademdepressie opleveren en OD!

Wil je deze opioide toch proberen, zorg dan voor een babysitter! :openmouth:
Ik ken te veel verhalen van mensen die zich vergist hebben in de potentie van deze stof, en die hebben allen een tuintje op hun buik! :(

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
drugs are bad! zei:
Vergis je ook niet door hem op te plakken en naar bed te gaan, want dan wordt je de volgende dag zwaar beroerd wakker, of wellicht helemaal niet meer.

Hoe kun je daarvan sterven als je gaat slapen ? Bij normaal gebruik.

De plijsters werken 72u, het is toch normaal dat een mens op 72u moet slapen ?

drugs are bad!

Experimenterende gebruiker
Bij transdermaal gebruik geeft de pleister 25 microgram per uur af.
Maar buccaal/ sublinguaal gaat veel en veel sneller qua opname!
Vooral als je het stukje pleister ook nog ddor je mond verplaatst naar andere plekken in je mond.
Je krijgt dan een veel hogere dosis binnen met alle gevolgen van dien.
Vandaar...
Echt geen speelgoed, dus. :(

Heb ook patches verwarmd en snachts gedragen, maar was errug verrot de volgende ochtend.
Niet de moeite voor de kick, wel tegen pijn natuurlijk...

Bovenaan