Examens

theslided

Newbie
Hallo allemaal

Ik ben sinds vandaag nieuw, en heb me na veel research toch besloten te registreren.

Ik heb examens en heb besloten speed te gebruiken. Heb me redelijk slecht voor bereidt, en wil zo wat tijd winnen.
Ik doe geen nachten door, tenzij ik de dag erna vrij heb. (heb het zelf nog maar 1x gedaan en dat ging redelijk goed)

Ben zelf niet zo ervaren met speed, 2e keer dat ik het doe. (de vorige keer was ook met leren)

Zijn er dingen waar ik zowel op moet letten? en is er een kans op verslaving na 2 weken gebruik?
ben van plan, zoals hier boven beschreven, geen nachten door te doen als ik de dag erna niet vrij heb.. dus voldoende slaap.. en na de examens gelijk stoppen.

(heb geen keus, ben daarna 4 weken lang op vakantie 31e tot de 28e juli)

groeten

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je wil nu dus twee weken lang speed gebruiken om examens te doen? Een keertje zal misschien best werken maar twee weken raad ik je echt niet aan. Je vermoeidheid verdwijnt namelijk niet maar schuift slechts op en daardoor zul je steeds meer moeten gaan nemen om nog een beetje bij te kunnen blijven. Het nadeel daarvan is weer dat het leren misschien wel lukt, maar je de informatie net zo snel weer los laat, zeker in een later stadium.

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is het vragen om problemen op deze manier.

en is er een kans op verslaving na 2 weken gebruik?

Dat hangt van jezelf af en hoeveel discipline je hebt. Als je daarna op gelijk op vakantie gaat (succes daarmee overigens... :rolleyes: ) zal je het in ieder geval kunnen laten liggen wat die weken betreft. Maar je zal wel de smaak te pakken hebben gekregen en de kans is zeker aanwezig dat je het daarna weer eens gaat proberen.

theslided

Newbie
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb nog een aantal vragen.. Ben nogal onervaren.
Ik heb de hele dag nog niets gegeten.. op een 3 speculaasjes na..
ga ik me morgen heel slecht voelen ?

zo ja, wat ga ik dan mee maken?

groeten

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat verschilt per persoon misschien wel misschien niet. Gewoon goed eten vanavond fruit, groenten, koolhydraten en eiwitten als dat mogelijk, voldoende drinken tot je nemen en vervolgens goed slapen. Het kan evengoed dat je je morgen moe en klote voelt. Speed verbruikt veel reserves en stoffen die je normaal nodig hebt om je goed te voelen.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Hoe win je meer tijd met speed dan in jouw geval?

Ik denk dat het geen goed idee is op zich, leren met speed op, maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Succes met je examens!

theslided

Newbie
Joopiejo zei:
Hoe win je meer tijd met speed dan in jouw geval?

Ik denk dat het geen goed idee is op zich, leren met speed op, maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Succes met je examens!

Leren ging heel goed.. heb volgende week nog 5 dagen lang examens (en morgen)

Vannochtend een niet zo'n prettige ervaring mee gemaakt.. werd wakker rond 3 uur, deed mijn 1e lijntje. Daarna leerde ik, en douchte ik me en nam ik nog een lijntje.

Werd misselijk, koortserig, duizelig, maag in de knoop.. bijna moeten overgeven.. (rond 6 uur)
rond half 10 kwam ik op school voor mijn mondeling examen..

had leraar verteld dat ik ziek geweest was vannacht, ik was blijkbaar spier wit..
leraar voelt aan voor hoofd, ik ben kokend heet.

Leraar zegt, doe maar rustig aan en vertel maar.
Ik mondeling doen.
Daarna zegt hij, het kwam soms wat stroef over maar je taalgebruik was zeer correct.
Je krijgt van mij een 7. rust lekker uit en kruip zometeen direct inbed zodat je vanavond je examen voor morgen (vrijdag) kan leren.

Heb vandaag dus zowat niets geleerd.. ben echt ziek.. zit te twijfelen om nu te gaan slapen en vannacht 1 te doen en te leren..

theslided

Newbie
heb trouwens 10 dagen lang examen.
1 zonder speed gedaan (maandag)
dinsdag met
woensdag zonder (easy examen)
donderdag ochtend (met) (ziek)

Taat

Bewuste gebruiker
Heb het heel vroeger ook wel eens gedaan tijdens het leren, niet voor (eind)examens, maar meer voor tussen toetsen of iets dergelijks..
Als ik zo terug kijk heeft het dus echt nooit geholpen en kun je het beter gewoon niet doen..
Je bent nu ook ziek geworden, en waarschijnlijk gewoon vanwege de speed omdat je slecht slaapt, slecht eet en dus niet goed voor je lichaam zorgt..

Rust uit, pak vitamines, eet wat en blijf als het ff kan van de speed af, al is dat nu waarschijnlijk te laat..

Ik begrijp dat je morgen nog examen hebt? En heb je inmiddels al geleerd?
Probeer het anders vannacht na wat rust eerst eens zonder speed, anders heb je weer kans dat je na 1 lijntje ziek word en dan heb je helemaal niks kunnen doen..

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap het niet. Als je slecht slaapt en niet goed eet en rust, sla je de geleerde stof uiteindelijk toch niet goed op...

Heb je zelf wel het idee dat het zin heeft (gehad)?

Tufnut

Badass junkie
Ik denk dat TS een ding gaat leren deze periode (hopelijk tenminste)... Dat dit soort gebruik je niet echt zal helpen.

theslided

Newbie
woppa, geslaagd.

laatste jaar VWO af :)
had even stres, want ben veel afwezig geweest, maar heb alles kunnen bij werken !

op naar het PolyTechnische !

Trouwens, ik raad het gebruik tijdens examens af..

Ik heb het tijdens 1 examen gebruikt.. geen succes, ben daarna ook gelijk gestopt.
Weekend wel gebruikt (vrijdag avond) om alles volledig voor te bereiden zodat het leren door de week makkelijker werd.

Ik had tijdens die ene examen echt een kut periode. Ik begon aan mijn examens met een black-out, en je bent zo chaotisch dat hoe hard je ook na-denkt, je niet op het antwoord zult komen.

van gemiddeld een 9 naar een 7 gegaan.
(Krijg 8 uur wiskunde per week..)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Trouwens, ik raad het gebruik tijdens examens af..

Ik heb het tijdens 1 examen gebruikt.. geen succes, ben daarna ook gelijk gestopt.
Weekend wel gebruikt (vrijdag avond) om alles volledig voor te bereiden zodat het leren door de week makkelijker werd.

Ik had tijdens die ene examen echt een kut periode. Ik begon aan mijn examens met een black-out, en je bent zo chaotisch dat hoe hard je ook na-denkt, je niet op het antwoord zult komen.

Tja, niet luisteren naar ome Svali, hè? Dan krijg je dat. :grin:

Maar goed dat je geslaagd bent, gefeliciteerd.

Bovenaan