Ether. Kunnen we meer dan we denken?

DJzer

Experimenterende gebruiker
Eindelijk heb ik eens tijd gevonden om een topic te maken over iets wat me enorm hard intrigeert, (een goeie dosis relatine helpen ook wel om eens een hoop tekst te schrijven :tongueout:)

Ik zal proberen het niet te lang te maken en overzichtelijk te houden zodat het voor iedereen aangenaam blijft.
Als je reacties hebt of vragen post ze hier gerust (is dit AN? :tongueout:) of stuur pm'ke ofzo.

Ether dus.

Nog niet zo heel lang bekend bij mij als drug. Een halfjaar nu ongeveer denk ik. Ik had er al veel over gelezen en gelezen hoe ongezond dat is, maarja dat is wat ons mens maakt zeker? De uitdaging, de kick, de ervaring.

Uiteindelijk heb ik dat met drie vrienden naar de apotheker geweest achter ether.

Misschien ff tussendoor: gelieve uw kinderachtige reacties van hoe marginaal ether wel niet is enzo voor u te houden. Dat is een andere discussie die ik wel nog eens wil aangaan maar niet voor dit topic bedoeld is.

(fwiew de relatine raast door mij :tongueout:)

Ok terug aangekomen bij ether. Eén van de vrienden waarmee ik gebruikte had ether al eens eerder gedaan. En misschien een tip voor mensen die dit niet weten: inhaleer ether NIET door de neus. Ik weet het verschil niet qua schadelijkheid maar effect zeker wel. Wat u beter kunt doen (ik probeer niemand te overtuigen laat dat duidelijk zijn) is in plaats van een doek voor uw neus te houden:
- een zakdoek nemen
- een beetje ether opgieten
- een vuist maken en de zakdoek erin steken en een ronde maken met wijsvinger en duim

(ok ik ben aan het afdwalen :tongueout: (stuur maar pm, leg ik dan wel eens uit)

Ether dus.

Misschien toch nog dit: ik ben een heel filosofisch persoon dus alles wat ik hieronder schrijf is puur hypotetisch. Ik ben enorm geïnteresseerd in het "meer" (eigenlijk nog maar vanaf ik truffels, ether, salvia enzo gedaan heb)

Wat kunnen we?
Om dit even toe te wijzen aan ether. Misschien herkennen mensen het (waarschijnlijk wel want twee van mijn vrienden denken ongeveer hetzelfde als ik): soms als ik ether gebruik heb ik het gevoel dat ik niet iets van buitenaf gebruik maar iets dat in mijn lichaam thuishoort, iets dat natuurlijk en toch chemisch is.

Mijn eerste standpunt dus:
ETHER IS INNERLIJK, PERSOONLIJK, (IK NOEM HET "HEMELS/misschien zelfs gewoon "MEER"

bij truffels, speed, cocaïne, wiet, Hasj heb ik dat gevoel niet wat ether speciaal maakt voor mij (sounds like addict, ik weet het :tongueout: maar kan het niet anders verwoorden)

Maar nu komt het knooppunt van het verhaal (denk ik (ook eens iets om te doen een topic maken met ervaringen relatine maar niet zo stoere verhalen zo hé maar echte diepe discussies :tongueout:)
Aan alle mensen die ether ooit probeerden hebben het wss meegemaakt. DE ETHERHOLE
Gewoon ff helemaal weg zijn om het simpel te zeggen, meestal tussen tien - dertig seconden. Maar terwijl je weg bent lijk je eeuwig weg. Wat zie je dan? Dat is het probleem, meeste mensen kunnen het niet onthouden. Omdat we gewoon iets fantaseren of omdat we het gewoon niet kunnen bevatten. Maar wat ik onthoud is dat ik het "einde" zie. Dat is het enige gevoel dat ik erbij heb. Het "einde", alsof ik iets zie wat ik normaal niet kan maar door ether wel.

Misschien denkt u nu van ja mss is dat gewoon fantasie, iets wat uw hersenen u laten zien, maar mijn vriend die tamelijk ervaren is met ether had een soortgelijk gevoel. Ook het "einde" gevoel. Maar wat nog sterker was dat telkens ik ether opnieuw deed, ik meer zag en vorige dinsdag zag ik de lus zich sluiten. Ik had alles gezien dat ik moest weten. Alleen ik weet het niet meer.

Dusja nu zou ik graag uw reacties hierop horen. Liefst volwassen gesprekken wat ons misschien kan leiden tot een diepgaande discussie :tongueout: Alé ja zeg maar gewoon wat ge ervan denkt, of je dergelijke ervaringen hebt enz..

ik heb nog zoveel te vertellen maarja kheb NU een trein te halen :tongueout:

Dit was het dus zo een beetje. Mijn eerste deftige (hoop ik) post op DF. Hopelijk niet te saai en langdradig.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik heb ook nog wat ether hier staan, vind het wel lekker ruiken, maar heb nog nooit genoeg ervan gesnoven dat ik er echt high van werd. Wel een keer dat ik me gewoon wazig voelde, maar meer ook niet. Ik vind dit ook eerlijk gezegd niet zo interressant, je bent je immers alleen aan het verdoven, volgens mij dan.

DJzer

u zegt dat je je dan alleen verdooft?? Wat doen wiet dan, truffels, al die andere stuff?

Maarja goed ieder zijn mening natuurlijk en als je dat niks voor jou vindt dan begrijp ik dat. Hoewel ik denk dat je toch eerst een ether-hole moet ondervinden om ether te kunnen appreciëren denk ik.
Zonder is er inderdaad niet zoveel aan buiten het algemeen verdovend gevoel (wat ook wel eens fun kan zijn natuurlijk) en de slechte smaak is natuurlijk ook niet fijn the day-after (hoewel dit wel lijkt af te nemen bij iedere keer heb ik zo het gevoel) :tongueout::tongueout:

Dit is nog zo iets raar aan ether wat ik ook wel het nadenken waard vind. Waarom wordt het gevoel bij iedere keer sterker (misschien niet het correcte woord, maar er is zeker sprake van herhaling in wat je ziet, en dat gaat altijd iets verder) en heb je er minder voor nodig? Allé dit is bij mij toch zo hé.

De jongen

Bewuste gebruiker
He DJzer,

Ik heb ether ook reeds een aantal keer gebruikt. Ik zal het niet meer doen, maar ik was er wel erg ver weg van. Wat jij beschrijft als de 'Etherhole' heb ik niet echt ervaren, ik ben wel bijna bewusteloos gegaan, maar ik zat toen op de grond, had ik me toen helemaal ontspannen dan was ik men men hoofd op de grond gevallen. Dus dat deed ik niet.

De etherhole die jij beschrijft doet me heel erg denken aan de ervaringen die ik had met lachgas. Voor mij een leukere drug om dit te breiken. Het nadeel aan ether vind ik toch wel dat je bek er de dag erna vreselijk van stinkt en dat je dat zelf ook steeds proeft.

Maar verder over die etherhole: Wat kan dat zijn? Wel ether werkt zeer zeker verdovend en meer dan paddo's, salvia,... denk ik zelf. Wat ik nu zeg is puur hypothetisch, maar ik denk dat je door ether misschien je geest verdoofd, met geest bedoel ik dan eigenlijk je gedachten. Ether schakelt dan bij wijze van spreken je gedachten uit waardoor je enkel en alleen kan voelen, ervaren. Dit is wat volgens mij bij jou dat gevoel van 'innerlijkheid' teweegbrengt. Het terugkeren naar enkel 'zijn' en 'ervaren' waarvan wij door vooral en steeds en bijna onhophoudelijk te denken sterk zijn afgeweken. In plaats van te zijn denken we vooral dat we zijn.
Naar mijn mening kan je dat gevoel van innerlijkheid niet toewijden aan het zogenaamde feit dat ether iets natuurlijk is of iets dat in het plaatje past. Eerder een middel om je gedachten uit te schakelen en zo dus dichter bij de bron te komen met al de gevolgen vandien. Met nog even deze noot: Wanneer je enkel 'bent' zondermeer, enkel en puur aanwezig bent dan ervaar je een gevoel van eeuwigheid, beter nog oneindigheid omdat dit moment zich ontrekt aan de logische ervaring van tijd die (dit is erg gewaagd, en geen vast standpunt van mij) misschien enkel een construct is van het denken aangezien denken net als tijd (zoals wij die kennen) beiden lineaire manifestaties zijn.

Deze ...hole is dus ook zeker met lachgas te bereiken en dat heb ik zelf ook al ervaren, al moet ik zeggen dat ik me tijdens lachgas (en jij tijdens ether wss ook) knal in het moment zelf erg goed besef en vooral voel wat er allemaal gebeurt. Het lijkt een niet door gedachten gefilterde ervaring die vandaar ook het gevoel geeft, omdat ze gewoon word ervaren, dat je het gewoon begrijpt, als waarheid aanvoelt, omdat het op dat moment het enige is wat 'is' of ervaren wordt, iets anders kan op dat moment niet 'waar' zijn of begrepen worden omdat er dan niets anders 'is'. Wanneer je terugbent dan is er terug meer om te ervaren, je gevoelens, je gedachten, de buitenwereld(reflecties van het zelf),...Je staat er midden in maar je staat in geen een volledig, en dus ervaar je zomaar niet iets als 'waar' of 'enig' of 'eeuwig',....Met andere woorden. Tijdens ether zou het kunnen dat je werkelijk enkel in een aspect van het zijn wordt 'geduwt', en dat voelt dan gewoon echt en waar.

Heel wat stof om over te denken misschien, maar dat was waar dat je op aasde toch?

Cheers

Bijgevoegd: Als ether je zintuigen en gedachten stillegt dan is de buitenwereld en je gedachtenwereld er niet meer? Je zit dus enkel in jezelf? Maar naar mijn menig is 'jezelf' ook een poort tot andere ervaringen, werelden, dimensies,... noem het hoe je wilt.

cripple

Newbie
hmm van ether weet ik niks, maar van fantaseren: een maat van me heeft bewust dromen ontdekt, hij besefft als het ware dat hij droomt en hij heeft de mogelijk om te doen wat hij wil en dat toont wel aan dat het kan miss dat het verdovend effect hierop inspeelt

De jongen

Bewuste gebruiker
Dat vind ik ook heel interessant, het is me ook al een aantal keer overkomen. Dan besef ik da ik nie kan sterve als ik ergens hoog vanafspring en dan doe ik zulke dingen ook gewoon. Vaak heb ik dan ook gewoon zin in seks :rolleyes:

Finesse*

Belezen gebruiker
Eerlijk gezegd had ik vooral het gevoel dat ik een halve fles wodka had weggeklokt. Maar echt precies dat.

Dopejoo

is ether niet dat spul wat ze in die films gebruiken, om vijanden in 1 zucht KO te krijgen?

Soma

Bewuste gebruiker
cripple zei:
hmm van ether weet ik niks, maar van fantaseren: een maat van me heeft bewust dromen ontdekt, hij besefft als het ware dat hij droomt en hij heeft de mogelijk om te doen wat hij wil en dat toont wel aan dat het kan miss dat het verdovend effect hierop inspeelt

Lucide dromen bedoel je? Lijkt me echt vet om dat te kunnen :)

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Ik heb ether weleens geprobeerd en ik moet zeggen dat het goed meeviel. Heb 3/4 van een flesje op een doek gegoten (in een aantal keren) en heb zowel via mond als via neus ingeademend.

Wel, het gevoel is niet eenvoudig te omschrijven. Je zweeft, maar beseft toch dat je wakker bent. Ik voelde m'n lichaam niet meer en kon ook niet meer nadenken de hele avond lang. Echt fantastisch als je normaal alles overanalyseert:grin: Voor mij was de 'etherhole' het gevoel dat ik kreeg telkens na een nieuwe, orale inhalering. Het leek op out gaan maar was het toch niet, zeer eigenaardig. :)

Had de dag daarna zin om het terug te doen, blijkbaar heb je telkens minder en minder nodig, maar ga het toch niet meer doen. M'n luchtwegen doen nog een beetje pijn en na de jointjes daarstraks voel ik me echt licht. Ether, een leuke ervaring maar toch niet voor herhaling vatbaar voor mij persoonlijk (verslaving...)

Ciao :stoned:

Jordgubb

Euhm, verwarrend goedje. Samengevat is de conclusie nu.. : We kunnen meer dan we denken als we niet denken aan wat we kunnen?

DJzer zei:
Eindelijk heb ik eens tijd gevonden om een topic te maken over iets wat me enorm hard intrigeert, (een goeie dosis relatine helpen ook wel om eens een hoop tekst te schrijven :tongueout:) ik heb ether gebruikt voor een tijdje, (net op tijd gestopt toen) Ik kocht het bij de apotheek, eerst een klein flesje, had het gehoord op school dat iemand ether op een zuikerklontje deed en deed smelten, in zijn mond en dat het een heerlijke drug was, iuk kende toen de gevaren niet, Maar dezelde dag nog nam ik het gewoon uit de medicijnkast bij ons thuis, het werd gebruikt voor de huid te ondoen van lijmresten van pleisters etc.
Ik snuifde de eerste keer bijzonder goed in en viel ter plaatse bedwelmd op de grond, gelukkig was ik alleen en kwam al heel snel terug bij, Die gedachte laat me nooit meer los, Dat gevoel van ether vergeet je niet en je raakt zo snel verslaafd aan dat spul, ik heb het veel gebruikt,het verdooft je helemaal, je mag in je arm snijden, je voelt er geen sikkepit van.
Goed voor de ladies die hun intieme delen willen waxen.. no pain at all, je moet wel regelmatig inhaleren, Ik deed het gewoon op steriel doekjes of watte, je bent helemaal weg van de wereld en je hebt niet onder controle wat je doet. ik at zelf pieren op , kan dat nu nog steeds niet geloven dat ik dat deed.
ik heb helaas ook mensen pijn gedaan omdat ik voelde dat ik de krachtigste mens ter wereld was.
Ik was nog een kind en men probeerde mij het af te nemen en ik was razend,.
Ik zelf zal het nooit meer doen omdat het je hersencellen af breekt, Ik ben nogal vergeetachtig en dromerig, Kort nadat ik ermee was gestopt merkte ikdat ik de onozelste dingen niet meer kon schrijven en moest ik hard nadenken hoe het woord "het", of "de " schreef... Toen was ik echt in paniek, " Helllp, neen dit kon niet" Ik ben dan ten rade gegaan bij een goeie vriend die heel veel van die dingen af wist en die heeft me toen gezegd dat het bijzonder slecht en zeer gevaarlijk spul was... Ik ben er voor altijd afgebleven en gelukkig kon ik na een poosje alles weer terug zoals voorheen, ik zou zeggen, gebruik het eenmaal, gebruik het tweemaal, maar stop tijdig, dan kan het geen kwaad...

Ik zal proberen het niet te lang te maken en overzichtelijk te houden zodat het voor iedereen aangenaam blijft.
Als je reacties hebt of vragen post ze hier gerust (is dit AN? :tongueout:) of stuur pm'ke ofzo.

Ether dus.

Nog niet zo heel lang bekend bij mij als drug. Een halfjaar nu ongeveer denk ik. Ik had er al veel over gelezen en gelezen hoe ongezond dat is, maarja dat is wat ons mens maakt zeker? De uitdaging, de kick, de ervaring.

Uiteindelijk heb ik dat met drie vrienden naar de apotheker geweest achter ether.

Misschien ff tussendoor: gelieve uw kinderachtige reacties van hoe marginaal ether wel niet is enzo voor u te houden. Dat is een andere discussie die ik wel nog eens wil aangaan maar niet voor dit topic bedoeld is.

(fwiew de relatine raast door mij :tongueout:)

Ok terug aangekomen bij ether. Eén van de vrienden waarmee ik gebruikte had ether al eens eerder gedaan. En misschien een tip voor mensen die dit niet weten: inhaleer ether NIET door de neus. Ik weet het verschil niet qua schadelijkheid maar effect zeker wel. Wat u beter kunt doen (ik probeer niemand te overtuigen laat dat duidelijk zijn) is in plaats van een doek voor uw neus te houden:
- een zakdoek nemen
- een beetje ether opgieten
- een vuist maken en de zakdoek erin steken en een ronde maken met wijsvinger en duim

(ok ik ben aan het afdwalen :tongueout: (stuur maar pm, leg ik dan wel eens uit)

Ether dus.

Misschien toch nog dit: ik ben een heel filosofisch persoon dus alles wat ik hieronder schrijf is puur hypotetisch. Ik ben enorm geïnteresseerd in het "meer" (eigenlijk nog maar vanaf ik truffels, ether, salvia enzo gedaan heb)

Wat kunnen we?
Om dit even toe te wijzen aan ether. Misschien herkennen mensen het (waarschijnlijk wel want twee van mijn vrienden denken ongeveer hetzelfde als ik): soms als ik ether gebruik heb ik het gevoel dat ik niet iets van buitenaf gebruik maar iets dat in mijn lichaam thuishoort, iets dat natuurlijk en toch chemisch is.

Mijn eerste standpunt dus:
ETHER IS INNERLIJK, PERSOONLIJK, (IK NOEM HET "HEMELS/misschien zelfs gewoon "MEER"

bij truffels, speed, cocaïne, wiet, Hasj heb ik dat gevoel niet wat ether speciaal maakt voor mij (sounds like addict, ik weet het :tongueout: maar kan het niet anders verwoorden)

Maar nu komt het knooppunt van het verhaal (denk ik (ook eens iets om te doen een topic maken met ervaringen relatine maar niet zo stoere verhalen zo hé maar echte diepe discussies :tongueout:)
Aan alle mensen die ether ooit probeerden hebben het wss meegemaakt. DE ETHERHOLE
Gewoon ff helemaal weg zijn om het simpel te zeggen, meestal tussen tien - dertig seconden. Maar terwijl je weg bent lijk je eeuwig weg. Wat zie je dan? Dat is het probleem, meeste mensen kunnen het niet onthouden. Omdat we gewoon iets fantaseren of omdat we het gewoon niet kunnen bevatten. Maar wat ik onthoud is dat ik het "einde" zie. Dat is het enige gevoel dat ik erbij heb. Het "einde", alsof ik iets zie wat ik normaal niet kan maar door ether wel.

Misschien denkt u nu van ja mss is dat gewoon fantasie, iets wat uw hersenen u laten zien, maar mijn vriend die tamelijk ervaren is met ether had een soortgelijk gevoel. Ook het "einde" gevoel. Maar wat nog sterker was dat telkens ik ether opnieuw deed, ik meer zag en vorige dinsdag zag ik de lus zich sluiten. Ik had alles gezien dat ik moest weten. Alleen ik weet het niet meer.

Dusja nu zou ik graag uw reacties hierop horen. Liefst volwassen gesprekken wat ons misschien kan leiden tot een diepgaande discussie :tongueout: Alé ja zeg maar gewoon wat ge ervan denkt, of je dergelijke ervaringen hebt enz..

ik heb nog zoveel te vertellen maarja kheb NU een trein te halen :tongueout:

Dit was het dus zo een beetje. Mijn eerste deftige (hoop ik) post op DF. Hopelijk niet te saai en langdradig.

DrogeHoestCapsule

Wat is "Ether" dan? Is het legaal in Nederland? Kun je het krijgen zonder dokterrecept? Wat zijn de effecten want ik snap de post van de TS niet echt?

ilyas

Bewuste gebruiker
DrogeHoestCapsule zei:
Wat is "Ether" dan? Is het legaal in Nederland? Kun je het krijgen zonder dokterrecept? Wat zijn de effecten want ik snap de post van de TS niet echt?
Google is je vriend, en vraag aan je moeder achter ether. Gegarandeerd dat het bij je thuis wel ergens staat.

Bovenaan