• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Extreem slechte ervaring met hasjmelk

Vorige week dinsdag heb ik hasjmelk gedronken( fijn gekruimelde hasj opgelost in warme melk met roomboter en suiker). Dit was niet de eerste keer dat ik hasjmelk had gedronken en ik ben een ervaren blower, maar ik had er een extreem slechte ervaring aan over gehouden waar ik nog steeds mee bezig ben en waarvan ik nu denk dat ik er misschien ook positieve dingen uit kan halen.

Het was dus op een dinsdag eind van de middag samen met een goede vriend. Ik had behoorlijk veel hasj in mijn melk gedaan, 0,5 gram, wat dus voor mij ongeveer 2 joints zijn. Maar ik ben een ervaren blower dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik had al eens eerder 0,5 gram hasj gedronken.

Het begon al niet relaxed / mellow zoals ik me normaal ga voelen door blowen. Ik werd wat onrustig, wilde voortdurend sigaretten roken en wijn drinken, maar toch had ik maar 2 hooguit 3 glazen rode wijn op. Later kwam mijn huisgenoot en zijn partner bij ons zitten en toen ging het mis. Het werd me opeens veel te druk in huis, maar ik kon/durfde het niet te zeggen. Ik raakte steeds meer in mezelf gekeerd. Toen belde mijn beste vriendin (tevens buurvrouw) en die hoorde dat het erg slecht met me ging. Ik ben toen naar haar gegaan, heb tegen mijn vrienden gezegd dat ik even weg ging, en mijn beste vriendin trof me helemaal in paniek aan. Zij en haar partner probeerden mij wel te kalmeren, maar hoe langer ik rustig probeerde te zitten, hoe negatiever / psychotisch mijn gedachtes werden. Ik voelde me overal koud, vooral mijn vingertoppen en voeten en mijn hele lichaam trilde als een rietje.

Vooral heel absurd waren de gedachtes die mijn brein begon te vormen. Daar moet ik even wat aan vooraf vertellen. Dit jaar doe ik een zoveelste opleiding waar ik geen reet aan doe en ik werk daarnaast wel gewoon, maar vrij weinig, dus voor mijn gevoel ben ik over het algemeen niet nuttig bezig. Vind de opleiding ook niet leuk en ik ben niet tevreden met hoe mijn dagen eruit zien.. Ik rook behoorlijk veel sigaretten en ik heb vorige maand ervaren dat ik erg verslaafd ben aan roken: als ik ze niet heb dan mis ik echt iets in mijn bestaan. Ik gebruik ook alcohol en (nu 1x per maand) mdma, puur voor de gezelligheid en geen van beide als verslaafde.

Wat ik op dat moment ging denken was dat er een soort duiveltje in mijn hoofd zit die mij ertoe aanstuurt om veel te roken en veel van mijn opleiding te missen terwijl ik dat niet wil, en weinig meer zinvols te doen dan lang uitslapen, chillen, naar mijn werk gaan en daarna gewoon weer te chillen.. Dat gevoel dat er "iets" in mij zit dat mij van de dingen weerhoud die ik diep van binnen wel het liefst zou willen doen. dat gevoel was zo sterk aanwezig, beangstigend..ik voelde zelfs alsof ik was overgenomen door iets kwaadaardigs, kon ook niet meer relativeren / bedenken dat ik hasj had gebruikt, ik twijfelde aan alle goede bedoelingen van mijn goede vrienden (argwanend) en vond mezelf een heel slecht (zielig, verknipt) persoon.

Na 1,5 uur was ik redelijk gekalmeerd. Ik ben nog de hele avond stoned geweest en de dag daarna wasik erg down..Inmiddels gaat het alweer, maar ik denk er nog vaak aan terug. Ik probeer er nu iets positiefs uit te halen en het niet af te doen als onzin wat ik dacht en voelde..natuurlijk weet ik bewust dat ik veel fantastisch lieve vrienden heb en dat ik zelf absoluut geen slecht mens ben, maar het was misschien wel nodig om mij nu eindelijk te laten doen wat ik echt wil en me daar niet vanaf te brengen.

Hoe zou het kunnen dat ik opeens zo baaaaaad ging door hasj?
Zijn er meer mensen die ooit op deze manier een slechte ervaring hebben gehad van hasj of wiet, en misschien ook die daar later positieve dingen uit hebben gehaald?

greetz en alvast bedankt,

Incoginito

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ok, allereerst wil ik niet de expert op cannabisgebied uit gaan lopen hangen, maar misschien kan ik je helpen met wat ervaringen van mezelf of iets dergelijks. Heb veel geblowd, en ook vaak flink bad gegaan. En niet beetje droevig of misselijk, maar echt goed bad, waar ik ook iets in jouw verhaal herken bij mezelf. (voor alle duidelijkheid, je hebt het hier over hasjmelk. Dit heb ik persoonlijk nog nooit gedaan, maar denk dat het met blowen hetzelfde zit. Althans, minder heftig natuurlijk, maar het is niet zo dat hasj melk iets anders speciaals bevat. Je begrijpt me wel :wink: )

maar hoe langer ik rustig probeerde te zitten, hoe negatiever / psychotisch mijn gedachtes werden. Ik voelde me overal koud, vooral mijn vingertoppen en voeten en mijn hele lichaam trilde als een rietje.

Erg herkenbaar. Heb zelf een keer gehad dat ik geblowd had, een voorgedraaide, en plotseling onzettend paranoia werd. Ik dacht in het begin van, wtf, een voorgedraaide, hier word ik altijd 'twijfel' stoned van. En ik ging trillen en zweten. En kreeg hoofdpijn enzo. Ook begon het overal te tintelen, en had ik het gevoel te moeten blijven bewegen, te moeten lopen enzovoort, omdat ik als ik ging zitten of bleef staan ik in een zware diepe space zakte. Een soort zwart gat. Ik overdrijf niet.

Vooral heel absurd waren de gedachtes die mijn brein begon te vormen. Daar moet ik even wat aan vooraf vertellen. Dit jaar doe ik een zoveelste opleiding waar ik geen reet aan doe en ik werk daarnaast wel gewoon, maar vrij weinig, dus voor mijn gevoel ben ik over het algemeen niet nuttig bezig. Vind de opleiding ook niet leuk en ik ben niet tevreden met hoe mijn dagen eruit zien.. Ik rook behoorlijk veel sigaretten en ik heb vorige maand ervaren dat ik erg verslaafd ben aan roken: als ik ze niet heb dan mis ik echt iets in mijn bestaan. Ik gebruik ook alcohol en (nu 1x per maand) mdma, puur voor de gezelligheid en geen van beide als verslaafde.

Wat ik op dat moment ging denken was dat er een soort duiveltje in mijn hoofd zit die mij ertoe aanstuurt om veel te roken en veel van mijn opleiding te missen terwijl ik dat niet wil, en weinig meer zinvols te doen dan lang uitslapen, chillen, naar mijn werk gaan en daarna gewoon weer te chillen.. Dat gevoel dat er "iets" in mij zit dat mij van de dingen weerhoud die ik diep van binnen wel het liefst zou willen doen. dat gevoel was zo sterk aanwezig, beangstigend..ik voelde zelfs alsof ik was overgenomen door iets kwaadaardigs, kon ook niet meer relativeren / bedenken dat ik hasj had gebruikt, ik twijfelde aan alle goede bedoelingen van mijn goede vrienden (argwanend) en vond mezelf een heel slecht (zielig, verknipt) persoon.

Ja dat heb ik ook vaak gehad. Ik had echt het gevoel dat er een treurige, zielige, en duivelse dekmantel over de wereld lag. Alles was saai, en kut, en irritant, en ik was zelf een vreselijk mannetje, dat niks van zijn leven maakte. En zoals bekend is met wiet kunnen gedachtes nogal rare wegen maken. Je denkt aan het ene, en de andere gedachtes schieten je hoofd in als kogels, meer en meer, waardoor je gewoon helemaal para kan worden. Denk dat meer mensen het herkennen. Die gedachtes zijn natuurlijk niet echt, het is een effect van de thc. Ik weet niet precies hoe thc werkt helaas. Maar ik denk dat het ook te maken had met je gevoelens vóór de inname. Misschien was je toch niet helemaal zeker, had je toch iets van 'nee, laat ik eerst eens belangrijke zaken regelen voordat ik plezier maak'. En als het moment dan daar is, en het al in je lijf zit, kan je niet meer terug. En als je dan ook nog is gaat tobben over de dingen die je verteld, over je leven en je studie en je werk enzovoort, dat je in een soort van sleur zit, dan pakt dat gewoon verkeerd uit.

Als laatste toevoeging: ik wil niet zeggen dat thc levensgevaarlijk is en dat we meteen allemaal moeten stoppen met blowen, ik wil alleen zeggen dat deze dingen kúnnen gebeuren, maar bij de grote meerderheid onbekend is. Stempel het alleen niet af als aanstelleritus, want het kan echt wel. En begrijp me niet verkeerd, ik ben misschien gestopt, maar ben geen anti blower. Ik sta nog steeds achter het idee dat mensen moeten doen wat ze willen, mits ze daar niemand kwaad mee doen.

Lang verhaal, misschien beetje gezwets, maar kijk maar wat je ermee doet :wink:
succes

Bovenaan