Een keertje proberen???

luf10tje

Experimenterende gebruiker
Hallo!

Ik zit al een tijdje lang dat ik wel eens een keer weer iets nieuws wil proberen... Op zich leek heroïne me wel een keer wat, maar nu vraag ik me dus af of dit werkelijk zo verslavend is als men zegt. Ik heb verder in de omgeving geen mensen die het gebruiken, dus aan hun kan ik het moeilijk vragen.

Zijn er onder jullie ook mensen die het bij één keer (of meerdere, maar dan dus héél af en toe) konden houden? Is dat erg moeilijk of is dat 'superverslavend' alleen maar bangmakerij? En ik heb het trouwens over chinezen, want spuiten ga ik niet aan beginnen (maar daar wil ik ook best meningen van hoor).. Alle meningen en ervaringen over heroïne zijn welkom!

Groetjes!

acidboy

Badass junkie
Ik spreek niet uit eigen ervaring.. maar laat die shit gewoon links liggen man. Is veruit het verstandigste, er zullen altijd wel mensen zijn die niet verslaafd raken etc etc etc.
Maar het overgrote deel raakt wél verslaafd... En nouja, ga maar gewoon eventjes rondlezen op het forum of andere websites, ervaringen.. werking etc.
Als je dan verstandig bent zal je zelf ook tot de conclusie komen dat je beter iets anders kan proberen dan heroine.

needlefreak

Bewuste gebruiker
luf10tje zei:
Zijn er onder jullie ook mensen die het bij één keer (of meerdere, maar dan dus héél af en toe) konden houden? Is dat erg moeilijk of is dat 'superverslavend' alleen maar bangmakerij?

Het is mogelijk om sporadisch heroïne te gebruiken. In het begin valt het best mee om ervan te kunnen blijven. Je hebt ook nog geen last van een lichamelijke afkick. Maar hoelang hou je dat vol??

Als het je bevalt, dan zal je het meer willen gebruiken. Hoe meer je het gebruikt, hoe sterker de drang ernaar en hoe zwaarder de afkick erna. Het word altijd maar erger en je hangt eraan vast voor je het zelf goed beseft.

Het is een risico om ermee te beginnen. Dat weet iedereen. En ik wil het je afraden. Je moet dat gevoel niet kennen, het zal je hoogwaarschijnlijk veel ellende besparen.
:wink:

BillyBilo

Badass junkie
needlefreak zei:
luf10tje zei:
Zijn er onder jullie ook mensen die het bij één keer (of meerdere, maar dan dus héél af en toe) konden houden? Is dat erg moeilijk of is dat 'superverslavend' alleen maar bangmakerij?

Het is mogelijk om sporadisch heroïne te gebruiken. In het begin valt het best mee om ervan te kunnen blijven. Je hebt ook nog geen last van een lichamelijke afkick. Maar hoelang hou je dat vol??

Als het je bevalt, dan zal je het meer willen gebruiken. Hoe meer je het gebruikt, hoe sterker de drang ernaar en hoe zwaarder de afkick erna. Het word altijd maar erger en je hangt eraan vast voor je het zelf goed beseft.
Het is een risico om ermee te beginnen. Dat weet iedereen. En ik wil het je afraden. Je moet dat gevoel niet kennen, het zal je hoogwaarschijnlijk veel ellende besparen.
:wink:

het dik gedrukte stukje is Zó herkenbaar voor iedere opiaat verslaafde, in 1 klap zit je er aan vast, je kan wel 200 honderd keer gebruikt hebben en bij de 201ste keer ben je in één keer verslaafd, zo voelt het, terwijl je eigenlijk een keten om je zelf hebt gelegd die iedere keer wat strakker gaat.

azgaza

Badass junkie
Ik spreek níet uit ervaring maar ik ken wel mensen die het een keer probeerden en inderdaad volledig verslaafd raakten, en dat wil je niet mee maken, ik heb die mensen af zien glijden van iets naar haast niets.
Wil je dat risico echt lopen? Misschien ben je niet meteen verslaafd, maar áls je eenmaal verslaafd bent, heb je een groot probleem. Lees anders wt meer berichten in dit deel van het forum en zie de problemen die eruit voortkwamen voor mensen.
Begin er gewoon niet aan, van wat ik heb gezien is het het echt niet waard.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Waarom wil je zo graag het proberen?
Er zijn zoveel mensen die zeggen het blijft bij 1 keer.
Maar al snel komt de 2de keer, en dan de 3de enzovoort.
Ik ken(kon) verscheidende mensen die het ook 1 keer wouden proberen.
Maar daar bleef het niet bij.

Ik wil niet zeggen dat het jouw ook niet lukt.
Maar ik zou het persoonlijk gewoon bij andere drugs houden.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Heroïne is echt duivels! Opiaatverslaving is een sluipmoordenaar, en waarschijnlijk krijgt het je vroeg of laat te pakken. En als je eenmaal één keer verslaafd bent, blijft dat heel je leven, het laat je nooit meer los. Je hebt er niet altijd even veel last van, maar je zit wel altijd in de morfinistengevangenis.

Serenity

Badass junkie
Lees eens wat meer rond in dit deel van het forum en op andere fora. Als je iets ''nieuws'' wilt proberen en je probeert heroine is het binnen no time niet ''nieuw'' meer maar een keiharde gewoonte/verslaving. Heb er zelf geen ervaring mee, maar de dingen die ik hier lees zijn voor mij genoeg om dit te weten.

Als je wat nieuws wil, ga dan dingen combineren, experimenteren, maar god zeg, wees aub zo slim om van de naalden of weet ik veel wat af te blijven.

pepito

Bewuste gebruiker
"dat ik wel weer eens iets nieuws wil proberen"..... :confused: :confused: :confused: Als je dan iets wilt proberen dat inhoud heeft en waar je verder mee kunt komen, leerzaam is en je terugwerpt op je werkelijke zelf neem dan ayahuasca, en dit alleen in een therapeutische setting, bijv. de Santo Daime beweging... en dan zul je waarschijnlijk nooit meer zeggen dat je iets nieuws wilt proberen en dan aan bruin denkt..........Hoeveel leergeld wil een mens betalen voor kennis die eigenlijk al voorhanden is....Advies: bruin is het niet waard!

Juultjuh

Ik zal het alleen gebruiken als ik te horen kreeg dat ik nog een week te leven had :P anders niet

Seneca

Maak eens een utilistische kosten-baten analyse; zet het beste wat er kan gebeuren (lekker gevoel voor een tijdje) af tegen het ergste wat er kan gebeuren (de rest van je leven bezig met niks dan heroine).

DreamWeaver

Badass junkie
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder. Probeer het niet, ik weet dat het moeilijk is je ondekkingsdrang te onderdrukken en dat het moeilijk is om te denken dat je niet sterk genoeg bent om het bij 1 keer te laten, maar het is zo. Blijf erbij uit de buurt.

jaja

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:
Alle mensen die ik ken die het geprobeerd hebben kunnen nu niet meer zonder.

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?

DreamWeaver

Badass junkie
jaja zei:
DreamWeaver zei:

En dan sos op je "wishlist" hebben staan; daarvoor geldt in principe toch hetzelfde?

Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.

jaja

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:
Absoluut niet. De personen die sos doen in mijn omgeving gaan daar goed mee om. Ik ken ook mensen die het gebruik beperkt hebben of het maar een paar keer gedaan hebben i.t.t. iedereen die gelijk 'hooked' was aan hero.

Vreemde kennissenkring heb jij.

Shiva1982

Belezen gebruiker
jaja zei:
DreamWeaver zei:

Vreemde kennissenkring heb jij.

Dan heb ik blijkbaar ook een vreemde kennissenkring. Want daarin zitten ook mensen die weleens coke snuiven, maar absoluut niet verslaafd zijn.

Maar waarom wil je persé heroïne gebruiken? Er zijn weet ik veel hoeveel betere "nieuwe" soorten drugs die niet zo verslavend zijn. :confused:

MindTraveler

Belezen gebruiker
Ik neem aan dat het hier over roken gaat en in dat geval bestaat er niet echt zoiets als "een keertje proberen". De eerste keren zal het niet veel met je doen, velen merken zelfs helemaal niets de eerste keer. En dat is juist het grootste gevaar, als je ermee begonnen voel je het effect met elke keer dat je het rookt een beetje beter, na een paar weken weet je het volledige effect te appreciëren en telkens als het spul dan uitgewerkt is heeft je lichaam opnieuw heroïne nodig.

Maar omdat niemand voor jou kan beslissen of je het nu wel doet of niet raad ik je aan de eerste keer dat je het gebruikt zoveel te roken als je maar kan, ofwel helemaal niet.

]-[IG]-[

Bedenk jezelf dat alle heroineverslaafden ooit met jouw gedachte begonnen zijn, en vraag je dan af wat er bij jouw nou zo anders is.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Bangmakerij? Nee, dat woord is met heroïne niet gepast. Er zijn zo veel mensen die het op 1 keer wilden houden en die er niet meer met de handjes vanaf kunnen blijven. Het zou zonde zijn als jou hetzelfde overkomt. Begin er niet aan, en probeer een andere drug. Er zijn zoveel verschillende drugs, en pik alsjeblieft de heroïne er niet uit.

Shiva1982

Belezen gebruiker
Frisko zei:
jaja zei:
DreamWeaver zei:

inderdaad,sossa is net zo een sluipert als hero :)

Meen je dat nou serieus? Volgens mij valt dat best mee. Heb zo ongeveer 2 jaar geleden voor het eerst een plof gerookt (sos gemixd met wiet en tabak). Vond het op zich wel relaxed, maar stond niet gelijk te hunkeren naar meer. De afgelopen 2 jaar nog z'n 5 keer gerookt, maar meestal na een nachtje xtc. Maar om nou te zeggen dat ik verslaafd ben... nee, absoluut niet.

Of zal dat per persoon verschillen? Voorlopig blijf ik erbij dat hero veel verslavender en slopender is dan sos...

Armani7

Bewuste gebruiker
Shiva1982 zei:
Frisko zei:
jaja zei:
DreamWeaver zei:

inderdaad,sossa is net zo een sluipert als hero :)

Meen je dat nou serieus? Volgens mij valt dat best mee. Heb zo ongeveer 2 jaar geleden voor het eerst een plof gerookt (sos gemixd met wiet en tabak). Vond het op zich wel relaxed, maar stond niet gelijk te hunkeren naar meer. De afgelopen 2 jaar nog z'n 5 keer gerookt, maar meestal na een nachtje xtc. Maar om nou te zeggen dat ik verslaafd ben... nee, absoluut niet.

Of zal dat per persoon verschillen? Voorlopig blijf ik erbij dat hero veel verslavender en slopender is dan sos...

ga een paar weekends achter elkaar is goed op de sos, of gebruik het eens als je je slecht voelt :wink:

MindTraveler

Belezen gebruiker
Nja maar dat is alleen de psychische kant, heroïne heeft die inderdaad wat minder fel maar daar is het ergste de lichamelijke verslaving.
Maar ik weet wel zeker mocht de sos hier hetzelfde prijskaartje heeft als de heroine dat er enkele malen meer cokeverslaafden dan heroineverslaafden zouden rondlopen.
dus langs de ene kant is het maar goed dat een paar weekends achter elkaar vollebak basen of snuiven voor de gemiddelde mens onbetaalbaar is.

speeseend

Wijs gebruiker
Drugs zijn zo verslavend als jij er vatbaar voor bent.

Het nadeel van Heroine is dat je er dan gelijk lichamelijk aan vast zit. Mijn ervaring is dan dat dit een goed excuus is voor jezelf. Aan de ene kant weet je dat het niet goed is, aan de andere kant zeg je dat je niet anders kan. En dat is een lastige positie. Zeker als er niet direct zoveel nadelen aan je verslaving af te lezen zijn.

Volgens mij is in eerste instantie de soort drugs niet zozeer de boosdoener.

Dit is mijn advies:
Heroine / opiaten doe je gewoon niet voor één keertje. Blijf hiervan zover als mogelijk uit de buurt.

toooz

Belezen gebruiker
Ik heb gisterren een dikke witte lijn Hero gesnoven voor de eerste keer,
lekker in het begin voel je je heel relaxt enzo, maar na een tijdje begint het allemaal op te kroppen in je hoofd, ik had vreeselijk veel jeuk aan men neus gaten en hoofd.

en tot nu heb ik last van men darmen, dat is 1uur na ik het heb gesnoven begonnen, vanaf ik 't zakje hero terug voor men neus kreeg en ik wou toch nog is effe de geur op ruiken, dan voel je hoe verslavend die shit is,

zeker als je het savonds neemd en je wilt wat later gaan slape, voel je je zeer kut, veel veel jeuk en darmen die geluiden maken, heb zelfs vandaag nog een kleine "fysieke uitputting" gehad toen ik iets metaal aan het schuren was, wat mij nooit overkomt...

ik moest bijna overgeven die shit is slecht, vieze smaak en effekt is gewoon TE HARD voor mij, maakt heel je lichaam ziek........

ik doe het nooit meer, STAY ON HASJ OR WHITE!!!!!!

toooz

Belezen gebruiker
Ik heb gisterren een dikke witte lijn Hero gesnoven voor de eerste keer,
lekker in het begin voel je je heel relaxt enzo, maar na een tijdje begint het allemaal op te kroppen in je hoofd, ik had vreeselijk veel jeuk aan men neus gaten en hoofd.

en tot nu heb ik last van men darmen, dat is 1uur na ik het heb gesnoven begonnen, vanaf ik 't zakje hero terug voor men neus kreeg en ik wou toch nog is effe de geur op ruiken, dan voel je hoe verslavend die shit is,

zeker als je het savonds neemd en je wilt wat later gaan slape, voel je je zeer kut, veel veel jeuk en darmen die geluiden maken, heb zelfs vandaag nog een kleine "fysieke uitputting" gehad toen ik iets metaal aan het schuren was, wat mij nooit overkomt...

ik moest bijna overgeven die shit is slecht, vieze smaak en effekt is gewoon TE HARD voor mij, maakt heel je lichaam ziek........

ik doe het nooit meer, STAY ON HASJ OR WHITE!!!!!!

toooz

Belezen gebruiker
En ja blijf er af vriend,

zeker als je direkt zelf gaat beginne kopen,
ga je meer dan een halve gram snuive,
en je gaat echt ziek zijn,
als ik het zou hebben gekocht zou ik het na de 1e lijn terug verpatse

speeseend

Wijs gebruiker
zozo

toooz zei:

Zozo, één hele, halve gram bruin?? Dat is niet niks. Dat zou ik maar uitkijken. Lijkt mij in de categorie van O.D. bij een eerste / tweede keer. Bij mij stond één á twee strepen voor twee nachten plezier en genot. En dan heb ik het over nakken van de lijntjes.

Overigens vond ik de jeuk altijd een lekker gevoel. Maar dat kan puur persoonlijk zijn. Wel gek dat jij gelijk last van je darmen krijgt. Het zou toch eerst de boel moeten verdoven / lam leggen. Dan komt de buikpijn later wel.

toooz

Belezen gebruiker
Ja na 5min was het lekker relaxt enzo, was wel dikke lijn,zoals ik normaal coke snuif,maar na 1 uur voel je je darmen echt raar doen
en die jeuk is niet echt lastig nee maar best wel veel en repetitief

Atropa

Bewuste gebruiker
Ik heb weleens basecoke gehad, en na 1 pijpje idd een hardnekkige drang om weer te nemen. Uiteindelijk 3 genomen en heb toen resoluut afscheid genomen van de pijp die mij zo 'lief' aan keek.

Ik trok me af alsof me leven ervan af hing, alleen dat al was een reden om weer te nemen.

Met sigaretten ook gestopt na een halfjaar (alleen weekend) met alsware m'n zelfde persistentie. Alcohol nooit gedaan.

Als ik bruin gebruik, zorg ik dat ik me heerlijk voel en verder ook gelukkig, verslavingsgevoeligheid geeft alsware je eigen gulzigheid en controle over je psyche weer.

Read

Listen all the propaganda you will get from people that have never used it will all sound like its a ticket to hell, and it is trust me, if ur stupid enough to use it more then once every 4 days... cause the half life of heroin breaks down quick enough in the system that by the 3/4 day mark its outta of you... its called heroin chipping... and the people that do it are called chippers.. I was addicted when I was younger, but now still smoke everyonce in a while have a fucking fantastic time as I do it, and feel no guilt whats so ever, If I do end up addicted , my own fault dont complain to people just deal with it, if you can handle food poisening... then heroin sickness is just the same, only ur mind might tell you different ur just sick.. for 3 fucking days.. and after 3 days of being sick you cant stop and dont have the will power will then my friend i hope you rot on the stuff.... drugs are a gift to explore who we are and what we want... just use the drug , dont let it use you... and make ur own choice, cause no one else can make it for you

MindTraveler

Belezen gebruiker
Re: zozo

speeseend zei:
toooz zei:

Zozo, één hele, halve gram bruin?? Dat is niet niks. Dat zou ik maar uitkijken. Lijkt mij in de categorie van O.D. bij een eerste / tweede keer. Bij mij stond één á twee strepen voor twee nachten plezier en genot. En dan heb ik het over nakken van de lijntjes.

Overigens vond ik de jeuk altijd een lekker gevoel. Maar dat kan puur persoonlijk zijn. Wel gek dat jij gelijk last van je darmen krijgt. Het zou toch eerst de boel moeten verdoven / lam leggen. Dan komt de buikpijn later wel.

Heb je gelijk in. als ik materiaal zou hebben waarvan ik geen OD heb na een halve gram gesnoven te hebben... kan zijn dan het bij jou daadwerkelijk zo is maar pas op wat je zegt, het zit hier vol meelezers, voor je het weet snuift er zo iemand een halve gram op "omdat het op DF zo stond"

Bovenaan