Eerste opiaat high (opium)

Atropa

Bewuste gebruiker
6 teugen genomen via een crackpijpje ter grote van een luciferkop.

Het duurt vreemdgenoeg lang voordat de opium begint te knetteren en wegsmelt via de aansteker vlam, maar dan kun je ook meteen teugen.

Heerlijke aparte rook die helemaal niet heet is, heel apart ruikt en meteen een gevoel van artestieke aanwezigheid in me los maakte. Meteen daarop maar een tweede teug genomen, langer ingehouden.

Een minuut later liet ik me vallen op bed en wat me meteen opviel was dat ik meteen goed lag, hoefte niet te draaien of nog een arm te veroeren om lekker te liggen. M'n bed en lakens voelde ook meteen zachter aan. M'n tepels werden ultra gevoelig en datzelfde geldt voor die andere zones. Voor de rest hoefde ik me lichaam niet 'te dragen' terwijl ik wel heel loom was.

Een teug geeft een nogal zaligmakend gevoel dat al na zo'n kwartier overgaat in wat bedwelming in alle tevredenheid en 'kalmte'.

30 minuten nog 4 teugen genomen en toen merkte ik wel dat ik fors wegwas inclusief vertraagde hartslag. Nu deed ik de knip erop en besloot de roes uit te zitten.

Weer lekker euforisch een dansje gemaakt, m'n spierpijn van afgelopen dagen sportschool was ik 'vergeten'. Ik was trouwens wel meer vergeten, het kostte soms 'moeite' om me geheugen raad te plegen over wat ik 5 minuten geleden ook alweer gedaan had. Ik dobberde in 'het moment'. Verder stond me raam wijd open en de kou van een uur terug was ook 'vergeten'. Zelfs m'n blote voeten waren verwarmd.

Ik liep naar de spiegel en m'n ogen stonden 'dreigend' en glinsterde als een soort kat in het donker. Ik bleef even staren en leek wel alsof ik even scheel keek ( :confused:) waarna m'n hoofd wat uit elkaar werd getrokken voor een tweetal seconden. Soort a-symmetrische scheve waarneming.

Met gesloten ogen waren er visuals, rondingen en 'tweedelige' vormingen en golven. Deze waren goed te zien maar veel milder dan LSD.

Als je wegdroomt, vergeet je eigenlijk dat je er bent, de klok is net zo boeiend als willen weten hoeveel mm het sneeuwt in Alaska.

Telkens wou ik nog een teug nemen omdat het gevoel er vlak na eigenlijk het prettigste is. Euforische rust van al je dagtaken al achter de rug hebben. Maar goed, ik was al te ver weg en meer zou risico's met zich mee kunnen brengen. Een flash is een te groot woord voor die eerste 10 minuten. Maar dat het wat met je doet is duidelijk.

Pasta gegeten en dat smaakte lekker en 'vertrouwd', pissen ging wat moelijker en ook m'n maag deed best wel moelijk. Rommelde en knorde veel.

Tja, opium is echt m'n ding. Het hele ritueeltje heeft iets, de rook, de subtiele manier van gebruik (het beste is om tussen de teugen 10 minuten te laten denk ik), het zaligmakende begin en het idee van niets meer hoeven.

Voor de rest voel ik totaal niet de behoefte om gauw weer te nemen, verder had ik wat teveel vond ik zelf. Volgende keer, zal ik het bij 3 teugen houden. Opium is afslijping van emotie, maar 'tis zeker weten een individuele gevoelsdrugs.

M'n huisgenoten hadden niets door en ik antwoorde gewoon netjes als ze wat vroegen. Hoewel ik van binnen weinig belangstelling had, antwoorde ik om hen 'tevreden' te houden. Maar van binnen waren ze voor mij 'ver weg'.

Verder vergat ik zo nu en dan tevens dat ik wat genomen had en dacht dat het gevoel gewoon normaal was. Lekker genieten van 'er zijn'.

Het valt niet te vergelijken met iets wat ik eerder heb geprobeerd (Is redelijk wat). Wat er het dichtsbij komt, maar wat er echt totaal niet op lijkt, is hasj. Tegerlijkertijd heeft het van elke drugs wel een hele kleine eigenschap in zich.

Het verslavingspotentieel kan groot zijn vind ik. Ik kan me voorstellen dat sommige na een nachtje flink kort te zijn geweest, vergeten wat ze allemaal hebt genomen en doodleuk zonder schuldgevoel doorgaan omdat alles erg 'meevalt' zolang de roes voortduurt. Met heroine zal dit nog veel sterker zijn.

Ook lijkt de roes erg onschulding en lijkt het geen kwaad te kunnen. Dagelijks gebruikt zou best kunnen is je idee. M'n lichaam heeft er overigens geen nadeel aan ondervonden. Zoiets merk ik direct bij het roken van een joint aan m'n shape (bodybuilding). Maar hiervan niets.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Inderdaad mooi beschreven.

Atropa zei:
Het verslavingspotentieel kan groot zijn vind ik. Ik kan me voorstellen dat sommige na een nachtje flink kort te zijn geweest, vergeten wat ze allemaal hebt genomen en doodleuk zonder schuldgevoel doorgaan omdat alles erg 'meevalt' zolang de roes voortduurt. Met heroine zal dit nog veel sterker zijn.

Ook lijkt de roes erg onschulding en lijkt het geen kwaad te kunnen. Dagelijks gebruikt zou best kunnen is je idee. M'n lichaam heeft er overigens geen nadeel aan ondervonden. Zoiets merk ik direct bij het roken van een joint aan m'n shape (bodybuilding). Maar hiervan niets.

Ik heb nog nooit opium gerookt. Heb er tottaal geen ervaring mee. Maar wat je hier schrijft komt me bekend voor. Met heroïne is het ook zo, je hebt het gevoel dat het geen kwaad kan. Het lijkt zo onschuldig. Het duurt dan ook een tijdje voor je lichamelijk verslaafd geraakt. In het begin heb je daar geen last van maar het komt sowieso. Opletten met opiaten, het is een sluipende drug. Langzaam maar zeker krijgt het je in z'n macht. En dan begint de miserie...

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
een van de beste tripreports die ik al gelezen heb, waarom post je ze daar niet?
opium staat voor mij hoog in mijn verlanglijstje maar das iets voor later,
tlijkt mij de beste drug voor als je zoveel mogelijk uit je avondje vrij wil halen...
de effecten die je beschreef onder andere het direct goed-liggen deed me onmiddelijk denken aan hoe het vroeger in den beginnen was om scheef te zijn,

Atropa

Bewuste gebruiker
Deze sectie heeft een wat dunnere spoeling qua bezoekers en omdat ik denk dat opiaten echt specifieke drugs zijn die zich duidelijk onderscheiden van welke andere drugssoort dan ook heb ik het in deze sectie gepost.

Ook omdat opiaten echt een eenmans affaire zijn. En een bepaalde groep mensen er ver vandaan moet blijven omdat ze, buiten hun schuld om, er een genetisch potienteel voor hebben om er voor eeuwig aan vast te zitten.

Ik wil niet eens zeggen dat het effect desinteresse opwekte tegenover anderen (met coke heb ik dat al vanaf me eerste snuif), er was enkel een soort 'afstand'. Extra huid om me lichaam en geest.

Bovendien zit er in opiaten ook een specifieke creativiteitsvorm verborgen. Charlie Parker, Lou Reed, Rolling Stones, Edith Piaf, Jim Morrison hebben ook veel verworven op smack. En wat betreft opium, Picasso, Dali etc.

Als je na de eerste keer afgaat op de roes, lijkt het echt minder kwaad te kunnen dan wiet. Gelukkig ben ik royaal geinformeerd en wijs ik de 2de uitnodiging, zonder dat het zelfs lonkt, af voor een aantal weken.

'Tis een beetje hetzelfde als met sigaretten, rook eens voor het genot twee peuken aan het begin van een lange nacht uit en kijk dan eens of je de rest van de nacht geheel niet kunt roken. En dan pas 2 weken later weer.

De 'trekkracht' van heroine acht ik iig vele malen groter en weerstand bieden is een gevecht tegen verleiding die je hele geestelijke gestel in beslag neemt.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Atropa, een zeer interessante beschrijving van je opium-initiatie!

Kan je ook zeggen hoeveel jeongeveer gebruikt hebt die eerste keer?

Atropa

Bewuste gebruiker
6 stukjes los ter grote van een lucifer kop dus. Maar dit zegt natuurlijk niets want denk wel dat er uiteenlopende sterktes bestaan. Ik weet dat het erg goede kwaliteit was.

Maar goed, over een maandje zal ik eens met een dikke teug beginnen en die inhouden voor zo'n 60 seconden. Misschien is dat dan wel genoeg, het is echt zachte rook dus lijkt me geen probleem.

Bovendien is het inhouden van rookbare psychoactieven altijd vele malen sterker en dat bespaard weer materiaal.

J0rrit

Badass junkie
Vond je het gevoel echt heftig of niet? Of meer ene beetje een gevoel op de achtergrond ( vond ik wel ), maar heb alleen via een stick gerookt ( ongeeveer 125 mg en uur later nog eens 125 mg ), en oraal genomen: eerst 230 mg en half uurtje later weer 260 mg. Vond het niet echt een heel heftig gevoel, maar wil het nog wel via een pijpje roken.

Wat voor een pijpje is goed? Gewoon een houten hash pijpje ook? Owja en heb het trouwens wel via dat houten hash pijpje geprobeerd maar de opium wilde niet echt opgaan in rook. Wat deed ik verkeerd? Moet er shag bij liefst? En ik las ook iets over de opium niet verbranden (vuur) maar liever heet maken door een heet voorwerp?

Gr,

Atropa

Bewuste gebruiker
Nee. Eigenlijk bleef ik geheel vrij nuchter zien en denken.

Het ligt een beetje paralell met coke. Je voelt je niet echt heel anders, van THC ben ik meer in de war. Maar voelde me gewoon echt op m'n dooie gemak, dromerig en verdoofd. Liggen is echt heel erg lekker. En zoals ik al zei voelde ik een bepaalde soort artestikiteit opwaaien.

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Zeker goed geschreven en zeer interressant, ik heb trouwens nog nooit een heroine-report gelezen hier op het forum, worden deze geweigerd oid? , ik ken een kammeraad die rookt heel af en toe wat heroine/chinesen, deze man heeft fatsoenlijke werk en opleiding en is imo niet verslaafd, denk dat het meer een grote fabeltje van zwakke mensen is, zelf zou ik het nooit proberen aangezien tegenwoordig paddos/wiet sterk genoeg voor mij zijn :hearteyes: :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Ach joh doe niet zo kinderachtig. Gewoon proberen! Paddo's zijn op geen enkele manier te vergelijken met Hero.

ALs je werkelijk overtuigd bent dat hetr een fabeltje van je zwakkere medemens is, rook dan die keren met je maat mee?! Dat is toch maar voor een enkele keer, nietwaar?

Ik denk niet dat een Hero-verslaafde zo snel een trip-report tikt omdat het naar zijn beleving (mijn) geen trip is. Enkel een ego-trip :wink: Zodra je verslaafd bent, zal het allemaal niet meer bijzonder genoeg zijn om erover te babbelen met anderen, denk ik.

Atropa

Bewuste gebruiker
Dat klopt idd wel Eend.

Als ik weleens wat coke gebruik, kan ik vaak met een koele expressie hele abstracte taal uitslaan die 'korte mette' kan maken met de ander z'n argumenten. Bovendien wordt m'n ruimtelijke inzicht ook gestimuleerd.

Ik zou er ook een gedicht op kunnen schrijven over hedonisme.

Als ik dat dan vergelijk met mensen die echt elk weekend de snowsealtjes erdoorheen jagen, en niet gehinderd zijn door hun gulzige trek, vraag ik me af of ze uberhaupt nog wel weten als wat ze zichzelf projecteren naar anderen toe. Dwazen die de weg kwijt zijn en nimmer nog een structureel denkpatroon kunnen handhaven.

Maar goed, ik ga hier geen advocaat van de duivel spelen. Maar over heroine valt ook wel een report te schrijven. Mits je het 1 x zet met een bewuste aanvang, en de roes door je heen laat stromen en analyseerd.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik denk dat jij in feite het verschil beschrijft tussen gebruiken uit nieuwsgierigheid en tussen gebruiken uit hebzucht/moeten .. ( bij coke is dat bijvoorbeeld vaak het verschil tussen snuiven en basecoke ) tussen sociaal gebruik en egoïstisch flashen

Doordat bij jou overduidelijk 'het per se moeten hebben' verdiepinkje nog niet is bereikt, kan het verdiepinkje van 'kijken wat het nu weer allemaal met me kan doen' helemaal ongeremd zijn gang gaan :) Op deze manier zou je (misschien ver gezocht) kunnen zeggen dat het je leven verrijkt, gewoon omdat het ervaringen toevoegt. Het linke ervan is natuurlijk dat het heel makkelijk is om te vervallen naar het 'moeten hebben' ..

ik kan me nog goed herinneren dat altijd als je in een groepje was er altijd wel iemand was die je pijpje/buisje/spiegeltje uit je handen kon kijken als het ware. Ook al hadden ze net gehad, het was niet genoeg, ze moesten per se meer ... En dat is denk ik ook het grote probleem met middelen als opiaten en (base)coke .. ze kunnen heel veel macht over iemand verkrijgen als diegene niet uitkijkt of niet sterk in zijn of haar schoenen staat. En er is, denk ik, geen mens op aarde dat nooit een zwak moment heeft :wink:

majah :) geniet ze :mrgreen:
:wave:

Atropa

Bewuste gebruiker
Ja, dat klopt zeker. Heb zelf ook experimenteel gebased.

De derde teug was het allerzaligst, van de eerste twee was ik nog te nerveus. Leek wel alsof alle last in een split second van me afviel. Uit het niets een hele diepe zucht en vanuit m'n stoel vol verwondering voor me uitstarend genietend van een superzalig opgeladen gevoel in m'n lichaam en met name m'n hoofd die klein en zwevend aanvoelde en het gevoel piekte rondom m'n wangen.

Verder werd ik er echt hyper van qua seksdrift, nergens mee te vergelijken. Pik is zo klein als een dubbeltje, todat die wat prikkeling krijgt en dan komt er echt iets opzetten van beton.

De crash was echt verschrikkelijk naar, m'n huig en lippen waren gortdroog, had flinke dorst en honger, slap gevoel. En dat in 10 minuten tijd. Het leek wel alsof ik 24 uur niet geslapen had en niet gegeten/gedronken.

Maar goed, flink op de blaren gezeten 2 dagen lang, trek is idd onweerstaanbaar. Voor je het weet neem je nog 1 x wat kleine korrels, je weet wel, 1 x nog een heel klein beetje om 't af te leren. :wink:

Maar wel m'n tanden op elkaar gehouden. Heb 2 personen gezien die hieraan kapot zijn gegaan en hun acties waren echt bizar. Zien sigaretten as aan voor wit, als een bezettene het hele huis uitkammen omdat ze denken nog ergens een korrel te hebben. Hun jaszakken openknippen om nog korrels te vinden. Zuigen aan een basepijp zonder iets erin. Paranoide worden van geluid. Hun hele salaris wegbasen op de eerste dag v/d maand en dan gaan lenen.

Mijn mening is dat base wel experimenteel gebruikt kan worden, maar niet recreatief. Je moet dan na enkele bolletjes stoppen en als je dat lukt, zorgt die verrotheid de dagen erna dat die 15 minuten zaligheid compleet worden vergeten.

Is echt de enige drugs waar ik me lamlendig van heb gevoeld, leek wel alsof het leven niets plezierigs meer te bieden had. Genieten van iets was echt heel erg moelijk. Dit alles was pas na 4 dagen volledig verdwenen. Eerste 2 dagen waren het naarst.

Bovenaan