• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

eerste maal lsd

boegieman

Newbie
die nacht is me heel vaag bij gebleven .
maar af en toe komen er dingen weer in me op

heb begonnen met een halve trip ik voelde me goed en super gelukkig
toen plots had ik van iemand nog een halve trip gekregen zonder te beseffen heb ik het genomen ( ik was dus vergeten dat ik al een halve genomen had) en je moet ook weten dat ik hier voor 2 dikke bommen mdma had genomen

enkele dingen die ik zag en dacht

dingen die voor me stonden zag ik boven me .

ik dacht dat ik in een coma lag en dat iedereen me zag liggen in het ziekenhuis bed en dat ik me inbeelde wat er allemaal gebeurde.

ik dacht dat wij alle mensen op het feest poppetjes waren en dat er iets was dat met ons kon spelen en dat er elk moment iemand opgepakt kon worden door het iets .

maar tegen de middag heb ik toch wel alles uit mijn lijf moeten kotsen .

3 weken ben nog steeds in de war van wat ik toen dacht en ben nu vaker en vaker aan het twijfelen of de dingen wel echt zijn ofnie

nutsss

Wijs gebruiker
Ik vind het maar een kort eenvoudig rapportje.

Misschien dat het jezelf ook kan helpen als je eens zo uitvoerig mogelijk je beleving uit de doeken doet. Maar dat is best moeilijk dat weet ik ook.

Die MDMA zorgt ook voor verwarring omdat dat op zich al een behoorlijk tripp-effect kan geven.

Volgende keer maar eens iets rustiger aan doen denk ik...

boegieman

Newbie
dit is ook het enige dat ik me kan herinnerren. mun vrienden zijden dat het leek of ik de gelukkigste mens op het feest was . en heb heel de nacht niks gezegt tegen iemand . en als ik toch probeerde kwamen er naar het schijnt gekke woorden uit vb zin in koekjes

mijn trip heeft zich echt in mijn hoofd afgespeelt

maar idd in het vervolg vergeet ik nie meer dak al een helftje op heb

Imke

Badass junkie
Het is inderdaad niet echt een schitterend report, maar vond je de trip zelf wel leuk of niet?

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Je moet je er nu gewoon niet meer mee bezig houden met wat je toen dacht,lsd kan je rare dingen laten denken over hoe bv dingen in elkaar zitten in het dagelijks leven in de ruimste zin van het woord...

Houd je er nu niet mee bezig dan raak je ook niet in de war,het was de lsd die je zo liet denken basta!

Als ik me ga bezig houden met wat ik allemaal wel niet dacht of dacht te weten tijdens mijn lsd trips zou ik geen leven meer hebben ik zou er zo de hele dag mee bezig kunnen zijn.

Geef het een plaats en schrik ook niet van eventuele flashbacks (gekke gedachte sprongen)op ongewenste momenten ook dat kan nog van je laatste trip zijn en stelt geen fuck voor,zijn meestal fracties van seconde.

Mensen die met deze gein gaan lopen piekeren zijn de mensen die klagen
over ben ik nu blijven hangen?Niks aan de hand maak er geen issue van en negeer soms je eigen gekke denken.Je kan jezelf zo gek maken als je wilt maar dat doe jezelf de lsd is allang weg.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychonaut1976 zei:
Je moet je er nu gewoon niet meer mee bezig houden met wat je toen dacht,lsd kan je rare dingen laten denken over hoe bv dingen in elkaar zitten in het dagelijks leven in de ruimste zin van het woord...

Houd je er nu niet mee bezig dan raak je ook niet in de war,het was de lsd die je zo liet denken basta!

Als ik me ga bezig houden met wat ik allemaal wel niet dacht of dacht te weten tijdens mijn lsd trips zou ik geen leven meer hebben ik zou er zo de hele dag mee bezig kunnen zijn.

I dissagree :) Ik vind dat je uit trippen veel kunt leren. Dat "raar" denken geeft je een ander perspectief over bepaalde dingen, en die kunnen héél intressant zijn. Ik denk er graag hele dagen over om het beter te begrijpen en er iets intrresants uit te halen dat je eventueel dan kunt toepassen op je eigen leven. Maarja, dan hebbe we het al eerder over filosofie en filosoferen. Wich i like :)

kort samengevat, ik zou juist zeggen méér over deze dingen te denken, en ze te proberen begrijpen. Word wijs :wink:

Tegenspraken zijn welkom, dit kan een intressant onderwerp worden :)

J0rrit

Badass junkie
Argulas zei:
Psychonaut1976 zei:

I dissagree :) Ik vind dat je uit trippen veel kunt leren. Dat "raar" denken geeft je een ander perspectief over bepaalde dingen, en die kunnen héél intressant zijn. Ik denk er graag hele dagen over om het beter te begrijpen en er iets intrresants uit te halen dat je eventueel dan kunt toepassen op je eigen leven. Maarja, dan hebbe we het al eerder over filosofie en filosoferen. Wich i like :)

kort samengevat, ik zou juist zeggen méér over deze dingen te denken, en ze te proberen begrijpen. Word wijs :wink:

ik vind het raar dat je door misconnecties in je hersenen anders over dingen gaat denken ( dat is nog nie zo raar ), en dat die manier hoe je erover denkt ook echt zinvol kan zijn in je echte leven. Ik heb het zelf ook al ondervonden maar het is raar.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk niet (ik kan fout zijn) dat het MISconnecties zijn, maar nieuwe. Als er iemand dit zeker weet, enlight me :grin:

Misschien niet (allemaal) zozeer toepasbaar in het dagelijks leven, maar wel leerrijk en intressant. Maar das mijn visie..

J0rrit

Badass junkie
Argulas zei:
Ik denk niet (ik kan fout zijn) dat het MISconnecties zijn, maar nieuwe. Als er iemand dit zeker weet, enlight me :grin:

Misschien niet (allemaal) zozeer toepasbaar in het dagelijks leven, maar wel leerrijk en intressant. Maar das mijn visie..

maar topch raar om voor te stellen dat je door een stofje nieuwe connecties krijgt en dat deze ervoor zorgen dat je problemen soms oplost of beter gaat leven, en dat door alleen een stofje.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
niet oplost, maar inzicht in geeft, en dan is het aan jouw voor er iets van te maken :)

maarja, ik moet hier even wel iets zeggen, en kmerk nu dak wel verkeerd kan zijn..
ik heb het hier vooral uit men tripervaringen met paddos en lsa, nog geen lsd gedaan. dus het kan mss wel anders liggen bij lsd.

boegieman

Newbie
over paddo's geef ik je geen gelijk want als ik op paddo's zit zie ik mooie schilderijtjes en heldere kleuren dus ik weet nog niet hoe ik mijn visie kan herzien op de wereld door z'n trips maar je kan ook gelijk hebben iedereen tript anders.

en mijn mening over lsd moet ik weer wat aan passen . je kan je lsd trips inderdaad je beoordeling over de wereld laten herzien. niet alle maar het kan

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een paddo trip is niet alleen visueel hé, het is ook mentaal en auditief.
Zo heb ik het toch ervaren. Maar elke trip is anders. Ik heb zo al trips gehad dat ik weinig visueel had en véél meer mentaal. Alhoewel bij mij het mentale deel toch altijd redelijk meer op de voorgrond komt. Auditief zijn er ook veranderingen van perceptie vind ik. Ik luisterde zo eens naar mozart tijdens een van men trips. Dit was een totaal nieuwe ervaring. Ik hoorde die muziek op een heel andere manier, meer helder en begrijpend. Ik begon te snappen hoe deze muziek enzo tot stand komt, hoe muziek "werkt" enzo. Spijtig dat ik niet langer en meer aandacht bestede aan deze muziek, maar er zaten vrienden bij en die wouden iets anders doen. Ook het gitaarspel van men broer klonk (zelfs tot zijn eigen verbazing) veel indrukwekkender, mooier en scherper. Muziek maken onder invloed van psychedelische drugs heeft dus duidelijk wél een positief effect op de muziek denk ik. Ik ga zeker nog meer onderzoekende trips naar doen.

Visueel kan het je ideeën enzo ook veranderen. Lees maar eens het welgekende boek "The doors of perception" en (zeker ook) het vervolgdeel , "heaven & hell" van Aldous Huxley. Hij legt daar goed uit wat hij zag en trok daaruit zijn besluiten. Dit was wel onder invloed van mescaline.
Zeker de moeite waard om te lezen! Ga het zeker nog herlezen om het beter te begrijpen enzo, want het is wel redelijk moeilijk engels soms.

srry voor men lange lappen tekst :grin:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Argulas zei:
Psychonaut1976 zei:

Ik begrijp wat je bedoelt en het is zelfs een van mijn favorieten uitspraken "De trip was leerzaam haal eruit wat je nodig hebt en doe er wat mee"
Echter met lsd ervaar ik dit niet en lijken alle bevindingen en gedachtengangen zich te baseren op een moment opname wat gewoon bullshit is.Voorbeeldje,een telephaties moment met je tripbuddy of een ontdekking die achteraf gebaseerd is op lucht.Typisch geval van The Mind is playing trics on you shit.

In tegenstelling tot psylocibine trips die echt leerzaam kunnen zijn door inzichten waar je later nog aan terug denkt en je gewoon eerlijk de dingen voorspiegelde en waar je wat mee kunt.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=20 ... c&start=30

Maarja zo ervaar ik het..
Vergeet niet het zijn psychedelica die werken op de brains,een goedje dat bij iedereen anders in elkaar zit.

Wat ik meer bedoelde met mijn bericht is dat de persoon in kwestie zich lang na de lsdtrip verward voelde zich niet perse met issues uit de trip moet bezig houden omdat ie lekker door moet gaan met het realtime leven en zich niet verward hoeft te voelen.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychonaut1976 zei:
Ik begrijp wat je bedoelt en het is zelfs een van mijn favorieten uitspraken "De trip was leerzaam haal eruit wat je nodig hebt en doe er wat mee"
Echter met lsd ervaar ik dit niet en lijken alle bevindingen en gedachtengangen zich te baseren op een moment opname wat gewoon bullshit is.Voorbeeldje,een telephaties moment met je tripbuddy of een ontdekking die achteraf gebaseerd is op lucht.Typisch geval van The Mind is playing trics on you shit.

Hm, ja daar kan ik nog niets over zeggen. Heb nog niet getript op lsd dusja..
Maar ik vraag me toch wel iets af: Trip je altijd op feestjes (lsd) of soms ook thuis enzo, in rustige omgevingen enzo. zonder al te veel mense enzo zoals op een feestje? Want ik denk dat het ook wel van set& setting afhangt.
Timothy Leary deed er echt onderzoeken mee enzo en die leerde er wel vanalles uit. Dus dan zou het bij hem (en zen aanhangers) wel een ander effect gehad hebben? Of misschien ligt het aan de dosis. Want er worden meer(andere) effecten vermeld bij hogere dosisen.
Mja, zal mss zelf moeten zoeken en ontdekken om hier antwoorden op te vinden :)

Psychonaut1976 zei:
BillyBilo zei:
ze laten je gewoon a logisch denken, that's it.

Heb jij al een x getript dan?
Ik vind het een gewaagde uitspraak.. :grin:

idd, gewaagde uitspraak :grin:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Argulas zei:
Psychonaut1976 zei:

Hm, ja daar kan ik nog niets over zeggen. Heb nog niet getript op lsd dusja..
Maar ik vraag me toch wel iets af: Trip je altijd op feestjes (lsd) of soms ook thuis enzo, in rustige omgevingen enzo. zonder al te veel mense enzo zoals op een feestje? Want ik denk dat het ook wel van set& setting afhangt.
Timothy Leary deed er echt onderzoeken mee enzo en die leerde er wel vanalles uit. Dus dan zou het bij hem (en zen aanhangers) wel een ander effect gehad hebben? Of misschien ligt het aan de dosis. Want er worden meer(andere) effecten vermeld bij hogere dosisen.
Mja, zal mss zelf moeten zoeken en ontdekken om hier antwoorden op te vinden :)

Psychonaut1976 zei:
BillyBilo zei:
ze laten je gewoon a logisch denken, that's it.

Heb jij al een x getript dan?
Ik vind het een gewaagde uitspraak.. :grin:

idd, gewaagde uitspraak :grin:

Heb beide ervaringen mee voor wat betreft lsd,op feesten en lekker huiselijk,met psylocibine en mescaline alleen huiselijk.

Met lsd kan je lekker uit je dak gaan op een party maar eindigd voor mij altijd op een einzelganger trip gezien de dosis die ik neem.

Ze zijn me vaak kwijt op een party omdat ik op een gegeven moment me ding ga doen,en dat is vaak een persoonlijk avontuur waarbij de lsd maar ook de alchohol een rol spelen.

Paddos truffels of mescaline neem ik nooit op een party omdat alchohol er niet bij past en het lichaamlijk wat van je vereist.

De dosis van lsd is zeker heel belangrijk voor de trip die je ervaart,zo kan je met een goeie halve zegel of dot de avond van je leven hebben en overal om lachen maar alles overzien op een andere manier,zo kan je met 1,5 van datzelfde die zelfde avond een geheel uit de band gerukt avontuur beleven in je eigen fantasie......

Psykaholik

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
Heb beide ervaringen mee voor wat betreft lsd,op feesten en lekker huiselijk,met psylocibine en mescaline alleen huiselijk.

Met lsd kan je lekker uit je dak gaan op een party maar eindigd voor mij altijd op een einzelganger trip gezien de dosis die ik neem.

Ze zijn me vaak kwijt op een party omdat ik op een gegeven moment me ding ga doen,en dat is vaak een persoonlijk avontuur waarbij de lsd maar ook de alchohol een rol spelen.

Paddos truffels of mescaline neem ik nooit op een party omdat alchohol er niet bij past en het lichaamlijk wat van je vereist.

De dosis van lsd is zeker heel belangrijk voor de trip die je ervaart,zo kan je met een goeie halve zegel of dot de avond van je leven hebben en overal om lachen maar alles overzien op een andere manier,zo kan je met 1,5 van datzelfde die zelfde avond een geheel uit de band gerukt avontuur beleven in je eigen fantasie......

mooi gezegd

zommes

Badass junkie
^Inderdaad

Verder vind ik dit report maar matig. Report staat in NL voor verslag en niet beknopte opsomming.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Hmm; intressant :)

Hoe waren je mescaline ervaringen ?

Hoe oud ben je eigenlijk? uit pure nieuschierigheid ..

Ik kijk alvast uit naar mijn komende ervaringen, en zou eens willen weten op welke leeftijd jij je eerste gehad hebt. En wat zijn je meningen over ayahuasca ?

Zeg maar als ik te nieuwschierig word :wink:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Ben 30,mescaline lijkt heel erg op psylocibine maar het gaat iets sneller en is iets helderder dan de dromerige paddo vrienden.
ayahuasca heb ik geen ervaringen mee,trekt me niet..

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychonaut1976 zei:
Ben 30,mescaline lijkt heel erg op psylocibine maar het gaat iets sneller en is iets helderder dan de dromerige paddo vrienden.
ayahuasca heb ik geen ervaringen mee,trekt me niet..

Dank u :) Kheb niets meer te zeggen :wave:

nu wa ete gaan hale en gaan slapen :)

Peace & Love :smoke:

Bovenaan