• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

DXM

Danny21

Newbie
Ik heb de laatste tijd veel arrogante verhalen gehoord dat het zo leuk is als je hallicuneert. Ik ben dus meer info gaan zoeken enzo, en ik wilde het eens uit proberen. Ik heb met mensen gepraat die het ook deden enzo. Nou gisteraaf om 21:30 kwam het hoor, 10x Daro hoestcapsules ingenomen, want dat was het middel, want er zit DXM en en daar van ga je hallicuneren.

Volgens het schema moest het om 22:30 werken, maar ik werd alleen moe en had nergens zin in. Om 23:45 ging ik maar eens naar bed. Het licht ging uit. Woow toen merkte ik het!! Mijn dekens veranderde in zand en ik werd meegesleept door een tunnel en zag van alles! Dat was even best mooi, maar al gauw verdween het verschil tussen lichaam en geest, en kon ik niet slapen. Ik raakte totaal verward en overstuur, wilde mensen bellen maar ik kon niet, praten lukte niet. Ik sloeg totaal over de kop, en ik was zo bang dat ik hier niet uit zou komen. Rond 03:00 stond op het schema dat het uitgewerkt moest zijn, ik raakte dan ook zeer helder en was ineens zo erg blij. Ik kreeg een adrenalinekick van hier tot tokio. Ik ging maar weer ff msnen en nog ff met mensen praten die net thuis kwamen van het uit gaan.

Om 04:30 ging ik toch proberen weer te slapen en dat lukte! Ik werd 12 uur wakker en alles was weer redelijk normaal, ik voel me nog steeds wel anders en beetje raar, maar ik ben weer normaal, helder en alles is normaal. Nouja heb nog wel een vaag gevoel maja trekt hoop ik wel weer bij, zal wel het na bijkom gevoel zijn.

Allolalie

Bewuste gebruiker
DXM,, op het punt gestaan te doen een keer, toen werd het door het toile gespoeld, volgende keer misschien beter... Klinkt alsof je het niet zo fijn vond, jammer...

Backfire

Newbie
Heb ooit een pakje Daro gekocht en op het punt gestaan om de bolletjes uit de capsule te crushen.

MMM dat spul schijnt te kut je zijn voor je lever.

Bewild

Bewuste gebruiker
Ik heb het ook al gedaan, maar niet echt een grote hoeveelheid toen (het was dan ook hoestsiroop ipv. capsulles :P ). Ik vond het wel fijn, maar het was niet echt een trip, eerder een beetje dronken, maar om 1 of andere reden heb ik het niet meer gedaan sinds toen, het geeft mij zo een beetje het gevoel alsof ik mijn hele lijf aan het verkloten ben ofzo :P . Dit zit uiteraard allemaal in men koppie, maarja ik heb ook gewoon geen zin om het nog is te doen.

Delirium

Badass junkie
Dit klinkt eerlijk gezegd niet als een echte DXM-trip. Had je de bolletjes die in de capsules zaten we fijngemaald?
10 Capsules (295 mg DXM) hoort veel heftiger te zijn.

Ik heb ook op het punt gestaan DXM te nemen (ik had de fijngemalen bolletjes in een jointhuls gestashed), tot mijn moeder het vond en het weggooide :cry:

qinn

Bewuste gebruiker
Dxm is eigenlijk niet echt een middel waar je van gaat hallicuneren.
Ik wil niet zeggen dat je er niet van kan hallicuneren, maar het is een stuk minder dan bv. paddo's / LSD...

Dxm is meer een drug om met vrienden te gebruiken (vind ik dan)...
Dxm is ook een van mij favorite middelen...
Niet alleen omdat je het overal kopen kan, maar eerder omdat het zoveel moois met zich mee brengt.

Je moet vooral tijdens een "Dxm trip" gaan blowen, want 1 joint komt aan als 5 joints...
En natuurlijk word je trip ook HEVIG versterkt.
Bv, je neemt 10 capsules en je voelt het na ongeveer 2 uur opkomen, je vind het best relaxed maar je denkt dat je meer hebbe kan.

En wat doe je dan?

Juist... Je draait een heerlijke lekkere dikke joint :grin:

Je stemming word er niet alleen beter van, je gaat er ook meer door hallicuneren.
Ik zelf heb bevoorbeeld best vaak meegemaakt dat als ik ongeveer 10 min op de zelfde plek zit, dat ik dan het gevoel krijg dat me beene versmelte met de stoel waar ik op zit, en krijg dan steeds meer het gevoel dat ik dan door de stoel heen zal en dan heeerlijk in die diepe tunnel val...

Hmmm zo echt relaxed... die adrenaline die dan door je lijf heen stroomd...
Dat is pas Dxm...

en oja, Als je voelt dat je moet kotsen tijdens een trip, stribbel niet tegen want kotsen kan ook best relaxed zijn om te doen.
Of het kan intresant zijn om te zien :P

wausie91

Bewuste gebruiker
kotsen is idd niet altijd erg ja :P:P klink raar inderdaad
een keer toen ik xtc ophad stond ik over te geven maar er kwam al niet veel meer uit maar ik kreeg er wel hele lekkere trillingen door in me kop :P:P raar inderdaad :beer: maarja ik was ook wel helemaal de weg kwijt maar voelde me wel heerlijk oooooooooooooo MDMA DXm heb ik alleen nog nooit gedaan maar wel inhuis staan maar dan wel de siroop vorm hoeveel heb je daar van nodig dan aardig wat zeker?

qinn

Bewuste gebruiker
wausie91 zei:
kotsen is idd niet altijd erg ja :P:P klink raar inderdaad
een keer toen ik xtc ophad stond ik over te geven maar er kwam al niet veel meer uit maar ik kreeg er wel hele lekkere trillingen door in me kop :P:P raar inderdaad :beer: maarja ik was ook wel helemaal de weg kwijt maar voelde me wel heerlijk oooooooooooooo MDMA DXm heb ik alleen nog nooit gedaan maar wel inhuis staan maar dan wel de siroop vorm hoeveel heb je daar van nodig dan aardig wat zeker?

ik weet niet hoeveel siroop je nodig hebt,
Ik slik gewoon die capsules, stuk handiger en minder vies :P
en dan rond de 10 tot 17 capsules, hang van me stemming af en hoeveel wiet ik nog heb :P

Grande

Experimenterende gebruiker
jongens, doe nooit dxm! een vriendin van mij is er bijna aan gestorven!! hier is haar verhaal: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... light=daro ik was er bij en het was doodeng, ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen, en daarna nog een week niet kunnen lopen.

btw, stiekem heb ik zelf echter wel lol beleefd aan de daro, 10 gecrushte capsules, maar geen hallucinaties, wel een harde space, ik weet bijna niks meer van die dag af, alleen het moment dat dat jonirs verkeerd ging en dat er een leraar aan mij vroeg wat er met mijn ogen gebeurd was...

azgaza

Badass junkie
Het schijnt inderdaad behoorlijk slecht voor je te zijn, een rede waarom ik het liever niet zou doen (de lijst met bijwerkingen ook gezien; nee daar begin ik niet aan).
Toch spreekt het idee van dissasociatieve drugs me wel aan, omdat het zo anders is.. maarja.. toch maar niet.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik heb ook een paar keer op DXM getript (wat is dat opeens weer populair trouwen). En zoals ik in andere topics ook al zei: begin er maar niet aan, zo speciaal is het niet en het is veel te kut voor je erna :tongueout:

Goanaut

Bewuste gebruiker
Hm ik heb het nog nooit gedaan maar zo te horen is het het niet waard. :) Zo'n beetje rustig trippen maar wel je halve lichaam verneuken. Er zijn genoeg andere hallucinanten.

-spaceman-

Badass junkie
Goanaut zei:
Hm ik heb het nog nooit gedaan maar zo te horen is het het niet waard. :) Zo'n beetje rustig trippen maar wel je halve lichaam verneuken. Er zijn genoeg andere hallucinanten.

Daar ben ik mee eens! er is genoeg, waarom die troep!? :smoke:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
-spaceman- zei:
Goanaut zei:

Daar ben ik mee eens! er is genoeg, waarom die troep!? :smoke:

Ik ben het ook met jullie eens maar de reden waarom ik het gedaan is gewoon pure nieuwsgierigheid, ik had over de 5 plateau's gelezen en wilde minimaal de 4de behalen, leek me een intressante ervaring...ik heb het geweten :(

Qocaïne

Badass junkie
Kort reportje. Klinkt verder wel ok... deken als zand, en wegschieten in een tunnel :)

Johannes de Tripper zei:
DXM,, op het punt gestaan te doen een keer, toen werd het door het toile gespoeld, volgende keer misschien beter... Klinkt alsof je het niet zo fijn vond, jammer...

Was dat nou nodig? :wink:

Heb zelf nooit op het punt gestaan om het te doen.
Liever 'échte' tripmiddelen als paddo's en lsd :)

Eyezblack

Belezen gebruiker
Wat een rare bijwerking van de dxm :confused:

Ik heb ook een paar keer daro gedaan, verschillende hoeveelheden(5,8,10 en 15) maar ik heb niks ervaren zoals jij het beschrijft. Bij 5 en 8 was ik gewoon lekker loom en chillend, en kon ik daarna heeeeerlijk slapen :hearteyes: Bij 10 begon het plafond een beetje heen en weer te bouncen enzo maar was niet zo heftig als jij het beschreef. En bij 15 was ik gewoon totaal van de kaart, heb uiteindelijk gewoon iets van 8 uur op mn bank gezeten en voor me uitgestaren als een idioot :P

Mischien ben je gewoon beetje gevoelig voor ik weet het niet.

EN over die bad trip, ja het is ook niet verstandig om dxm te nemen in combinatie met veel alcohol, en daarna ook nog eens te gaan blowen. Maarja mooi dat het toch goed is afgelopen!

Grande

Experimenterende gebruiker
inderdaad was niet slim, maarja we waren best wel van de kaart, toch een zeer leerzame ervaring geweest dat. dat was in de tijd dat we echt onverantwoord aan zate te kloten met drugs... k let nu veel meer op hoeveel ik neem, en combi's doe ik al helemaal niet meer. ik hou het maar op drugs dat gemaakt is om te trippen :stoned: :mrgreen:

Drientje

DF-koning
Nou ik heb een keer DXM op, dat waren 5 capsules en daar ben ik 3 dagen raar van geweest. Soort dronken/stoned gevoel. Daarna had ik een keer 1 capsule op omdat ik last had van mijn keel(afgelopen 10 jaar heb ik die zooi best vaak gebruikt maar dan voor mijn keel) en dat ging helemaal fout. Ik was op mijn werk, maakte echt dikke vette fouten, kon bijna niet lopen en had echt ontzettend grote pupillen, midden op de dag.
Ik was echt vet aan het trippen, zag dingen die er niet waren(het regende binnen en later zag ik overal sneeuw(eat your heart out KNMI :) ) en dingen die er wél waren zag ik over het hoofd.

Ik ben toen naar huis gestuurd omdat mijn baas het niet jofel vond, en toen ik de bijsluiter nog een keer ging lezen bleek dat als je allergisch bent je zelfs met 5 capsules in coma kunt raken.

Das toch raar vroeger gebruikte ik die zooi echt vaak maar dan voor mijn keel en nadat ik nu die 5 capsules opheb ben ik ineens allergisch voor DXM!!! Zelfs met 1 capsule al 3 dagen van de kaart.

Ik hoef die zooi niet meer!!!

Groets

Doerak

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Nou ik heb een keer DXM op, dat waren 5 capsules en daar ben ik 3 dagen raar van geweest. Soort dronken/stoned gevoel. Daarna had ik een keer 1 capsule op omdat ik last had van mijn keel(afgelopen 10 jaar heb ik die zooi best vaak gebruikt maar dan voor mijn keel) en dat ging helemaal fout. Ik was op mijn werk, maakte echt dikke vette fouten, kon bijna niet lopen en had echt ontzettend grote pupillen, midden op de dag.
Ik was echt vet aan het trippen, zag dingen die er niet waren(het regende binnen en later zag ik overal sneeuw(eat your heart out KNMI :) ) en dingen die er wél waren zag ik over het hoofd.

Ik ben toen naar huis gestuurd omdat mijn baas het niet jofel vond, en toen ik de bijsluiter nog een keer ging lezen bleek dat als je allergisch bent je zelfs met 5 capsules in coma kunt raken.

Das toch raar vroeger gebruikte ik die zooi echt vaak maar dan voor mijn keel en nadat ik nu die 5 capsules opheb ben ik ineens allergisch voor DXM!!! Zelfs met 1 capsule al 3 dagen van de kaart.

Groets
Het is mogelijk om een allergie te ontwikkelen. Dit heeft in eerste instantie niet zoveel met je trip te maken en het zou ook erg toevallig zijn, maar sluit het niet uit! Er zijn genoeg mensen die vanuit het niets opeens last krijgen van hooikoorts e.d.
Ik denk dat dit een goede les is voor onze medetrippers. Probeer eerst 1 capsule en kijk of je allergisch bent voor het middel. Ik heb via een ander forum vernomen dat het bij DXM heel belangrijk is geleidelijk op te bouwen. Als ik het een keer gebruik zal ik dat ook zeker doen.

Dissonant

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Het schijnt inderdaad behoorlijk slecht voor je te zijn, een rede waarom ik het liever niet zou doen (de lijst met bijwerkingen ook gezien; nee daar begin ik niet aan).

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste nadelen?

Krijg je sowieso hersenchade?

FlipMeister

Bewuste gebruiker
POSITIVE

* mood lift, euphoria
* giggling, laughing
* dissociation of mind from body (positive when sought)
* creative dreamlike experiences
* some users report empathic feelings, forgiveness, warm feelings towards others

NEUTRAL

* pupil dilation
* visual and aural hallucinations
* decreased sexual functioning (difficulty achieving orgasm)
* confusion, disorientation
* skin sensitivity, alters tactile (touch) and skin sensations
* robotic, zombie-like walking, "robo-walk"
* discoordination, reduced agility

NEGATIVE

* upset stomach, vomiting
* dizzyness
* body itching
* rash, red blotchy skin
* diarrhea
* fever
* tachycardia (racing, pounding heart)
* some users report feeling disconnected, isolated from others
* some users report hangover/depression on the following 1-2 days.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ja erowid ken ik wel (obviously :wink: )

Maar ik had liever van ervaringsdeskundigen zelf gehoord wat de langetermijneffecten zijn. Dat lijstje somt trouwens enkel de effecten tijdens het gebruik op.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
tijdens gebruik voel je je hersen een drap worden, althans dat was bij mij het geval, extreme hoofdpijn. Ik denk dat mensen dit niet veel vaker dan 5 keer doen, er zijn genoeg betere alternatieven.

Jeller

Badass junkie
Drientje zei:

Groets
wow das wel heftig :tongueout:

en je kunt idd een allergie ontwikkelen bijvoorbeeld door een kruisallergie die je al had met een ander middel, maar waarvan de stof goed op elkaar lijkt en dan denkt je lichaam dat het dezeflde stof is ofzo

Bovenaan