eerste keer

hallo mensen ik gebruik zelf geen drugs
maar ik wil het graag proberen hoeveel moet ik of mag ik voor de eerste keer pakken en met wat moet ik beginne speed of cocaine of iets anders groetjes crackrasta

Martijn.

Belezen gebruiker
crackrasta zei:
maar ik wil het graag proberen hoeveel moet ik of mag ik voor de eerste keer pakken en met wat moet ik beginne speed of cocaine of iets anders groetjes crackrasta
Wahah... doet me denken aan mezelf toen ik net interesse in drugs begon te krijgen. Ik ben toen gewoon heel veel gaan zoeken en gaan lezen.

Ik zou me eerst afvragen wat voor effect je nou eigenlijk het meest aantrekkelijk lijkt. Een stimulerend effect (dat bereik je dus met MDMA/XTC, speed, coke etc.), of een verdovend effect (GHB, benzo's, ketamine etc.), of een psychedelisch (trippend) effect (LSD, smartshopspul, DXM etc.) En denk ook goed na voordat je zomaar iets neemt. Je allereerste drugservaring beginnen met cocaïne... ik weet niet of dat wel zo verstandig is.

Misschien gewoon 'ns beginnen met een joint?

Miss J

Bewuste gebruiker
crackrasta zei:
daarom vraag ik het aan jullie :grin:

Als ik jou was zou ik met een lijntje coke beginnen en dan direct 3 pillen erbij en een half uur daarna nog een dikke lijn speed en vlak voor je op bed gaat zou ik LSD nemen, dat werkt het beste :rolleyes:

Chris Pontius

Badass junkie
Miss J zei:
crackrasta zei:

Als ik jou was zou ik met een lijntje coke beginnen en dan direct 3 pillen erbij en een half uur daarna nog een dikke lijn speed en vlak voor je op bed gaat zou ik LSD nemen, dat werkt het beste :rolleyes:
dadelijk doet hij/zij het nog echt ook :beer:

Bedenk eerst een wat voor gevoel je wilt? Verdoofd, high of trip bv.
als jij die info geeft kunnen wij je wel helpen :P
maare loop niet te hard van stapel in het begin, die verleiding is groot :wink:

Martijn.

Belezen gebruiker
Miss J zei:
crackrasta zei:

Ja, dat alles bij elkaar zorgt voor een geweldige trip... per ambulance naar 't IC. :mrgreen:

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik zou lekker trip reports gaan lezen. Dan krijg je denk ik wel een aardig idee welke drugs wat met je kan doen.

Martijn.

Belezen gebruiker
Amaranth zei:
seymourebutes zei:
Mij zou het niet uitmaken waarmee ik zou beginnen. zolang het maar niet teveel is.
Begin maar lekker met een gemiddelde dosis crack of heroïne :rock:
Die zijn inderdaad wel geschikt om mee te beginnen ja. Crystal meth is ook een hele goede drug voor beginners. En als je daar een beetje aan gewend bent, dan kun je langzaam opbouwen naar zwaardere drugs zoals wiet enzo. Maar daar moet je wel heel voorzichtig mee wezen.

:wink: :wave:

buzzrider

Wijs gebruiker
crackrasta zei:
Rook een joint, voor de rest ben je niet klaar.

Carlitos

Badass junkie
Zou deze vraag zowat niet geloven.
Alleereerst zou ik is lekker veel gaan lezen over drugs(soorten) en ervaringen ermee.
Indien je weet wat het is,doet,dosis,etc. kun je is gaan kijken wat vind je leuk vind en aanstaat.
Joint is inderdaad iets om mee te beginnen.
Ik ben zelf begonnen met xtc als eerst drug (was niet eens ooit is dronken geweest daarvoor :beer: )

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Speed en Coke zijn instinkers.
Onder invloed voel je je alleen maar beter, scherper en sociaal vaardiger
De kater relateer je niet al te snel aan gebruik en zorgt zelfs voor een groter contrast bij herhaald gebruik.
Voor je het weet heeft Coke of Speed de plaats van koffie ingenomen als middel om extra scherp te zijn die dag..
Ik zou met wat anders beginnen.. xtc is denk ik een geschikte, relatief veilig en een zeer intensieve en duidelijke drugservaring terwijl je als het moet, alles nog onder controle hebt.

martin van nu

Belezen gebruiker
Je moet begrijpen dat iedereen die wel eens een paar keer coke of speed heeft gebruikt, wel iemand kent die er zwaar van naar de kloten is gegaan, of waarvan ze zeker weten dat dat zal gebeuren.
Je zou dan ook wel een enorme lul moeten zijn, om zomaar ff aan iemand te adviseren om dat eens te proberen.

XTC heb ik voeger in mijn enthousiatme ook wel eens aan mensen geadviseert en als ik kijk hoe het met sommigen daarvan afgelopen is......
Heb van weinig dingen spijt, maar ik zou er alles voor geven, als ik die woorden terug zou kunnen nemen.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
maar martin, als iemand drugs wil proberen, kan hij maar beter beginnen met middelen waarvan het effect overduidelijk herkenbaar is. Vooral bij speed heb je al erg snel dat onder invloed je nieuwe nuchter is. Coke heeft dan nog het voordeel van een bijna stripverhalende verslavingskarikatuur. Maar je hebt gelijk. Paddos was waarschijnlijk wegens de intensiteit en allesomvattendheid het beste advies geweest, maarja waar kun je dat tegenwoordig nog krijgen :wink:

martin van nu

Belezen gebruiker
@PipstothePoX

Ik reageerde niet op jouw post. Ik beantwoorde de vraag waar het topic mee begon.
Als je je aangesproken voelt, is dat een in mijn ogen een bijkomend voordeel.

Ik volg niet helenmaal wat je in je laatsate post probeert te zeggen.
Volgens mij gaf je in je eerste post, in zoveel woorden, aan dat coke en speed zwaar verslavend zijn, dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn.

Zal er nog wat aan toevoegen.
Het verneukte aan coke is dat de high vrij snel in intensie afneemt, waardoor je na een kwartier/half uurtje een nieuwe hit wil.
Net als alcohol neemt coke je remmingen weg, dus de gedachte "zal ik dat nu wel doen"komt al nieteens bij je op. Plus dat je er zwaar overmoedig van wordt, dus de gedacht zal eerder zijn "niet alleen neem ik nog een hit, maar ik neem "nu gewoon ff een extra grote hit"

Dat is hetzelfde bij speed, maar dan zonder die snel afnemende high.
Fucked-up van speed is dat het zo verschrikkelijk verkankert (ook letterlijk) voor je lichaam is.

en paddo's?
Weet je, je kent deze persoon helemaal niet.
Mischien is ie wel zwaar depresief of schitsofreen of weet ik veel wat.
Mischien is het wel een jochie van 11/12

Als een onbekende wat wil gebruiken, moet ie dat zelf weten, maar ik ga hem niks adviseren.

Sarori

Bewuste gebruiker
Het is nogal persoonlijk allemaal: wat de één onweerstaanbaar lekker vindt is gruwelijk voor de ander :)

Zomaar met iets beginnen raad ik je niet aan. Experimenteren is prima, maar wéét wat je doet.

Lees je in en zie wat de verschillende drugs met je doen. Dan kom je er vanzelf wel achter wat je wilt en wat je niet wilt en waarom.

Geen één drugs is zonder gevaren. Sommige middelen zijn sterker verslavend dan andere. De sterk verslavende middelen zou ik nog even laten staan. Ken de risico's. Iedere drug kent zijn probleemgebruikers. Denk jij dat aan te kunnen?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar hoe jonger je met drugs begint des te meer schade richten ze in je hersenen aan, omdat deze nog niet volgroeid zijn. Wil je dat?

Ik zou maar rustig aan beginnen, dan komt het vast allemaal goed.

Sarori

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Kijk eens in de topics, en denk er bij, welk gevoel je wilt.

wakker fris en alert. of dromerig slaperig, of anders misschien een gedachtenexplosie in je hoofd. die de omgeving laat smelten/?

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
naja martin. onafhankelijk of ik hem ken of niet. voor zover zijn vraag was welke drugs mee te beginnen, (uitgaandde van ervaringen op het niveau van wiet/alcohol/koffie) blijft paddos nogsteeds de beste optie. Als je totaal onervaren bent, is de kans immens groot dat je met amphetaminen of coke op je smoel gaat. Je herkent de problemen gewoon te laat.
en denk je nu werkelijk dat een amphetamine verslaving gezonder is voor een psychisch onstabiel persoon dan eenmalig flippen op paddos?
maar wellicht het meest doorslaggevende in mijn motivatie is het feit dat paddos de vrucht van verzadigde interesse in zich draagt, daar waar vooral amphetaminen, maar ook anderen, juist vragen om meer.
al met al blijft mijn advies staan..psychose of geen psychose, als je toch aan de drugs gaat, ga dan lekker voor iets waardoor je er daarna geen zin meer in hebt.

Sarori

Bewuste gebruiker
Rustig aan beginnen lijkt mij wel belangrijk. Kies dan ook een middel dat je een beetje kunt doseren. Als je het effect vindt tegenvallen kun je stoppen. Bovendien hoef je de eerste keer niet helemaal waus te zijn, toch?

In mijn ervaring geeft minder nemen vaak méér effect....

Paddo's kun je maar moeilijk doseren. Als dat tegenvalt en je hebt een bad trip dan is het gewoon een kwestie van uitzitten. Dus laat die paddestoelen nog even in de grond, dat is mijn advies.

aapkut

Badass junkie
gewoon info opzoeken van drugs die jou leuk lijkt en dan kijken of er niet teveel negatieven dingen aan zitten :P

cuber3

Experimenterende gebruiker
Eerst informatie opzoeken (en veel) voor je iets gaat gebruiken.
Sites als www.erowid.com geven je een zicht op de effecten van verschillende drugs, ervaringen van mensen ermee, de verschillende doseringen, info ivm de wetgeving, en nog veel meer.
Als eerste drug lijkt cannabis me wel logisch.
Maar je moet idd zelf uitzoeken wat voor effect je nu eigenlijk zoekt, en welke risico's het met zich meebrengt.
Eens je je goed hebt ingelezen en wat ervaringen met wiet hebt opgedaan ben je waarschijnlijk wel klaar voor andere dingen als je dat wil, en heb je waarschijnlijk ook wel een idee van wat je nu juist zoekt...

DAnOoNtje

Experimenterende gebruiker
rook een joint.

als het geestverruimende effect je aanspreekt etc, kan je eerst goed gaan experimeneteren met dingen als puur roken, spacecake, hasjmelk enz.
Let wel op: Net als koffie, thee of alcohol is cannabis een 'gewoonte-drug', een dagelijkse toevoeging aan de 'drugs' die je iedere dag neemt... BEGIN DUS SOWIESO MET PUUR ROKEN!
Daarvan wordt je high, in tegenstelling tot een joint met tabak die je stoned maakt. Ook verlang je na iedere joint weer naar een nieuwe dosis nicotine waar je geen lichamelijke schade aan ondervind maar het kan je wel ernstig demotiveren om andere (noodzakelijke) dingen te doen en je hele leven verneuken (spreekt uit ervaring :rolleyes: )

ach, verder moet je gewoon Uit Je Bol lezen (gerben hellinga en hans plomp), is een uitstekende gids om wat verantwoordelijker met drugs om te gaan en geeft ook handige achtergrond infomatie over soortgelijke drugs.

good luck :wave:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Martijn. zei:
crackrasta zei:
Wahah... doet me denken aan mezelf toen ik net interesse in drugs begon te krijgen. Ik ben toen gewoon heel veel gaan zoeken en gaan lezen.

Ik zou me eerst afvragen wat voor effect je nou eigenlijk het meest aantrekkelijk lijkt. Een stimulerend effect (dat bereik je dus met MDMA/XTC, speed, coke etc.), of een verdovend effect (GHB, benzo's, ketamine etc.), of een psychedelisch (trippend) effect (LSD, smartshopspul, DXM etc.) En denk ook goed na voordat je zomaar iets neemt. Je allereerste drugservaring beginnen met cocaïne... ik weet niet of dat wel zo verstandig is.

Misschien gewoon 'ns beginnen met een joint?

wat gezond en verstandig van je martijn.
Ik probeerde gewoon alles binnen handbereik uit nieuwsgierigheid :grin:
heeft me ook duur komen te staan, vandaar vindt ik dat je een goed advies geeft
begin maar eens lekker met een jointje en anders een xtc pil.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ik zal als ik jou was absoluut niet met pado's enz beginnen, dat kan best wel eens heftig zijn allerlei dingen zien, en voelen,dat kan best wel angst op wekken, als je nog nooit drugs gebruik, dat je al hier vraagt wat je voor het eerst moet gebruiken, zegt mij genoeg dus het advies van naar de smartshop ben ik niet mee eens maar ja.

Bovenaan