Eerste keer truffels

Sam03

Newbie
Goeiedag allemaal,
Ik ga binnenkort voor de eerst keer (bij mijn beste vriend, hij wordt mijn tripsitter) truffels proberen "big Bang - Galindoi" nu is mijn vraag hoeveel gram ik het beste kan pakken, aangezien het mijn eerste keer is.
Ben 19 jaar, 183cm en 55kg.
Ik heb op internet gelezen dat 5 tot 9 gram een milde trip geeft en 9 tot 15 een sterke trip, maar wat is jullie ervaring hier in?
Alvast bedankt!

De Zandman

DF-koning
Welke trip wil je zelf?
Ik zou de eerste keer voorzichtig beginnen....
Eerst een lichtere trip. Daarna eventueel een zwaardere.

New Dawn

Bewuste gebruiker

BMI_Sam03.png

Sorry dat ik dit post in je topic over je eerste keer truffels ... Je gewicht heeft vermoedelijk invloed op de benodigde dosering, is het een typefoutje?

Laatst bewerkt:

Dirkdirk

DF-koning
Ben 19 jaar, 183cm en 55kg.

Bekijk bijlage 50338

Sorry dat ik dit post in je topic over je eerste keer truffels ... Je gewicht heeft vermoedelijk invloed op de benodigde dosering, is het een typefoutje?
Dat is inderdaad een vrij ernstige BMI. Eet je wel genoeg en gevarieerd? Je bent veel te licht. 12 gram zou voldoende zijn denk ik zo, 12-15 gram.

JohnGalt

Belezen gebruiker
Galindoi is normaal best potent, ik heb daar al eens een leuke trip op gehad met 10 gram. Was nog goed te sturen ook. CEV's waren erg mooi.
Ik ben wel iets zwaarder, 76kg aan 1.90m.

Je hebt blijkbaar een erg snelle stofwisseling (net als ik)?

JohnGalt

Belezen gebruiker
Dit heeft niks met snelle stofwisseling te maken. Iemand die zo licht in gewicht is heeft óf een ziekte of een verkeerd leefpatroon.
Toen ik studeerde woog ik 64 kg aan 1,90m. Ik was kerngezond.
Een vriend van mij weegt op zijn 50e nog steeds 60kg aan 1,90m. Idem kerngezond en top fit. Als hij nu op de racefiets zou stappen, zou hij weinig moeite hebben om 100km lang 30+ gemiddeld te fietsen.
Over het algemeen heb je gelijk, maar er zijn uitzonderingen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb op internet gelezen dat 5 tot 9 gram een milde trip geeft en 9 tot 15 een sterke trip, maar wat is jullie ervaring hier in?
Deze doseringen kloppen wel grofweg. Truffels blijven natuurlijk een natuurproduct, dus de hoeveelheid werkzame stoffen is niet stabiel.
Daarbij geldt dat een lichte dosering (5-9 gram) waarschijnlijk weinig tot geen visuele effecten zullen veroorzaken, maar slechts een beetje een bodyhigh, en wat andere denkpatronen. Voor een allereerste trip is dat goed om er een beetje aan te wennen. Maar wees dus ook voorbereid op dat zo'n dosis enigszins teleurstellend kan zijn omdat het niet zoveel doet.

9 tot 15 gram is een wat sterkere dosering. Bij 15 gram truffels kun je wel een volledige trip meemaken. Dus visuele hallucinaties, verwarring, wanen, verlies van tijdsgevoel, sterk wisselende emoties, opborrelende herinneringen. Het is beter om die volledige effecten even te bewaren voor de tweede trip. Maar dan is het dus wel nodig dat je eerst even accepteert dat de eerste trip waarschijnlijk niet zoveel voorstelt.

Als je te overmoedig bent de eerste keer en daardoor een vervelende ervaring krijgt, dat is echt zonde. Want dan bezorg je jezelf een angst die het lastig maakt om nog van toekomstige trips te genieten. Ik kan het weten, want ik heb dat met DMT gedaan. Ik dacht dat ik een ervaren tripper was en dat ik het allemaal wel aankon. En toen kreeg ik natuurlijk een keiharde bitchslap van moeder aya: "JIJ WEET HELEMAAL NIKS" :grimacing:

Bovenaan