Eerste keer LSD over 3 weken,

anoniem12345678

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik heb in de afgelopen maanden wat geexpiremnteerd met wiet en een x MDMA/XTC, de vriend met wie ik dit doe en ik wilde als volgende drug graag een psychedellic doen, keuze kwam dan neer op paddos of LSD, volgens mensen op discord was LSD de beste optie omdat t meer stuurbaar is, alleen t is wel heel moeilijk aan te komen, nu ging toevallig een vriend wat dingen bestellen op t darknet dus heb ik op die manier twee zegels mee kunnen bestellen

We gaan t doen over 3 weken, bij hem thuis, in een onstpannen sfeer met een tripsitter, de zegels zijn 180UG en ik heb best wat rondgevraagd in verschillende discords waar ik in zit, en mensen raden me aan om in het geval dat ik in een veilige situatie zit met veilige mensen en ik denk dat ik t aankan de volle zegel te nemen, aangezien je eerste trip echt veel "magischer" is dan alle keren daarna dus je daar optimaal gebruik van wilt maken

Ik bekn zelf wel heel gevoelig voor drugs dus miss ga ik voor 3/4 tab, ik ben nu ook bezig met in een kladblok alle dingen die in me opkomen waar ik graag over wil nadenken tijdens mijn trip op te schrijven, quotes uit muzie/films die ik mooi vind op te schrijven, alle belangerijke mensen in mn leven op te schrijven en de belangerijkste dingen rondom hun, zodat ik in mn trip dat er bij kan pakken en mn trip ook nuttig kan gebruiken door via die headspace naar mn leven te kijken en welicht er nog wat van te leren.

Ook zorgen we dat we veel wiet/hash hebben zodat we als we ons daar goed genoeg voor voelen op de piek ook nog kunnen blowen om t effect te versterken

Enige tips? Dingen waar ik aan moet denken/anders moet doen? Ik hoor t graag!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je zegt dat de zegels 180ug bevatten. Weet je dat zeker? Is het getest? Want kwantificeren van LSD doen ze in de regel niet meer in NL. Weet je überhaupt zeker dat je echt LSD hebt?

Je zegt dat je gevoelig bent voor drugs, maar zegt ook dat je voor veel wiet/hasj zorgt om tijdens de piek te kunnen blowen. Dit is niet verstandig. Hoewel het goed kán gaan, kan het ook héél erg slecht gaan. Beter leer je eerst LSD goed kennen door het niet met andere drugs te mixen. En zelfs al ben je zeer ervaren, dan nog verhoog je het risico (op eventuele paranoia en eventueel bad gaan daardoor) met het mixen van LSD met wiet.

Met psychedelica is je eerste trip trouwens zelden je beste trip. Dat is iets wat bij bijvoorbeeld MDMA vaak opgaat, maar met echte tripmiddelen (wat MDMA niet is) worden trips door (levens)ervaring vaak steeds dieper/mooier. Dit is dus geen reden om dan maar direct een hele zegel te nemen. Psychedelica tast je beter voorzichtig af in het begin, waarna je per trip eventueel(!) de dosering iets opschroeft.

Laatst bewerkt:

anoniem12345678

Nouja, de zegels komen van de meest trusted darknet seller van Nederland, dus dat zal wel goed zitten

En we gaan ook alleen wat bijblowen als we denken dat t kan, en we dus echt op een comfortabele manier in de trip zitten

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou je toch echt aanraden te laten testen of tenminste nog een thuistest te doen of eventueel een zeer lage testdosering te nemen (dit bouwt wel tolerantie op, dus zou je weer moeten wachten tot een volgende trip). Ik zou voorzichtig zijn met zomaar drugs vertrouwen, ook al is die verkoper nog zo 'trusted'.

Ook kan ik je uit ervaring vertellen dat je nog zo comfortabel in een trip kunt zitten, wiet kan een trip zo een heel andere vibe en wending geven en als dat dan gebeurd bij een middel waar je ook nog eens helemaal geen ervaring mee hebt... Daarnaast is LSD ook nog eens gewoon een enorm complete drug op zichzelf. Het heeft geen wiet nodig om 'leuker' te maken. Dat is iets wat je eventueel eens een keertje kunt proberen wanneer je ervaren bent met LSD.

Maar goed, je moet het zelf weten. Ik begrijp die trend van meteen dingen willen mixen bij de eerste keer nooit, maar goed. Ik zal je de details besparen van hoe verkeerd het kan gaan door deze twee te mixen, want ik wil geen gedachten in je planten die dan misschien bovenkomen, maar wees voorzichtig en beter nog: laat die wiet er gewoon buiten, minimaal de eerste 5 trips. Dan leer je de echte LSD experience ook nog eens goed kennen, wat zoals gezegd een heel complete ervaring op zichzelf is.

anoniem12345678

Ik ga er even over nadenken, even buiten de wiet om, wat vind je van t advies wat ik kreeg van anderen om dus voor een volle zegel te gaan?

Bee

Belezen gebruiker
Ik heb het idee dat je het effect van psychedelica nogal onderschat. Het is niet vergelijkbaar met wiet, ook niet met MDMA vermoed ik (daar heb ik zelf geen ervaring mee). Ik raad honderd procent af te blowen tijdens de piek als je voor het eerst psychedelica gebruikt. Het effect kan inderdaad versterken, en dat kan ook makkelijk de verkeerde kant op schieten. Psychedelica zijn ontzettend overweldigend als je er niet bekend mee bent, het is ook niet iets wat je even lekker tussendoor moet doen.

Ik snap de voorkeur voor LSD qua stuurbaarheid, maar bedenk wel dat een LSD trip heel lang kan duren (en voor je gevoel nog langer aangezien tijd niet echt een ding is in tripland). Als je per se wil blowen zou ik dat aan het begin of aan het einde van de trip doen.

En zoals boven al gezegd is: TESTEN. Vooral LSD. Je weet nooit 100% zeker waar het vandaan komt, wie het in handen heeft gehad en het kan heel naar aflopen als je net een verkeerd zegeltje te pakken hebt.

En schrik niet van inzichten die je ineens hebt die voorheen nog volledig vreemd waren voor je :)

Safe travels

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als het klopt dat er echt 180mics op je zegels zitten, dan zou ik een first-timer zeker niet aanraden een volle zegel te nemen, maar een halve. 90/100mics geeft waarschijnlijk al een volwaardige trip namelijk. Maar je weet dus niet wat er echt op je zegel zit en vaak is dat minder dan aangegeven bij LSD. Maar om dan toch maar de volle zegel te nemen om die reden is dus dan maar gokken dat je niet teveel neemt.

Ik zou een halve doen als ik jou was. Als de trip tegenvalt dan volgende keer beter. Dat is veel beter dan een veel te heftige trip hebben, vooral bij de eerste keer want je weet niet wat je kunt verwachten. Vergeet niet dat LSD ook erg lang duurt (8-10 uren) en je perceptie van tijd aangetast wordt waardoor het nóg langer lijkt te duren. Wordt je hierdoor overrompeld in het begin en wil je dat het ophoudt, dan heb je nog een lange 10 uren voor de boeg.

Probeer er gewoon zo verstandig mogelijk mee om te gaan. Je kunt bij latere trips altijd hoger doseren of evt. mixen met wiet. Je moet geen haast willen hebben bij tripmiddelen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zou gewoon de tips die hier gegeven worden opvolgen. Ik die al ontelbaar keer heeft getript, zou bij een nog nooit genomen zegel ook altijd de helft nemen. Want, zoals al gezegd, je weet nooit hoeveel er daadwerkelijk (en wat) er op zit.

Daarbij:
Je geeft zelf ook al aan dat je gevoelig bent voor drugs.
Je hebt sowieso erg weinig ervaring met drugs en al had je dat wel, dan nog geen ervaring met psychedelica.
Als er echt 180ug op die zegels zit dan wordt je echt wel weggeblazen zo voor de eerste keer.
Een ervaren tripper weet dat 100 tot 150ug al een volwaardige trips geeft dus 180ug is sowieso al veel.

Kortom: Neem lekker een halve zegel zonder wiet!

Jen

Belezen gebruiker
Nu moet je de trip niet in gaan met een twijfel gevoel! Ik werk er helemaal naar toe met een positieve mindsetting! Niks gaat fout alles gaat goed ik ga het maximale uit de trip halen

Ik zou ook voor een 2/3 gaan de eerste trip
Ik weet niet hoe het bij de rest werkt?
Zelf nam ik wel een hoge dosis de eerste keer en ging ontzettend lekker 180ug ook ik heb in latere tijden ook wel eens een halfje gedaan en dan kwam ik er niet lekker in
Het kwam zwaar over me heen maar de veranderingen en het zelfbewustzijn waren maar matig

De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...
Gelijk een keertje goed trippen

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Nu moet je de trip niet in gaan met een twijfel gevoel! Ik werk er helemaal naar toe met een positieve mindsetting! Niks gaat fout alles gaat goed ik ga het maximale uit de trip halen

Ik zou ook voor een 2/3 gaan de eerste trip
Ik weet niet hoe het bij de rest werkt?
Zelf nam ik wel een hoge dosis de eerste keer en ging ontzettend lekker 180ug ook ik heb in latere tijden ook wel eens een halfje gedaan en dan kwam ik er niet lekker in
Het kwam zwaar over me heen maar de veranderingen en het zelfbewustzijn waren maar matig

De vriendin met wie ik het samen deed vond lsd ook niet interessant ieders zo een halfje
Ik denk dat iedere situatie anders is en nu als ik trip met mensen die het voor de eerste keer doen bied ik ook gewoon een hoge dosis aan...

Anders komt er heel wat over je heen maar echt de trip in gaan is het dan ook weer niet
Dit is mijn ervaring
Ik vind dit een goede post. :)

• Like
Waarderingen: Jen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Dit is mijn ervaring
Maar dat zijn jullie.

Er zijn mensen die heel erg gevoelig zijn voor een bepaald (trip)middel. En bij zo'n eerste keer weet je dat gewoon niet.

Ik zie het meer op de lange termijn denk ik. Je hebt interesse in psychedelica en bent van plan de wereld van het trippen te verkennen. De eerste trip hoeft niet meteen de perfecte trip te zijn, want je kunt daarna nog oneindig vaak trippen. Je tast het eerst even voorzichtig af, want als je meteen veel te hard of zelfs slecht gaat, dan heb je misschien meteen al een angst te pakken om weer te trippen. Why the hurry...

Maar ik krijg zo'n idee dat de TS eigenlijk al beslist heeft. :wink: En misschien gaat dat ook helemaal goed, maar mijn punt is: dat is een groter risico nemen dan eigenlijk hoeft.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Tip 1: Zorg voor een nuchtere tripsitter die weet wat je kunt doen als mensen een beetje angstig worden van psychedelica. (Namelijk een comfortabele plek aanbieden, eten en drinken geven, de tijdelijkheid van de ervaring benadrukken en vragen wat er precies mis is).

Tip 2: Gebruik geen cannabis voordat je de LSD inneemt of tijdens de piekeffecten. Wiet / hasj geeft i.c.m. LSD geen kalmerend effect, maar maakt de psychedelische effecten veel heftiger en gejaagder. Paniekaanvallen na het roken van een joint komen veel voor. Je kan er beter mee wachten, zodat de trip veel helderder blijft.
In de nafase van LSD kan het wel heel lekker zijn om te blowen. De psychedelische effecten zijn een uurtje of 8 na inname grotendeels weg. Maar je bent dan nog niet nuchter en kunt ook nog niet slapen. Als je dan een joint rookt dan voel je bijna niks van de stonedheid, maar het blowen zelf kan wel een ontspannende activiteit zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is wel een goeie. Als je dan toch per se wiet wilt doen, doe het dan tenminste pas in de laatste ("uitzit") fase wanneer je vooral nog gestimuleerd bent maar de trip zelf echt wel voorbij is. Dan moet het op zich wel kunnen. Als je kiest voor een goede indica kan dat er dan ook nog voor zorgen dat dat de scherpe randjes van de vervelende bodyload er wat af haalt.

Op deze manier behoud je ook de echte pure LSD ervaring. :)

Bee

Belezen gebruiker
Zat net te bedenken, "na" het trippen (na de duidelijke pieken dus) is het wel heel fijn inderdaad. Vorige zomer zat ik op een dakterras rond een uur of half 12, samen met twee vriendinnen met een jointje, kaarsje en dekentje na te genieten van een hele leerzame en fijne truffeltrip. Geen woorden gewisseld, maar als ik daar de rest van mijn leven in die staat had moeten zitten was het prima geweest haha.
Het duurt nog even, maar laat zeker weten hoe het is gegaan :grin:

anoniem12345678

Okee, plannen zijn een beetje veranderd!

Er komt een tweede vriend, en de dosis word dus neergehaald naar 2/3 tab = 120ug, ook hebben we een aantal XTC pilletjes, en waar in eerste instantie het plan was om te candyflippen (veel rondgelezen en gevraagd, kreeg van de meeste mensen te horen dat t prima kan voor een eerste keer LSD maar je niet echt een echte LSD ervaring zal hebben)
Aangezien we dat toch wel willen nemen we de LSD, en na de peak nemen we de XTC, zodat we een normale LSD trip hebben, en daarna een XTC roll met visuals.

Ook hebben we een aantal lijntjes ket, wat ik wel heel graag wil proberen, dus we hebben afgesproken dat ik 1 lijntje ket neem in de middag, voordat we gaan trippen, zodat ik het het eerst een keer nuchter kan proberen (zij hebben allebei redelijk veel ervaring met ket) en kunnen we savonds na de trip, eventueel ket combineren met de XTC als we dat willen!

Bee

Belezen gebruiker
Heeft die vriend ervaring met LSD? Een LSD trip duurt op zich namelijk vrij lang (ik geloof dat 12 uur geen uitzondering is) dus ik weet niet hoeveel jij kan plannen in 1 dag maar het klinkt wel heel ambitieus :) Onderschat ook niet de (mentale) vermoeidheid na een psychedelische trip. Ik vraag me ook af of een comedown van XTC iets is wat je moet willen na je eerste LSD trip. Zoals gezegd: volgens mij onderschat je het een beetje. Je zou ook een andere keer keta kunnen proberen. Maar, doe wat je niet laten kan uiteraard :grin: Hopelijk wordt het een leuke dag/nacht/twee dagen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heeft die vriend ervaring met LSD? Een LSD trip duurt op zich namelijk vrij lang (ik geloof dat 12 uur geen uitzondering is) dus ik weet niet hoeveel jij kan plannen in 1 dag maar het klinkt wel heel ambitieus :) Onderschat ook niet de (mentale) vermoeidheid na een psychedelische trip. Ik vraag me ook af of een comedown van XTC iets is wat je moet willen na je eerste LSD trip. Zoals gezegd: volgens mij onderschat je het een beetje. Je zou ook een andere keer keta kunnen proberen. Maar, doe wat je niet laten kan uiteraard :grin: Hopelijk wordt het een leuke dag/nacht/twee dagen.
Inderdaad wel heel ambitieus.

Aan de andere kant hoort dit ook wel bij jong zijn. Zoveel mogelijk nieuwe dingen willen ervaren. :wink: Maar nu doet TS dus wel LSD, iets dat potentieel op een heel harde manier kan duidelijk maken dat je hier meer respect voor moet hebben. Bijvoorbeeld dus inderdaad de comedown van MDMA ervaren, potentieel intens versterkt door de LSD. Maar sommigen moeten het gewoon zelf ervaren. Ik ben ook altijd zo iemand geweest. Denk maar niet dat iemand mij tegen had kunnen houden sommige overhaaste trips te maken door te vertellen dat dit kan leiden tot de meest verschrikkelijke ervaringen in je leven. Dat was iets wat ik absoluut zelf moest meemaken.

Wij kunnen slechts aanraden dingen te doen en laten, meer niet. Hierbij raad ik alsnog aan het gewoon alleen bij LSD te houden de eerste keer. LSD vergt veel van je, erna ben je op. Geen tijd om andere drugs te gaan doen. Er komen nog zoveel mogelijkheden om dat te doen wanneer je weet wat LSD is en doet. En dan nog ben ik een voorstander van middelen in hun eentje te gebruiken.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Heftig hoor! Hoop dat je twee keer nadenkt en niet de volle mep naar binnen nakt. We zullen het gaan meemaken..veel plezier en heb een veilige trip!

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Schrijf je je ervaring wel even op als je klaar bent? Ben wel heel nieuwsgierig hoe je eruit komt.. :tearsofjoy:

Heb trouwens niet veel toe te voegen aan de reacties hierboven.
Mijn eerste keer was ook op een hele hoge dosis LSD, en dat ging heel goed. Maar het kan ook heel fout aflopen, en als je nog geen ervaring hebt met psychedelica weet je ook niet zo goed wat je kunt verwachten. Als je dan echt ineens heel paranoïde raakt en angstig ben je echt klaar.
Wat mij aan gaat kan mixen met MDMA of XTC prima, mits gedaan in een rustige en vertrouwde omgeving, omdat het angstgevoelens helpt verminderen. Het nadeel is dat de comedown echt wel heel zwaar is, terwijl de comedown van LSD alleen best goed te doen is. Bij mij duurt de volle ervaring rond de 7 uur, terwijl de "na-trip" nog heel veel uur daarna kan voortduren. Fijn, als je dan enorm brak bent van de MDMA en je tript net voor het eerst.. zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb inmiddels al zeker meer dan 50 keer getript op LSD volgensmij, maar ik vind die comedown van XTC/MDMA op LSD toch wel erg vervelend nog steeds hoor.
Dat niet alleen, een candyflip luistert heel nauw. Teveel MDMA kan je hele LSD trip verpesten doordat het de overhand neemt als je een te hoge dosering neemt, of het te vroeg of te laat inneemt. Met als gevolg dat je met name gewoon een MDMA trip hebt; best wel zonde van je zegels, toch? Kun je beter je MDMA bewaren voor een ander keertje.
Ketamine met LSD combineren is leuk, maar waarom per se combineren en niet gewoon genieten van de LSD ervaring? Je hebt van LSD buiten de visuals om ook al een bodyload he, dus je voelt je al anders. Ik vind het heel erg op XTC lijken als ik alleen een zegel neem en verder niks.
Het gebruik van cannabis is leuk op andere tripmiddelen, maar zeker niet op LSD. Het matched niet mooi of fijn, en je kan er heel paranoïde van raken. LSD kan je trouwens ook goed opbouwen, ik begin ook nog steeds met een halve zegel. De setting kan nog zo goed zijn; je weet nooit hoe je trip valt en dat kan heel gevaarlijk zijn. Als je een halve neemt, en je wilt meer als je op die piek zit kun je echt prima nog een halve bijnemen voor een heftigere ervaring. Geen probleem :wink:

anoniem12345678

Wat mij aan gaat kan mixen met MDMA of XTC prima, mits gedaan in een rustige en vertrouwde omgeving, omdat het angstgevoelens helpt verminderen. Het nadeel is dat de comedown echt wel heel zwaar is, terwijl de comedown van LSD alleen best goed te doen is. Bij mij duurt de volle ervaring rond de 7 uur, terwijl de "na-trip" nog heel veel uur daarna kan voortduren. Fijn, als je dan enorm brak bent van de MDMA en je tript net voor het eerst.. zou niet mijn eerste keuze zijn. Ik heb inmiddels al zeker meer dan 50 keer getript op LSD volgensmij, maar ik vind die comedown van XTC/MDMA op LSD toch wel erg vervelend nog steeds hoor.
Dat niet alleen, een candyflip luistert heel nauw. Teveel MDMA kan je hele LSD trip verpesten doordat het de overhand

Heel eerlijk, hoe brak ik dit weekend uitkom kan me niet heel veel boeien,
Sure, t is vervelend, maar t is een uitzonderlijk weekendje, met wat goede vrienden, waarin ik om het even heel cliche te zeggen "helemaal los" wil,

We gaan trouwens niet voor een candyflip, ik heb hier best een tijd over gepraat met een vriend die heel veel ervaring heeft, en een candyflip neemt de LSD mindhigh grotendeels weg, zeker aangezien wij ook wel lekker willen spacen op XTC, volgens hem kunnen we t beste LSD nemen, trippen, en na ongeveer 6 - 8 uur, net na de peak, een redelijke dosis XTC nemen, gaan waarschijnlijk voor een halfje van onze Audi RS pillen(280MG)
Als je dit doet kom je gewoon in een XTC roll terecht maar zijn de visuals weer volop aanwezig, en volgens hem kunnen ze zelfs nog wel wat sterker zijn dan in de LSD peak. Hij zei ook dat hier een lage dosis keta bijnemen echt de meest bizarre visuals kan veroorzaken en als je je daar mentaal toe in staat voelt het echt waard is!

Kortom: eerst echt trippen voor t mooie van t trippen, en de daadwerkelijke psychedellic ervaring, daarna puur voor plezier en genot spacen op XTC, ketamine, en veel wiet

Bee

Belezen gebruiker
Maar "brak zijn" is de minste zorg na een psychedelische trip. :) De grootste zorgen zijn het overweldigende ervan. Visuals is ook niet het meest intense bij zo'n trip. Joh, ik heb tijdens trips intense visuals gehad waarvan ik dacht "Ja, leuk, maar hoe zit het met het universum en het leven?". Ik snap dat het lastig is te bevatten, maar ik denk dat je na je LSD-ervaring ongetwijfeld begrijpt wat we bedoelen. Het is een volledig andere wereld waar je je even in waant, je hersens werken op een manier die niet gereproduceerd kan worden in nuchtere toestand. Ik krijg wel eens de vraag "Hoe is het nou om te trippen" en mijn standaard antwoord is dat ik het graag zou vertellen, maar dat kan niet echt. Ik wens je alle wijsheid en goede keuzes toe in ieder geval. Voel me net een oma.

anoniem12345678

Ik denk dat ik nu al wel een aardig beeld heb, had ook al wel enigzins zulke gevoelens op mn eerste (en enigste) MDMA experience waarbij ik als een idioot geredosed heb, en uiteindelijk op 300MG, redelijk gedisassocieerd en in vlagen tegen egodeath aan rondzweefde door...... ja, door wat eigenlijk?

Rupsen God ❤

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heel eerlijk, hoe brak ik dit weekend uitkom kan me niet heel veel boeien,
Sure, t is vervelend, maar t is een uitzonderlijk weekendje, met wat goede vrienden, waarin ik om het even heel cliche te zeggen "helemaal los" wil,

We gaan trouwens niet voor een candyflip, ik heb hier best een tijd over gepraat met een vriend die heel veel ervaring heeft, en een candyflip neemt de LSD mindhigh grotendeels weg, zeker aangezien wij ook wel lekker willen spacen op XTC, volgens hem kunnen we t beste LSD nemen, trippen, en na ongeveer 6 - 8 uur, net na de peak, een redelijke dosis XTC nemen, gaan waarschijnlijk voor een halfje van onze Audi RS pillen(280MG)
Als je dit doet kom je gewoon in een XTC roll terecht maar zijn de visuals weer volop aanwezig, en volgens hem kunnen ze zelfs nog wel wat sterker zijn dan in de LSD peak. Hij zei ook dat hier een lage dosis keta bijnemen echt de meest bizarre visuals kan veroorzaken en als je je daar mentaal toe in staat voelt het echt waard is!

Kortom: eerst echt trippen voor t mooie van t trippen, en de daadwerkelijke psychedellic ervaring, daarna puur voor plezier en genot spacen op XTC, ketamine, en veel wiet

Ik ben het eens met Bee, het gaat niet om het brak zijn. Maar ik denk ook dat je pas begrijpt wat we bedoelen als je zelf getript hebt.
Trippen is niet in woorden uit te leggen helaas, je kan het in reports nog zo goed proberen te verwoorden maar het valt eigenlijk in het niet bij de daadwerkelijke ervaring.
Hoe bedoel je trouwens, een candyflip neemt de mindhigh grotendeels weg? Bij een goede candyflip vind ik het juist echt iets heel groots toevoegen aan mijn trip, en gaat het hand in hand samen. Het neemt niks weg, ik zit alleen niet zo in mn hoofd en ben een stuk minder filosofisch ingesteld dan alleen op LSD. Maar goed, een candyflip is lastig te behalen en als je dus niet goed mixed met elkaar kan een hoop wegvallen inderdaad :wink: Dan overheerst de MDMA dus, zoals ik zei. Hoewel je nog steeds wel visuals hebt hoor.

Een overdosis MDMA is totaal niet te vergelijken met LSD trouwens. Ik heb ook een keer perongeluk een enorme dosis MDMA binnen gehad en heb daar ook gigantisch op getript, maar die hallucinaties zijn echt heel anders dan LSD hoor. Net als dat truffels en paddo's anders zijn, 2-CB is anders, DMT is anders, een k-hole is anders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Je noemt het allemaal trippen, maar er zit wel degelijk een verschil in. De hallucinaties die ik had op MDMA Toen ik veel te veel had genomen vond ik vergelijkbaar met slaap hallicuncaties - en dat lijkt in de verste verte niet op LSD.

anoniem12345678

Ik geloof graag dat t niet lijkt op LSD, zo bedoelde ik het ook niet hoor!
Ik had weinig visuals op MDMA, maar wat ik had waren hallucinaties waar ik zo naar binnen keerde dat waar ik aan dacht, of hoe ik intrepeteerde wat ik zag, precies als echt in mn beeld verscheen, en t gewoon echt helemaal echt leek, niks trippies ofs, terwijl ik sinds dat ook heel erg trippy reageer op wiet en dat is gewoon heel anders, en meer zoals het typische LSD beeld, een beetje een waas aan dingen die niet zo heel erg inmengen met de echte wereld, en heel duidelijk nep zijn,

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat ik nu al wel een aardig beeld heb, had ook al wel enigzins zulke gevoelens op mn eerste (en enigste) MDMA experience waarbij ik als een idioot geredosed heb, en uiteindelijk op 300MG, redelijk gedisassocieerd en in vlagen tegen egodeath aan rondzweefde door...... ja, door wat eigenlijk?
Als ik dat zo hoor klinkt het niet alsof je klaar bent voor LSD. Of je moet erg veranderd zijn.

anoniem12345678

Want? 300MG + eeen een aantal gram wiet en daarnaast ook gewoon heel erg moe om 5 uur sochtends lijkt me een combinatie waarbij het niet heel raar is dat t daar op uitloopt?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Want? 300MG + eeen een aantal gram wiet en daarnaast ook gewoon heel erg moe om 5 uur sochtends lijkt me een combinatie waarbij het niet heel raar is dat t daar op uitloopt?
Je hebt het over als een idioot redosen, "helemaal los" willen gaan alsof je een avond gaat zuipen, drugs combineren terwijl je geen enkele ervaring hebt met LSD. Dat allemaal samen klinkt gewoon niet als iemand die klaar is voor LSD. Het is niet iets om mee te feesten op zo'n manier.

• Like
Waarderingen: Bee

anoniem12345678

Zo zet ik het hier neer idd, maar dat "Helemaal los" bedoel ik helemaal niet op zon manier, gewoon dat ik dit weekend gewoon echt zo leuk mogelijk wil maken, en daarbij even niet zoveel geef om daarna brak zijn, of dat het me mentaal uitput, ik ben jong en kan dat echt wel hebben.

Daarnaast zie ik zelf volledig in dat de manier waarop ik toen XTC heb gebruikt, dom, ondoordacht was en dat ik dat ook niet zo had gewild, "als een idioot redosen" bedoel ik niet als een ding om stoer mee te doen of wat dan ook, echt letterlijk zoals ik het zeg, dat ik toen domme keuzes heb gemaakt en me echt als een idioot gedragen heb

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@anoniem12345678

Laat ik maar beginnen met het positieve... wat goed dat je dit forum hebt gevonden en vragen stelt voordat je met drugs gaat experimenteren. Er zijn volgens mij genoeg mensen die maar wat aanklooien en nooit vragen stellen! Even los hiervan lijkt het met uitermate onverstandig om LSD, MDMA, Keta en wiet te gaan combineren terwijl je geen ervaring hebt met Keta en LSD en amper ervaring hebt met MDMA. De enige ervaring die je met MDMA hebt is er een van onverstandig bijdoseren en een veel te hoge uiteindelijke dosering.

Dit zijn voor mij allemaal rode vlaggen voor onverstandig gebruik. Ik weet niet of dit in je persoonlijkheid zit of dat je gewoon nog heel jong bent. Maar in beide gevallen wil ik je waarschuwen om zo ongeduldig en respectloos om te gaan met drugs.

Als je dan toch zo nodig wilt experimenteren, wat ik op zich goed begrijp, doe het dan verstandig en doe gewoon 1 drug tegelijk. Een LSD trip kan ook in een normale dosis (100ug) al een fantastische ervaring zijn en je kunt later altijd hoger doseren.

Natuurlijk kan het dat je hier over 2 weken komt met een verhaal dat je vrolijk Keta, LSD, M en wiet hebt gecombineerd en het feest van je leven had. Dan zeg je waarschijnlijk "zie je wel het is allemaal goed gegaan". Dat is precies wat mijn dochter ook zei toen ze zonder te kijken de straat over rende. Dit soort shit kan echt vervelend worden en fout gaan.

Doe gewoon verstandig en begin met een half zegeltje of als je een bikkel wilt zijn 3/4 zegeltje en neem er na afloop (als het bijna uitgewerkt is) een lekker jointje bij. Minder risico's en waarschijnlijk een mooiere ervaring. En als ik het zo hoor heb je nog genoeg jaartjes in het vooruitzicht om wat riskanter te experimenteren!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo zet ik het hier neer idd, maar dat "Helemaal los" bedoel ik helemaal niet op zon manier, gewoon dat ik dit weekend gewoon echt zo leuk mogelijk wil maken, en daarbij even niet zoveel geef om daarna brak zijn, of dat het me mentaal uitput, ik ben jong en kan dat echt wel hebben.
Zoals door anderen gezegd is brak zijn naderhand niet het probleem. Als het dat was, waren we hier niet zo over doorgegaan.

Je begrijpt niet wat een psychedelische ervaring is en dat is oké want hoe kun je dat ook weten. Ik wil je daar dan ook helemaal niet over veroordelen. Maar zo'n instelling van 'ik ben jong en kan echt wel wat hebben' is gek genoeg iets wat je dus niet gaat helpen tijdens een trip, maar juist tegenwerken. Dit zul je straks begrijpen wanneer je wat ervaring hebt met trippen.

Daarnaast zie ik zelf volledig in dat de manier waarop ik toen XTC heb gebruikt, dom, ondoordacht was en dat ik dat ook niet zo had gewild, "als een idioot redosen" bedoel ik niet als een ding om stoer mee te doen of wat dan ook, echt letterlijk zoals ik het zeg, dat ik toen domme keuzes heb gemaakt en me echt als een idioot gedragen heb
Oké ik wil ook niet beweren dat je dat zei om stoer te doen of zo. Ik zie alleen verscheidene dingen die erop wijzen dat je het allemaal wat lijkt te onderschatten, verder niet. Dat ik dat aanhaalde was omdat je dus in dat moment zelf onverstandige beslissingen nam. Excuses als het teveel overkwam als een aanval of oordeel, dat was niet mijn bedoeling.

anoniem12345678

Ik begrijp je helemaal, en weet ook echt wel van mezelf dat ik overmoedig kan worden/dingen kan onderschatten, en dat ik af en toe ook echt wel geremd moet worden, gelukkig heb ik daar ook echt hele goede vrienden voor (Die geen drugs gebruiken, maar er wel enigzins respect voor kunnen opbrengen en aan wie ik alles wat ik doe vertel en er mee over heb)

Aan de andere kant, mijn plannen zijn idd miss een beetje overmoedig, en ik wil het misschien allemaal een beetje te snel, maar ik doe echt niks zonder daar echt heel goed over na te denken, ik heb nu al ik weet niet hoeveel uren aan research rondom deze drugs achter de rug, zit in heel veel drugs discords waar ik naast gewoon erover praten ook gewoon heel snel alle kleine vragen die in me opkomen kan stellen aan mensen met veel ervaring,

En je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben er van overtuigd dat dit soort nachtjes (goed voorbereid, in hoeverre dat kan weten waar je aan begint, LSD nemen, later kijken of je de XTC nog wilt want zo is het echt, het gaat er puur om dat we dat willen doen als we ons daar nog in staat toe voelen, na de LSD peak dus, hetzelfde gelt voor de keta) een heel stuk veiliger zijn dan maar gewoon een keertje een normale dosis LSD nemen, zonder echt research te hebben gedaan, in een verre van optimale setting en waarsch met heel veel wiet

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Oké, nou in ieder geval goed dat je van jezelf weet dat je overmoedig kan raken en dat je wel veel onderzoek doet.

En dan maar goed luisteren naar jezelf ja. Niet zomaar drugs nemen na je LSD trip omdat dat het plan was. Peer pressure kan dan ook meespelen.

In ieder geval veel plezier met wat jullie dan ook gaan doen over 3 weken. En ben erg benieuwd naar een eventueel report over je LSD ervaring dan!

anoniem12345678

Ohh, daar ben ik heel simpel in, peer pressure doet me echt heel weinig, ben er ook heel duidelijk in geweest dat als er op wat voor manier dan ook word geprobeerd iemand over te halen ik er heel snel klaar mee ben en t voor mij niet meer hoeft!

Om dat soort dingen te voorkomen: Zei willen graag blowen voor de trip en hoeveel ik ze ook aanraad te wachten tot je iig op je piek zit, k kan ze natuurlijk niet dwingen, dus hebben we afgesproken dat zei van te voren blowen, en ik op dat moment een lijntje keta neem zodat ik iig weet hoe t voelt, voordat ik t ga mengen met XTC,

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik snap echt niet waarom je voor je eerste x meteen "all in" wilt gaan en niet gewoon onze raad opvolgt? Je hebt nog een heel leven voor je en dus nog genoeg weekenden om dan toch nog een x "all in" te gaan. Ik begrijp je wel hoor met al die trip reports die goed gaan op nog veel hogere dosissen. Maar dat zijn mensen die al vele malen in trip land zijn geweest en vergeet niet dat bij de gevallen waar het fout gaat, er relatief minder over gesproken wordt.

Ik had eens iemand kennis laten maken met paddo's omdat hij dat zo graag wilde. Hij (A) wist dat het wijs was om een ervaren persoon er bij te hebben en kwam daardoor bij mij terecht. (beetje via via want ik kon zijn broer redelijk goed) We waren met zijn vieren. Ik, een zeer goede ervaren vriend van mij en A met zijn broer. Het leek mij namelijk wijs om een vertrouwd persoon voor A er bij te hebben, zijn broer dus.
Ik gaf ieder net even meer dan 2 gr wat dus nog geen volledige dosis is. Ik doseerde laag want ik vond A en zijn broer maar een beetje van die "stoer doen" mensen. Ondanks ze vroegen waarom ze zo weinig kregen want 3 gr is toch een gewone hele dosis??? Nou, hij heeft het geweten hoor. Na 2 uur raakte A in paniek en als iemand dan zo ver is, is dat moeilijk te stoppen tijdens de trip. Vooral voor "stoer doen" mensen. Niet dat ik denk dat jij zo'n zelfde soort persoon bent hoor:)
Natuurlijk stelde ik hem hier en daar gerust en zei dat het vanzelf weer over gaat. Gaf wat fruit en we starte een leuke animatie om de aandacht een beetje af te leiden. Hier heeft hij het nog steeds over trouwens als hij me ziet en bedankt me nog steeds voor de steun die hij van mij ervoer tijdens zijn paniek. Maar voor hem dus nooit meer. Het zou zonde voor jou zijn als het zelfde gaat ervaren.

En lees deze nog een keer van @Eik
"Natuurlijk kan het dat je hier over 2 weken komt met een verhaal dat je vrolijk Keta, LSD, M en wiet hebt gecombineerd en het feest van je leven had. Dan zeg je waarschijnlijk "zie je wel het is allemaal goed gegaan". Dat is precies wat mijn dochter ook zei toen ze zonder te kijken de straat over rende. Dit soort shit kan echt vervelend worden en fout gaan."

Erg mooi verwoord.

anoniem12345678

Maar we gaan dus helemaal geen hoge dosissen doen? 120ug lijkt me gewoon een hele normale dosis, en de MDMA doen we alleen na de piek als we daar nog voor voelen, ik zie heel weinig redenen waarom dat niet goed zou gaan........

anoniem12345678

Naja, het zijn wel allemaal redenen die best wel goed kunnen worden voorkomen door goed na te denken op de avond, en ik vind zelf dat je het er af en toe ook wel van mag nemen!

Bovenaan