een kind en verslaafd

bbibi

Newbie
2 jaar geleden heb ik mn vriend ontmoet en toen zat hij ontzettend aan de coke, hij dealde zelfs.ik was zo verliefd op hem dat ik niet in de gaten had dat hij een groot probleem had..eerst vond ik t niet erg dat hij zoveel gebruikte, als hij maar bij me was.

nu een tijd later, hebben wij een kindje gekregen..hij is al een stuk minder gaan snuiven, maar hij moet er van mij nu echt mee stoppen anders raakt hij alles kwijt, en ik wil m hiebij helpen, maar hoe?? dat is de vraag.ik vind t ontzettend moeilijk.veel mensen zeggen ... hij verandert nooit... en....eens een junk altijd een junk.

maar als k dat te horen krijg zit k gelijk in een dip..

zijn hier mensen met ongeveer de zelvde ervarin of zijn er mensen die me een beetje kennen helpen???

hij moet stoppen voor mij en zn kindje

xxx bbibi

synchemic

Experimenterende gebruiker
heb hier geen ervaringen mee want ik ben nogal anti-coke omdat het zooooo nep is allemaal, tering hee. Maar goed, heb het wel gedaan dus weet waar ik over praat, en ik reply hierop... om je succes te wensen :wink:

needlefreak

Bewuste gebruiker
eerst en vooral: "eens een junk altijd een junk" is helemaal niet waar!
ik ben ook zwaar verslaafd geweest (aan heroïne enzo) maar nu ben ik clean. het heeft me wel heel veel doorzettingsvermogen en tijd gekost maar met vallen en opstaan is het me nu toch gelukt. wat wel waar is is dat de drang naar die drugs heel lang blijft en je het lange tijd nadat je gestopt bent het nog moeilijk kunt hebben. je vriend kan enkel stoppen als hij dat zelf wilt. anders lukt het nooit. maar als hij jou en zijn kind graag ziet dan moet dat een extra motivatie zijn om clean te blijven.
hij moet het zelf doen. jij kunt hem daar enkel in steunen en die steun zal hij zeker nodig hebben. je kunt altijd naar een huisarts gaan dat die iets kan voorschrijven om hem te helpen met zijn verslaving te stoppen.
ik wens je heel veel sterkte voor jou, je man en je kindje.

sonne

Newbie
hoi bibi
steun je vriend zoveel je kan en laat merken dat je achter hem staat!ook als het even wat minder gaat laat m niet vallen!als hij ziet dat jij dr voor hem bent dan geeft dat hem ook weer kracht,je hoeft natuurlijk niet alles te pikken en duidelijk grenzen stellen maar probeer m zoveel mogelijk te motiveren,dat mensen een terugval krijgen komt vaak door vooroordelen die veel mensen hebben en dus geen tweede kans aan iemand willen geven,en probeer m ook zover te krijgen dat hij professionele hulp zoekt,zonder gaat het een stuk moeilijker en hoef je niet alleen de last te dragen en deze mensen zijn objectiever en doorzien elke smoes om gebruik goed te praten(kan je niet precies uitleggen wat ik hiermee bedoel,hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)blijf sterk!wens jullie veel sterkte in dit gevecht toe en geef het niet op!

flosh2

Newbie
sonne zei:
hoi bibi
steun je vriend zoveel je kan en laat merken dat je achter hem staat!ook als het even wat minder gaat laat m niet vallen!als hij ziet dat jij dr voor hem bent dan geeft dat hem ook weer kracht,je hoeft natuurlijk niet alles te pikken en duidelijk grenzen stellen maar probeer m zoveel mogelijk te motiveren,dat mensen een terugval krijgen komt vaak door vooroordelen die veel mensen hebben en dus geen tweede kans aan iemand willen geven,en probeer m ook zover te krijgen dat hij professionele hulp zoekt,zonder gaat het een stuk moeilijker en hoef je niet alleen de last te dragen en deze mensen zijn objectiever en doorzien elke smoes om gebruik goed te praten(kan je niet precies uitleggen wat ik hiermee bedoel,hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)blijf sterk!wens jullie veel sterkte in dit gevecht toe en geef het niet op!

ik zit zelf met hetzelfde probleem, mijn zoontje is nu 11 mdn, hij was clean maar helaas schijnt de zon weer en komt hij weer in kontakt met de verkeerde mensen en komt iedere avond met een scheve kaak thuis, normaal praten lukt hem dan niet meer. ik heb hem gevraagd of hij gebruikt heeft maar wordt dan lekker kwaad, want wie denk ik wel dat ik ben om hem voor leugenaar uit te maken, hij ontkent t.o. mij, ik heb nu een d-test besteld via internet, daarmee kan ik zijn kleding testen op heroine, cocaine, wiet, en amfitamine. hij zal wel heel boos worden wie weet hier vertrekken maar altijd beter dan met een verslaafde in huis mijn kindje groot brengen, liegen vind ik net zo erg als bedriegen.
ik heb zelf ook vrij heftig gebruikt dus herken ik het als een echte.

haal die d-test in huis en confronteer hem regelmatig, dit ga ik in ieder geval wel doen, en zo nodig stop ik met de relatie, stel je voor dat iemand de kinderbescherming beld, ben ik wel mijn kindje kwijt!!!! en jij???

Bovenaan