• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer mdma

mdmatje

Newbie
Eerste keer mdma

Eerst even wat achtergrond informatie. Ik ben een jongen van 22 jaar oud uit het oosten van Nederland. Ik sport gemiddeld 2 keer in de week en eet meestal gezond. Ik blow zo nu en dan en eens in de zoveel tijd doe ik met plezier een paddo trip. Ik heb een vriendengroep waarin het gebruik van verschillende drugs gebruikelijk en geaccepteerd is. Zij hebben al veel meer dan ik zelf geprobeerd waaronder Mdma. Mdma zou dus mijn eerste niet natuurlijke drug worden. Wat het natuurlijk extra spannend maakt.

Het plan was om met een groep vrienden op oud en nieuw naar een mooi feest te gaan. Dit is een house-minimal feest in Amsterdam geworden. De meesten uit deze groep houden erg veel van hardstyle maar ze wouden graag een keer voor onder andere mij een uitzondering maken zodat we met z’n allen het zelfde feest konden bezoeken. Uiteindelijk telde de groep 8 Personen.

Toen het feest steeds verder naardere kreeg ik steeds meer twijfels. Moet ik het nou wel of niet gebruiken? Wetend hoe slecht het voor je is en de kans op verslaving bleef maar in mijn hoofd zitten. Alhoewel ik niet verslaving gevoelig ben pas ik toch op. De dag voor het feest heb ik pas de knoop doorgehakt. “ Ik ga het doen en het word een top avond!” Dacht ik op dat moment.

Een deel van de groep is al ervaren mdma gebruiker. Er is veel eigen onderzoek gedaan naar het gebruik van mdma. Ook ikzelf heb me goed ingelezen op internet en ging er in combinatie met de voorzorg van uit dat er niks mis zou gaan. De voor en na zorg was dan ook uitstekend. Daar ga ik later nog dieper op in.

31 januari 2013

De grote dag was aangebroken. Ik ging eindelijk dat ervaren waar al mijn vrienden zo over te spreken zijn. Ik was de hele dag ontzettend zenuwachtig. We hadden afgesproken elkaar te ontmoeten op het station. Iedereen kwam een voor een bij elkaar behalve C en L. Die konden NET op tijd de trein in springen. In de trein en ook het station viel het me op hoeveel mensen er op weg waren naar een feest of andere mooie avonden. De hele trein zat vol met indrinkende en afwachtende feestgangers. Omdat de trein redelijk vol zat kwam ik naast een meisje te zitten waar ik een leuk gesprek mee heb gehad.

Aangekomen in Amsterdam moesten we rustig aan doen. Omdat de laatste trein rond 8 uur aankwam hadden we tijd zat. Opweg naar de kluisjes van het station om onze spullen op te bergen. Maar helaas, we waren net 10 minuten te laat. Paniek want een tas vol eten en drinken ga je niet mee naar binnen mogen nemen. We besloten om richting het feest te gaan en onderweg maar een plan te maken. We pakte onze laatste trein naar een kleiner afgelegen station. Vanuit daar was het nog zn 20 minuten lopen. Onderweg begon het te regennen. ”Bah!” . Snel doorlopen dan maar. “Maar onze tas vol met voeding dan?” Die verstopten we in de struikjes. We namen allemaal een vitamine pil in en stopten de spullen weg. Snel door naar het feest want we hebben geen zin om helemaal doorzijkt aan te komen.

Aangekomen bij het feest moesten we nog lang wachten. Gelukkig stonden we wel droog. Wij wel want er stonden maar 2 partytenten opgesteld in de rij. Het was gezellig in de wachtrij. De stemming zat er goed in. Dat kan natuurlijk ook niet anders met het vooruitzicht. K had nog een fles met een laagje nagellak remover in haar tas zitten. Natuurlijk helemaal niet over na gedacht dat dit als drugs aangezien kan worden. Na wat overtuiging hebben we dat maar achtergelaten in de wachtrij.

Eindelijk gingen de deuren open. Eerst de VIP rij en toen waren wij aan de beurt. Er werd goed gecontroleerd op wapens en verdovende middelen. S had mijn pil bij zich. Deze had die samen met zijn eigen pil in zijn onderbroek zitten. We kwamen zonder problemen de controle door en waren binnen. Binnen aangekomen hebben we gelijk onze jassen en tassen opgebergd (3 jassen pas best in 1 kluisje…) na wat prop en duw werk zaten de kluisjes dicht. Het feest kan beginnen!

Ik merkte dat ik niet relax was. Niet omdat ik het niet vertrouwde maar omdat je niet weet wat je moet verwachten. Ik dacht nog een paar keer. “ Ik doe het gewoon niet. Hou de pil gewoon opzak en ga gewoon met wat drank een mooi feestje van maken” . Het was nog rustig. De dansvloer zag er goed uit. De rest van de organisatie van het feest was slecht. Lange rijen voor de betaalde maar vieze wc’s. Hoe hatelijk is dat…

Half 12. De meesten zaten op de wc een stuk van hun pil in te nemen. Over deze pillen gesproken. Het waren rode supermanen met de sterkte van 170mg mdma. 2 van de groep hadden oranje redbulls en 2 andere hadden iets natuurlijks wat amper werkte. Mijn rode superman was nog in het bezit van S. Dit was best nog wel een ding omdat er veel bewaking verhoogd op de menigte neerkeek. En Omdat ik en S allebei niet z’n helden zijn met dat soort dingen was dat best een beetje spannend. Natuurlijk voelde het toen veel spannende dan het nu op papier klinkt. Ik kan C de “ badass” van onze groep zijn glimlach om ons onhandige gedoe nog goed herinneren. Na wat ongemakkelijke bewegingen had ik mijn pil in mijn eigen zak zitten. Tijd om hem (deels) in te nemen!

Op de wc aangekomen nam ik een klein hapje uit de pil. De pil was niet helemaal heel meer en er zaten wat lossen stukjes in het zakje. Bah wat was dat vies! Ik zag dat ik maar een klein stukje had afgebeten en wou graag de helft innemen. Toen heb ik de kleine stukjes die in het zakje zaten ingenomen. Wat viel de smaak tegen! Snel doorslikken en weg van de wc. Ik had het gevoel dat er nog een stuk bleef hangen in mijn keel. Na een paar slokken water was dit gevoel gelukkig weg.

Terug op de dansvloer waar het al behoorlijk druk was werden de laatste dingentjes voorbereid voor de grote 12 uur show. Meisjes in mooie kostuums werden op schommels boven het feest gehangen. Ik voegde mij weer bij de groep en merkte dat er blikken op mijn gericht werden. “ en?” Ik vertelde over mijn avontuur op de wc en zag blikken van “wacht maar af” .

Ik begon me goed te voelen. Ik merkte dat ik kalmeerde en in een dans mood kwam. Die mood werd steeds sterker en sterker. Ik wou dansen en feesten al merkte ik bij de rest daar helemaal niks van. Prima ik vond alles best en zag andere mensen die veel meer in sync waren met mijn mood. Ik was fijn aan het dansen met mensen die ik niet kende. En als ik om keek zag ik al mijn vrienden een stukje verderop. Ik voelde me fijn en gelukkig. Niks speciaals verder gewoon fijn en gelukkig.

De tijd ging snel. Ik begon mij steeds beter te voelen tot ongeveer 1 uur. Toen leek het weg te zakken. Ik dacht “ onee niet nu al!” Op dat moment was ik mijn vrienden kwijt. Ik dacht mooi moment om de rest in te nemen! Ik frummelde wat in mijn zak en nam een grote slok water. Weg was de pil. Opweg naar een mooie afsluiting van de avond. Ik kocht een flesje ater en keek meteen op mijn horloge. Half 2. Ik dacht ”wat gaat de tijd toch snel” wat direct gevolg werd met “Hee daar op dat podium vooraan. Die jongens en meisjes lijken verdacht veel op mijn vrienden!” Ik was blij ze te zien! Heel erg blij.. Te blij merkte ik.

Vanaf hier kan ik stukken niet meer chronologisch vertellen.

Dit moment kan ik goed herinneren. Ik zag de blik van C “ nu weet je ook hoe het voelt” en het voelde goed. Heel goed. We gaven elkaar een knuffel. En hoe je normaal een jongen “ afstandelijk” knuffelt was op dit moment geen spraken van. Je voelde een echte gemeende knuffel en echte (vriendschappelijke) liefde. Wauw wat een fijn gevoel. Er werd aan mij gevraagd hoeveel ik al van mijn pil op had “al helemaal?!” werd er gezegd. Ze begrepen opeens waarom ik zo hard begon te gaan.

Ik kreeg een trip bril opgezet WAUW. Wat een mooie kleuren. Op een begeven moment kon ik niet meer dansen. Ik kon alleen nog maar staan en genieten. De muziek klonk prachtend en de mensen leken allemaal heerlijk hun eigen ding te doen op de dansvloer. Ik knuffelde een keer met de rest. En na dat ik wat lieve dingen zei ben ik met C even wat verkoeling gaan zoeken. In het rokers hok..

Ik rook niet en vind sigaretten smerig. De geur en smaak. Niks voor mij. Bij het rokershok aangekomen dacht ik “ wat ruikt het hier lekker!” de mdma was ook hier weer goed te voelen. Er stonden een paar jongens gezellig te praten. Ze zagen er gezellig uit en twijfelde geen moment om ze aan te spreken. Wat een aardige en eerlijke mensen. Een van de jongens zei tegen mij ik kan zien dat je een knuffel wilt geven. En zo gezegd zo gedaan. Deze jongens waren zelf ook bekend met mdma en wisten dus wat ik mee maakten op dat moment.

Vanaf dit moment zijn mijn herinneren vaag.

Ik vertelde C en S dat ik droomde en het geweldig vond. Ik had dus het gevoel te dromen. Alles was zacht en warm van kleur. Alles voelde fijn en warm. De muziek was een perfect achtergrond geluid voor mijn droom. Wat een bizar goed gevoel. Ik zag mijn vrienden uit hun dak gaan. Helaas kon ik daaraan niet mee doen maar dat vond ik helemaal niet erg. Ik was zo veel aan het genieten dat ik niet veel anders dan dat meer kon. Ik wou wel graag dat er iemand bij mij bleef omdat het wel heftig was en dat had ik zelf wel door.

Ik ben tussendoor ook even terug op de dansvloer geweest. Ik kon niet dansen maar wel gezellig doen dus dat was voor mijn gevoel geen probleem. Ik kreeg een raketje in mijn mond. Wat een heerlijke smaak. Een slok malibu. Ook heerlijk. C en S verplichte mij om water te drinken. ”Geen probleem! Ik neem toch gewoon een paar grote slokken” dacht ik. Met de nadruk op *dacht*. S:”je hebt maar de hoeveelheid van 1 slok uit het flesje genomen” Mijn grote slokken waren veel kleiner dan ik dacht. Dus nog maar wat extra water gedronken (de hele avond door).

P kwam voor mij te staan. Ik vroeg hem “sorry, ken ik jou”. P zijn ogen werden groot van ongeloof en trok S erbij. “ Weet je wat N zegt?” zegt P tegen S. Ook S en later C waren onder de indruk. Na dat P zijn naam vertelde en dat hij een van mijn vrienden was kwam alles weer terug. “ wauw” dacht ik “ dat is eng” maar tegelijkertijd kon ik me er niet echt druk om maken.

Het einde van de avond naderde en zo rond 4 a 5 uur begon mijn pil uit te werken. Ik kon weer dansen en feesten maar was kapot. Rond half 6 pakte we onze spullen en gingen we opweg naar het station. Ik begon mij onderweg minder vrolijk te voelen. Het miezerde een beetje wat natuurlijk wel hielp aan de stemming. Er werd een joint opgestoken omdat dat fijn schijnt te zijn maar daar had ik weinig behoefte aan op dat moment.

We aten onze bananen en namen nog een vitamine pil. Alles lag er gelukkig nog. We vervolgde onze weg naar het station. Onderweg kwamen we een jongen tegen die een stukje met ons mee liep. Deze was helemaal naar de klote en totaal geen aanvulling voor de groep. Aangekomen op het station begon het lange wachten. Iedereen was moe en ik was goed kapot voor mijn gevoel. Onderweg nog een noodstop moeten maken omdat ik moest plassen en er geen wc in de trein zat. En ophouden was geen optie meer. Met C en L ben ik uitgestapt om te gaan plassen. We moesten een half uurtje op de volgende trein wachten waarna we onze rit vervolgde.

In de laatste trein kwamen we mensen van een ander groot feest in Amsterdam tegen. Deze waren ook allemaal aan de mdma geweest en nog vol energie. Iets wat wij absoluut niet meer waren. In onze eigen stad aangekomen ben ik op de fiets naar huis gestapt. Douchen en slapen stond er op de planning!

En toen was het allemaal al weer voorbij. Wat ging het snel. En wat was het leuk. Ik heb geen spijt van het gebruik van mdma maar ben wel meteen verslaafd. Ik heb met S en C afgesproken pas weer in de zomer te gebruiken en daar ga ik mij dan ook aan houden. Ik kijk hier heel erg veel na uit! Hopelijk vonden jullie mijn trip report leuk om te lezen. Ik zelf heb in ieder geval de hele avond weer herleefd tijdens he schrijven van dit report. Laat een bericht achter met je mening en of je kritiek en to de volgende keer :) <3

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Wat een heeeeeerlijk trip report!!
Altijd weer leuk om iemand zijn eerste keer xtc te belezen.

ik kreeg een raketje in mijn mond. Wat een heerlijke smaak. Een slok malibu. Ook heerlijk. C en S verplichte mij om water te drinken. ”Geen probleem! Ik neem toch gewoon een paar grote slokken” dacht ik. Met de nadruk op *dacht*. S:”je hebt maar de hoeveelheid van 1 slok uit het flesje genomen” Mijn grote slokken waren veel kleiner dan ik dacht. Dus nog maar wat extra water gedronken (de hele avond door).

Fijn om te lezen dat je vrienden zo goed voor je zorgen. Het lijkt erop dat jullie er verstandig mee omgaan en de risico's goed beperken! Ook het feit dat je in de zomer pas weer gat gebruiken is verstandig! Voor mijzelf staat zaterdag voor het eerst in 5 maanden weer een pilletje op het programme :mrgreen:

Dat gevoel van 'ik kan niet wachten' ken ik ook maar dit zal na een paar weken wel weer wat minder worden (hoop ik) :wink:

Maar mooi report man! Heb genoten!

:wave:

Bovenaan