Eerste keer psychadelics (paddos)

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Oke zou toch graag wat willen vragen over mijn (waarschijnlijk wel domme) ervaring met paddos.
Ik was afgelopen zaterdag (30 Maart 2019) naar de smartshop geweest. Hier had ik nog nooit van gehoord dus het leek me grappig om er eens heen te gaan.
Nou heel leuk natuurlijk helemaal vol met natuurlijke drugs en ik had besloten dat ik paddo chocola zou kopen (1 reep, dossering onbekend).
De man achter de kassa vertelde wat ik voor mijn eerste psychadelic trip het beste kon doen:
Een halve reep nemen
Een nuchter iemand erbij laten zitten
En natuurlijk een goede setting hebben
Nou ehh dat ging dus niet helemaal goed want de vriend bij wie ik het zou nemen heeft uiteindelijk gezegd dat ie mij naar huis wou hebben. Dus ben ik naar huis gegaan en toen zat ik alleen thuis op de bank te trippen voor het eerst.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan (behalve toen ik zwaar in paniek schoot omdat mn hand naar elastiek rook en ik een paar random mensen op straat heb aangesproken).
Mijn vraag is. Hoe erg is het om in je eentje te trippen als je niet ervaren bent. Ik vond het wel fijn, behalve toen ik zo in mn trip zat dat ik de rest van de chocola zonder na te denken ook heb opgegeten.
Kan het erg kwaad?

Thx :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hee het is goed afgelopen voor je.

Maar het is niet aan te raden vind ik. Je kunt beter wat ervaring op doen door samen te trippen. Dan leer je hoe het is om te trippen en wat je wel/niet moet doen.

Onbekende dosering in zo'n reep klinkt niet zo handig. Zonder nadenken de rest opeten ook niet. Dat zou ik in ieder geval al anders doen een volgende keer. Weten wat je inneemt. En ook weten dat je vrienden je niet zomaar wegsturen. Zoiets kan namelijk heel makkelijk de aanleiding zijn voor negatieve gedachten. Maar misschien had hij goede redenen(?)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Albertospaghetti

Ten eerste... welkom op het forum! In het algemeen wordt aangeraden om voor je eerste trip een niet te hoge dosis te nemen en om er een nuchter iemand bij te hebben. Mijn belangrijkste tips voor een eerste psychedelische ervaring zijn:
- Doe het alleen als je je prettig voelt op dat moment
- Hou de dosis laag (in het geval van truffels ergens tussen de 7 en 12 gram)
- Trip op een veilige plek zonder teveel extra impulsen. Bij voorkeur in je eigen huis.
- Niet doen als je aanleg hebt voor psychoses of schizofrenie

Zelf vind ik een tripsitter niet per se noodzakelijk als je dosis bescheiden is. Een tripsitter heeft als voordeel dat iemand hebt die op je let en die je kan kalmeren als het niet goed loopt. Nadeel is dan weer dat je je meer 'bekeken' of 'beoordeeld' kan voelen met een nuchter iemand erbij.

Verder is het belangrijk om je te beseffen dat trippen mentaal best heftig kan zijn maar fysiek veilig is. Ik zou zeggen bereid je de volgende keer nog wat beter voor en geniet er dan lekker van! Als je nog vragen hebt weet je nu waar je ze kunt stellen :tonguewink:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
P.S. Eens met @Mindless dat het wel echt niet cool is dat die vriend je naar huis stuurde. Wist hij dat je ging gebruiken? Zo niet dan ligt de schuld natuurlijk bij jezelf...

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
P.S. Eens met @Mindless dat het wel echt niet cool is dat die vriend je naar huis stuurde. Wist hij dat je ging gebruiken? Zo niet dan ligt de schuld natuurlijk bij jezelf...
Ja hij houd niet van drugs. Ik had m verteld dat t helemaal legaal is en had gevraagd of ie t goed vond als ik nam. Daar had ie geen problemen mee tot ik van het inkicken een half uur lang op de grond lag van het lachen omdat zn hoofd pzzzzzzz deed.
Dus ja het is wel mijn eigen schuld geweest volgende keer beter :)

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Ik merkte ook dat ik heel erg zelf in de hand had hoe de trip verliep. Als ik blij was kwam er een groene gloed om me heen en als ik bang was een rode. Best wel grappig :P

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hij had dus wel ingestemd. In dat geval vind ik het niet cool dat hij je al trippend naar huis stuurde. Dat is gewoon best wel riskant. Zowel door de kans op een ongeluk als de kans dat je daardoor mentaal niet lekker gaat. Gelukkig is het allemaal goed gegaan maar ik het zou het de volgende keer wel wat beter voorbereiden. Zeker als je de dosis ooit nog gaat verhogen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik merkte ook dat ik heel erg zelf in de hand had hoe de trip verliep. Als ik blij was kwam er een groene gloed om me heen en als ik bang was een rode. Best wel grappig :P
Dat is wat trippen doet. Het versterkt je emoties. Vandaar dat je ook nooit in een negatieve bui, of na het ontvangen van slecht nieuws moet gaan trippen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Geen probleem! Daar is dit forum voor :upsidedown:

Gewoon uit nieuwsgierigheid: kun je ons vertellen hoe oud je bent?

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Aan de jonge kant maar op zich een mooie leeftijd om met psychedelica te experimenteren. Ik ben zelf op mijn 19de begonnen met (toen nog) paddo's...
Ah ja. Ja ik ben helemaal nieuw in de drugs wereld. Probeer er eerlijk gezegd zo veel mogelijk uit te blijven (laat andere mensen voor me halen) maar ben ontzettend benieuwd naar verschillende drugs. En ik moet zeggen dat psychedelica wel echt mn interesse heeft gekregen. Mag ik vragen waar u de meest interessante drug vind?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ah ja. Ja ik ben helemaal nieuw in de drugs wereld. Probeer er eerlijk gezegd zo veel mogelijk uit te blijven (laat andere mensen voor me halen) maar ben ontzettend benieuwd naar verschillende drugs. En ik moet zeggen dat psychedelica wel echt mn interesse heeft gekregen. Mag ik vragen waar u de meest interessante drug vind?
Paddo's mag je ook eigenlijk geen drugs noemen. In mijn ogen zijn paddo's een van de meest heilige leervolle middelen die je kan nemen. Daarbij hoe leer-vol paddo's ook kunnen zijn, is het vaak nog ontzettend leuk en lekker ook. Maar blijf het met respect behandelen want het kan ook wel eens een strenge leermeester zijn :wink:.

Bovenaan