• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste XTC ervaring

clockcable

Bewuste gebruiker
Eerst maar even een korte introductie.
Ik ben een 17-jarige havo scholier uit Arnhem, en ik had met m'n vrienden afgesproken om
een keertje xtc te doen. Nu had een van deze vrienden al ervaring en die zou de pillen regelen.
Het feest begon om 10 uur en duurde tot 5 uur, en we zouden bij het Musispark afspreken. Nu is die desbetreffende vriend nogal van het "rustig aan" dus wij stonden daar al met z'n drieen om half 10 te wachten,zenuwachtig of die pillen wel daadwerkelijk geregeld waren, en na pak hem beet 10 belletjes kwam ie met de pillen aanfietsen.

Het waren "Rode kersen" dus ik er meteen eentje naar binnen gewerkt met een slok water erbij, en daarna naar The Level [in progress]. Onderweg telefoneerde een van mijn vrienden nog, en schreeuwde luidkeels over de korenmarkt dat ie de pillen had :rolleyes:
Eenmaal aangekomen stonden norse beveiligers van 4 bij 3 meter bij de ingang, en na half-slachtig gefouileerd te zijn door het poortje en snel de trap op naar boven.
Het was half 11 en het feest begon een beetje te beginnen, en terwijl een van mijn maten al mee deelde dat de pil aan het inslaan was voelde ik nog niets. Na een kwartiertje voelde ik hem nog steeds niet.

Toen omstreeks 11 uur begonnen mijn vingers vaag te voelen en kwam er een energiek en blij gevoel op. Na een half uurtje flink stampen voelde ik me nog steeds vol energie, wat een heerlijk gevoel. Ik raakte aan de praat met een onbekende, en hij gaf mij nog kauwgom.
Na een half uurtje had ik het zweet aardig op mn voorhoofd staan, wat ik overigens uit toeval opmerkte toen het langs mijn voorhoofd naar beneden droop,
dus heb ik een flesje water gekocht.
4,40 voor een halve liter, de uitbuiters! :angry: Maargoed, je kon het gratis hervullen op de wc.
Op de wc zat een vrouw van omstreeks 70 jaar die erop toezag dat men de 50 cent voor de wc betaalde, maar betalen was meer een keuze dan een verplichting. Ik zag dat ze met de handen mee-tikte op de beat dus ik vroeg: "Vindt u deze muziek nou leuk?" "Jazeker" was het antwoord.
Omstreeks 1 uur nog 2 halfjes geslikt, dit keer kreeg ik 2 gebroken pillen dus moest ik het van mijn hand af likken. Bitter, maar het smaakte naar meer :)

1:15 kwam Angerfist en toen sloeg die tweede pil ook flink in, waarna ik met mn maat eens midden in het publiek ging staan. Hier stonden vooral de echte gabbers, en iedereen was kaal met een trainingsjack om zn middel gebonden. Zoveel bezwete topless mannen dat ik mij even in een darkroom waande :tearsofjoy:
Een vol uur flink tekeer gegaan, om daarna even buiten een luchtje te scheppen. Ik wist wel dat ik nooit meer naar een evenement ga zonder X. Ook niet normaal hoe snel ik die trap opvloog daarna.

Om 3 uur nog een pil in de club gekocht en een halfje gekregen, en ik was nog steeds helemaal strak. Al begon mijn kaak wel pijn te doen van het fanatieke kauwgom kauwen. Een van mijn vrienden had fruit kauwgom, en wat das die lekker zeg.
Half 5 weggegaan om net voordat iedereen weg ging de jas te kunnen pakken en het begon licht te worden buiten, een aparte ervaring.
Onderweg een pedaal van mijn Puch gereden toen ik te dicht langs een paaltje reed :(
Ik hoorde nog steeds de beat terug in het gebrom van de motor en meende ook constant stemmen te horen die er niet waren.
Ik zou bij een vriend blijven slapen maar ik was nog steeds niet moe, en als ik ging liggen en mijn ogen dicht deed begon het feest weer, hardcore in mijn oren en ik beelde weer een zaal vol hakkende mensen in, dus ik ging even buiten op de stoep zitten. Ik zag een auto voorbij komen en hoorde weer hardcore muziek, en toen ik wat beter keek bleek het die oude vrouw van de wc's te zijn die met harde terror op de speakers in een Fiesta voorbij kwam toeren. Nog wat water gedronken maar dat viel verkeerd, dus heb ik even in de tuin staan barfen. Wat is dat ook compleet anders dan bij alcohol. Even alles eruit en je voelt je weer 100%
Daarna ben ik naar huis gereden en een lekkere warme douche genomen en gaan slapen. :)

Ik sta links, met het gare brilletje op. *excuses voor de wazige foto*

Gelijkwaardig feest in The Level

clockcable

Bewuste gebruiker
Ach ja, de totale uitgave was 20 euro: 3 pillen a 5 euro en een flesje water van 4.40 , entree niet meegerekend.(entree 12 euro)
Bij een avondje regulier stappen gaat er toch flink wat meer geld doorheen, aan bier en kebab.
Die nacht hebt ik alleen water gedronken en 36 uur vrijwel niets gegeten.

pascal828

Badass junkie
clockcable zei:
Die nacht hebt ik alleen water gedronken en 36 uur vrijwel niets gegeten.
Water is ook goed, je moet je MDMA-space niet willen verpesten met alcohol.

Maar op zich ben je nog wel goedkoop uit, voor zo'n feest. :)

Drientje

DF-koning
Goed van je joh. Eerste keer, meteen drie pillen...

Succes man, en vergeet de weekenden stappen zonder drugs maar, jij bent hooked.

Je bent trouwens erg afstandelijk in je report, nergens staat iets over een love gevoel of hoe fijn jij je voelde. Opmerkelijk want de meeste reports melden die toch wel.

En ook nog een slim iets, brommer rijden onder invloed. Tjee, waar jij vandaan komt doen ze dat allemaal zeker?

clockcable

Bewuste gebruiker
Klopt, ik voelde niet veel empathie van de mdma,wel een beetje, maar niet zoals andere mensen het omschrijven, heb ze ook niet getest, of mischien heeft het vrij weinig invloed op mn serotonine.
En die brommer.. vriend het was 6 uur 's ochtends en ik ben vrijwel niemand tegengekomen, dan kan het echt geen kwaad om onder invloed van pillen met 25 over het fietspad te rijden :P

En nog iets, het word nooit gewaardeerd als je alleen maar negatieve feedback geeft, comment dan gewoon niet.

Drientje

DF-koning
clockcable zei:
Klopt, ik voelde niet veel empathie van de mdma,wel een beetje, maar niet zoals andere mensen het omschrijven, heb ze ook niet getest, of mischien heeft het vrij weinig invloed op mn serotonine.
En die brommer.. vriend het was 6 uur 's ochtends en ik ben vrijwel niemand tegengekomen, dan kan het echt geen kwaad om onder invloed van pillen met 25 over het fietspad te rijden :P

En nog iets, het word nooit gewaardeerd als je alleen maar negatieve feedback geeft, comment dan gewoon niet.
Je hebt je vandaag aangemeld, je komt met een slecht verhaal over XTC en meteen pak je drie pillen als je voor de eerste keer xtc doet en jij gaat mij vertellen wat ik wel en niet moet doen op dit forum?

Negatieve feedback is ook feedback. Jou reactie geeft duidelijk weer dat je wel weet dat je fout zit maar de boel naar jezelf goed wil praten door mij een grote mond te geven.

En post niet zoiets als
clockcable zei:
of mischien heeft het vrij weinig invloed op mn serotonine.
Als je een beetje weet hoe MDMA werkt en hoe je lichaam in elkaar zit dan zou je dit niet roepen. Ga jezelf eerst lekker inlezen over hoe een middel werkt en wat er in je hoofdje gebeurt met die axonen, dendrieten, wat is je synaps spleet en neurotransmitters, wat doen die?
Pas dan mag jij roepen dat het misschien geen invloed heeft op je serotonine.

Het lijkt mij dat er maar bar weinig MDMA in jou pillen zat en een boel cafeïne en speed. Anders had je echt wel meer dat love gevoel gehad.

Lees dit maar eens dit is nou XTC:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=27316

clockcable

Bewuste gebruiker
What is up your ass :rolleyes:

Ik had xtc(of speed) geprobeert, en ben er enthousiast over en post het hier. Dan zit jij de boel af te kraken, en "Negatieve feedback is ook feedback" spreekt voor zich, maar dat betekend niet dat het goed is. Constructieve kritiek oke, maar jij loopt gewoon de boel af te zeiken.

En ik heb heus wel een idee hoe het werkt in de hersenen hoor, ik heb de threads al lang gelezen en die animatie op jellinek gezien. Jij wilt beweren dat mdma op iedereen precies hetzelfde effect heeft in de zelfde amplitude?

Drientje

DF-koning
clockcable zei:
What is up your ass :rolleyes:

Ik had xtc(of speed) geprobeert, en ben er enthousiast over en post het hier. Dan zit jij de boel af te kraken, en "Negatieve feedback is ook feedback" spreekt voor zich, maar dat betekend niet dat het goed is. Constructieve kritiek oke, maar jij loopt gewoon de boel af te zeiken.

En ik heb heus wel een idee hoe het werkt in de hersenen hoor, ik heb de threads al lang gelezen en die animatie op jellinek gezien. Jij wilt beweren dat mdma op iedereen precies hetzelfde effect heeft in de zelfde amplitude?
Ik ben je niet aan het afzeiken ik lees iets en daar ben ik vrij om (binnen gestelde normen en waarden natuurlijk) op te reageren. Je had het ook niet kunnen posten, of wat meer kunnen ingaan op de emotie die de stof bij je opriep. Dan had het op zijn minst een interessanter report kunnen worden.

Ik vind dat je niet verantwoordelijk bezig was en ik zeg dat tegen je. Je hoeft je niet te verdedigen maar als je daaraan begint weet ik dus dat jij je aangevallen voelt en dus dat je fout zat, en dat weet je. Ook vind ik dat elke zichzelf serieus nemende man een voor hem onbekende stof in een veilige omgeving nuttigt. Dat je de XTC buiten het feest nam om er daarna af te wachten wat het met je deed vind ik persoonlijk een kwalijke zaak. Stel nou dat je geen XTC had maar een andere stof zoals mCCP of een andere stof die giftiger is? Een paar jaar geleden zat er atropine in coke en zijn er mensen overleden, zou zomaar in een pil kunnen zitten en als je dan op een feest bent en je voelt je slechter en slechter worden, wat doe je dan?

Ik ken je niet, ik weet niet hoe je eruit ziet en dus zou het zomaar kunnen zijn dat jij een groot zwaar persoon bent die meer van een middel nodig heeft voor je dezelfde staat bereikt die anderen met de helft bereiken. Dat kan ik niet beoordelen dus kan ik ook niet zeggen dat iedereen hetzelfde voelt bij dezelfde dosis. (Hoewel je na drie pillen toch echt wel wat van de MDMA werking zou moeten voelen). Wel weet ik dat er een handjevol mensen in de wereld zijn die een enzym in hun lever hebben wat de afbraak van XTC tegen gaat en die mensen zullen dan ook overlijden mochten ze XTC nemen. Verder heeft MDMA op iedereen een soortgelijk effect.

MDMA zorgt er onder andere voor dat de neurotransmitter serotonine in de hersenen tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven. Vervolgens vindt er heropname van serotonine plaats, waarvan een deel wordt afgebroken. Als de MDMA nog steeds actief is in het lichaam zal deze serotonine vrij snel opnieuw afgegeven worden.
Dat is wat MDMA doet, bij iedereen omdat het nou eenmaal zo werkt.

Het is een natuurwet dat alle stoffen gelijk op elkaar reageren. Zou een mooie boel worden als iemand een chemische reactie laat plaats vinden, ontdekt een nieuwe stof, doet het nog een keer en krijgt vervolgens een andere stof.

Ik wil ook nog kwijt dat ondanks mijn bijtende toon ik het echt goed bedoel. Ik heb in het verleden vaak genoeg XTC op om te weten wat je voelt en ook om te weten wat de beste manier is om met drugs om te gaan. Ik werk voor Unity, een vrijwilligers project wat op grote feesten drugsvoorlichting geeft. Ik praat dan als ervaringsdeskundige en ook op dit forum zit ik lang genoeg om te weten wat de voor en nadelen van excessief en combi gebruik zijn.

clockcable

Bewuste gebruiker
Ok dan is het goed :sunglasses:
Ik kwam alleen op het idee omdat mijn vrienden exact dezelfde pillen namen en zij toch wel die mdma feeling kregen, daarnaast ben ik 100 kilo en vrij cynisch ingesteld. Normaal voel ik me helemaal niet zo 'verbonden' met de medemens, dus mdma geeft echt het omgekeerde van mijn normale stemming.
vandaar dat ik aanneem dat het waarschijnlijk aan mij ligt. Maar sowieso de beste drugservaring ooit :)

KoxBox

Badass junkie
Het is gewoon niet verstandig om 3 pillen te nemen als het je eerste keer is, en al zeker niet als ze niet getest zijn. Je gaat toch ook geen 3 (ongetest, tenzij ze natuurlijk 50mics zijn en blablablaa you know what I mean) zegels LSD nemen als het je eerste keer is...

Voor hetzelfde geld zat er 185mg in elke pil (wat zo goed als nooit voorkomt maar toch) en had je wel eens raar kunnen opkijken van de effecten. Inderdaad raar dat je niet echt het "love" gevoel hebt ervaren, dat is net een van de leukste dingen aan MD.

Het gaat ook niet om het feit dat we je proberen "af te zeiken", de meesten hier promoten gewoon verstandig omgaan met drugs. Het zou inderdaad niet de eerste keer zijn dat er iemand doodvalt na overenthousiast XTC gebruik.

clockcable

Bewuste gebruiker
Ik heb ze natuurlijk ook niet alle 3 in een keer op zitten kauwen.
Een kennis van mij neemt zo ontzettend veel pillen dat ie voor het feest al 6 pillen tegelijk doorslikt. Daaruit had ik geredeneert dat 3.5 pil over 6 uur niet zoveel kwaad kon.

Sidenote: Ik denk nu al 2 dagen alleen maar aan xtc :grin: Maar de volgende keer wordt pas over een maand bij volgende feest.

KoxBox

Badass junkie
clockcable zei:
Ik heb ze natuurlijk ook niet alle 3 in een keer op zitten kauwen.
Een kennis van mij neemt zo ontzettend veel pillen dat ie voor het feest al 6 pillen tegelijk doorslikt. Daaruit had ik geredeneert dat 3.5 pil over 6 uur niet zoveel kwaad kon.

En daar kan het ongelooflijk fout gaan, iemand die wat gewoon is en er misschien zeer goed tegen kan t.o.v iemand die het nog nooit gedaan heeft. Dus ook totaal niet weet wat er gaat komen of hoe goed hij er tegen kan.

Bij drugs kan/mag je nooit afgaan op iemand anders zijn ervaring.

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
leuk 1e reportje!

al klinkt 3 pillen voor de 1e keer als behoorlijk veel, toch is het niet alleszeggend. de hoeveelheid werkzame stof zie ik namelijk nergens vermeld. als het snoepgoed bovendien erg krachtig was geweest had je misschien ook geen 2e en 3e erbij willen droppen.

jammer trouwens van de ietwat ongestelde reactie op dit verslag :wave:

p.s. welkom op dit forum!

Dreuge

Badass junkie
ik heb ook niet dat als ik waus ben ik opeens iedereen wil gaan knuffelen of tegen iedereen een liefdes verklaring af leggen, betekend toch niet dat de mdma niet werkt?

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
pcies!
miss is het idd een natuurwet hoe sommige stofjes werken, maar dan nog kan de 1 iets dergelijks anders beleven dan iemand anders

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
Een paar jaar geleden zat er atropine in coke en zijn er mensen overleden

Atropine in coke ? Waarom dat ? Dat kan toch alleen maar fout gaan... Was het een fout of hebben ze dat expres erin gedaan ?

Drientje

DF-koning
Sublimo zei:
Sublimo zei:
Drientje zei:
Een paar jaar geleden zat er atropine in coke en zijn er mensen overleden

Atropine in coke ? Waarom dat ? Dat kan toch alleen maar fout gaan... Was het een fout of hebben ze dat expres erin gedaan ? en OT: luister maar naar alle goede raad :wink:
http://aarts.web-log.nl/aarts/2007/08/g ... e_coc.html

Het was maar 1 batch en waarschijnlijk een ongelukje. Verkeerde potje gepakt om mee te versnijden ofzo. Je weet toch hoe die labs eruit zien? Een grote tyfus bende en dan is een foutje gauw gemaakt.

Er is toen 1 iemand aan overleden. Maar dat kan je dus altijd overkomen als je je spullen niet laat testen en random dingen in je lichaam stopt omdat je vrienden het ook doen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dankje, nog nooit gehoord. Ben wel verbaasd ervan eigelijk. Atropine heb je voor geen enkele reden nodig, dus waarom dan een potje hebben staan in een lab waar je coke maakt ? Best vaag eigelijk...

@ clockcable: Je moet je niet aangevallen voelen door het commentaar. Het is alleen maar bedoeld om je te helpen, en buiten dat: ze heeft ook nog groot gelijk.

Dit forum is niet bedoeld om om stoer te doen of onzin te verkopen. Dit forum is bedoeld om mensen te helpen om verstandig om te gaan met drugs. Mensen kunnen hier praten en vragen stellen zodat ze weten waar ze mee bezig zijn. Zodat er hopelijk minder ongevallen gebeuren en drugs uit die negatieve sfeer komt.

Wees maar blij dat er hier mensen zijn die zich de moeite doen om jou uit te leggen hoe het wel moet. Nu is het goed gegaan, maar wat als het dat niet was ? Dan zou je nu heel anders praten.

Arizona

Bewuste gebruiker
clockcable zei:
Sidenote: Ik denk nu al 2 dagen alleen maar aan xtc :grin: Maar de volgende keer wordt pas over een maand bij volgende feest.

Hmm craving en dat na 1x gebruik, doe maar rustig aan, voor je het weet is het wekelijks raak, wat zeg ik.. :rolleyes:

Bovenaan