Feest in Duitsland

UK045

Newbie
Komende zaterdag gaan een vriendin en ik naar 200BPM style in Duitsland. Dit zal ons eerste feest in Duitsland zijn en ik ben benieuwd naar hoe het hier gaat omtrent drugsgebruik.

Ikzelf zal hiernaartoe rijden en volledig nuchter blijven. Ook gebruik ik de hele week ervoor niet zodat mijn bloed en urine clean is. De bijrijder wilt wel gaan gebruiken. Kan dit of is dit ook strafbaar in Duitsland? Mochten wij staande gehouden word dan alleen ik gecontroleerd of zij ook? Ons plan is om genoeg mee te nemen zodat er niks mee naar huis genomen wordt. Mocht er over zijn dan gooien we het weg om veilig te zijn tijdens een mogelijke controle. Is het een probleem dat zij dan een beetje waus naast mij zit of maakt dit niks uit?

Ik hoor graag jullie mening en/of ervaringen!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Aangezien er ook drugs meegenomen zal worden gok ik, loop je natuurlijk altijd wel een risico. De Duitsers weten dat NL'ers wel van snoepjes houden, dus een risico op een controle is er altijd. Volgens mij is Duitsland wel minder mild met straffen.

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
De eventuele urine- of speeksel testen zijn enkel voor de bestuurder in mijn ervaring.

Spul meenemen in de auto is een risico en daar ben ik persoonlijk al meerdere malen op gecontroleerd, hoewel die kans statistische gezien vrij klein is.

Ik ben vele tientallen - misschien honderden ondertussen - keren door Duitsland gereden en ben daarvan twee keer gecontroleerd waarvan 1x op urine en 1x werd de volledige auto uitgekamd.

UK045

Newbie
De eventuele urine- of speeksel testen zijn enkel voor de bestuurder in mijn ervaring.

Spul meenemen in de auto is een risico en daar ben ik persoonlijk al meerdere malen op gecontroleerd, hoewel die kans statistische gezien vrij klein is.

Ik ben vele tientallen - misschien honderden ondertussen - keren door Duitsland gereden en ben daarvan twee keer gecontroleerd waarvan 1x op urine en 1x werd de volledige auto uitgekamd.
Dit komt inderdaad overeen met wat ik online lees. Er wordt sowieso heel weinig meegenomen( minder dan 1 gram 3mmc) en dit alleen op de heenweg. Uitkammen van de auto maak ik mij dus minder zorgen om. Wat ik begrepen heb worden gele kentekens gewoon vaak eruit gepikt en gecontroleerd. Ook een urinetest zal geen probleem zijn. Zijn er nog factoren om rekening mee te houden?

_shikantaza

Badass junkie
Break 1 law at a time. Dus zorg dat je auto in orde is, dat je een Umweltplakette hebt als dat nodig is voor de reis. Als het winters weer wordt mag je alleen met winterbanden de Autobahn op bijvoorbeeld. Verder is het volgens mij vergelijkbaar met Nederland. Kleine hoeveelheden voor persoonlijk gebruik worden niet vervolgd (waarschijnlijk alleen ingenomen).

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik ga je niet enthousiasmeren om te smokkelen maar ben zelf regelmatig met aardig wat zooi door Duitsland gereden. Ook zonder zooi, nog veel vaker en ben nog nooit aangehouden.

Kan zijn dat je in fuik terecht komt maar als je je route wellicht een beetje aanpast zodat je niet van de NL kant komt aanrijden verklein je de kans daar ook enorm mee.

UK045

Newbie
Ik ga je niet enthousiasmeren om te smokkelen maar ben zelf regelmatig met aardig wat zooi door Duitsland gereden. Ook zonder zooi, nog veel vaker en ben nog nooit aangehouden.

Kan zijn dat je in fuik terecht komt maar als je je route wellicht een beetje aanpast zodat je niet van de NL kant komt aanrijden verklein je de kans daar ook enorm mee.
Ik woon in Zuid-Limburg dus mijn route komt sowieso al vanaf de andere kant. Bedankt voor de tips verder. Zodra ik geweest ben laat ik weten hoe het verlopen is

Komende zaterdag gaan een vriendin en ik naar 200BPM style in Duitsland. Dit zal ons eerste feest in Duitsland zijn en ik ben benieuwd naar hoe het hier gaat omtrent drugsgebruik.

Ikzelf zal hiernaartoe rijden en volledig nuchter blijven. Ook gebruik ik de hele week ervoor niet zodat mijn bloed en urine clean is. De bijrijder wilt wel gaan gebruiken. Kan dit of is dit ook strafbaar in Duitsland? Mochten wij staande gehouden word dan alleen ik gecontroleerd of zij ook? Ons plan is om genoeg mee te nemen zodat er niks mee naar huis genomen wordt. Mocht er over zijn dan gooien we het weg om veilig te zijn tijdens een mogelijke controle. Is het een probleem dat zij dan een beetje waus naast mij zit of maakt dit niks uit?

Is er hier toevallig ook iemand die weet hoe het precies gaat met drugs op een feest in duitsland?

Dan bedoel ik, hoe streng word het gecontroleerd?
Wat zijn de gevolgen als ze drugs van je vinden?
En zijn er ook gevolgen als ze zien dat je onder invloed bent op het feest/festival?

ik ga weleens naar hardcore feesten in nederland en weet wel hoe het daar ongeveer gaat met drugs, maar ik weet niet hoe het zit met duitsland

Bovenaan