• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

[FARMA] Fentanyl, hoge dosering

301

Newbie
Al vanaf midden Maart 2010 heb ik last van niersteenkolieken. Inmiddels ben ik al 3x voor pijnbestrijding opgenomen omdat ik op reguliere pijnbestrijding (NSAIDs & Tramadol) niet effectief reageerde. Tijdens deze opnames kreeg aan de pomp kramp & ontstekingsremmende troep (waar je een week niet van normaal kan schijten.....Excuse my France).
Ik kreeg ook als het niet meer uit te houden was afwisselend Morfine & Pethidine.
De doses mofine deden vaak ruk tot niks (bizar he). De pethidine deed z'n werk daarentegen iets te goed. Waarschijnlijk ook omdat ik verzwakt was van het continu aanspannen van de spieren vanwege de pijn en algemene vermoeidheid. Mijn vriendin was er een keer bij toen ik de shot kreeg. Die vond het maar eng vooral toen ik ging beschrijven wat ik voelde hehe. Ik had het nuchter vast wat tactischer kunnen brengen maar goed. Ik werd eerst kotsmisselijk, flauwtjes en alles om mij heen ging draaien. Niet veel later was alles kalm en rustig. ik voelde de pijn maar pijn deed het niet. Bij vlagen was ik even wat minder bewust van mijn omgeving en mijn hartslag ging (grof geschat 10 slagen in rusttoestand lager tikken)

Uiteindelijk (want dit verhaal gaat niet over mofine of pethidine) zijn mijn nierstenen tot 2maal toe vergruist met een ESWL apparaat (door middel van schokgolven kunnen steentjes in het lichaam vergruist worden) .
De eerste keer deed het geen pijn. ik vroeg ook niet af wat ik precies toegediend kreeg. Ze zeiden kalmeringsmiddel en een sterke pijnstiller. Helaas was de eerste keer niet succesvol.

De tweede keer daarentegen deed echt zeer. Ik heb in mijn leven al wat pijnlijke momenten gekend. uren durende niersteenkolieken, open wonden door messteken, het één en ander gebroken) maar dit was echt pijnlijk.
De steen was 5 cm van me blaas verwijderd waardoor omliggende organen, botten en weefsel er van langs kregen. Ik kon het niet zo uithouden. De uroloog en anasthesist besloten mij anders te positioneren en de dosering van de pijnbestrijding omhoog te hogen.
achteraf vertelde een verpleegster dat ze nog nooit zo'n hoge dosering had gezien voor niersteenpatienten en andere broerder wist te vertellen dat ik in totaal 6400 x sterker pijnstilling binnen kreeg dan morfine. Het bleek om een fentanyl soort te gaan.

Ik voelde nog wel pijn (jammer genoeg) maar zo was het wel uit te houden. In combinatie met de kalmeringsmiddel was ik tegen 15 minuten aan het eind van de behandeling aardig in mijn eigen wereld.
Om zo stil mogelijk te liggen en te ontspannen mag je een cdtje meenemen. Ik had een liveset van Technasia meegenomen.

Ik hallucineerde niet, maar iedereen praatte langzaam. één persoon die fluisterde athans die praatte zo zacht dat ik moest lachen. athans ik dacht dat ik moest lachen of ik nu werkelijk waar heb gelachen weet ik niet want toen ik inmiddels dacht dat ik een dokter aan het uitlachen was wist ik niet eens meer zeker of die persoon er wel echt was. achteraf na de behandeling heb ik hem nog gesproken. Bij vlagen werd het effect heftiger. Waardoor de kamer behoorlijk blurry werd. ik deed dan lekker mijn ogen dicht, luisterde aandachtig naar de muziek en vermeed zoveel mogelijk de gedachte van de pijn.

Ik voelde mij ondanks de pijn heerlijk. Al de lasten en stress die ik de laatste paar maanden heb opgelopen (studieachterstand, heel veel langdurige koliekpijn, weinig tot geen sport, isolisatie doch in beperkte mate, neerslachtige buien, uitvallen tegen vrienden, vriendin en familie etc) verdwenen als sneeuw voor de zon.

Ik hoop dat ik na een mooi lang spannend leven kom te overlijden en mijn ziel/energie voor eeuwigheid rust kan vinden in een roes van goddelijke opiaten (beetje dxm voor het define effect zonder misselijkheid mag er van mij part bij :grin: )
Ik kan me nu dan ook beter voorstellen waarom mensen heroïne gebruiken.

Verder de usual bijwerkingen van opiaten met een nieuwe nog niet eerder opgelopen, namelijk de enorme jeuk aan me neus en als je weet dat je niet mag bewegen, wat je toch wel doe word je er gek van.

Ik lig nu op bed, ga zo lekker slapen. heb al wat gruis gepist. Ik wou tegen de pijn tramadol slikken en een jointje roken maar ik heb besloten niet te doen. hoewel de kans klein is om nu nog complicaties te krijgen (vanmiddag vergruist) neem ik het zekere voor het onzekere.

Dit is mijn eerst post, alhoewel ik redelijk wat ervaring heb met recreatieve en farmaceutische drugs is mijn topic misschien meer een 'van-me-afschrijven' dan een report. Maar dat mag wel toch?

Ik zou dit spul niet nog een keer gebruiken als het niet medicinaal verantwoord is. Ik vond het te lekker. tegen pijn ok, maar tegen de stress, neerslachtigheid heb ik een betere oplossing.
Veel drinken (water!), gezond eten, veel sporten, niet druk maken en veel neuken.
en op mysteryland een snoepje.

KoxBox

Badass junkie
Nu moet je dit topic niet vol gaan spammen met smileys om je postcount naar boven te halen! Ik heb je wel door menneke!

Chris Pontius

Badass junkie
Harderstyles zei:
ik kan zo nog wel een uurtje doorgaan!

Wedden van niet? :)

@TS
Weet je ook nog hoeveel Fentanyl je precies hebt binnengekregen?
Mijn moeder gebruikt dit namelijk ook, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe sterk haar dosis relatief gezien is.

the butcher

Experimenterende gebruiker
301 zei:
tegen de stress, neerslachtigheid heb ik een betere oplossing.
Veel drinken (water!), gezond eten, veel sporten, niet druk maken en veel neuken.
en op mysteryland een snoepje.

Baas.

301

Newbie
Helaas maandagmiddag weer opgenomen. Kreeg een dikke dosis pethidine in me arm gespoten. 15min was ik na uren kolieken weer pijnvrij.

Gisternacht ook weer pethidine spuit gekregen alleen ging de pijn dit keer niet weg. een 2e spuit was nodig. En vanochtend zijn we begonnen aan een combinatie van 10mg Oxycontin en 5 mg Oxynom.

zucht, in afwachting op relief (ze gaan de steen operatief verwijderen zodra er een plekje voor chirurgie vrij komt)

ik ben brak en kan ook niet echt helder meer nadenken.
achja

301

Newbie
het begint in te kicken...

droge mond, beetje draaierig, pijn in me flanken neemt af. proberen helder na te denken ook

[upd]
Het blijt vooral bij pijnstilling, geen bijzondere bijwerkingen.

HTID

Bewuste gebruiker
Leuk om te lezen. Ik heb het pas ook gehad en heb me ook wel goed gevoeld.

Was die persoon nou echt of niet?

Ik dacht ook personen in mijn kamer te hebben gezien, maar daarvan is bevestigd dat ze er niet waren :tearsofjoy:

301

Newbie
Vandaag ging alles goed.
geen last van grote kolieken dus ook geen zware pijnstillers. Daar ben ik wel blij om want hoe lekker en vaag het ook wel niet kan zijn als je in het ziekenhuis bent is het toch gekoppeld aan enorme pijn waarom zouden ze je het anders geven.

Gisteren heb ik redelijk wat aan opiaten binnen gekregen. Mijn maag kwam stil te liggen zodoende zat ik s'avonds me warme maaltijd van 12.00 uur (grappig he) uit te kotsten. Dat voelt ook wel heerlijk als eenmaal alles eruit is....

Me vriendin vertelde me vandaag dat ik zo raar deed gister.
Ik lulde over van alles en nog wat en sprong van hot naar her. geen knoop aan vast te binden. ik kan zelf ook niet alles herinneren wat ik gisteren gedaan of gezegd heb.
Binnen 24 uur heb ik de volgende opiaten gekregen.

1 Pethidine injectie
1 oxycontin 10mg pil (1 per 12 uur max)
2 oxynorm 5mg pil (mocht er 6 per 24 uur max)
2 morfine injecties van ik dacht ook 10mg of 10ml i dunno anymore....

Anyway, morgenochtend krijg ik een spoedoperatie onder volledige narcose.
hoewel ik nu nog niet zenuwachtig ben, vind ik het wel relaxt dat ik 10mg temazepam heb gekregen. morgenochtend krijg ik ook nog een ander kalmeringsmiddel. hoewel ik het zonder ook wel zou overleden kan het geen kwaad om ontspannen onder narcose te gaan....

....ER WORDT IMMERS GEKLOOT AAN ME LUL...

yep ze gaan de steen(tjes) via me lul uit me urineleider halen.
als ik het zo even neertik ben ik toch wel blij dat straks temazepam z'n werk kan gaan doen.

heb nu in een eenpersoonskamer met een eigen wc waarin ik paar uur geleden nog door me vriendin ben verwend. echter was het wat krapjes en is het lastig met een infuus in je hand en een pomp incl stalen hangstok ..maar heyyyy
...missschien is het verstandig als ik ga douchen....hmzzz

straks even vragen of ik morgenochtend nog tijd heb.

hopelijk zaterdag pijnvrij, steenvrij, infuusvrij... lekker naar huis uitrusten en zondag dikke 160mg in mikken en me vriendin sufneuken

fcuk ik haat operaties.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
301 zei:
Vandaag ging alles goed.
geen last van grote kolieken dus ook geen zware pijnstillers. Daar ben ik wel blij om want hoe lekker en vaag het ook wel niet kan zijn als je in het ziekenhuis bent is het toch gekoppeld aan enorme pijn waarom zouden ze je het anders geven.

Gisteren heb ik redelijk wat aan opiaten binnen gekregen. Mijn maag kwam stil te liggen zodoende zat ik s'avonds me warme maaltijd van 12.00 uur (grappig he) uit te kotsten. Dat voelt ook wel heerlijk als eenmaal alles eruit is....

Me vriendin vertelde me vandaag dat ik zo raar deed gister.
Ik lulde over van alles en nog wat en sprong van hot naar her. geen knoop aan vast te binden. ik kan zelf ook niet alles herinneren wat ik gisteren gedaan of gezegd heb.
Binnen 24 uur heb ik de volgende opiaten gekregen.

1 Pethidine injectie
1 oxycontin 10mg pil (1 per 12 uur max)
2 oxynorm 5mg pil (mocht er 6 per 24 uur max)
2 morfine injecties van ik dacht ook 10mg of 10ml i dunno anymore....

Anyway, morgenochtend krijg ik een spoedoperatie onder volledige narcose.
hoewel ik nu nog niet zenuwachtig ben, vind ik het wel relaxt dat ik 10mg temazepam heb gekregen. morgenochtend krijg ik ook nog een ander kalmeringsmiddel. hoewel ik het zonder ook wel zou overleden kan het geen kwaad om ontspannen onder narcose te gaan....

....ER WORDT IMMERS GEKLOOT AAN ME LUL...

yep ze gaan de steen(tjes) via me lul uit me urineleider halen.
als ik het zo even neertik ben ik toch wel blij dat straks temazepam z'n werk kan gaan doen.

heb nu in een eenpersoonskamer met een eigen wc waarin ik paar uur geleden nog door me vriendin ben verwend. echter was het wat krapjes en is het lastig met een infuus in je hand en een pomp incl stalen hangstok ..maar heyyyy
...missschien is het verstandig als ik ga douchen....hmzzz

straks even vragen of ik morgenochtend nog tijd heb.

hopelijk zaterdag pijnvrij, steenvrij, infuusvrij... lekker naar huis uitrusten en zondag dikke 160mg in mikken en me vriendin sufneuken

fcuk ik haat operaties.

Succes man !

301

Newbie
Wat mij betreft mijn laatste post betreffende deze report.

Vrijdagochtend om 6 uur mocht ik nog even lekker douchen. Kreeg vervolgens nog een pilletje dormicum (kalmeringsmiddel) en wat antibiotica. Rond half 8 werd ik naar de post-operatie (uitslaap) gebracht. omstreeks 8 uur lag ik op de operatietafel waarbij ik 2x wat ingespoten kreeg en beademing en geen 5 sec later was ik weg.

Even later (uren natuurlijk) werd ik in de uitslaap wakker. man ik had pijnnnnn.
Me pik deed zeer, me zij deed zeer. me blaas deed zeer. Ik kon niet eens stil blijven liggen van de pijn. ik had niet eens de tijd om verward te zijn. de pijn bracht me helemaal weer bij. Ik kreeg via een zakje 100mg tramadol maar dat was met diclofenac samen niet werkend.

vrij snel begonnen ze met het intraveneus geven van 2cc morfine per keer tot ze uiteindelijk 14mg morfine hadden gespoten. Maar ook was te weinig. Er kwam een arts langs waarschijnlijk de anesthesist en die gaf de verpleegkundige aan 5mg (dacht ik) ketamine te spuiten.

EN IK HEB HET GEWETEN.
in luttele seconden pijnvrij, slightly dissociatief gevoel maar door mijn toestand ervaarde ik het niet als prettig. (volgens mij is 5mg ketamine namelijk veel te weinig om er van te trippen)

De operatie was succesvol. de steen werd verwijderd.
Zaterdag mocht ik weer naar huis.
De ketamine werkt redelijk snel uit maar ik bleef mij tot zeker zondagavond raar voelen.

Het grappige van al dit is dat ik in een korte tijdbestek enorme hoeveelheid verschillende stoffen heb binnen gekregen.
heb voor mezelf een lijstje gemaakt.
Heb helaas geen idee wat ik voor de narcose heb gekregen. Heb het niet kunnen vragen.
waarschijnlijk iets kort werkends aangezien de ingreep nog geen 25min duurde.

Opiaten:
Tramadol, intraveneus & pilvorm
Pethidine, intramusculair in de been of arm bij kolieken
Morfine, intramusculair bij kolieken & intraveneus na de operatie
Fentanyl, kortwerkende variant intraveneus, bij ESWL behandelingen
Oxycodon, pil vorm kortwerkend, en retard variant

Benzodiazepinen:
temazepam, eenmalig avond voor de operatie
Dormicum, eenmalig voor de operatie

Anesthetica:
Ketamine, eenmalig na de operatie.
onbekend, voor narcose.

Ik heb na de ingreep me twee dagen ellendig en angstig gevoeld.
De angst was irrationeel en omdat ik mij daar bewust van was heeft dat nooit geleid tot paniekaanvallen o.i.d.
Een depressie wil ik het niet noemen maar neerslachtigheid had ik denk ik te danken aan de afkickverschijnsel van het niet meer toegediend krijgen van opiaten.

Inmiddels een halve week verder en ik ben herstellende.
Kan weer normaal schijten.. OLÉ! hehe

Zaterdagavond ben ik nog even langs vrienden geweest waarvan er 3 voor het eerst salvia 30x extract hebben gebruikt. ik passeerde mijzelf, leek me niet echt verstandig zo kort na de operatie. ik heb me in ieder geval doodgelachen om ze hahaha.
Heb dan ook meteen 1gr 5x en 1gr 30x extract besteld.
Binnen een paar weken samen met mijn vriendin uitproberen, maar nu eerst nog maar even uitrusten.

laterz

btw, zondag niet de xtc ingeslikt en me vriendin sufgeneukt... was iets te hoogmoedig ik was zondag zoals eerder aangehaald nog zwaar neerslachtig, maar ik heb wel een onwijs lekkere blowbeurtje gehad. hehe

Bovenaan