Extreme hartkloppingen

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hi! Brrrr ik heb echt iets engs meegemaakt vannacht. Ik had gisteren iets te vieren en ter gelegenheid een fles wijn opengetrokken met mijn vriend. Hij nam wat minder dan normaal en ik voelde mijn grens wel, maar nam toch ook nog het laatste bodempje. Heb in totaal 4 á 5 wijntjes op. Heb vervolgens bijna de hele nacht met hartkloppingen wakker gelegen. Soms werd ik er wakker van en dacht ik dat ik dood ging. Brrrr!!

Ik heb die dag ook 2 koffie op en onlangs nog fanatiek gesport. Verder probeer ik mijn benzo gebruik (geen schrikbarende dosissen) af te bouwen. (Had ook intense seks gehad die avond, sorry te veel info, maar ik begrijp gewoon niet waarom het zo mis is gegaan met die hartkloppingen).

Ik had al eerder het gevoel dat mijn lichaam moest ontgiftigen. Maar het was gisteren even heel erg leuk en liet me gaan.

Kent iemand dit? Ik ken dit echt niet van mezelf. Voorlopig geen alcohol meer voor mij!

• Sad
Waarderingen: ljuv

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee die heb ik al heel lang niet meer gebruikt omdat het met de benzo afbouw zo goed ging. Rond de kerst weer een kleine terugval. Heb een beetje te uitgebreid kerst en oud en nieuw gevierd, in de zin van 4 dagen kerst en alle dagen alcohol drinken en laat naar bed. Ik wist toen al wel: komende periode moet ik ff terug in balans. Geen koffie meer in de ochtend, geen alcohol en geen benzo in de avond.

Ik heb het idee dat mijn lichaam het genoeg geweest vindt. Heb ooit xtc gebruikt (super lang geleden) en was daar toen ook nog een week zoet mee. Alle lampjes bleven maar mooi zijn. Ik kan het denk ik gewoon niet hebben ofzo.

Laatst bewerkt:

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vraag me ook af of de Bromazolam hier een rol in gehad heeft. Eergisteren nog 1,5 mg genomen helaas. Echt zo idioot van me. Ik wil echt met alles kappen nu!

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb laatst ook 2 nachten wakker gelegen van hartkloppingen. Weliswaar niet door alcohol/benzos. Iets te hard gefeest met oud en nieuw.

Ik had een keelontsteking en wat verhoging en denk dat het daar ook mee te maken had. De hartslag was 100 bpm. Echt onaangenaam! En onmogelijk om lekker op te slapen.

Ik zou inderdaad als ik jou was ff kappen met alles, vooral ook met die benzos. Een paar avonden achter elkaar een benzo kan al verstoringen geven, in mijn ervaring. Dat je je daarna, als je nuchter gaat slapen, een beetje onrustig voelt.

Ik heb het idee dat mijn lichaam het genoeg geweest vindt.
Precies. Je lichaam waarschuwt je, dat het genoeg is geweest. Luister naar jouw lichaam.

Hoe snel was je hartslag? En hoe gaat het nu?

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb laatst ook 2 nachten wakker gelegen van hartkloppingen. Weliswaar niet door alcohol/benzos. Iets te hard gefeest met oud en nieuw.

Ik had een keelontsteking en wat verhoging en denk dat het daar ook mee te maken had. De hartslag was 100 bpm. Echt onaangenaam! En onmogelijk om lekker op te slapen.

Ik zou inderdaad als ik jou was ff kappen met alles, vooral ook met die benzos. Een paar avonden achter elkaar een benzo kan al verstoringen geven, in mijn ervaring. Dat je je daarna, als je nuchter gaat slapen, een beetje onrustig voelt.

Precies. Je lichaam waarschuwt je, dat het genoeg is geweest. Luister naar jouw lichaam.

Hoe snel was je hartslag? En hoe gaat het nu?
Thnx! Lief bericht van je. Ik lig nog te slapen, maar droom onrustig/vervelend en word vaak wakker. Ik had bv net gedroomd dat ik een ban had gekregen hier (haha) en dat mijn vriend er vandoor ging met een ander.

Geen idee hoe snel mijn hartslag was, maar precies hoe jij het beschrijft: onmogelijk om lekker mee te slapen.. Zeer onaangenaam idd. En niet gelinkt aan een schrik reactie ofzo. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Nu is mijn hartslag aan het zakken, voel ik. Ik voel een lichte kater (geen hoofdpijn, niet misselijk) en ben super moe. Dus ik ga nog even slapen.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk ook dat ik te hard van stapel ben gegaan afgelopen tijd (zonder andere drugs). Ik vond het ook al zo bizar dat de seks zo intens goed voelde. We waren lang bezig en ik was bekaf daarna. Nog een tijdje helemaal in een roes gezeten ervan. Ik dacht: wauw dit is echt veel beter dan welke drugs dan ook. Volgens mij zijn mijn hormonen helemaal van het padje af. Ik wil echt alleen nog gezond bezig zijn en weer mezelf voelen zoals hoe ik écht ben.

(Sorry voor dit verhaal. Hoop dat het niet te erg over komt)

Spyro

DF-koning
Je bent aan het minderen met benzo’s toch? Kan ook een reden zijn.

Ik ben nu een aantal dagen benzo-vrij, maar ik heb bij hoge inspanning, en net bij een droom ook wat hartkloppingen.

Ik was net ook nog even in slaap gevallen, maar word nu ook een klein beetje bezweet en beduusd wakker van de hartkloppingen… Ik ga even een warme douche nemen…

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je bent aan het minderen met benzo’s toch? Kan ook een reden zijn.

Ik ben nu een aantal dagen benzo-vrij, maar ik heb bij hoge inspanning, en net bij een droom ook wat hartkloppingen.

Ik was net ook nog even in slaap gevallen, maar word nu ook een klein beetje bezweet en beduusd wakker van de hartkloppingen… Ik ga even een warme douche nemen…
Oh goed om te horen! Dan lijkt het erbij te horen. Ik geloof dat ik nu maar beter niet te intensieve inspanningen moet leveren en ff helemaal niets moet nemen van de alcohol, cafeïne, benzo (andere drugs was ik voorlopig sowieso niet van plan).

Ff paar weekjes gezond eten/ mediteren/ yoga.

Spyro

DF-koning
Oh goed om te horen! Dan lijkt het erbij te horen. Ik geloof dat ik nu maar beter niet te intensieve inspanningen moet leveren en ff helemaal niets moet nemen van de alcohol, cafeïne, benzo (andere drugs was ik voorlopig sowieso niet van plan).

Same here! Ben er ook helemaal klaar mee. En wil me weer goed voelen vanuit mezelf! Ben je al even van de benzo’s af?

• Like
Waarderingen: TInk

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Same here! Ben er ook helemaal klaar mee. En wil me weer goed voelen vanuit mezelf! Ben je al even van de benzo’s af?
Op en af hier. Voor de feestdagen ging het even goed, maar kerst en oud en nieuw blijkt niet zo'n goede combi te zijn met benzo afbouw :wink:. Daarna weer paar dagen benzo vrij. En nou laatst toch nog eentje genomen, maar die was echt dom. Ik heb mezelf voorgenomen: als ik nog 1 x benzo neem tijdens een zwak moment, dan spoel ik alles door de wc. Het mág gewoon niet meer. Punt!
Kort antwoord: nu zo'n twee weken geen benzo. Maar niet achter elkaar. En jij?

Zoraa

Wijs gebruiker
Op en af hier. Voor de feestdagen ging het even goed, maar kerst en oud en nieuw blijkt niet zo'n goede combi te zijn met benzo afbouw :wink:. Daarna weer paar dagen benzo vrij. En nou laatst toch nog eentje genomen, maar die was echt dom. Ik heb mezelf voorgenomen: als ik nog 1 x benzo neem tijdens een zwak moment, dan spoel ik alles door de wc. Het mág gewoon niet meer. Punt!
Kort antwoord: nu zo'n twee weken geen benzo. Maar niet achter elkaar. En jij?
Waarom bewaar je ze nog? Je wilt ze niet meer nemen! Ze bewaren is eigenlijk gewoon een grote val om alsnog weer te falen. Als ik jou was zou ik me er meteen van ontdoen. Je weet van je zelf dat je zwakke momenten hebt. Ontneem jezelf de kans om er weer in te trappen. Pleur weg die zooi! Bescherm jezelf als het ware tegen jezelf.

2 weken benzo vrij vind het echt super van je. Het zou zo zonde zijn als...

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Waarom bewaar je ze nog? Je wilt ze niet meer nemen! Ze bewaren is eigenlijk gewoon een grote val om alsnog weer te falen. Als ik jou was zou ik me er meteen van ontdoen. Je weet van je zelf dat je zwakke momenten hebt. Ontneem jezelf de kans om er weer in te trappen. Pleur weg die zooi! Bescherm jezelf als het ware tegen jezelf.

2 weken benzo vrij vind het echt super van je. Het zou zo zonde zijn als...
Lief! Ik twijfel al een tijdje om dat te doen idd. Ik dacht eraan ze te bewaren voor na een truffeltrip, omdat ik dan zo enorm onder de indruk ben van de trip dat ik dan niet meer kan slapen. Maar ik wil pas truffels nemen als het weer lekker met mij gaat (dat is wanneer het slapen goed genoeg gaat). Dus had ik bedacht: neem ik nog 1 x benzo, dan gooi ik ze weg. Dan heeft bewaren inderdaad helemaal geen functie, en werkt het alleen vertragend op mijn eigen herstel.

Zeehond

Badass junkie

Kan ook helpen om dagelijks 2 liter water te drinken. Alcohol en cafeïne onttrekt vocht uit je lichaam. Evenals intensieve sport en intensieve sex.
Ik heb een collega die daar ook hartkloppingen van kreeg (en hoofdpijn).
Stoppen met alcohol en cafeïne en meer water drinken lieten zijn hartkloppingen verdwijnen.

Zeehond

Badass junkie
Lief! Ik twijfel al een tijdje om dat te doen idd. Ik dacht eraan ze te bewaren voor na een truffeltrip, omdat ik dan zo enorm onder de indruk ben van de trip dat ik dan niet meer kan slapen. Maar ik wil pas truffels nemen als het weer lekker met mij gaat (dat is wanneer het slapen goed genoeg gaat). Dus had ik bedacht: neem ik nog 1 x benzo, dan gooi ik ze weg. Dan heeft bewaren inderdaad helemaal geen functie, en werkt het alleen vertragend op mijn eigen herstel.
Niet nog 1x benzo, dat is excuus gedrag.
Weg met die troep, meteen.
Als jij je echt snel beter wilt voelen flikker het dan nu weg.

Spier071

Newbie
Hi! Brrrr ik heb echt iets engs meegemaakt vannacht. Ik had gisteren iets te vieren en ter gelegenheid een fles wijn opengetrokken met mijn vriend. Hij nam wat minder dan normaal en ik voelde mijn grens wel, maar nam toch ook nog het laatste bodempje. Heb in totaal 4 á 5 wijntjes op. Heb vervolgens bijna de hele nacht met hartkloppingen wakker gelegen. Soms werd ik er wakker van en dacht ik dat ik dood ging. Brrrr!!

Ik heb die dag ook 2 koffie op en onlangs nog fanatiek gesport. Verder probeer ik mijn benzo gebruik (geen schrikbarende dosissen) af te bouwen. (Had ook intense seks gehad die avond, sorry te veel info, maar ik begrijp gewoon niet waarom het zo mis is gegaan met die hartkloppingen).

Ik had al eerder het gevoel dat mijn lichaam moest ontgiftigen. Maar het was gisteren even heel erg leuk en liet me gaan.

Kent iemand dit? Ik ken dit echt niet van mezelf. Voorlopig geen alcohol meer voor mij!
Ik drink ook geen wijn meer of speciaal biertjes gewoon pils en wodka gaat beter bij wijn zit vaak sulfiet om wijn te klaren ..ook hoofdpijn maker maar misschien ook hart je zou bij wijn eens moeten kijken naar biologische of kijken op etiket als het goed is moeten ze het er op vermelden of er sulfiet in zit of niet

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik drink ook geen wijn meer of speciaal biertjes gewoon pils en wodka gaat beter bij wijn zit vaak sulfiet om wijn te klaren ..ook hoofdpijn maker maar misschien ook hart je zou bij wijn eens moeten kijken naar biologische of kijken op etiket als het goed is moeten ze het er op vermelden of er sulfiet in zit of niet
Oh wow thnx man! Dat kende ik nog helemaal niet. Ik denk dat dat het was inderdaad! Mijn moeder heeft het namelijk ook wel eens.

Sinds die ervaring heb ik alleen nog maar op de verjaardag van mijn vriend gedronken (na 3 wijntjes alweer aangeschoten). Ik moet t ff niet meer. Alleen als het echt gezellig is.

Spier071

Newbie
Oh wow thnx man! Dat kende ik nog helemaal niet. Ik denk dat dat het was inderdaad! Mijn moeder heeft het namelijk ook wel eens.

Sinds die ervaring heb ik alleen nog maar op de verjaardag van mijn vriend gedronken (na 3 wijntjes alweer aangeschoten). Ik moet t ff niet meer. Alleen als het echt gezellig is.
Ja ik had er vroeger ook minder last van ..maar inderdaad alles qua alcohol wat minder zuiver is kan ik minder tegen hoor het ook wel van anderen los van leeftijd

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nog steeds met ups en downs. En bij jou?

Ik heb nu toch maar een afspraak staan bij de huisarts. Ik hoop heel erg dat die gaat helpen middels taperen. Het gaat alleen nog om 10 mg op z'n hoogst. Heb regelmatig aan 5 Zolpidem ook genoeg.

Het grote probleem waar ik psychisch veel last van had is opgelost nu. Ik verwacht dat dat het makkelijker gaat maken. En ik ben ook super blij dat ik mijn schaamte heb overwonnen en dat ik nu met een eerlijk verhaal naar de huisarts durf.

Spyro

DF-koning
Nog steeds met ups en downs. En bij jou?

Ik heb nu toch maar een afspraak staan bij de huisarts. Ik hoop heel erg dat die gaat helpen middels taperen. Het gaat alleen nog om 10 mg op z'n hoogst. Heb regelmatig aan 5 Zolpidem ook genoeg.

Het grote probleem waar ik psychisch veel last van had is opgelost nu. Ik verwacht dat dat het makkelijker gaat maken. En ik ben ook super blij dat ik mijn schaamte heb overwonnen en dat ik nu met een eerlijk verhaal naar de huisarts durf.
Ik ben er nu bijna 20 dagen vanaf. Thank God.

Goed bezig topper. Mij was het ook niet gelukt zonder hulp van de huisarts. Ga ervoor! <3

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben er nu bijna 20 dagen vanaf. Thank God.

Goed bezig topper. Mij was het ook niet gelukt zonder hulp van de huisarts. Ga ervoor! <3
Wat goed man!!! Super trots op jou! En thnx voor je super lieve berichtje!

Hoe voel je je???

Jouw bericht doet me goed! Een bevestiging dat het slim is om om hulp te kunnen vragen.

Spyro

DF-koning
Wat goed man!!! Super trots op jou! En thnx voor je super lieve berichtje!

Hoe voel je je???

Jouw bericht doet me goed! Een bevestiging dat het slim is om om hulp te kunnen vragen.
No problemo, als je wil kletsen weet je me te vinden! ❤️

Gaat goed, de eerste 2 weken waren even pittig maar ik merk iedere dag verbetering. 😍

Ik was stiekem ook te eigenwijs voor hulp. Maar ontzettend blij dat ik dat toch gedaan heb!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
No problemo, als je wil kletsen weet je me te vinden! ❤️

Gaat goed, de eerste 2 weken waren even pittig maar ik merk iedere dag verbetering. 😍

Ik was stiekem ook te eigenwijs voor hulp. Maar ontzettend blij dat ik dat toch gedaan heb!
Onwijs goed gedaan!

Was van 10 naar 0 ook pittig? Wat versta je onder pittig?

Er is in mijn situatie niet heel veel ruimte voor pittig. Als ik één dag ziek ben, stort het hier al als een kaartenhuis in elkaar. Misschien iets te overdreven. Maar ik wil vooral niemand belasten en alles blijven doen wat ik deed.

Hopelijk kan het ook heel geleidelijk gaan.

Bovenaan