Ecuadoraanse paddo kweek

acab1891

Experimenterende gebruiker
Hello,
Heb me ff geleden een ecuadoraanse kweekset gekocht in Amsterdam.
Het is de 1e keer dat ik 't doe, maar heb hier en daar al de nodige en nuttige info gevonden op dit forum.
Aanvankelijk ging ik geen topic maken, maar als ik naar de schatjes :hearteyes: kijk wil ik 't proces graag met jullie delen :stoned:

ff kort : Heb de kit redelijk lang gesoaked, +- 18 uur.. al 't nodige gedaan,
nu na 7 dagen zijn de eerste pins eruit gekomen :) Het mycelium bedekt wel maar de helft ongv van de kit. Nu zijn we aan dag 2 ( 8 zogezgd ) en staan er toch al zo'n 20 tal op :rock: Enkele groeie wel horizontaal ipv verticaal, komt dit nog goed? eventueel met 't licht te maken?

Ik smijt er straks wat foto's op, even roken :smoke: ..

Cheers

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ziet er netjes uit!

Dat je wat langer gesoaked hebt maakt niet uit!
En na 7 dagen al pins is best netjes.
Het is normaal dat het mycelium niet overal zit..

Dat de paddo's niet recht omhoog groeien heeft inderdaad met het licht te maken.
Maar als het er maar een paar zijn zou ik me er niet heel druk over maken.

Ik zie dat het plastic bakje al terug in z'n originele kartonnen doosje zit?
Dit is erg goed, maar het is nog beter de bak vanaf de buitenkant met bijv. alluminium folie te bedekken. Hierdoor ben je er bijna zeker van dat er geen licht bij het substraat komt en er dus geen ongewenste paddo's gaan groeien.

Je foto's zijn goed duidelijk hoor:)

Succes met je kweek! :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het komt wel vaker voor dat er 'gemuteerde' paddo's ontstaan.
Zolang het niet gaat rotten/schimmelen zou ik me geen zorgen maken.

DrPepper

Leuk man die space-ukkies!! Wacht maar tot ze klaar zijn :tearsofjoy: ....krijg gelijk zin om mijn growbox op te starten :sunglasses:

acab1891

Ja kan idd niet wachten! Momenteel gaat alles goed maar,
is dit normaal ? die zwartbruine streep? ondertussen hebben toch al een 3,4 tal andere sjamps dit ook..
Foto van dag 4, rechtse kant vd box :

Uploaded with ImageShack.us
Hier nog een close up..

acab1891

Weet er niemand iets over die bruinzwarte strepen ?
Denk dat de grootste nog een paar dagen nodig hebben, en dan plukbaar.. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sorry ik heb geen idee.
Hoewel ik het er niet erg zorgwekkend uit vind zien..

Ik gok nog 2,5 dagen! :stoned:

acab1891

Ja denk ook nog een 3tal dagen, hoop gewoon dat ze de komende dagen in de hoogte nog groeien.. Maar de kleintjes ( 3-4 cm ) zijn even krachtig als de grote, niet ?
En ze zijn plukbaar als dat wit sliertje loskomt van 't hoedje zeker?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De kleinere schijnen zelfs nog potenter te zijn dan de grote.
Dus per gram paddo meer werkzame stoffen.

Ze zijn elk moment plukbaar, maar voor de kwantiteit en kwaliteit is het beste om te oogsten juist wanneer de hoedjes opengaan en hun sporen verspreiden.
Dit wil je niet omdat de sporen dan overal zitten, maar dit is verder niet schadelijk ofzo.

Het ideale moment (dus net voordat ze open gaan) is inderdaad wanneer de vliesjes losscheuren van de steel/'t hoedje. Die vliesjes zijn nu nog nauwelijks te zien, maar worden snel genoeg duidelijk zichtbaar.

acab1891

Hoe lang kunnen sjamps bewaart worden id frigo ?
En doen jullie nog iets speciaal om ze wat te 'kuisen' na 't oogsten ?

ga straks nog ff update, want ze zyn weer lkkr gegroeid en byna klaar :stoned:

acab1891

Zit met een klein probleem, moet morge ganse dag werken en ben bang dat tegen dat ik thuis ben 't te laat gaat zijn om nog te oogsten..
Ik ben van plan om straks de 3 grootste eruit te halen,en deze in myn frigo te leggen en te wachten op de rest binnen 1 a 2 dagen.
Maar die waar het vliesje scheurt op de foto, zit samen met 3 a 4 andere uit dezelfde ' bol ' om het zo te noemen ( duidelijk zichtbaar op foto vh bovenaanzicht ).
Wat is de beste manier om ze dan te plukken ? eruit snijden ? of alles er tegelijk uitnemen of .. ?
Tips zijn welkom, kan ik binnekort gezellig eigen oogst eten :mrgreen:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Die zijn klaar ja! :hearteyes:
Mooi hoor.

Maar hoe je die klos het beste kunt oogsten weet ik eigenlijk ook niet..
Succes!

acab1891

Gisteren de 3 grootste eruit gehaald, die 'klos' is uiteindelyk nog behoorlijk eruit gekregen :)
Paar sjamps zien wel blauw, maar da's normaal blijkbaar ( stoffen )
Ga straks een 2 a 3 tal oogsten omdat die ook klaar zyn, de kleinste ga ik nog 1 a 2 dagen laten staan.. en dan smullen maar !!! :smoke:

acab1891

Thanks, ga er vanavond van eten mmmmm
De grootste was +- 15 gr, de 2 andere waren beiden 10,5 gr
Heb er gisteren ook nog enkelen geoogst, zal er nog een foto opgooien over hoe het nu zit want heb daarnet geteld en heb nog zeker 35 pins, kleine + grote :hearteyes:

Maar weet er iemand met zekerheid wat de juiste hoeveel heid is ?
Want meen me te herinneren dat de paddo's vroeger id tijd per 15 gr verkocht werden, kan dat ?
Heb ergens gelezen voor colombiaanse 25 gr vers per persoon.. ?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dosis verschilt per persoon en is afhankelijk van je gewenste effect en ervaring.

Verse dosis ligt denk ik tussen de 15 en 35 gram.
Gedroogd ongeveer 10% daarvan.

Pas trouwens op met het in delen oogsten van je kit.
Elke keer dat je in de zak komt is er opnieuw kans op contaminatie..
In 2 of 3 keer oogsten lijkt me geen probleem.

acab1891

Heb donderdag alles geoogst wat ik nog had, schat ongv toch nog een 35 a 40 gram..
De kit laten soaken en sinds vrijdagmiddag terug id zak gestoken.
Nu 1 dag later komen er al een aantal pins tevoorschijn, dus ben damn happy! :grin:
Vanaf ze groeien zal ik flush 2 hier ook wat update

trip ze

acab1891

hehe, de verse zijn op hoor :)
Heb nog een kleine portie die ligt te drogen, maar daar zyn ook kleinere sjamps bij waarbij 't hoedje nog lang niet ging ope gaan.. kan dit kwaad,nee toch ?
Na dag 2 sinds 't soaken staan er al een 5tal pins op :hearteyes: , dus ga vnaf morgen terug beginnen updaten :wave:

acab1891

Tijd voor nog een kleine update,
momenteel dikke 5 dagen later na 't opnieuw gesoakt te hebben :

De grootste is momenteel een 8tal cm, tov vn sommigen die nog altijd uit de grond blijven komen :)
Denk dat ik dit weekend terug ga kunnen oogsten..
Mijn laatste portie die ik gedroogd heb kwam uiteindelijk op een +- 3 gram, ze zien wel goed blauw allemaal.. is dat nog normaal ? of zou dat niet mogen na 't drogen?

Bovenaan