entiteiten.

dirkstep

Newbie
Fijn dit topic hier, spiritualiteit.

Ik wil namelijk wel wat kwijt daarover, en zeker in combinatie met drugs.

Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.

Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.
Ik deed zelf geen magie, geen spreuken of etc. Voelde niet fijn.

Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.
geesten. De hele geestenwereld. daar wil ik eigenlijk naartoe met mijn punt.

Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
net een golf. Een gedachtestroom.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.

Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.
Zit zoveel variatie in, Verloor mezelf.

Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.

(dat moest ik even kwijt, redelijk ongefilterd)

" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.

Die voel ik de laatste tijd sterk.

bedankt ook hee luitjes voor het lezen.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
interessant..
ik heb hier dingen gelezen die forumleden hebben meegemaakt die hier wellicht op aanlsuiten.
mss dat zij eeen duit in het zakje zullen doen.

zelf heb ik wel een heel sterk 'beschermd' gevoel gehad voor jaren
en dingen lijken duidelijk om bepaalde redenen te gebeuren.
extreme 'toevalligheden' en manifesteren van wensen.

TripJess

Bewuste gebruiker
Heb zelf (nog ) niet zoveel met spiritualiteit, sta er wel voor open. Ga er daarom ook niet echt op in maar, bedankt voor de mooie speuk! Ik volg. GroetJessss

witte270

Bewuste gebruiker
Ben zelf een vrij nuchter persoon vind ik zelf maar ben wel tijd geïnteresseerd geweest in alles wat niet normaal of gangbaar was. Bijvoorbeeld drugs, geesten, etc. Kan er wel tijd van balen als er dan mensen heel erg wappie over doen of heel zweverig zijn.

Echter heb ik op bepaalde truffel/paddo trips meerdere malen meegemaakt dat er een entiteit aanwezig was, en ik weet nou ook niet zeker of dit dezelfde is. Zij liet mij dingen echt zien en kon mij inzichten geven in m'n eigen persoonlijkheid. Als ze bijvoorbeeld iets liet zien, wuifde zij met haar hand en kwam er een visioen in beeld. Als ik dan uit de trip kwam was ik altijd dankbaar en vond ik het waardevol.

Wellicht is dit bij iedereen anders, ik lees vaak zat dat mensen entiteiten etc zien of een connectie met een spirit world voelen.

Lang verhaal kort, erg interessant allemaal

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zie het in de wereld om mij heen. Hoe mensen ergens onder invloed van staan. Hoe zijzelf soms spreken, en soms de invloed.
Hoe het ook in mij zit, hoe het overspring van mens tot mens, als een steen die in het water valt kan het zich verplaatsen.
Er zijn ook gewoon, naar mijn nederige mening, ideeen die hieronder te scharen zijn. Dan staan mensen onder invloed van een idee.
Zo zie ik het ook. Het zijn gedachtepatronen/gedachtestromen en inderdaad collectieve ideeën. Niet op zichzelf staande entiteiten denk ik.

" Bewustzijn bevrijd uiteindelijk niet, maar maakt de muren van de gevangenis zichtbaar."
Theo maassen.
Als hij daarmee bewustzijn naar buiten toe bedoeld ben ik het ermee eens. Maar bewustzijn op zichzelf gericht is de grote verlosser. De enige weg uit de matrix. Al het andere is bevestiging en versterking van de matrix, de (mentale) gevangenis.

Ben momenteel 28, begon met wat blowen op 17, vrij snel volgde lsd, ruime hoeveelheden, daar wat aparte trips mee gehad, aparte settings.
Eens goed fout gegaan op truffels, en daarna ging ik eigenlijk al snel op alles fout, gewoon slechte trips.

Dat ging weer over. Ben erg spiritueel geworden, later wat verminderd. Erg ingelezen en gefocust op magie, alles wat occult is.
Vond het gewoon ontzettend intressant. Voelde mij net een vergaarbak die alles bij elkaar bracht, van elke discipline wat pikken, mixen en matchen.

Door de jaren heen ontwikkelde mijn gevoeligheid zich. Veel misstappen gemaakt ook, uiteindelijk word de intuitie zuiverder, maar dat filteren kan lang duren.
Nu heb ik de laatste jaren in trips, lsa, dat ik regelmatig wat van buiten voel of merk. Er valt weleens iets. Een schim heb ik 1x gezien, voor de rest niks nooit wat visueels.

Vooral het laatste jaar merk ik het nuchter steeds beter op. het was eerst vooral bij en rondom mezelf, als ik aan het trippen was, nu merk ik het bij mensen op.

Ik hou het voor mezelf redelijk vaagjes qua benamingen, ben erg kapot gegaan in mijn hoofd op de verschillende naampjes voor alles.
Wat nou wat is, wie bestaat echt, wie niet, hoe heet die, wat is het verhaal nou ook alweer, ja die is de god daarvan etc etc.

Ik weet wel dat ik me net een speelbal voel, in een grote fucking flipperkast, met allerlei invloeden en bumpers en shit om mij heen, alsof er een heel ander spelletje gaande is om mij heen, terwijl ik in dit leventje op en neer stuiter.

Theo maassen.

Verklaart je naam

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zo zie ik het ook. Het zijn gedachtepatronen/gedachtestromen en inderdaad collectieve ideeën. Niet op zichzelf staande entiteiten denk ik.
Ik snap deze nog niet zo goed. Wat bedoelen jullie precies? :) Ik ervaar net als @witte270 Ook entiteiten tijdens het trippen. Maar ik ken de wetenschap erachter eigenlijk nog helemaal niet... (jullie wel?)
Als hij daarmee bewustzijn naar buiten toe bedoeld ben ik het ermee eens. Maar bewustzijn op zichzelf gericht is de grote verlosser. De enige weg uit de matrix. Al het andere is bevestiging en versterking van de matrix, de (mentale) gevangenis.
Ik vond het juist een hele mooie spreuk van Theo Maassen waar ik me erg in kan vinden. Maar nou lees ik wat jij erover schrijft en ga ik toch verder nadenken. Kun je het misschien uitleggen? Evt met een boekentip ofzo. (Hoeft niet hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig).

Ter verduidelijking: ik was eerder in mijn leven in ontkenning en daardoor nog iets "vrijer van bewustzijn" dan nu. Ik kon weliswaar last hebben van opgekropte emoties, waardoor ik nu wel een fijner persoon in mijn relatie ben geworden (ik oordeel bv minder, heb minder last van hoe ik vind/heb geleerd dat iets "zo hoort of zou moeten zijn" en ben niet meer jaloers en minder boos), maar ik voel me idd net als Theo Maassen (nog?) niet bevrijd. Het onthult, maar het bevrijdt niet.

Ik denk dat het me pas bevrijd als álle mensen oordeelvrij, liefdevol en onbaatzuchtig zouden zijn. En dat is weer een utopie 😀.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik snap deze nog niet zo goed. Wat bedoelen jullie precies? :) Ik ervaar net als @witte270 Ook entiteiten tijdens het trippen. Maar ik ken de wetenschap erachter eigenlijk nog helemaal niet... (jullie wel?)
We hadden het daar niet over entiteiten als wezens, maar entiteiten in de zin van als op zichzelf staande dingen. En dat ideeën en gedachtestromen dat juist vaak niet zijn. Wij als mensen nemen ideeën vaak over. En soms lijkt het net alsof een idee een soort leven krijgt. Het begint te leven binnen de maatschappij. Het is als een soort energie. Eigenlijk is het dat ook: een energie waarop groepen mensen afgestemd zijn. Neem bijvoorbeeld recent de Corona crisis: ja, er ging/gaat een ziekte rond, maar daarnaast gaat er ook een idee en energie rondom die ziekte rond. En in dit geval was dat een zeer sterke angst-energie. Bij het woord alleen al schoten mensen in de stress.

Zo bestaan er vele gedachten en gevoelens die collectief zijn. Ken je de term Zeitgeist? Zo niet, zoek het maar eens op. :) Het is hoe een bevolking collectief denkt in een bepaalde tijd. Een heersende energie.

Ik vond het juist een hele mooie spreuk van Theo Maassen waar ik me erg in kan vinden. Maar nou lees ik wat jij erover schrijft en ga ik toch verder nadenken. Kun je het misschien uitleggen? Evt met een boekentip ofzo. (Hoeft niet hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig).
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook een mooie uitspraak!

Wat ik bedoelde, is dat bewustwording van 'iets' inderdaad de muren van de (mentale) gevangenis zichtbaar maakt, maar dat bewust zijn van bewustzijn zelf, de (enige) uitweg uit die gevangenis is. Met andere woorden: kijken/luisteren/etc. naar de wereld (naar buiten) is de gelimiteerde geest. En "kijken naar" bewustzijn zelf is de ongelimiteerde, vrije geest.

Ter verduidelijking: ik was eerder in mijn leven in ontkenning en daardoor nog iets "vrijer van bewustzijn" dan nu. Ik kon weliswaar last hebben van opgekropte emoties, waardoor ik nu wel een fijner persoon in mijn relatie ben geworden (ik oordeel bv minder, heb minder last van hoe ik vind/heb geleerd dat iets "zo hoort of zou moeten zijn" en ben niet meer jaloers en minder boos), maar ik voel me idd net als Theo Maassen (nog?) niet bevrijd. Het onthult, maar het bevrijdt niet.

Ik denk dat het me pas bevrijd als álle mensen oordeelvrij, liefdevol en onbaatzuchtig zouden zijn. En dat is weer een utopie 😀.
Dat laatste is inderdaad een utopie!

Dat je ziet dat dergelijke onthulling niet bevrijdt, staat aan de basis van bevrijding. De wereld is er om je teleur te stellen. Hoe negatief dat ook klinkt, is het eigenlijk juist positief. Je geluk (jezelf) zoeken in de wereld zal zonder uitzondering leiden tot teleurstelling en lijden. Maar juist dat kan iemand op het punt brengen dat de aandacht in plaats van uitwaarts (naar de wereld), inwaarts (naar jezelf) gericht wordt, waar werkelijke bevrijding alreeds en altijd is. En dat is eigenlijk het allermooiste "nieuws". We hoeven niet te wachten tot de externe wereld perfect zal zijn (dat zal het zeer waarschijnlijk ook nooit worden), de echte bevrijding is hier al aanwezig als je eigen essentie. We moeten alleen onze gefixeerde aandacht op de wereld loslaten, zodat deze vanzelf terug vloeit naar zijn bron, naar die essentie. Een bijkomend mooi iets, is dat door dat te doen, de externe wereld ook iets mooier wordt. :)

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
We hoeven niet te wachten tot de externe wereld perfect zal zijn (dat zal het zeer waarschijnlijk ook nooit worden)
De (externe)wereld is eigenlijk al perfect, nu onze innerllijke wereld nog die dat moet zien en daar bewust van moet worden. Belemmeringen en grenzen worden alleen IN onze hoofd/geest/bewustzijn gecreeerd :wink:
Ken je de term Zeitgeist?
Er is ook een film/docu met die titel. Ook zeker het kijken waard!!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De (externe)wereld is eigenlijk al perfect, nu onze innerllijke wereld nog die dat moet zien en daar bewust van moet worden. Belemmeringen en grenzen worden alleen IN onze hoofd/geest/bewustzijn gecreeerd :wink:
Zo kun je het ook zien ja!

In de buitenwereld ligt de perfectie hem juist ook in de imperfectie. In de binnenwereld de perfectie. Maar dat zijn maar slechts woorden natuurlijk en in werkelijkheid is het onafscheidelijk.

Maar inderdaad. Wij zelf moeten veranderen om te zien dat alles perfect is zoals het is. Hoe ik het eerst zag, is dat de binnenwereld alleen de perfectie is. Maar dan creëerde ik daardoor dualiteit. Alleen "bewustzijn" als het onzichtbare was volgens mij de perfectie, maar natuurlijk is de buitenwereld óók bewustzijn. Er is geen grens. Maar dat maakt het ook zo, dat het soms moeilijk is om de perfectie in iets te zien. Omdat er zoveel dingen in de wereld gebeuren, die je als persoon zijnde nooit zou omschrijven als "perfect". Maar het gaat natuurlijk om het grote geheel en soms kun je ook niet zien/begrijpen waarom iets vreselijks gebeurd, terwijl je dan later pas ziet dat het zo moest zijn...

Er is ook een film/docu met die titel. Ook zeker het kijken waard!!
Heb hem gezien en inderdaad!

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Ik had nooit eerder bedacht om op die manier onderscheid te maken tussen entiteiten en gedachten over entiteiten (hoewel me dat zeker wel bekend is).

Thnx voor de tip om Zeitgeist te kijken! Ga ik meteen doen vanavond, of een dezer dagen, als ik hem kan vinden.
En "kijken naar" bewustzijn zelf is de ongelimiteerde, vrije geest.
Ik wil hier nog een tijdje op broeden. Het is geruststellend dat je dat zegt. Tegelijkertijd weet ik nog niet altijd hoe dit moet. Ik heb soms de neiging om tijdens gespannen momenten houvast te zoeken aan zulke geruststellende gedachten, terwijl het juist om los laten gaat. Denk ik.

Kunnen jullie die bron/essentie/perfectie ook duidelijk ervaren bij negatieve gedachten/emoties? Ikzelf heb nog de neiging om sterk negatieve ideeën (bv als ik iets moet doen waar ik tegen op zie en over zit te piekeren) in te dammen met bv homeopathische druppeltjes, kratom of phenibut.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Ik had nooit eerder bedacht om op die manier onderscheid te maken tussen entiteiten en gedachten over entiteiten (hoewel me dat zeker wel bekend is).
Ik hou ervan om over dit onderwerp te praten, dus graag gedaan!

Thnx voor de tip om Zeitgeist te kijken! Ga ik meteen doen vanavond, of een dezer dagen, als ik hem kan vinden.
Het is voor mij al heel lang geleden dat ik hem zag. Misschien ook weer eens doen.

Ik wil hier nog een tijdje op broeden. Het is geruststellend dat je dat zegt. Tegelijkertijd weet ik nog niet altijd hoe dit moet. Ik heb soms de neiging om tijdens gespannen momenten houvast te zoeken aan zulke geruststellende gedachten, terwijl het juist om los laten gaat. Denk ik.
Het is precies wat je zegt. Het is een loslaten.

Een metafoor om dit een beetje te visualiseren:

Als je je gesloten vuist los wilt laten, zal dit je met geen enkele inspanning lukken. De enige manier is ontspanning.

Nu blijft dit maar een metafoor en helaas kan ik je niet in woorden uitleggen hoe je dan geestelijke ontspanning (en daardoor het vanzelf terugkomen naar jezelf) "doet". Maar een indirecte manier wordt in het oosten wel "Neti neti" (Sanskriet) genoemd. Dit betekent: "Niet dit, niet dat". Alle dingen waar je je aandacht op kunt vestigen/focussen (dus alle dingen die je kunt doen) zijn het niet. De bedoeling is om zo de geest te doen beseffen dat het werkelijk niets kan doen om dit te bereiken en zo zichzelf stil te leggen.

Maar dat is een indirect pad. Het directe "pad" is hier alreeds en vereist letterlijk niets om te doen. Je bent er al. Je beseft je alleen niet dat je er al bent en denkt dat er nog een stap moet volgen. Dit is allemaal het verstand/gedachten.

In de praktijk heeft iedereen zijn eigen pad, ondanks dat er eigenlijk geen pad is, zal iedereen zijn/haar eigen pad moeten afleggen om te beseffen dat er geen pad is. Er is geen pad, maar je kunt jezelf enorm voor de gek houden als je dat slechts gelooft. :laughing:

Je ziet... Woorden beginnen te falen bij dit onderwerp...

Kunnen jullie die bron/essentie/perfectie ook duidelijk ervaren bij negatieve gedachten/emoties? Ikzelf heb nog de neiging om sterk negatieve ideeën (bv als ik iets moet doen waar ik tegen op zie en over zit te piekeren) in te dammen met bv homeopathische druppeltjes, kratom of phenibut.
Zolang je vast wilt houden aan positieve gedachten/emoties, zul je negatieve gedachten/emoties proberen te weren. Nee, het lukt mij niet altijd om de perfectie van iets in te zien... En op een bepaald niveau zul je denk ik ook altijd voorkeuren behouden. Wellicht dat ook dát onderdeel van de overkoepelende perfecte imperfectie is.

Wat wel een geruststelling is denk ik, is dat je in principe elk moment "terug kunt keren" naar jezelf (naar het hier en nu) en daarin kunt rusten. Er zijn geen voorwaarden aan verbonden, behalve de voorwaarden die je jezelf oplegt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Of overkoepelende imperfecte perfectie...

Hmm, wat is het eigenlijk? :thinking::tonguewink:

Hoe dan ook, dit zijn maar woorden. :wink:

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoe dan ook, dit zijn maar woorden. :wink:

Haha flauw 😉

Deze twee neem ik wel mee:

- Zolang je vast wilt houden aan positieve gedachten/emoties, zul je negatieve gedachten/emoties proberen te weren.

- Wat wel een geruststelling is denk ik, is dat je in principe elk moment "terug kunt keren" naar jezelf (naar het hier en nu) en daarin kunt rusten. Er zijn geen voorwaarden aan verbonden, behalve de voorwaarden die je jezelf oplegt.

:redheart:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Nee om heel eerlijk te zijn niet. Het is bij meer een "weten" dan het "zijn". Zo zal het bij @Mindless niet heel anders zijn (denk ik). Anders hadden wij OOK in al het kwade van de wereld de perfectie direct kunnen zien. Feitelijk is er geen externe en interne wereld maar dat is nou juist de dualiteit waar wij als ÉÉN bewustzijn voor gekozen hebben.

Morethenafeeling🔒

Bewuste gebruiker

Theo maassen.

bewustzijn is wel belangrijk uiteindelijk want we worden allemaal getest zodat we bewust worden. het is allemaal een plan zodat we naar een hogere frequentie gaan. ik zelf ben al spiritueel aangelegd vanaf me geboorte en heb een groter doel gekregen. frequenties zijn dimensies en wij zitten in de overgang van de 3e/4e naar de 5e, wat inhoudt dat we naar onze oorsprong terug gaan en dingen na de aarde niet meer fysiek zijn maar alles is energie en 1 met elkaar(balans) ieder heeft zo zijn eigen realiteit natuurlijk!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
bewustzijn is wel belangrijk uiteindelijk want we worden allemaal getest zodat we bewust worden. het is allemaal een plan zodat we naar een hogere frequentie gaan. ik zelf ben al spiritueel aangelegd vanaf me geboorte en heb een groter doel gekregen. frequenties zijn dimensies en wij zitten in de overgang van de 3e/4e naar de 5e, wat inhoudt dat we naar onze oorsprong terug gaan en dingen na de aarde niet meer fysiek zijn maar alles is energie en 1 met elkaar(balans) ieder heeft zo zijn eigen realiteit natuurlijk!
Denk je dat je huidige IK die 5de dimensie nog mee gaat maken of praten we dan meer over onze geindividualiseerde IK'jes?

witte270

Bewuste gebruiker

misschien wat meer nuance bij mijn entiteit dan en een kleine disclaimer. Ik heb een ontzettend rijke fantasie, als ik met een maat ga trippen en beschrijf wat ik zie is dat nooit hetzelfde wat de ander ziet. Waar hij mooie patronen en kleuren / vormen heeft zit ik te chillen met een vage hagedisman / tripgod.

daarnaast de entiteit etc. liet mij echt dingen zien over mijzelf wat weer terugkomt op de gedachtestromen. Waarschijnlijk dus iets wat mijn fantasie gecreëerd heeft en wat in mijn trip mij inzichten gaf. Heel maf.

voor de geïnteresseerden, ik heb er ooit een tekening van gemaakt:

Lemmy

Badass junkie

Dit heb ik één keer meegemaakt, ik denk dat ik toen een jaar of 10 moet geweest zijn.

Ik zal blauw licht in de gang, een schaduwman die binnenkwam en met een demonische stem mijn naam riep. Ik kon niet bewegen en probeerde op mijn mama te roepen. Na enkele minuten lukte dat en was alles voorbij.

Jeye

Experimenterende gebruiker

Dit heb ik één keer meegemaakt, ik denk dat ik toen een jaar of 10 moet geweest zijn.

Ik zal blauw licht in de gang, een schaduwman die binnenkwam en met een demonische stem mijn naam riep. Ik kon niet bewegen en probeerde op mijn mama te roepen. Na enkele minuten lukte dat en was alles voorbij.
shadow people shadow realm slaap verlammingen

Jeye

Theo maassen.

ja sommige dingen erken ik ervan maar begon ook nadat ik lsd gehad nu is het nuchter ook heb ook veel tijd besteed aan magie left hand path the black sun zegt je niks denk ik en vele andere dingen nog daar leerde ik wel van om niet te spelen met spreuken je opent jezelf daarvoor met lsd gebuik nu weet ik ook dat er meer entiteiten demonen noem ik geen demonen maar ook entiteiten weinig mensen kunnen dat contact maken het is beter voor hun dat dat ze zoo schuil mogelijk ik noem ze niet allemaal kwade entiteiten maar jou verhaal kan ik me wel inzien

Torchic

Badass junkie
nope dat niet het is ook niet iets dat je moet willen zou alleen willen weten wat ze zijn waar ze vandaan en waarvoor
Tijdens drugsgebruik komen deze hallucinaties (shadow people) vaak door slaaptekort, psychoses of een delier bijvoorbeeld.

Jeye

Tijdens drugsgebruik komen deze hallucinaties (shadow people) vaak door slaaptekort, psychoses of een delier bijvoorbeeld.
meerdere keren encounters gehad met shadow people ? ik zelf en me ex met succubus/incubus entiteiten zieke shit

Laatst bewerkt:

Jeye

nog steeds vraag ik me af waarom die levensechte nachtmerries komen opdagen

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind 1 bewustzijn altijd een gekke omschrijving. Er is 1 source conciousness volgens mij. En die zit in kopieën overal. Net zoals er maar 1 basis elektron is in de natuurkunde. Alle electronen zijn kopieën van elkaar. Source conciousness is zijn zonder sensoren. En aan mijn kopie van source conciousness zit mijn lichaam, ogen, oren, brein etc. Het is non duaal en op formlevel alsnog (tijdelijk?) ook duaal.

Zo kijk ik ernaar. Die entiteiten bestaan gewoon, ook al kan je ze nuchter niet zien. Leven in een andere dimensie of zijn puur spiritueel zonder massa. Ik ben er zeker van dat ze ook source conciousness bevatten. De levenservaring van zo'n entiteit kan een mens niks zinnigs over zeggen volgens mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind 1 bewustzijn altijd een gekke omschrijving. Er is 1 source conciousness volgens mij. En die zit in kopieën overal. Net zoals er maar 1 basis elektron is in de natuurkunde. Alle electronen zijn kopieën van elkaar. Source conciousness is zijn zonder sensoren. En aan mijn kopie van source conciousness zit mijn lichaam, ogen, oren, brein etc. Het is non duaal en op formlevel alsnog (tijdelijk?) ook duaal.

Zo kijk ik ernaar. Die entiteiten bestaan gewoon, ook al kan je ze nuchter niet zien. Leven in een andere dimensie of zijn puur spiritueel zonder massa. Ik ben er zeker van dat ze ook source conciousness bevatten. De levenservaring van zo'n entiteit kan een mens niks zinnigs over zeggen volgens mij.
Zelfs het woord "bewustzijnen" of consciousnesses" klinkt nergens naar. Vaak zitten er allemaal van dat soort hints in taal verstopt.

Entiteiten bevatten geen bewustzijn/consciousness, bewustzijn/consciousness bevat entiteiten!

Tenminste, dat is mijn overtuiging.

Mensen hebben geen bewustzijn. Bewustzijn heeft mensen. Klinkt raar omdat we het gewend zijn andersom te zeggen, maar sta er eens bij stil: er is nog nooit ook maar een greintje "bewustzijn" gevonden ín een mens. Waar zou dat bewustzijn zitten dan? Het zit nergens op een specifieke plek, omdat het tegelijk nergens en overal is. Bewustzijn is hetgeen dat eerst is en waarin mensen (en dieren en planten en mineralen) verschijnen. Dat is immers ook onze ervaring: de ervaring van bewustzijn.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ik heb ooit schaduwmensen gezien in een fabriek waar ik werkte. Het rare is dat ik niet de enige was die dat zag. Een collega zag precies dezelfde dingen als ik op dezelfde plaats.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Zelfs het woord "bewustzijnen" of consciousnesses" klinkt nergens naar. Vaak zitten er allemaal van dat soort hints in taal verstopt.

Entiteiten bevatten geen bewustzijn/consciousness, bewustzijn/consciousness bevat entiteiten!

Tenminste, dat is mijn overtuiging.

Mensen hebben geen bewustzijn. Bewustzijn heeft mensen. Klinkt raar omdat we het gewend zijn andersom te zeggen, maar sta er eens bij stil: er is nog nooit ook maar een greintje "bewustzijn" gevonden ín een mens. Waar zou dat bewustzijn zitten dan? Het zit nergens op een specifieke plek, omdat het tegelijk nergens en overal is. Bewustzijn is hetgeen dat eerst is en waarin mensen (en dieren en planten en mineralen) verschijnen. Dat is immers ook onze ervaring: de ervaring van bewustzijn.

Dat wat ziet kan immers niet gezien worden.

Bovenaan