• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer wiet: Spacecake

Tardigrade

Experimenterende gebruiker
Misschien dat sommigen van jullie mijn ander topic nog onthouden hebben, dan weet je dat ik eigenlijk van een drugsfobie kom en ik nu stilletjesaan mijn natuurlijke nieuwsgierigheid wil omarmen en een paar dingen wil uitproberen, voornamelijk psychedelica. Mijn lief had voorgesteld om anders eens te beginnen met spacecake, en aangezien ik veel liever dingen bijvoorbeeld eet of drink dan rook of snuif of iets dergelijks, was ik daar wel voor te vinden. Ik heb nog nooit eerder ook maar iets van drugs gedaan, nooit gesmoord, nooit gerookt, enkel alcohol. Dus we gingen gisteren eens uitproberen, bij mijn lief thuis.

Ik bak graag, dus ik heb de taak van de cake te maken op mij genomen. Goede kooktip: Kaneel gaat echt geweldig goed samen met de smaak van wiet in cake, zonder die volledig te verdoezelen zoals chocolade dat doet. Aanrader dus.

Anyway, rond half 10 gisterenavond aten we met een groepje van 5 ieders een 6de van de spacecake. Ik denk dat er uiteindelijk 5 gram in zat, of zoiets, wietboter van gemaakt. Alle aanwezigen waren al vertrouwd met de effecten van wiet en spacecake, en hoewel er eentje bijzat die nooit smoort, had die al wel vaker spacecake gegeten. Ik was de enige 'first-timer'.
We zijn na het eten gezelschapspelletjes beginnen spelen. Ik en een vriendin Jenga, de rest scrabble.

Na 30 minuten: Nog niets, vanzelfsprekend.
Na 45 minuten: Een vriend zegt dat hij het al begint te merken. De rest nog niet echt.
Na 1u: Ik merk nog steeds niets. Bij de rest is het ondertussen al wel redelijk goed begonnen, blijkbaar.
Na 1,5u: ... Ik merk nog steeds niets. Het enige wat een beetje anders is dan daarvoor is dat ik een klein beetje duizelig ben, alsof ik een paar rondjes om mijn as heb gedraaid, maar maar heel zacht en niet echt storend. Ik heb ook een beetje een drukkend gevoel tussen mijn ogen.
Na 2u: De rest heeft het nu wel zitten, en ik staar nog steeds om mij heen, niet begrijpend wa er nu juist moet gebeuren. Het duizelige is een klein beetje toegenomen, maar nog steeds niet te erg. Het is een beetje erger als ik mijn ogen sluit, maar het gaat ook meteen weer over als ik wat rondwandel of een frisse neus haal. Ik begin een beetje verveeld te raken, onderandere omdat ik af en toe struikel over mijn woorden of even voor een seconde vergeet wat ik aan het zeggen was, maar compleet zonder aanleiding of zonder dat ik afgeleid werd door andere gedachten. Mijn hoofd is compleet helder, ik voel me volledig nuchter en raak wat gefrustreerd met de puur lichamelijke en redelijk nutteloze effecten van de drug.
Het is ondertussen na 12u en het enige wat nog verandert is dat de draaierigheid nog dat kleine beetje erger wordt als ik mijn ogen sluit. Ik speel nog wat kaartspelletjes met die vriendin. Ik probeer te achterhalen wat zij nu voelt.
"Ja kijk, dat is spacecake. Net alsof je eigenlijk teveel hebt gesmoord, je wordt gewoon heel loom en moe en relaxed."
"Maar ik ben niet eens moe!" flap ik eruit. Het is waar. Ik ben niet zeer actief, maar ook niet moe of loom. Ik eet nog een melocakeje uit de doos die ik gekocht heb voor als de munchies zouden uitbreken. Maar dat heb ik ook niet. Ik overweeg even van het laatste stuk spacecake naar binnen te spelen in de hoop meer effect te krijgen, maar ik voel aan dat het alleen de duizeligheid zou verergeren en verder weinig zou veranderen. Ik blijf er dus mooi af.

Uitendelijk gaan de meeste vrienden naar huis en zeg ik tegen het lief dat ik ga slapen. Het is ongeveer kwart na 1. Ik ga naar de badkamer en kijk in de spiegel. Ik verbaas me erover dat mijn oogleden wat voor mijn ogen hangen, en mijn linker lager dan de rechter. Ik probeer mijn ooglid wat omhoog te duwen, maar het wilt niet blijven zitten. Het heeft dus wel degelijk effect.. maar ja, ik begrijp niet juist wat.
Ik kruip in het bed en mijn hoofd tolt een beetje als ik in slaap probeer te vallen. Als ik mijn ogen sluit lijkt het alsof ik een beetje dingen zie, maar niet bepaald veel.

.. En dat was het. Mijn allereerste ervaring met drugs, wat een duizelingwekkende rollercoaster he :grin: Ik ben nu aan het overwegen om deze avond het laats overgebleven stuk cake met het lief op te eten, omdat het niet volledig abnormaal is dat je er de eerste keer niet veel van voelt, maar ik weet niet of dat een slim idee is aangezien ik precies nog wel een beetje duizelig ben. Het is niet alsof ik torenhoge verwachtingen had van de effecten hoor, maar volgens de rest was de cake bij hen wel vrij stevig ingeslagen. Och, ik doe het nog wel eens, al twijfel ik stiekem of wiet wel mijn soort drug is.

gandwarf777

Belezen gebruiker
Dit is juist een goed begin, beter te weinig voelen dan teveel :P . Overdosis kan de meest normale persoon acuut in een psychiatrische patient veranderen met symptonen als extreme paniek aanvallen, denken dood te gaan, paranoia, hallucinaties, depersonalisatie, PTSS etc.

Als je je persoonlijke dosis goed onthoud zou je met kleine stappen je dosis kunnen vergroten tot je echt een punt bereikt van 'onder invloed zijn'. Ikzelf heb nu zo'n 40 keer hasjmelk gedaan(werkt als spacecake) en het is echt mijn favoriete ding geworden. Ik word er gewoon warm euforisch slap en slaperig van + muziek klinkt 10x zo mooi en diepgaand.

De eerste keer begon ik met 1.2 gram hasj en dit was VEELS teveel. vanaf 30 minuten na inname tot 3-4 uur na inname werd ik constant steeds harder onder invloed tot ik egt een punt bereikte waarop ik paranoia werd en milde hallucinaties had. De volgende 2 dagen was ik enorm slap en moe.

Nu doe ik iets van 0.3 gram hasj en dat voeld perfect. Ook fijn om te bedenken dat dit de meest gezonde manier is van 'high' zijn :) .

Tardigrade

Ha, bedankt voor je reactie :grin:
Op het moment zelf was ik een beetje teleurgesteld, maar achteraf bekeken is het wel geen slechte situatie voor een eerste keer, al had ik het misschien toch liever gedaan bij mensen die ook nog meer onervaren was, zodat we samen plezier zouden kunnen hebben van de nieuwigheid van het alles. Maar ik ben inderdaad al blij dat ik niet misselijk of paranoide geworden ben.
Ik was de dag erna nog heel de dag duizelig, maar verder heb ik er geen problemen van gehad. We hebben nog een stukje op overschot, dus dat zal ooit nog wel eens genuttigd worden op een rustig en geschikt moment ^^

En ja inderdaad, ik vind het idee van rook in te ademen heel onaangenaam, en als je het vaped wordt het effect opeens zo heel erg hard. Iets opeten vind ik toch veel aangenamer en 'natuurlijker'. En cake is altijd leuk natuurlijk :tongueout:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Had het zelf de eerste keer ook met wiet dat ik er niet echt zoveel van merkte de tweede keer klapte het veel harder aan. Dit heb ik ook wel vaker gehoord en vroeger toen ik nog 14 was zeiden de meeste ook als je de eerste keer blowt of wiet gebruikt voel je er niets van. Weet niet of dit helemaal waar want ik heb ook genoeg mensen na 1 keer helemaal kapot van de wiet zien gaan. Maar volgens mij is 5 gram in een space cake ook niet zo extreem veel want als je boter maakt doe je uiteindelijk de wiet er niet in toch? Dan gooi je dat deel weg maar wat ik verwacht is dat er nog veel thc opzit op die wiet..

Het klinkt als een goeie positieve ervaring maar ik heb wel het idee dat je er meer van had verwacht. En dan is het wel jammer maar wiet hoeft niet altijd een overweldigend middel te zijn het kan ook gewoon de dag makkelijker en het leven wat mooier. Neem de tijd ervoor en het niet gaan overdrijven..

fly--

Bewuste gebruiker
Mooi reportje!
In het begin voelde ik zelf wél wat van wiet, maar dat was niet echt heel fijn.
De allereerste keer was best overweldigend, de hele wereld ging op en neer, mijn oren suisden, de wereld leek anders. Vervolgens zijn we naar een café gegaan waar ik ongeveer een kwartier over mn biertje heb gedaan, en een uur heb gezeten op een stoel en alleen maar voor me uitgestaard.

Na een tijdje worden de effecten van wiet wel anders, minder overweldigend en fijner. [in mijn beleving] Ik denk dat je het beste eventjes kan wachten met nog een keer nemen, en dan gewoon kijken hoe het gaat. Zelfde hoeveelheid nemen, of iets meer. En anders kan je misschien toch het beste de wiet gaat roken, je schrijft dat je daar niet zo van houdt, maar als je het rookt voel je de effecten sneller, en zo kun je makkelijker inschatten wanneer je genoeg hebt gehad.

Have fun ^^

walnootje

Belezen gebruiker
Mooi report, Jammer dat het voor jou niet het gewenste effect had. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met cannabis (ik rook et spijtig genoeg ook elke dag) maar ik moet je eerlijk zegggen dat ik zelf ook niet het gewenste effect heb met spacecake, ik wordt heel loom en val bijna in slaap.. Roken daarentegen werkt bij mij veel directer en ik kan ook precies aanvoelen wanneer het te weinig/genoeg is.

Maar als je zelf liever niet rookt dan moet je dat ook niet doen. Maar wat Willem zegt hoor ik ook van velen (dat je de eerste keer niet zoveel voelt). Waarom weet ik niet maar bij mij was de 2e x spacecake ook een stuk heftiger, terwijl ik de eerste keer wel een veel hogere dosering had :confused: . Misschien toch nog een keer proberen?? Veel succes! :wink:

harry123

Bewuste gebruiker
Wiet is sowieso niet leuk om zo te doen :P. Alleen na een avond flink knallen wil ik wel eens een blowtje roken om rustig te worden of te kunnen slapen, anders echt niet :P

Tardigrade

Hi folks! Ik heb het ondertussen trouwens voor de tweede (én de derde) keer geprobeerd. Allebei thuis, samen met mijn lief. Ik had 11 bananencupcakes gemaakt van ongeveer 5 gram wiet, en we hebben er allebei denk ik 4 van opgegeten. En die keer gebeurde er echt helemààl niks :grin: Mijn lief voelde een hele kleine mini-high, maar ik voelde volledig niets, zelfs niet de duizeligheid of hoofdpijn of draaierigheid die ik de eerste keer heb gevoeld. Nada. Dan hebben we een paar dagen geleden de overige cupcakes en het overgebleven stukje van de eerste cake opgegeten, en toen kreeg ik weer een klein beetje draaierigheid en een onduidelijk beeld, maar verder totaal geen verandering in mood of gevoelens. We zijn dus allebei tot de constatatie gekomen dat dit maar een dure grap is voor wat we er uit halen, en dat euh.. mijn lijf gewoon niet gemaakt is voor spacecake. Ik heb vaak gehoord dat de tweede keer vaak veel steviger is dan de eerste, maar daar merk ik toch niks van.
Op naar iets anders dan maar. De cake was alleszins erg lekker :tongueout:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Bananencupcakes, omnomnom! Wel jammer dat je er telkens maar niks van merkt zeg...

Tardigrade

ZERO- zei:
Bananencupcakes, omnomnom! Wel jammer dat je er telkens maar niks van merkt zeg...
Ja, lekker waren ze wel! En inderdaad jammer, en een beetje vreemd. Oh well, dan heb ik het tenminste gehad, en weet ik dat ik er niks aan heb.
Maar die bananencupcakes deden zo weinig (niets!) dat we zelfs op het internet zijn gaan opzoeken of banaan niet toevallig de effecten van wiet teniet doet ofzo :grin: Dat lijkt niet het geval te zijn maar ja. Ik zal de volgende keer wel gewone cake maken. Die is goedkoper en doet evengoed niets :tongueout:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ook ik voelde de eerste keer niets van wiet. Je moet het even "oprekken" lijkt wel.
Mijn eerste keer spacecake was geen pretje. Uit verveling vanwege niet werkende cake waar we 5 gram in hadden gedaan hebben we na anderhalf uur wachten maar de rest vn de cake opgegeten.....we hadden de cake nog niet koud op toen het insloeg.....en dat was dus de eerste plak. Hebben urenlang op bed liggen denken dat we doodgingen, hele huis ondergekotst.

Ik vind wiet sowieso niet zo'n fijne drugs. Veels te hard. net alsof je een klap op je kop hebt gehad. Nadenken is bij mij al onmogelijk na een hijsje of 4.

Tardigrade

d1g1tal1s zei:
Ook ik voelde de eerste keer niets van wiet. Je moet het even "oprekken" lijkt wel.
Mijn eerste keer spacecake was geen pretje. Uit verveling vanwege niet werkende cake waar we 5 gram in hadden gedaan hebben we na anderhalf uur wachten maar de rest vn de cake opgegeten.....we hadden de cake nog niet koud op toen het insloeg.....en dat was dus de eerste plak. Hebben urenlang op bed liggen denken dat we doodgingen, hele huis ondergekotst.

Welja, maar ik heb ondertussen 3 keren achter de rug, en die waren allemaal niet echt.. ja. Die deden allemaal niet echt iets noemenswaardig.
Wel griezelig dat dat bij jou zo hard gaat zeg : /
Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd of ik alleen bij wiet weinig voel of dat dat bij andere dingen ook zo is.. Ik voel alleszins ook al niets van cafeïne, nooit gehad (en ik drink zo goed als nooit dranken met cafeïne in dus een tolerantie heb ik niet).

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ach, achteraf kunnen we er wel om lachen. Hoe dom kun je wezen om die hele cake op te eten.
Ik denk dat het bij jou echt wel los komt als je het een paar keer hebt gehad. Het is vrij normaal dat het de eerste keer niet goed werkt. Maar dan nog moet het gevoel je liggen. Eet je een keer teveel cake, weet dan dat ook al voel je je nog zo ziek, je gaat er niet dood aan.

Bovenaan