DXM

SoSSoS

Experimenterende gebruiker
heej ik ben nieuw hier.
ik hoor veel over de drugs DXM.
heb geen idee wat het is.
hoor dat het gewoon verkrijgbaar is als medicijn.
onder welke naam en hoe gebruik je het en in welke hoeveelheid.
alvast bedankt
mvg Brian

space scientist

Wijs gebruiker
zoek maar eerst eens info, voordat je iets gaat doen voor de eerste keer. Sommige mensen missen een enzym dat te maken heeft met de afbraak van DXM, en daardoor kan een enorm lage dosis, al een extreem sterke trip veroorzaken.

zoek maar verder

space scientist

Wijs gebruiker
dit gedeelte dus

Verder lijdt 12% van alle Nederlanders aan CYP2D6-deficiëntie. Dit is een leveraandoening waarbij het enzym dat DXM afbreekt niet, of in mindere mate, wordt aangemaakt. Hierdoor moet alle DXM in je lichaam door andere enzymen worden afgebroken, die daar veel minder geschikt voor zijn. Daarom reageert het lichaam van mensen met deze aandoening véél heftiger op DXM.

Begin daarom altijd met 5 capsules, zo'n 150mg DXM. Ga je hiervan al hélemaal uit je bolletje, dan heb je dus CYP2D6-deficiëntie

SoSSoS

harstikke bedankt voor de reactie's.
heb zin om te proberen :grin:
trouwens is het aan de buitenkant erg te zien dat je het gebruikt heb?
en zie je het de volgende dag nog (zoals bij mij bij mdma)?

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
SoSSoS zei:
trouwens is het aan de buitenkant erg te zien dat je het gebruikt heb?
en zie je het de volgende dag nog (zoals bij mij bij mdma)?

Ja.. had een erge drugskop tijdens de werking :P Ogen die wijd open stonden. Ook de dag erna vond ik mn ogen nogal ver openstaan

Tractuspuer

Tripreporter
Hey,

Ik heb niet veel ervaring met DXM in Nederlan, eingelijk helemaal geen.
Ik zit op dit moment in de Vrenigde Staten voor mijn Studie en ik ben hier veel te weten gekomen over DXM.

DXM is de actieve stof dat in veel hoestdranken zit, en word ook wel verkocht in de vorm van pillen ( soms word het hier in de US als xtc verkocht, omdat het veel goedkoper is te produceren ).

Als je uberhaut DXM wilt proberen, meot je zorgen dat de enige actieve stof DXM HBR is.
Het is een zeer heftige trip dat kan ik je wel zeggen.
Ik heb al veel gedaan ; Ketemine, paddo's, LSD, maar dit was toch wel hevig, ik had ook niet verwacht dat het zo hevig kon zijn.

Ik hoorde er wat over, en dezelfde dag besloot ik een fles Robotissun te kopen bij de lokale drogist.
Ik kocht de fles met de grootste inhoud, en was verheugd voor de avond die zou komen.

Toen ik eenmaal veilig in mijn appartement was, dronk ik de helft van het flesje leeg, daarna ging ik douche en wachte ik voor het effect.
Nadat ik klaar was met douchen, dacht ik met mijn stome kop, " oooh ik voel en niet veel van , en ik heb echt zin om te trippen, nou ik neem meer, hoe erg kan een drugs zijn die je bij de drogist koopt" BIG NO NO
Ik dron het hele flesje leeg, en ik voelde het binnen 10 minuten langzaam op komen.
Wat ook een domme fout was van mij, was dat ik DXM PCR had gekocht ( kwam ik later pas achter) dit houd in dat een LAte release heeft, dat betekent dat niet alles in 1 keer in je bloed komt, maar om de zoveel tijd kleine beetje, en zo houd het eefect ook veel langer aan.
Ik had ook nog eens klas de volgende morgen!
Nou ik kan je vertellen ik had de grootste BAD TRIP oooit!
praten met wezens, die ongeveer eruit zagen alof ze rechtstreeks van de film " alien vs Predetor kwamen.
Ik zag schimmen in de schaduw bewegen ,en naar me kijken, kheb me ballen eruit gekotst, en ik liep letterlijk als een robot.
Plus ik tripte evenhard de volgende dag, en ik ben voor 2 dagen mijn appartement niet uitgekomen.
Ook omdat DXm je spieren spant, voel je ook dat je ademhaling wat moeilijker word, dit is beangstigent.
Ik dacht serieus dat het gedaan met me was, wat ik later hoorde, en wat ik beleeft heb, is het gevoel, dat je dood gaat, redelijk normaal is, voor het opkomen van een zwaren trip.
Als je DXM meer gebruikt hebt , zoals ik, leer je hoe je met deze gevoelens, moet omgaan, en is een trip bijzonder, en soms zeer emoitioneel.
Vorige week had ik mijn zoveelste " Out of Body " ervaring, en dat is heel uniek.

Ik raad DXM aan, maar ik waarschuw je ook, deze drugs word in hoge hoeveelheden vergleken met ketmamine en PCP, en dat zijn zeker geen lichtgewichten.

Ik hoop dat ik niet teveel spelfouten heb gemaakt, het is alweer maanden geleden sinds ik in Nederland ben geweest.

Take care, en vooral BE SAFE!

Spor

Wijs gebruiker
^interessant verhaal :)

Het is inderdaad een dissociative, net als ketamine, pcp en lachgas... Alleen heb ik wel eens gelezen, ik dacht op erowid dat dextromorphan vele malen slechter is voor de hersenen als bijvoobeeld ketamine.

Ook moet je nu oppassen als je een wél een keer last van kriebelhoest hebt :wink: ik heb ook meerdere verhalen gelezen van mensen die er eens op getripped hadden, en toen ze een hele tijd later last van kriebelhoest hadden ook weer dxm namen, en toen van kleine beetjes al gingen trippen.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
dxm is kutspul.. ik heb die levershit,, ik had 9 caps genomen,, nou ik tripte mn grote teen voorbij!!.. niet normaal,.. ik heb niet egt halucinaties gehad,, maar ik kon niet meer goed bewegen,, de hele tijd een soort van chronische misselijkheid., ik kon niet slapen omdat ik em zohard spacede,, en toen ik in slaap viel,, werd ik een paar uur later wakker en tripte ik al helemaal mn balle eraf,, niet erg vet,, het leek net alsof ik op de grens van op aarde en niet op aarde was:P.. mischien een beetje lastig verwoord, maar als je echte duidelijkheid wilt moet je dit lezen:
viewtopic.php?f=21&t=14515&p=467312&hilit=dxm+vage+trip#p467312

een oud triperslag van mij die niet zo goed ging,, ook mn enige ervaring met dxm trouwens :wave:

Elentherelién

Lijkt mij het proberen waard die DXM, morgen even naar de drogist :wink:
Zo'n 100mg van die troep en ik ben wel weg denk ik.

Tractuspuer

Tripreporter
Elentherelién zei:

100 mg? Daar voel ik geen zak van..
200 en hoger, maar wel voorzichtig aan:P, ik moedig je niet aan om meer te nemen:P

Elentherelién

Tractuspuer zei:
Elentherelién zei:

100 mg? Daar voel ik geen zak van..
200 en hoger, maar wel voorzichtig aan:P, ik moedig je niet aan om meer te nemen:P

Het eerste plateau begint bij 1.5mg per kg, ik weeg zo'n 60 kilo (zelfs iets minder) dus dat zou 90mg zijn, voor de zekerheid 10mg erbij=100mg.
Ik ga zeker niet meer doen, stel dat ik die lever afwijking heb, of er overgevoelig voor ben, dan zijn de consequenties niet zo erg,
Natuurlijk, als ik hier doorheen kom, veilig en wel, verhoog ik langzaamaan de doses.

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Ik heb DXM niet echt prettig ervaren. het gaf me echt een vreemd gevoel.
Voor nog maar te zwijgen over de smaak. Maar als je capsules hebt dan niet.
Ik had het anders verwacht ik werd een beetje angstig en paranoiia van.
Kan je beter een portie Paddos proberen.

SoSSoS

met dat CYP2D6-deficiëntie als je dan bv 200mg inneemt. wat voor soort effect heeft dat dan.
normaal zo te lezen niet zo veel maar met die CYP2D6-deficiëntie staat er dat je uit je bolletje gaat.
niet meteen plateu 3 of 4??
mvg

PaiNandPleasurE

Spor zei:

Het is inderdaad een dissociative, net als ketamine, pcp en lachgas...
geloof dat ik dit toch ook maar eens ga halen kuch kriebel kuch.. :) ik ben namelijk nogal een voorstander van de bovengenoemde versnaperingen :hearteyes:

maar hoe zit het nou precies,capsules of siroop?
en wat is het beste merk?
:wave:

Tractuspuer

Tripreporter
PaiNandPleasurE zei:
Spor zei:

Het is inderdaad een dissociative, net als ketamine, pcp en lachgas...
geloof dat ik dit toch ook maar eens ga halen kuch kriebel kuch.. :) ik ben namelijk nogal een voorstander van de bovengenoemde versnaperingen :hearteyes:

maar hoe zit het nou precies,capsules of siroop?
en wat is het beste merk?
:wave:

Siroop kan je niet krijgen in Nederland dacht ik...Tenminste met DXM als enige actieve stof..
corigeer me als k dit fout heb, maar de capsules zijn Daro retard.
Naar je drogist gaan, kopen, hoeveelheid bepalen, en je ballen eraf trippe :wink:

PaiNandPleasurE

Siroop kan je niet krijgen in Nederland dacht ik...Tenminste met DXM als enige actieve stof..
Naar je drogist gaan, kopen, hoeveelheid bepalen, en je ballen eraf trippe :wink:[/quote]

Daro retard :grin: ..bedankt voor de tip!!enne ken je het ook nog combineren met speed ofzow of is dat af te raden??Mijn ballen eraf trippen zal lastig gaan :wink: maar get your point :rock:

Tractuspuer

Tripreporter
PaiNandPleasurE zei:
Naar je drogist gaan, kopen, hoeveelheid bepalen, en je ballen eraf trippe :wink:

Daro retard :grin: ..bedankt voor de tip!!enne ken je het ook nog combineren met speed ofzow of is dat af te raden??Mijn ballen eraf trippen zal lastig gaan :wink: maar get your point :rock:[/quote]

hehe, niet doen met speed!
zeer sterke drugs:P
ik heb geen idee wat he effecht is, maar ik zou het niet doen!

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Dus je loopt gewoon naar de drogist of apotheker en koopt dat en je begint met 5 om te kijken of je dat bepaalde enzym niet mist? En dan kan je later alsnog meer doen?

Elentherelién

Ik vond DXM best de moeite waard.
Gister heb ik 5 pilletjes gecrusht en in me ranja gedaan, het goedje was ongelooflijk smerig maar toch op gedronken.
Uurtje later kickte het in, ik voelde me gewoon ongelooflijk dronken, ik had het idee dat ik alle kanten op wankelde maar ik dacht nog helder.
Ik kon nog gewoon typen, alleen me lichaam, simpele bewegingen werden stukken moeilijker (lopen enzo), toen rond 1 uur heb ik wietthee er achteraan gedronken.
Rond 2 uur kickte de wietthee in, ik ging stofzuigen en ik zette chop suey op van System of a Down, werkelijk waar, het is normaal me lievelingsnummer maar nu vond ik er geen klap aan.
Bob Marley opgezet, de ingeving die Bob Marley veroorzaakte was geniaal, het kwam mijn hoofd binnen met een ongelovelijke snelheid en ik begreep het, paars en groen waren ook kleuren.
Dit was een heel apart moment, die kleuren waren gewoon kleuren.
Half 4, tijd om de honden uit te laten, ik voel me nu al redelijk trippy.
Ik ga lopen met de honden en aan de overkant kijkt iemand mij vreemd aan, zij tuit haar lippen.
Ik probeer haar na te doen maar voel me lippen niet meer!
Mijn lippen lijken verdwenen te zijn, ik loop maar gewoon door en langzaam komen mijn lippen terug, ik loop naar het pakr en besluit dat ik moet zitten, ik ga lekker zitten en het water voor mij golft heen en weer, heen en weer, dan kijk ik naar links en zie ik in de verte iemand aankomen, ik wil niet praten, dus ik loop door, naar een voetbalveld.
Ik besluit te gaan liggen op dit mooie veldje, in de schaduw.
Het gras deinst lief en mooi heen en weer, ik zie de strakblauwe lucht en voel me gewoon goed.
Ik doe mijn ogen dicht en geniet, het lijkt uren te duren maar het waren minuten, pats dan bedenk ik me dat ik nu niet gezien wil worden in mijn huidige staat.
Ik besluit naar huis te gaan en verlang naar een bed.

Ik kom thuis en maak het eten van de honden, het gaat goed maar toch heb ik het gevoel niet helemaal hier te zijn.
Ik glijd langzaam in mijn lichaam en lijk me af te sluiten van de werkelijkheid, het is nu rond een uur of 4 denk ik, ik heb telkens het gevoel alles 3 keer mee te maken in verschillende tijdslijnen, ik loop een paar keer naar boven, en elke keer als ik boven ben dan heb ik het idee beneden te zijn, dan pas realiseer ik me naar boven te zijn gelopen, en dat gaat een tijd zo door
Dan na wat computeren wat niet goed gaat besluit ik weer naar beneden te gaan, plots ben ik boven en gaat de telefoon, mijn ouders.
Iets over een pizza in de verte en ik hoor mezelf: ja hoor zeggen een woord wat ik nooit gebruik.
Ik voel me erg ver weg en erg apart, af en toe heb ik een helder moment en zeg ik dat hard op.
Ik loop nu naar de Golf, de lokale supermarkt, lopen gaat nog verrekte goed voor iemand die in zijn lichaam zit, ik doe alles min of meer op de automatische piloot en ben verrekte ver weg ergens diep in dit lichaam zit ik.
Toch presteer ik het om 2 pizza's te kopen.
Ik besluit dat ik er geen ga warm maken, te gevaarlijk, straks brand ik mezelf.
Ik ga in bed liggen, ik pak er een emmer bij en wacht tot mijn ouders thuis komen, ik vertel hun dat ik ziek ben.

Dat heb ik gedaan en om 21:00 werkte het uit en was ik weer nuchter.
De combi van DXM met wiet was zeker de moeite waard, het tijdreizen en de groen/paars moment, ze waren geweldig.
Jammere was dat mijn ouders thuiskwamen en ik niet van dat laatste stuk heb kunnen genieten, ook vond ik het jammer dat ik bang was bij het grasveld dat iemand me zag, ik had daar heerlijk moeten/kunnen genieten.

Het aller apartste was nog dat ik me raar voelde maar lichamelijk nog redelijk veel kon.

joni43

Belezen gebruiker
hoe zit het met de zuigtabletten?want heb hier thuis een vol pakje zuigtabletten gevonden.het merk is HUMEX en er staat nog bij Antitussivum Dextromethorphani HBr 10 mg. geproduceerd door URGO nv.
zijn deze geschikt?

Elentherelién

joni43 zei:
hoe zit het met de zuigtabletten?want heb hier thuis een vol pakje zuigtabletten gevonden.het merk is HUMEX en er staat nog bij Antitussivum Dextromethorphani HBr 10 mg. geproduceerd door URGO nv.
zijn deze geschikt?

Als je een Belg bent kan het heel goed kloppen, op De Hollandse Psychonaut las ik iets over Antitussivum dat dat een merk is in België met DXM.
Maar wel even uitkijken of die HBr geen Broom zouten o.i.d. zijn, heb ook ergens gelezen dat je daar niet blij van word hehe.
Voor de zekerheid moet je het maar naar kijken.

Edit: volgens mij heb je toch de goede, HbR kon wel eens voor hydrobromidemonohydraat.
Dat staat er ook bij de Daro Retard capsules.

pineapple

de meningn zijn duidelijk verdeelt over dxm. e vraagje: stel da je het pakt om 22u, hoelang blijft het dan in je lijft zitte? heb je er de volgende dag veel last van op geestelijk vlak, moet nl nog wat denkwerk doen.
en wat best te doen eenmaal ingepakt? gwn op je bed blijve ligge?

Elentherelién

chiwawa zei:
de meningn zijn duidelijk verdeelt over dxm. e vraagje: stel da je het pakt om 22u, hoelang blijft het dan in je lijft zitte? heb je er de volgende dag veel last van op geestelijk vlak, moet nl nog wat denkwerk doen.
en wat best te doen eenmaal ingepakt? gwn op je bed blijve ligge?

De dosis zegt alles.
Ik als persoon merk dat de pieken korter worden bij kleinere dossissen maar dat de uiteindelijke uitwerking, bij mij als persoon zo rond de 8 uur zit.
Dus op 1e plateau voel ik me een uur of 3 onder invloed, bij 2e plateau iets langer, bij 3e plateau echt toch zo'n 6 uur.
Maar welke dosis je ook neemt, na de piek is je lichaam nog steeds bezig met het verwerken, ik kon in ieder geval niet slapen toen ik het om 20:00 had ingenomen, ben ik wakker gebleven tot 4:00 ongeveer.
Op geestelijk vlak, ligt wederom aan de dosis, als je flink aan het trippen bent geweest heb je gewoon meer te verwerken dan wanneer je 1e plateau doet.

Als je een 3e plateau neemt dan MOET je echt gaan liggen, want dan ben je zo disassociatief dat het onverantwoord is, imo om te gaan lopen enzo.
Mja, als het je eerste keer is: begin met 5 capsules, als je weinig/niks merkt na pakweg ander half uur, kun je er bij gaan blowen o.i.d. dat vergoot het effect.
Als je het wel merkt dan mis je een lever gen en is DXM niks voor jou.

Wees voorzichtig, het is absoluut geen mild middel, vrij heftig.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
het werkt super lang vind ik,, en de volgende dag trip je nog half :P (had ik iig) zeker als je bijv je bolletjes uit de capsules niet crushed dan krijg je gedurende tijd steeds een lage dosis afgegeven.. ik vond die balletjes ook maar erg lastig, en ik had een oversised bommetje :openmouth: 3/4/5 caps ofzo(wat er van over was) :stoned: maar het werkt zoizo erg lang en het is en blijft een drugs die veelal word gebruikt als er geen goede shit is dus verwacht geen ongelooflijk lekkere trip(meer onaangenaam vind ik)

Elentherelién

psychopsychedelic zei:
het werkt super lang vind ik,, en de volgende dag trip je nog half :P (had ik iig) zeker als je bijv je bolletjes uit de capsules niet crushed dan krijg je gedurende tijd steeds een lage dosis afgegeven.. ik vond die balletjes ook maar erg lastig, en ik had een oversised bommetje :openmouth: 3/4/5 caps ofzo(wat er van over was) :stoned: maar het werkt zoizo erg lang en het is en blijft een drugs die veelal word gebruikt als er geen goede shit is dus verwacht geen ongelooflijk lekkere trip(meer onaangenaam vind ik)

Dat ligt dan aan het crushen, de volgende dag speelt de trip wel in je hoofd, maar echt trippen zou ik het echt absoluut niet noemen.
Daarbij is de trip natuurlijk erg persoonlijk, ik vind het zeker aangenaam.

Edit:
Om zeker te weten dat je geen levergen mist, moet je beginnen met 5-6 capsules.
Als je geen levergen mist, en dus gezond bent, zal de ervaring nogal saai zijn, in dat geval kan een jointje wonderen doen.

Maar begin met 5 capsules en geef die de tijd om in te werken!

Elentherelién

dallandra zei:
in combinatoe met MAO-remmers kan je in coma raken

Zeg maar gerust dat je dan gewoon vrijwel zeker dood gaat.
Anyway, eenieder die DXM probeert hoort die info te weten en tenminste de FAQ van Bunzerr doorgelezen te hebben, en in grote lijnen de internationale FAQ van Whilliam White.

Bovenaan