• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer LSD

timmaniac

Bewuste gebruiker
Wat: 3/4 LSD zegel getest op 208 ug (dus in totaal zo'n 150 ug op)
Wie: Ik, B(3/4 zegel) en Y (1/2 zegel)
Wanneer: 5 mei 2009
Ervaring: Meerdere keren paddo's variërend van 1 gram gedroogd tot 5 gram gedroogd en een keer 2c-i (waarover miss nog een reportje volgt :wink:
B heeft ervaring met meerdere keren paddo's en Y heeft slechts 1 keer een half portie truffels gehad.

Voorbereiding:
Na veel andere ervaringen/boeken/artikelen/etc. over LSD te lezen was het nu eindelijk tijd om deze drug (waar ik al zo lang benieuwd naar was) uit te proberen.
Ik werd wakker om kwart over 8 sochtends door een smsje van B: ''wakker worden, tijd om te trippen!''
na gedoucht te hebben en een licht ontbijt (voor mijn doen dan :wink: ) van 3 boterhammen met pindakaas gegeten te hebben arriveert Y ook in mijn huis (B woont bij mij in huis :wink: ).
Ik begin eerst Y wat dingen over LSD te vertellen omdat ik niet zeker wist of hij zich een beetje had ingelezen.

De comming up:
Na mijn uiteenzetting haalde ik de zegels te voorschijn (wat zijn die dingen klein he? ) en we legden allemaal een halve zegel op de tong.
Om de coming up wat makkelijker te maken namen we allemaal 1 trekje hash van de puurpijp, puur om een beetje te ontspannen :wink:.
Y en B gingen ondertussen een computerspelletje spelen en ik ging wat geschikte trip muziek op mijn mp3 speler zetten.

Na ongeveer een half uurtje begon in de eerste effecten te merken; een beetje licht en ''flexibel;; gevoel in mijn hele lichaam. Totaal niet het gevoel van zwaarte wat ik altijd ervaar in de coming up van een paddotrip. Y en B begonnen ook langzaam iets te voelen en stopten met het spelen van het computerspel (pro evolution soccer 2009 :P ).
Al snel begonnen we lachkicks te krijgen, wat mij erg verbaasde aangezien ik dit nooit in het begin van een paddotrip had ervaren.
We lagen binnen de kortste keren op de grond van het lachen om niks.

Verschil paddo's en LSD:
Het fijne van het LSD gevoel is dat het een stuk controleerbaarder is en minder chaotisch dan paddo's. Ik verwoorde het tijdens de trip als volgt: ''bij paddo's vergeet je soms dat je een trippende idioot bent, terwijl je met lsd heel veel lol hebt om het feit dat je een trippende idioot bent'' .
Ik vond de lachkicks echt een dikke plus, ik had ook allemaal super droge humorischtische gedachten en het gevoel alsof ik een hele cabaret show kon schrijven.

Het Smsje:
Toen de effecten goed begonnen te werken besloten B en ik om alletwee nog een kwart zegel bij te nemen aangezien wij geen verplichtingen de hele dag hadden en redelijk wat ervaring met tripmiddelen hadden. Y hield het bij de halve zegel.
Hierna gingen we naar de woonkamer om daar een fijn muziekje op te zetten en ons te verwonderen over de muren, de schilderijen, mijn katten, en niet te vergeten het plafond.
Toen het echt goed begon te werken kreeg Y een sms van zijn voetbaltrainer: of hij savonds mee zou trainen. Y was hiervan helemaal in de war en kon niet beslissen of hij nou savonds wou voetballen of niet.
Hierop besloten wij met zijn drieen tot een goede beslissing te komen en een goed smsje te fabriceren.
Ik rende naar boven om een leeg a4tje te halen en we hebben een heel schema aan keuzes erop zitten zetten en mogelijke scenario's en ons ongeloofelijk geamuseerd hiermee. Toen we eindelijk (2 uur hebben we erover gedaan) tot een beslissing kwamen (Y ging niet voetballen) voelde het alsof we een hele geweldige missie volbracht hadden.

Het Nu
Lsd is een gateway tot het nu. je gaat er volledig van in het hier en nu leven, je beleeft alles intenser dan normaal en je leert jezelf erg goed kennen. Ik heb in deze trip een paar geweldige ''emotionele blokkades'' eidndelijk achter me kunnen laten (zoals wat gevoelens jegens mijn ex-vriendin :wink: ) Mijn band met B (die mijn broertje is) is enorm versterkt door deze trip en we zijn erachter gekomen hoeveel we wel niet gemeen hebben en dat we elkaar op sommige punten geweldig kunnen aanvullen.

The saga continues
Na deze missie volbracht te hebben besloten we om naar buiten te gaan om via het park naar de albert heijn te lopen om snoep te halen met zoveel mogelijk kleurtjes. We zagen er ongetwijfeld voor buitenstaanders lichtelijk raar uit, omdat we met een voetbal en een pak roze koeken kris kras over straat lopen. Het was Bevrijdingsdag dus het was iets drukker op straat dan de gewoonte is in onze Vinex-wijk en we moesten de grootste moeite doen om niet te grote onzin uit te kramen of te lang stil te staan bij elke straatsteen.
We liepen door het park en gingen op een steiger zitten om een beetje hash te roken uit mijn puurpijpje. Na dit gedaan te hebben merkte ik dat het visuele element van de LSD zeer versterkt werd (ik had precies hetzelfde met de 2c-i...) en ik zag gezichten in de bomen en de meest prachtige patronen overal. Ook zag ik iets wat vaak in mijn trips terugkomt als ik mijn ogen dicht doe: de sri yantra (zoek maar even op google afbeeldingen als je wil zien hoe die eruit ziet :wink: ).
Op een gegeven moment toen wij op de steiger in het park zaten kwam er opeens een vent in zo''n orjanje fluoricerende tuinbroek (ik denk een gemeente werker) naar ons toe en die vroeg of hij hier met zijn auto kon komen, maar ik cacht dat hij bedoelde dat hij met de auto door het park rechtstreeks de a2 op wou rijden (ons park ligt naas de a2), dus ik kijk hem aan alsof hij chinees praat en ik brabbelde wat onzin en toen ging hij weg. Om even later terug te komen met een hoge druk spuit (ik denk datie de steiger wou schoonmaken). Hierop besloten wij om maar snel weg te gaan en onze weg naar de albert heijn te vervolgen.
Daar aangekomen kochten wij snoepjes en wat te drinken en liepen door ons winkelcentrum, ons verbazend over alle mooie kleurtjes en vormen en mensen. Het leek alsof je door naar mensen te kijken als het ware ''in hun leven kon stappen'' en mee kon maken door wat voor zorgen zij gingen. Ik herkende veel van die zorgen in mij zelf en ik bedacht dat veel van die zorgen zeer onnodig waren en mij slechts ongelukkig maakten.

Filosofisch intermezzo
Je gedachtes beinvloeden je emoties, en dat is hoe je je voelt. Het heeft geen zin om negatief te denken omdat dat je alleen maar slecht laat voelen en het is aangetoond dat negatieve emoties ook noggeen slecht zijn voor je afweersysteem (en positieve je afweersysteem verhogen); mensen in diepe rouw of depressie worden eerder ziek, mensen die positief in het leven staan worden minder ziek.

''Al het lijden komt door onbewuszijn, bewustzijn maakt het lijden ongedaan. Het is de mens zijn ''taak'' in deze wereld om onbewustzijn ongedaan te maken, en de eenheid van ons bewustzijn in te zien.''
zomaar een paar dingen die me te binnen schoten :wink:

Iedereen streeft een staat van geluk zonder einde te bereiken, we denken dat dit lukt door onze verlangens voor bepaalde dingen te vervullen (als ik die niewe vriendin/auto/promotie/etc. krijg wordt ik pad ECHT gelukkig) maar het enige wat je dan doet is tijdelijk je verlangens sussen, tot een volgend verlangen opborrelt.
De enige manier om die staat van geluk te bereiken is het de ''ongelukkigheid'' bij de wortel aan te pakken, namelijk : de verlangens los laten.
Analyseer je gedachtes en motivaties en verlangens. Laat het 'willen'' los en er komt ruimte voor het ''krijgen'' . Als je iets wilt, zend je eigenlijk de hele tijd uit dat je het niet hebt. Als je dit verlangen loslaat kan je hetgene wat je verlang(de) nog steeds krijgen, maar in ieder geval wordt je niet meer ongelukkig door het verlangen (ik heb het niet , boehoe) .

Hoe is jullie vraag? er zijn vele wegen naar rome: Sedona method, meditatie, reichian therapy, advaita vedanta etc. etc. Mocht je hier echt geinteresseerd in zijn, vraagme ernaar :)

Ok genoeg filosofie voor nu :)

Bevrijdingsfestival
om een uurtje of 5 besloten B en ik om naar Utrecht te gaan fietsten om naar het bevrijdingsfestival te gaan (Y was al bijna uitgetript en had ook niet geblowd, en vond het welletjes geweest en zou thuis verder uitspacen). Op de weg ernaartoe hadden we leuke gesprekken over het ''broers zijn'' en over nog veel meer dingen. Het ging heel hard regenen en we besloten om in een bushokje nog een beetje te te blowen tot de bui over zou zijn. Dit booste de trip weer flink en we gingen naar hert festival. Daar gingen we aan een picknick bankje zitten en hebben we de hele tijd mensen gekeken en geweldig diepe gesprekken gehad.
Ook dronken we er alletwee 3 biertjes, wat me ietwat emotioneler maakte, zoals alcohol dat wel vaker bij mij flikt :P. Toen mijn broertje ook iets heel moois zei schoot ik gewoon vol van tranen omdat ik het zo mooi vond (moet er raar uit hebben gezien op dat festival, maar ach :P ).

om een uurtje of 8 vonden we het welletjes geweest en gingen we weer op huis aan om om een uurtje of 10 voldaan in slaap te vallen.

Conclusie: LSD is het nog leuker dan ik verwacht had :) en een prima compagnon ''in the quest for enlightenment'' :P :P

Mike

Bewuste gebruiker
Prachtige ervaring zo te lezen! En man! Wat heb je het heerlijk beschreven, heel veel complimenten! :)

wave

Belezen gebruiker
Dat klinkt leuk zeg :) Heel leuk verhaal!

Maar wat je zegt over verlangens loslaten, ik denk dat je gelijk hebt maar ik zit toch over wat dingen na te denken.
Ik denk dat het soms best goed is om te verlangen naar iets. Het is vaak een feit dat iets prettiger kan zijn als de situatie anders is dan nu en ik denk niet dat je de waarheid op die manier moet onderdrukken. Misschien dat je dan te veel in je 'eigen' wereld gaat leven. (Maar is dat slecht?)
Door verlangens los te laten of te vergeten kan je beter 'genieten' van het nu, en dat is goed. Maar misschien is het beter als je een goede weg ertussen vind, het 'nu' ervaren zoals het is en zo op die manier heel intens leven, maar je moet ook kunnen dromen over wat het nu anders kan maken. Als je dingen wilt bereiken dan ga je er van te voren eerst over dromen, toch? Maar je hebt het zeker over verlangen naar dingen die eigenlijk niet kunnen.
Misschien is het dan beter om te verlangen naar dingen die nog komen gaan, en moet je verlangen naar dingen die zijn geweest proberen los te laten.
Ik verlang er bijvoorbeeld naar om een bank te kopen (ik heb mijn kamer opnieuw ingedeeld en heb opeens ruimte voor een bank), (raar woord eigenlijk: bank, het klinkt heel hard terwijl het zacht moet zijn.) en om weer verliefd te worden.
Maar ik weet dat dat allebei kan, dus dan is het goed. En dat ik het nu niet heb, dat is niet erg, want nu is het ook allemaal goed.

Paikea

Belezen gebruiker
geniaal dat je met je broertje kunt trippen, ik ben jaloers. Klinkt verder als een hele mooie eerste trip man, echt relaxt voor je! :grin: De lachkicks waren bij mijn eerste keren ook het gene wat me als eerste opviel t.o.v. paddo's. Dat vond ik ook zo geweldig, je hebt zoveel meer lol terwijl bij paddo's het vaak een avontuur met een hele serieuze noot is, even genieten maar daarna word (ik) diep in mezelf gedrukt - terwijl lsd big fun en lots of love is. Het is zo lekker vrij aan je hoofd.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Tof report! LSD as it should be :grin: Klinkt als een leuke 1e keer.
De toevoeging van die filosofische stukjes maakt het ook weer net even interresanter. :)

KoxBox

Badass junkie
Erg goed report. Die eerste keren zijn altijd zooo magisch :hearteyes: !
Ik hoop dat je volgende LSD reizen minstens even goed zullen verlopen!

Andrew

Badass junkie
Ik denk dat als je een mooie zonnige dag had uitgekozen met een betere setting etc, dat het dan nog leuker zou zijn :tongueout:

KoxBox

Badass junkie
Andrew zei:
Ik denk dat als je een mooie zonnige dag had uitgekozen met een betere setting etc, dat het dan nog leuker zou zijn :tongueout:

Inderdaad
Buiten trippen + zonnig weer = een onvergetelijke prachtige dag waar niets fout in kan gaan.
Een zonnige dag fleurt een trip altijd zo lekker op en geeft een vrolijke twist. :hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vet report gozer! Best wel hardcore dat je de eerste keer door een drukke stad hebt kunnen lopen! Ik herkende er weer een heleboel van mezelf in, dat vindt ik altijd mooi (:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Heb zoon zin in LSD van de zomer weer :grin: lekker trippen
nice reportje

ikzelf zou me niet tussen de mensen begeven dwaal zo snel af van die zooi :stoned:

Bovenaan