• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer Truffels (atlantis)

Tijdje geleden met paar vrienden het idee gekregen om een keer truffels te gaan doen, niemand kende iemand die truffels had gedaan dus we hadden niet echt een idee van wat het met ons zou doen. Ik had eerst natuurlijk wel wat research gedaan en was te weten gekomen dat je heel positief de trip in moest gaan en dat het dan ook goed zou gaan.

Truffeltjes gehaald bij Smartshop en toen naar mijn flat gegaan, ik was alleen thuis dus dat was wel heel relaxed natuurlijk. alles had ik mooi ingericht voor lekker rustige omgeving, kaarsjes neergezet, wierook aan en met z'n zessen in een kringetje om de tv. nog even iedereen verteld dat je positief je trip in moet gaan, daar was iedereen het gelukkig mee eens :grin:

4 van ons (inclusief ik) hadden 2 porties atlantis gedeeld (7.5 g per persoon) en 2 anderen die voorzichtig aan wouden doen hadden portie van de minst erge genomen, ik ben de naam nu even kwijt.

Nadat we ze genomen hadden gewoon rustig op de bank gaan zitten en de film ''Yes man'' opgezet, we hadden meer dan genoeg wiet dus draaide we een paar jointjes en waren we in ieder geval al goed stoned :stoned: na 20-30 minuten begonnen de 2 die de lichtste hadden genomen al iets te voelen zeiden ze, bij de atlantis duurde het bij iedereen toch wel 45 minuten voordat we het echt begonnen te voelen. Iedereen moest een beetje de space over zich heen laten komen en zich even beseffen wat er allemaal gebeurde, dit duurde echter niet lang. ik keek naar mijn handen en die zagen er opeens zo ontzettend vreemd uit! heel lang en eigenlijk niet realistisch. ook vond ik dat mijn vrienden op types gingen lijken uit tekenfilms. heel lief en een beetje kinderlijk zagen ze eruit, net als in een sprookje.

Er stond inmiddels best hard muziek aan en toen kwam op shuffle het nummer Plage, dit was ineens heel mooi en het gaf iedereen een 'boost' van positieve energie. Toen kwam een beetje het moment van onwetendheid van wat men in onze samenleving 'normaal noemt', Iedereen had zowat continu een lach-kick en de normaalste dingen waren opeens zo raar geworden. De film was inmiddels afgelopen en ik probeerde hem op het tv net te krijgen met de afstandbediening, maar het leek wel of die afstandbediening ineens geen functie meer had, normaal is het een apparaat waarmee je je tv bestuurd natuurlijk maar nu was het gewoon een wit ding met knoppen erop dat overigens allemaal abnormale vormen aannam. Ik zat hem dus flink te spacen daardoor maar dat hielp dus helemaal niks. Het was ook zo'n enorme chaos, iedereen zat te lachen en elke joint was inmiddels gewoon een grammetje puur. Toen kwam iemand op het idee om naar mijn computer te gaan en een film op een usb-tje te zetten en die dan te gaan kijken. wij met z'n 3en naar mijn kamer andere 3 zaten in de woonkamer. computer stond gelukkig nog aan want ik vraag me af of ons dat op dat moment gelukt was. Dus ik ging het proberen, de computer was net als de afstandbediening weer iets waarvan je weet wat je er mee kan doen alleen op dat moment snapte ik de logica ervan gewoon helemaal niet (dat je bijvoorbeeld op een icoontje moet drukken om er te komen was geen gedachte op dat moment) vriend van mij probeerde het toen ook, heel erg gefocust, hij wist precies wat hij wilde, net als ik , namelijk gewoon naar de map van die film gaan en hem naar de usb-stick overzetten. we wisten dus gewoon wat er moest gebeuren alleen konden dit allebei niet uitvoeren, heel apart.

we beseften ons heel goed dat we echt niet in staat waren om een hele normale taak uit te voeren, dus gingen we terug naar de kamer en wist iedereen inmiddels dat het eventjes onmogelijk was om iets te gaan ondernemen en daarom zijn we lekker op de bank gaan zitten, lekker vaak peukie opgestoken en lekker muziek geluisterd. Alleen maar gelachen eigenlijk. Tijdje later was de space iets minder heftig bij iedereen en hadden we ook al een tijdje geen joint meer gerookt, het is me toen uiteindelijk ( heeft me denk ik 3 uur gekost om erachter te komen) gelukt om de tv aan te krijgen en toen zijn we National Geographic gaan kijken. was een documentaire over 2 vrouwelijke smokkelaars die hun verhaal deden, toen ze vertelde dat ze in de val was gelokt om het te doen leefde iedereen toch wel een beetje mee met haar. toen er reclame was kwam er een iets van National geographic dat een kerstboom van dichtbij gefilmd werd en de camera er omheen draaide. De kleuren die ik daar zag, van de kersboom en de kerstversiering waren zo mooi, zo intens waren de kleuren, er zat ook een soort van mooie gloed om de kleuren heen, die het allemaal nog veel mooier maakten. Iemand kwam opeens met een schoen (Nike air-max) aan en zei; Jongens, kijk is hoe mooi deze schoen is! Wij vonden dat ook allemaal wel eigenlijk :tearsofjoy: dus hebben we hem op de voet van de tv gezet waar hij de rest van de avond is blijven staan. Ik merkte wel dat iedereen later op de avond wat rustiger werd maar na elke joint kwam bij iedereen de space toch wel weer een beetje terug. Door de onhandigheid van iedereen zijn er wel heel veel sigaretten op het tapijt gevallen (stuk of 20) heeft voorderest geen blijvende brandplekken veroorzaakt gelukkig maar dit is een tip voor iedereen die dit misschien van plan is, als je echt niet wilt dat er sigaretten op de grond vallen, niet binnen roken want het gebeurd gegarandeerd :wink:

Tijden zijn misschien een beetje onduidelijk maar het verhaal gaat van ongeveer 4 uur s'middags tot 10 uur s'avonds

Hoop dat jullie het een leuk tripreport vonden en ik hoop dat jullie je mening even delen :)

steaker

Experimenterende gebruiker
het laten vallen van de joint op de grond kom ik ook altijd wel een keer tegen hilarische herinneringen als je het mij vraagt

Bovenaan