Favoriete wijn

alcoholist

Wijs gebruiker
ik heb best wel veel wijn op, vaak zijn de duurdere wijnsoorten niet te zuipe :$
geef my maar de goedkope,als ik wijn drink,dan is het:

Flameon

Badass junkie
In iedergeval witte ..... welke boeit niet zoveel, maar drink het ook niet vaak en ook niet van harte

Andrew

Badass junkie
Ik heb een vraag yo, ik ging zo een paar maanden geleden bowlen en daar hadden ze witte wijn en die was best wel heel zoet, enige idee wat voor soort het is ofzo? Ik ben geen wijnkenner, so help me out <3

peter pan

Experimenterende gebruiker
Andrew zei:
Ik heb een vraag yo, ik ging zo een paar maanden geleden bowlen en daar hadden ze witte wijn en die was best wel heel zoet, enige idee wat voor soort het is ofzo? Ik ben geen wijnkenner, so help me out <3

Grote kans dat het een witte lambrusco was. Of een Canei. Beide zijn gewoon bij de appie happie te koop :)

knolselderij

Wijs gebruiker
peter pan zei:
Andrew zei:

Grote kans dat het een witte lambrusco was. Of een Canei. Beide zijn gewoon bij de appie happie te koop :)

allebei zeer goedkope overdreven zoete wijntjes idd

Dopezilla

Badass junkie
Ik heb de ballen verstand van wijn. Ik weet ook niet precies welke smaken mij trekken, aangezien ik al die termen rond wijnen niet echt ken ofzo.

Ik laat me meestal wat aanpraten, en meestal kan ik het wel waarderen.

Ik ben wel wat afgekickt van de witte wijn. Rosé heb ik nooit te zuipen gevonden, maar rode wijn begin ik tegenwoordig echt te waarderen.

Olle

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Witte wijn uit Zuid-Afrika ! Ken er bijzonder weinig van , weet alleen dat ik niet veel van rode wijn en rosé hoef te hebben, vind dat niet echt bijzonder lekker , witte wijn daarentegen kan zeker smaken !

whyme

Belezen gebruiker
Als je simpele wijn zoekt om drankspelletjes mee te doen is Spätlese wel iets, goedkoop en het is best lekker. tot je er 3 liter/week van drinkt :(

Verder ben ik niet zo'n wijnliefhebber, doe mij maar port :grin:

avalon

Experimenterende gebruiker
- ramage la batisse
- nero d'avola wijnen
- alle margaux wijnen, vrnl de chateau palmer en de chateau margaux
- de casillero d'el diablo wijntjes zijn ook best te pruimen voor weinig geld
- en als geld geen punt is de petrus wijnen,romanée-conti, etc<<<<<<<<<<<<<<<<<<<;;;;;

Tripper

Wijs gebruiker
Wij Nederlanders drinken verkeerd. De Fransen die kunnen goed wijn drinken. Daar hebben ze verschillende soorten wijn op verschillende temperatuur klaar liggen. Dan maken ze er een hapje bij en daar drinken ze dan een bij passende wijn of Champagne bij. Een lekker kaas hapje waar veel eiwitten inzitten is lekker bij een zware rode wijn. Zonder de hapjes heb je een toegankelijke wijn nodig.

Ik zelf drink ook vaak verkeerd. Ik hou alleen van rode wijn. Spaanse druiven hebben meer ruimte dan de Franse wat je dan ook kan proeven. Ik vind de Spaanse Tempranillo druif heel lekker. Deze groeit in Rioja, maar ook in Navarra. Kijk op de fles en leer de druivensoorten kennen en de streken. Hou het bij een gebied en leer de verschillen kennen. Navarra en Rioja zijn altijd goed zonder hapjes.

Wijnproeven:

Doe een fles rode wijn in een karaf en laat de rode wijn 15 min ademen. Of schenk je glas vol en laat hem dan ademen. Ruik eraan. Bekijk de donkerheid van de wijn. Beweeg je glas in het rond en bekijk de dikte van de wijn. Ruik nog een keer. Neem een heel klein slokje. Laat de wijn dan voor in je mond zitten en zuig wat lucht door een kleine opening naar binnen.

Rode wijn moet je leren drinken. Als je het dan lekker vind dan kan je er hemels van genieten.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
is best aardig binnen te houden...zeker voor dat geld, nog geen 4 euro....

Bijlagen

• droe rooi.jpg
    droe rooi.jpg
    11,2 KB · Weergaven: 4.448

whyme

Belezen gebruiker
Dr Gonzo zei:
is best aardig binnen te houden...zeker voor dat geld, nog geen 4 euro....
Oh man, ik ging bijna over m'n nek toen ik die droe rooi dronk :tearsofjoy: Een geluk voor jou dat je het wel vindt smaken :wink:

TrippyShit

Badass junkie
TrippyShit zei:
Nasty ass motherfuckers..

Nee wijn is echt smerig natuurlijk.. Dat drink je niet, dat doe je gewoon niet.
Hier moet ik op terug komen. Sommige witte wijn is best lekker.
Maar vooral Prosecco, wat toch onder wijn valt(?), vind ik lekker. De witte dan..

Elohtibbar

Badass junkie
Goedkope wijn: Mooi Kaap wit, 2 euro bij de AH. Prima te drinken.
Duurdere wijn: of Prosecco, of een heerlijke Nieuw-Zeelandse wijn die mijn opa altijd heeft. Het is een frisse droge witte wijn met een zurige bijsmaak, heerlijk. :hearteyes: Alleen kost ie denk ik wel rond de 20 euro per fles, gelukkig schenkt ie me altijd gretig bij als ik bij 'm ben. Opa heerst!

Flameon

Badass junkie
venopolis ofzoiets ... en lindeman rose oid (laatst gekocht toen een vriendin hier kwam, en op het einde van de avond waren er teveel flessen op .... zo lekker!!!!. Kende hem totaal niet)

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ik heb niet echt 1 favoriet. Een half zoete witte wijn vind ik vaak wel lekker en ik hou ook wel van een rosétje in de zomer. Ik hou wel van riesling.

Er is ook een wijn in de aldi, een hele donkere fles, zoete witte, met een heeeerlijke mango smaak (weet de naam zo niet meer). Errrrg lekkere wijn, voor weinig!

Bovenaan