Ervaringen 2-FMA

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik heb t toen mn Dex op was geprobeerd 15 mg oraal, prima alternatief.
20 mg na 6apb gedaan op rebirth, gaf geen energie, was vast te weinig

wel eens een puntje genomen nasaal sporadisch, merkte weinig maar dacht wel een soort Dex ervaring functioneel te bespeuren.

Ik neem dexamfetamine vanwege adhd

Hippie Langwaus

DF-koning
Als ik niet te hoog doseer, geeft het een stimulatie die duidelijk merkbaar is, maar niet te geforceerd voelt.

Ik denk dat voor mij een orale dosis rond 25 mg prima is voor een gestimuleerde dag zonder teveel bijwerkingen of nastimulatie.

Ik wordt rustig in mijn hoofd en heb energie , focus en zin om dingen te doen.

Veel plezier en doe voorzichtig!

DerHopmeister

Experimenterende gebruiker
Ik had met 30 mg (tuis) wat meer focus en een beetje meer energie. Na 1,5 uur nog 22 mg er bij en weer 2,5 uur later 20 mg erbij. Toen kwamen ook wat nadelige effecten opzetten zoals kaakspanning, lichte buikpijn en een wat katerig gevoel. Ik hou het voor een volgende keer op max 30 + 20. Meer is hier niet beter. Geschikt voor een functionele setting. Op zichzelf niet zo geschikt voor feestjes. Wellicht wel in een combo met iets anders (zie andere posts :wink:

miles

Wijs gebruiker
Ja, erg geschikt als functionele drug in kleine hoeveel heden, 15 tot 30 mg, goed voor een uurtje of 10.
Als je het leuk wil maken kan dat ook prima, iets meer nemen, 40/50 mg ofzo en om de 1,5 uur herdoseren doe ik dan, hou er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk een nacht overslaat, en dat je je beter niet in t openbaar vertoont omdat het voor je omgeving nogal duidelijk is dat je vreselijk strak staat, ontzettende kaakspanningen

Cardboard

Wijs gebruiker
Prettig en functioneel. Ik heb wel één keer in de comedown een flashback gehad naar een 4HO-MiPT trip. Je kan 2-FMA ook rustig opbouwen, zelf begon ik met 15/20mg.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja, erg geschikt als functionele drug in kleine hoeveel heden, 15 tot 30 mg, goed voor een uurtje of 10.
Als je het leuk wil maken kan dat ook prima, iets meer nemen, 40/50 mg ofzo en om de 1,5 uur herdoseren doe ik dan, hou er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk een nacht overslaat, en dat je je beter niet in t openbaar vertoont omdat het voor je omgeving nogal duidelijk is dat je vreselijk strak staat, ontzettende kaakspanningen
Ik heb het een keer functioneel geprobeerd te gebruiken maar dat leidde tot constant herdoseren en inderdaad meer dan een nacht doorgaan met allerlei andere dingen dan het werk wat ik van plan was. 😅

Summer

Bewuste gebruiker
Morgen krijg ik 30mg tabletjes binnen als het een beetje op tijd geleverd wordt post ik even een trip rapport. Ik kan er zelf ook weinig over vinden als te laat binnen komt horen jullie me later weer .

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ouder topic, maar ik kom er net bij uit. Dus ik ga alsnog maar even reageren.

@Summer, hoe was jouw ervaring? En @PyxL4, de TS?

Ik heb over de jaren best wat ervaring met 2-FMA vergaard. Het is na 6-APB de stof waarvan ik het het meest jammer vind dat deze verboden gaat worden.

2-FMA is een functionele stim die niet zo agressief aanvoelt (op normale dosis), ik vind het van de RC’s die ik geprobeerd heb het meest op dexamfetamine lijken.

Op recept gebruik ik lisdexamfetamine (ADD) maar dat is natuurlijk op relatief lage dosis en met geleidelijke werking. Ik heb daarbij in principe geen kortwerkend middel ‘nodig’, maar omdat er toch wat tolerantie opgebouwd wordt voor de medicatie, mis ik als ik écht een keer goed door moet pezen met iets saais (suffe administratie vooral…) soms net die kracht/boost, waardoor ik dan weer compleet in m’n gebruikelijke extreme uitstelgedrag verval en niks uitvoer. Dat is wanneer 2-FMA eens in de zoveel tijd om de hoek komt kijken. Ik sla dan de lisdex als het even kan wel over, anders wordt het me wat te gestimd voor het doel.

Let wel: 2-FMA is zeker niet kortwerkend, de staart is zelfs aan de lange kant. Maar het is qua piekwerking wat korter en krachtiger dan lisdexamfetamine voor mij, wat deels het stukje gewenning aan die laatste zou kunnen zijn.

2-FMA heeft amper serotonine-affiniteit en werkt primair op dopamine en noradrenaline - daarom verschilt de werking echt van bijvoorbeeld 3-FMA en 4-FMA. (Niet enkel een ‘slapper aftreksel van’, zoals 2-MMC dat i.m.o. is van 3-MMC en 3-MMC weer van 4-MMC.) Dit maakt het effect dus ook niet erg recreatief.

Disclaimer voor de (passieve) lezer: pas op met functioneel gebruik van stimulanten. Dat iets minder recreatief is, betekent niet dat het minder verslavend is. Sterker nog, ik denk dat functioneel gebruik vaak de grootste slippery slope is, met het oog op afhankelijkheid.

Besef ook dat dit een RC is - de langetermijneffecten zijn niet bekend. Houd het bij sporadisch gebruik als je iets als 2-FMA gebruikt.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? 😂

Bovenaan