Eten & drinken

theslided

Newbie
Hallo

Wat eten en drinken jullie tijdens speed?
Ik krijg echt niks door mijn strot. Heb wel mijn timer om het half uur.. dat ik dan wel even een paar slokken water neem..

tips?

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Drinken: bier, wijn, whisky, koffie, en als ik echt een droge bek heb wil ik mij nog wel eens aan een slokje water wagen, ook al heeft het weinig zin. (Vasthouden van vocht is onmogelijk)

Eten: instant noodles, pizza, hamburgers, sateetje. Natte dingen zijn gemakkelijker weg te krijgen. Droge dingen blijven in je strot steken en moeten dan met bier worden doorgespoeld

theslided

Newbie
d1g1tal1s zei:
Drinken: bier, wijn, whisky, koffie, en als ik echt een droge bek heb wil ik mij nog wel eens aan een slokje water wagen, ook al heeft het weinig zin. (Vasthouden van vocht is onmogelijk)

ik heb vandaag al 5 liter water op.. met moeite..
je wilt zeggen dat dit dus nutteloos was?

fijn... eten gaat echt niet.. hehe

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Gemixt eten....bv:

Koude groentensoep: tomaten, paprika, komkommer, look, ui, chilipeper,.... alles bijeen met wat broodwit, olijfolie, peper en zout dan mixen tot een mooi egaal soepje. Lekker gezond, makkelijk door 'je strot' te krijgen.

Verder water, fruit (al dan niet gemixt)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
theslided zei:

Ja, dat is best nutteloos. Water is alkalisch en verdunt je maagsappen waardoor je minder maagzuur krijgt. Bij te grote hoeveelheden voert het ook belangrijke elektrolyten en mineralen af en zorgt ervoor dat je cellen juist uitdrogen i.p.v. hydrateren.

Drink niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid per dag, ongeveer anderhalve liter tot twee liter. Water is overigens wel degelijk goed voor je, maar niet vijf liter.

theslided

Newbie
Svali zei:
theslided zei:

Ja, dat is best nutteloos. Water is alkalisch en verdunt je maagsappen waardoor je minder maagzuur krijgt. Bij te grote hoeveelheden voert het ook belangrijke elektrolyten en mineralen af en zorgt ervoor dat je cellen juist uitdrogen i.p.v. hydrateren.

Drink niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid per dag, ongeveer anderhalve liter tot twee liter. Water is overigens wel degelijk goed voor je, maar niet vijf liter.

Bedankt voor de tip!

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Pep en droge bek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Gewoon normaal blijven drinken. Pas een goede lange nachtrust verder ga je langzaam aan vochttekort weer aanvullen en wordt je langzaamaan weer de oude. Als je vaak aan de pep zit ga je die saharamuil zelfs bijna waarderen. Tis immers part of the package. Na paar dagen overmatig bingen gaat bij mij zelfs vel op je gehemelte loslaten door verdroging. Water helpt dan echt niet meer. Eetlepel Olijfolie goed door je mond smeren geeft enigszinds verlichting. Sterke drank en roken maken het erger

iTest

Experimenterende gebruiker
Bananen! Ik vind ze echt heerlijk met zowel X als pep op, en ze zitten natuurlijk ook nog vol vitaminen.

Slack0o

Newbie
bananen zijn inderdaad echt hemels. aardbeien vind ik ook altijd erg lekker, maar die zijn er helaas niet het hele jaar.

Tufnut

Badass junkie
d1g1tal1s zei:

Eten: instant noodles, pizza, hamburgers, sateetje. Natte dingen zijn gemakkelijker weg te krijgen. Droge dingen blijven in je strot steken en moeten dan met bier worden doorgespoeld

Bij deze genomineerd voor het slechtste advies in dit topic :wave:

Alcohol droogt juist uit en water drinken is nodig, zeker als je speed gebruikt. Niet teveel maar niet te weinig in principe is een glas alcoholvrijedrank per 1 a 2 uur voldoende, maar bij warmte en/of inspanning natuurlijk iets meer. Ook is het handig om je zout gehalte wat aan te vullen met een dropje ofzo.

Eten bij pep is ook nuttig. Je voelt je beter en de kater zal minder zijn. D1g1tal1s opties eten redelijk makkelijk weg, maar zijn niet echt gezond. Fruit, mn blauw fruit, is gezond door de antioxidanten die het bevat. Verder is pasta (met verse groenten) een goede optie. In principe kun je het beste gewoon zo normaal mogelijk eten. Dus ontbijt, lunch, dier en af en toe iets tussendoor. Hoe gezonder hoe beter, maar beter iets dan niets.
Nu denk je vast: 'maar ik krijg niets door mijn keel'. So be it, je bent toch geen watje. Even doorbijten en af en toe wat spoelen met vruchtensap. Je moet het gewoon doen, je zult merken dat het steeds makkelijker gaat.

Tufnut

Badass junkie
Glas melk of sap erbij en een beetje doorzetten should do the trick... Na een paar keer doozetten wil je niet meer anders.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
calimero_a zei:
Fruit is nog best goed weg te krijgen, boterham met kaas ofzo krijg ik ook niet weg :grin:
Je moet ook geen kaas nemen, maar iets smeerbaars, want dan proeft je boterham minder droog :wink:

Overigens vond ik mijn banaantje gister prima te doen.

xastur

Belezen gebruiker
Dat jullie dat kunnen. Drinken doe ik wel genoeg. Gewoon ranja want van suiker lijkt het net of je nog harder gaat en het drinkt makkelijk weg. maar fruit eten echt niet. Vitamine c remt alles beetje af. Eten doe ik nooit en kan ik niet toen ik nog gebruikte.

Tufnut

Badass junkie
Vitamine C en suiker hebben geen directe invloed op het effect van drugs. De werkingsduur zal dus bv niet veranderen. Hooguit zorgt het ervoor dat je bloedsuikerspiegel oid veranderd en dat je je daardoor anders voelt. Dit heeft met het verhaal van de set en setting te maken (het betreft dan de set).

Bij gezond en op normale tijden eten zal eten doorgaans dus positief zijn voor het effect.

Tufnut

Badass junkie
Vitamine C en suiker hebben geen directe invloed op het effect van drugs. De werkingsduur zal dus bv niet veranderen. Hooguit zorgt het ervoor dat je bloedsuikerspiegel oid veranderd en dat je je daardoor anders voelt. Dit heeft met het verhaal van de set en setting te maken (het betreft dan de set).

Bij gezond en op normale tijden eten zal eten doorgaans dus positief zijn voor het effect en kan helpen katers te verminderen.

Bovenaan