Eerste keer speed

dx3

Experimenterende gebruiker
Goedemorgen

Ik wil volgende week voor de eerste keer speed gebruiken.
Normaal gebruik ik altijd xtc maar wil een keer wat anders.
Wat kan ik verwachten van speed en waar moet ik opletten.
En wat is het beste kwa dosering.
En wat voor gevoel krijg je ervan xtc is top kwa gevoel.
Ik gebruik niet vaak een ls in de twee a drie maanden.

Gr henk

Zeehond

Badass junkie
En wat voor gevoel krijg je ervan xtc is top kwa gevoel.
Speed is geen xtc nee….
Vooral veel meer energie, je kunt wat druk en opgejaagd worden.

Waarom wil je wat anders proberen?
En waarom speed?

Ik zou niet snuiven maar een bommetje nemen. Werkt langer en stabieler.
Check psychonautwiki voor aanbevolen doseringen (oraal).
Begin laag, je kunt rustig bijnemen tot je op een fijn level zit. Dit is voor iedereen anders

dx3

Maar als ik speed neem kan ik dan langer de dag door heb een festival van 12 uur met xtc red indien 12 uur
Niet denk ik .
En zal dat met speed wel lukken.

wolftrance

Belezen gebruiker
Met xtc red je het zeker geen 12 uur nee. Maar "redden"? Het gaat om de ervaring verrijken toch? Eerste uren niks, of alcohol, en ook al genieten. Daarna de pil, heerlijk en genieten 'full on'. Wil je toch langer genieten, kijk dan eens naar 6-apb. Lichter dan xtc maar met een langere werking (maar ook waarschijnlijk geen 12 uur, eerder een uur of 10). Vind ik altijd heel fijn op een festival. Valt genoeg over te lezen op dit forum. Succes!

dx3

En zal het met speed wel lukken?
Maar speed is totaal anders als xtc toch?
Ga is effe inlezen over 6-apb

wolftrance

Belezen gebruiker
Speed schijnt wel lang te werken, je kunt pas 12 uur na de laatste inname weer slapen. Zelf heb ik geen ervaring met speed.

dx3

Ik wil het snuiven maar zit er nu zoveel verschil in oraal in nemen of snuiven als ik na de eerste keer bij wil pakken wanneer doe ik dat of is het verstandig om het in een flesje water can 500 ml te doen en hoeveel mg speed zou ik hier in moeten doen

je moeder

Wijs gebruiker
Als je continu snuift raakt je neus verstopt en verrot en dat is extra kut als je moet herstellen.
Bijpakken doe ik op gevoel.
Ik heb geen ervaring met speed oplossen in een flesje water.

• Like
Waarderingen: dx3

dx3

Speed is voor mij de eerste keerden ook het snuiven is de eerste keer dus bij veel gebruik gaat je neus pas naar de kloten dan.
En hie is het gevoel als je voor deerste keer speed gebruikt is deze heftig?

Laatst bewerkt:

je moeder

Wijs gebruiker
Mijn eerste keer speed was een speedpil en die was best sterk, ik voelde mijn hele lichaam strak worden. Dat was wel lekker. Ik zou het niet omschrijven als heftig zoals met xtc.
Speed is wel heftig als je te hard gaat.

dx3

Oke maar wil idd goed hard gaan maar ook wel het lekkere effect hebben om te sparen zeg maar

Astronaut

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer speed was een speedpil op de middelbare school tijdens een tussenuur. Ik kon toen tegen muren en bomen oplopen, stond zo strak als een bos uien.
Heb me rot gelachen toen.

Je kan speed ook in een vloeitje doen van een sjekkie en daar dan een propje van maken en doorslikken ( bommetje )
Wat ik ook wel eens deed, was een beetje speed in de koffie doen. Zo daar ga je ook hard van ! hahahahh
Maar pas op met de speed want je kan bij overdosering ook wel rare dingen gaan doen of gaan zien/horen die er niet zijn.
Ook is zover ik weet, de speed lang niet meer zo sterk/zuiver als bijvoorbeeld 10 jaar geleden (naar mijn ervaring).
De speed die ik paar weken geleden had daar kon je zowat van in slaap vallen, en ging ik van hallucineren.

Een veel voorkomend fenomeen is dat je dan ineens mensen ziet (dansen) op een dak bijvoorbeeld... dit is al vaker gezien door speedgebruikers.
Speed vooral niet te vaak gebruiken ... maarja dat is met alle drugs... soms een keertje kan wel.. maar pas op met psychoses

Veel speedplezier!

dx3

Een veel voorkomend fenomeen is dat je dan ineens mensen ziet (dansen) op een dak bijvoorbeeld... dit is al vaker gezien door speedgebruikers.
Speed vooral niet te vaak gebruiken ... maarja dat is met alle drugs... soms een keertje kan wel.. maar pas op met psychoses
Ja daar wil ik wel voor waken wil gewoon lekker spacen en hakken en langer doorgaan xtc vindt ik top maar is na een uur of 4 wel klaar en kan je in en wil geen drugs combineren

Astronaut

Bewuste gebruiker
Ja daar wil ik wel voor waken wil gewoon lekker spacen en hakken en langer doorgaan xtc vindt ik top maar is na een uur of 4 wel klaar en kan je in en wil geen drugs combineren
Wat ik wel eens deed was de combinatie ketamine + xtc. Voor me gevoel duurde een XTC trip dan wel 12 uur (tijdloos)
Kan het niet aanraden want combi gebruik is gewoon riskant, en wel verstandig dat je niet wilt combineren idd

dx3

Wat ik wel eens deed was de combinatie ketamine + xtc. Voor me gevoel duurde een XTC trip dan wel 12 uur (tijdloos)
Kan het niet aanraden want combi gebruik is gewoon riskant, en wel verstandig dat je niet wilt combineren idd
Nee dat vindt ik het risico niet waard
Maar speed kun je wel stapelen dus denk dat ik langer plezier heb als bij xtc.
Maar wat is een aanbevolen dosering voor de eerste keer.

• Like
Waarderingen: XMR

Astronaut

Bewuste gebruiker
Nee dat vindt ik het risico niet waard
Maar speed kun je wel stapelen dus denk dat ik langer plezier heb als bij xtc.
Maar wat is een aanbevolen dosering voor de eerste keer.
Echt doseren of afwegen doe ik zelf niet aan.. wat ik dan deed is gewoon een sleutelpuntje of 2 en dan kijken wat het effect is
Ligt ook aan hoe potent de speed is.
Ben je nog niet op level kan je altijd bij sleutelen

Zou gewoon beginnen met sleutelpuntjes en als er gewenning aantreed kun je altijd zelf nog doseren naar eigen gewenste inzicht.. en op tijd weer stoppen zelf grens aangeven

Laatst bewerkt:

dx3

Oke dus op gevoel zeg maar hoop alleen niet dat ik er misselijk van wordt.
Ik ben echt benieuwd en hoop dat het een mooie ervaring wordt.

En gaat speed tegenvallen als je mdma gewend bent?

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
En gaat speed tegenvallen als je mdma gewend bent?
Het is een ander middel.
Het is dus anders.
Het is geen mdma.
Want het is speed, of pep of snelle, whatever.
Wat wil je precies horen?

Of iets meevalt of tegenvalt heeft vooral met je verwachtingen te maken. Lees je gewoon in, er is een apart subforum voor speed, heb ik je al eerder op geattendeerd.

Ik zou niet snuiven, maar een bommetje oraal nemen. Doseren heb ik je ook al eerder doorverwezen, heb je dit allemaal al eens gelezen?

Lees je in en dan kan je daarna lekker genieten.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Gevalletje: ik wil hetzelfde als mdma maar niet met mdma en zonder schade. Dat is niet mogelijk.

Speed gaat tegenvallen als je een mdma ervaring verwacht. Net zoals alles in het leven met verwachtingen..

dx3

Gevalletje: ik wil hetzelfde als mdma maar niet met mdma en zonder schade. Dat is niet mogelijk.

Speed gaat tegenvallen als je een mdma ervaring verwacht. Net zoals alles in het leven met verwachtingen..
Nee het haat me niet om het feit dat het hetzelfde moet zijn als mdma.
Maar het moet wel lekker zijn en niet mijn avond verpesten snap je.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik wil het snuiven maar zit er nu zoveel verschil in oraal in nemen of snuiven als ik na de eerste keer bij wil pakken wanneer doe ik dat of is het verstandig om het in een flesje water can 500 ml te doen en hoeveel mg speed zou ik hier in moeten doen
Het nadeel van speed snuiven is dat dat veel verslavender is. En speed is al behoorlijk verslavend.

Houd er rekening mee dat speed 12 uur lang blijft doorwerken. Dus elke keer als je een dosis inneemt dan moet je jezelf afvragen 'wil ik nog 12 uur wakker blijven?' Dit is een heel belangrijke vraag om jezelf te stellen, omdat de lekkere roes van speed al eerder uitwerkt. Als je het snuift dan daalt de euforie al na zo'n 3 uur. Als je het slikt dan kan de euforie wel 6 uur blijven voortduren. Maar daarna heb je dus nog een hele tijd dat je wel extra wakker bent van de speed. In die tijd krijg je vaak sterke zin om weer bij te pakken. En dit is dé valkuil van speed. Soms gaan mensen wel drie dagen door, gewoon omdat ze niet kunnen stoppen met steeds bijpakken. En de kater die je daarvan krijgt.... Auw.

Maak dus van te voren een plan hoeveel speed je wil nemen, wanneer je wil bijpakken, en zorg ervoor dat je niet meer dan dat bij je hebt. Want anders ga je zo makkelijk over je eigen grenzen heen...

dx3

Het nadeel van speed snuiven is dat dat veel verslavender is. En speed is al behoorlijk verslavend.

Houd er rekening mee dat speed 12 uur lang blijft doorwerken. Dus elke keer als je een dosis inneemt dan moet je jezelf afvragen 'wil ik nog 12 uur wakker blijven?' Dit is een heel belangrijke vraag om jezelf te stellen, omdat de lekkere roes van speed al eerder uitwerkt. Als je het snuift dan daalt de euforie al na zo'n 3 uur. Als je het slikt dan kan de euforie wel 6 uur blijven voortduren. Maar daarna heb je dus nog een hele tijd dat je wel extra wakker bent van de speed. In die tijd krijg je vaak sterke zin om weer bij te pakken. En dit is dé valkuil van speed. Soms gaan mensen wel drie dagen door, gewoon omdat ze niet kunnen stoppen met steeds bijpakken. En de kater die je daarvan krijgt.... Auw.

Maak dus van te voren een plan hoeveel speed je wil nemen, wanneer je wil bijpakken, en zorg ervoor dat je niet meer dan dat bij je hebt. Want anders ga je zo makkelijk over je eigen grenzen heen...
Ik heb maar twee gram speed en als het feest klaar is flikker ik het weg en heb ik niks meer.
Dan moet ik maar een mg weegschaal halen.en bonmetje maken wat is een goede dosis voorde eerste keer nemen

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb maar twee gram speed en als het feest klaar is flikker ik het weg en heb ik niks meer.
Dan moet ik maar een mg weegschaal halen.en bonmetje maken wat is een goede dosis voorde eerste keer nemen
Twee gram speed is echt heel veel.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat de meeste speed flink versneden is (met cafeïne), en vaak ook nat afgeleverd wordt. Waardoor "twee gram" vaak neerkomt op zo'n 0,8 gram (droog) amfetaminesulfaat.

Maar een therapeutische dosis (dex)amfetamine is al 5 milligram! Dus als je een 10-voudige dosis neemt van 50 milligram, dan ga je echt al best hard hoor. Stel die twee gram van jou is zuiver, dan hebben we het een over een hoeveelheid die 400 keer zo groot is als een therapeutische dosis. Da's wel echt te veel :sweatsmile:

Die milligramweegschaal lijkt me dus een zeer goed idee. Houd voor de eerste dosis maar ergens tussen de 10 tot 50 milligram aan. Doe dat in een capsule of beetje vloei, slik het in, en kijk het even drie uur aan. Daarna nog hoogstens 1 keer bijpakken om op de gewenste dosis te komen. Daarna dus stoppen met bijnemen.

dx3

En fan kan ik wel een mooi poosje door zeg maar als ik 50 mg neem en later nog een 50 mg

je moeder

Wijs gebruiker
Maar een therapeutische dosis (dex)amfetamine is al 5 milligram! Dus als je een 10-voudige dosis neemt van 50 milligram, dan ga je echt al best hard hoor. Stel die twee gram van jou is zuiver, dan hebben we het een over een hoeveelheid die 400 keer zo groot is als een therapeutische dosis. Da's wel echt te veel :sweatsmile:
Van dex ben je minder nodig.
Terwijl speed sterker is, neem ik daar meestal meer dan dubbel van dan van alleen dex.
Ik begrijp niet hoe dat kan omdat speed voor 50% uit dex bestaat….

Neo-Shulginist

Badass junkie
Van dex ben je minder nodig.
Terwijl speed sterker is, neem ik daar meestal meer dan dubbel van dan van alleen dex.
Ik begrijp niet hoe dat kan omdat speed voor 50% uit dex bestaat….
De rechtsdraaiende variant heeft meer affiniteit voor dopamine en de linksdraaiende kant heeft meer affiniteit voor noradrenaline. Dat verklaart dus enige verschillen. Mijn voorbeeld was slechts illustratief om te laten zien hoe gigantisch de genoemde hoeveelheden zijn.

Allesofniets

Belezen gebruiker
Testen als je in Nederland woont want de speed is idd niet meer zoals vroeger 😉.

Ik kan helaas mijn soeed niet testen buiten wassen met aceton.

Ik neem puur op gevoel al heb ik daar wel een tijd over gedaan. Dikwijls wel eens meer dan nodig was en dan kan je idd wel es nare ervaringen tegenkomen.

Ik gebruik speed vooral als een middel om mijn gevoelens te onderdrukken wat niet aan te raden is. Beter aanpakken dan pakken 😉.

Maar zoals ik het ervaar vroeger dan bij het uitgaan, deed wel combo met alcohol (ook niet aan te raden) gaf mij een gevoel van "nuchterheid" en danste uren aan 1 stuk. Let wel op dat je het niet blijft gebruiken want het is een killer waar je vlugger aan verslaafd bent omdat het je een vreugdig gevoel geeft bij gecontroleerd gebruik. Al heb ik daar wel enkele jaren over gedaan wat het me net geeft speedgebruik!

Mijn advies is niet gebruiken maar als je het dan toch doet, test ze en begin laag zo kan je bijnemen indien nodig. Pas wel op want buiten een "headrush" heb je niet direct door dat je onder invloed bent, net het gevaar van speed als het van mij afhangt 🙄.

Veel succes maar zijt gewaarschuwd en lees je vooral in hier op het forum!

Nederige Belg

dx3

Testen als je in Nederland woont want de speed is idd niet meer zoals vroeger 😉.

Ik kan helaas mijn soeed niet testen buiten wassen met aceton.

Ik neem puur op gevoel al heb ik daar wel een tijd over gedaan. Dikwijls wel eens meer dan nodig was en dan kan je idd wel es nare ervaringen tegenkomen.

Ik gebruik speed vooral als een middel om mijn gevoelens te onderdrukken wat niet aan te raden is. Beter aanpakken dan pakken 😉.

Maar zoals ik het ervaar vroeger dan bij het uitgaan, deed wel combo met alcohol (ook niet aan te raden) gaf mij een gevoel van "nuchterheid" en danste uren aan 1 stuk. Let wel op dat je het niet blijft gebruiken want het is een killer waar je vlugger aan verslaafd bent omdat het je een vreugdig gevoel geeft bij gecontroleerd gebruik. Al heb ik daar wel enkele jaren over gedaan wat het me net geeft speedgebruik!

Mijn advies is niet gebruiken maar als je het dan toch doet, test ze en begin laag zo kan je bijnemen indien nodig. Pas wel op want buiten een "headrush" heb je niet direct door dat je onder invloed bent, net het gevaar van speed als het van mij afhangt 🙄.

Veel succes maar zijt gewaarschuwd en lees je vooral in hier op het forum!

Nederige Belg

Ik gebruik enkel een keer op een festival en daarna wat over is pleur ik weg.
En gebruik eigenlijk nooit in privé dus ook geen gevaar dat ik het weer neem zeg maar

Allesofniets

Belezen gebruiker
Ik gebruik enkel een keer op een festival en daarna wat over is pleur ik weg.
En gebruik eigenlijk nooit in privé dus ook geen gevaar dat ik het weer neem zeg maar

Zei ik ook toen ik 25 jaar voor een 1ste keer naar een festival ging, ik wens je zeker en vast alle plezier toe en top dat je hier je vragen stelt. Neem gewoon alles in overweging wat je hier word meegegeven 😊😉🥳

dx3

Zei ik ook toen ik 25 jaar voor een 1ste keer naar een festival ging, ik wens je zeker en vast alle plezier toe en top dat je hier je vragen stelt. Neem gewoon alles in overweging wat je hier word meegegeven 😊😉🥳
Hoi

Ik kan in mijn privé niet gebruiken helaas mijn vrouw weet niet dat ik gebruik en ga ongeveer een keer of 4 naar een festival per jaar.

Bovenaan