Ouder topic, maar ik kom er net bij uit. Dus ik ga alsnog maar even reageren.
@Summer, hoe was jouw ervaring? En
@PyxL4, de TS?
Ik heb over de jaren best wat ervaring met 2-FMA vergaard. Het is na 6-APB de stof waarvan ik het het meest jammer vind dat deze verboden gaat worden.
2-FMA is een functionele stim die niet zo agressief aanvoelt (op normale dosis), ik vind het van de RC’s die ik geprobeerd heb het meest op dexamfetamine lijken.
Op recept gebruik ik lisdexamfetamine (ADD) maar dat is natuurlijk op relatief lage dosis en met geleidelijke werking. Ik heb daarbij in principe geen kortwerkend middel ‘nodig’, maar omdat er toch wat tolerantie opgebouwd wordt voor de medicatie, mis ik als ik écht een keer goed door moet pezen met iets saais (suffe administratie vooral…) soms net die kracht/boost, waardoor ik dan weer compleet in m’n gebruikelijke extreme uitstelgedrag verval en niks uitvoer. Dat is wanneer 2-FMA eens in de zoveel tijd om de hoek komt kijken. Ik sla dan de lisdex als het even kan wel over, anders wordt het me wat te gestimd voor het doel.
Let wel: 2-FMA is zeker niet kortwerkend, de staart is zelfs aan de lange kant. Maar het is qua piekwerking wat korter en krachtiger dan lisdexamfetamine voor mij, wat deels het stukje gewenning aan die laatste zou kunnen zijn.
2-FMA heeft amper serotonine-affiniteit en werkt primair op dopamine en noradrenaline - daarom verschilt de werking echt van bijvoorbeeld 3-FMA en 4-FMA. (Niet enkel een ‘slapper aftreksel van’, zoals 2-MMC dat i.m.o. is van 3-MMC en 3-MMC weer van 4-MMC.) Dit maakt het effect dus ook niet erg recreatief.
Disclaimer voor de (passieve) lezer: pas op met functioneel gebruik van stimulanten. Dat iets minder recreatief is, betekent niet dat het minder verslavend is. Sterker nog, ik denk dat functioneel gebruik vaak de grootste slippery slope is, met het oog op afhankelijkheid.
Besef ook dat dit een RC is - de langetermijneffecten zijn niet bekend. Houd het bij sporadisch gebruik als je iets als 2-FMA gebruikt.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? 😂