Duur van LSD-trip beïnvloeden?

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mijn eega maakt bezwaren tegen hallucinogenen; niet zozeer vanwege hun werking (al kan die natuurlijk overweldigend zijn), maar vooral tegen de lengte van zo'n trip.
Een gemiddelde van 12 uur is echt te lang voor haar om de rationele wereld achter te laten.

Kortwerkende middelen zoals Salvia bevallen dan weer meer.

Bestaat er geen mogelijkheid om de duur van zo'n LSD-trip te beïnvloeden?
Ik heb al gelezen dat eten de intensiteit vermindert maar evenzeer ook de trip verlengt, dat suiker of vitamine C afbrekend werken, maar niet afdoende.

Een zegel opdelen zou een oplossing zijn, maar die is niet proportioneel: een halve zegel zal de intensiteit met 50% verminderen, maar de duur maar met 20%. Zodat je in het hypothetische geval van een kwartje zegel wel voor 6 uur weg bent, maar dan met effecten die miniem zijn.

Iemand ervaringen hiermee?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
tsja ..... 50 mics duurt ook 12 uur lang of 25 mics 6 uur duren lijkt mer stug.

LSD duurt gewoon 12 uur ... lekker toch ?
Een dikke pepbom doet ook ownderen maar dan zit je daar weer 24 uur aan vast.

Geenoplossing alleen in niid.

Stonie

Fractal

Belezen gebruiker

-erowid

De trip duurt dan misschien wel 12 uur, maar het is niet dat je tien uur lang op een geschift plateau zit hoor. Na 6-7 uur worden de visuele effecten al heel wat minder en kan je op je gemak een goeie film bekijken ofzo. Slapen zal wel nog niet lukken :)

Kalmeermiddelen schijnen een trip ook te kunnen verminderen, maar dat lijkt me dan ook niet echt een goede oplossing...

J0rrit

Badass junkie
Fractal zei:

-erowid

De trip duurt dan misschien wel 12 uur, maar het is niet dat je tien uur lang op een geschift plateau zit hoor. Na 6-7 uur worden de visuele effecten al heel wat minder en kan je op je gemak een goeie film bekijken ofzo. Slapen zal wel nog niet lukken :)

Kalmeermiddelen schijnen een trip ook te kunnen verminderen, maar dat lijkt me dan ook niet echt een goede oplossing...

Tnx man dit is echt een goed plaatje. Dan weet ik beter hoe het echt zit.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Fractal zei:

-erowid

Das een heel mooi plaatje ja want zo gaat het wel op uur nummero 3 is het helm op en gordel om ...

Stonie

azgaza

Badass junkie
Klopt wel ongeveer, alleen heb ik zelf altijd veel, en lange naeffecten. Meestal komt het inderdaad op in vaak minder dan een half uur, en dan zit je toch wel echt een uurtje na inname, of iets meer midden in de piek, en die duurt dan meestal zo'n 4 á 6 uur voordat het langzaam en ontzettend lang bezig is af te nemen. Dat afnemen kan gewoon zo lang duren als dat het zin heeft in lang duren.
Verkorten is denk ik niet mogelijk, wat wel kan als je géén insomnia hebt is een beetje in de comedown al gaan slapen ipv wanneer het helemaal over is. Nou is LSD wel iets waar ik geen minuut van zou willen missen, maar van mij mag een trip ook best 30 uur duren, dan zou ik ook tevreden zijn, nooit meegemaakt trouwens, maar daar heb je ook weer andere middelen voor nodig.
Om te gaan slapen in de comedown heb je trouwens wel hulp nodig van versuffende dingen. Wiet en hasj zijn niet de beste optie want die versuffen wel, maar halen ook de trip terug. Een betere keuze is gewoon een paar biertjes drinken vlak voordat je wilt slapen, om een of andere rede werkt dat meestal wel redelijk. Klassieke slaapmiddelen als benzo's zullen vsat ook wel werken, maar dat is ook weer zo... iets dat de meeste mensen denk ik niet willen. Nogmaals, ik raad aan het gewoon uit te zitten.

the.buggg

Experimenterende gebruiker
je kunt ook gewoon gaan slapen als je er niet zo veel zin meer in hebt. al is dit soms wel erg moeilijk, en heb je de kans dat als je wakker wordt je nog steeds een klein beetje tript. om de trip langer te maken gebruik ik zelf altijd wat jointjes, en dan ga ik terug naar de vervlogen tijden van de piek. al is het dan alleen maar voor heel even(en minder intens natuurlijk).

azgaza

Badass junkie
Slapen om de trip te verkorten is voor mij en een aantal anderen dus zo goed als onmogelijk, LSD kan bij mensen die er gevoeliger voor zijn directe trip-insomnia opwekken; zolang je effect hebt kan je gewoon niet slapen, hoe hard je ook je best doet om je hoofd leeg te houden; de CEV's en de gedachtes razen rond en zelfs als je rustig denkt te zijn wil de slaap niet komen.

Jeller

Badass junkie
soms kan ik wel al slapen na een uur of 8 trippen en als ik dan wakker wordt na 6 uur ofzo is de trip altijd volledig weg

azgaza

Badass junkie
Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen, ik heb 14-16 uur na inname vaak nog moeite met slapen, zelfs als de trip al zo goed als weg is. Met alcohol combineren wil trouwens wel helpen om te slapen, toen kon ik 12 uur na inname, met nog steeds redelijk mooie intense visuals makkelijk slapen.

Wacky

Badass junkie
Verder is de LSD en de dosis niet het enige wat invloed heeft op de duur van de trip. Bij dezelfde trips hoor ik soms van de ene "stelde niet zoveel voor, een uurtje 4, weinig visuals" en van de andere "20 uur bad trip"

Set, setting, en gewoon wat je hoofd "toelaat" aan trippen is belangrijker dan de dosis denk ik. (al zal bij enorme dosis iedereen wel lang en goed uit zijn dak gaan)

behalve de lijn speed zie ik geen echte mogelijkheden om de trip te verkorten. Ja kan haar natuurlijk met paddos laten beginnen, die duren wat korter. Hopelijk vind ook zij het dan zo fantastisch dat ze daarna blij is dat LSD zo lang duurt :)

lichtendonker

Belezen gebruiker
Wij gebruiken Benzo's. Alprozalam werkt wel goed. Als de benzo zijn werk begint te doen gaan de visuals ook bijna weg heb ik het idee. Gelukkig maar want anders zou ik het niet doen, ik ben ook iemand die eigenlijk geen visual wil missen en dus zo lang mogelijk uit wil zitten . :wave:

the.buggg

slapen als je nog hevig aan het trippen bent is idd wel onmogelijk. maar als je trip begint af te nemen is het wel mogelijk. maar dat is eigenlijk verspilling van een mooie gelegenheid om helemaal op te gaan in je gedachten en na te praten met je medetripper(s), en dus is er eigenlijk niet veel reden om in je bed te kruipen voor je trip helemaal voorbij is. tenzij je de volgende dag naar je werk moet natuurlijk. :P

Izx

Bij mij duurde 50 mics ongeveer 4 uur een beetje heftig daarna was et alleen nog hele lichte hallicunaties...
Ik was ook gewoon het gros van de tijd nog vrij helder, alleen op sommige momenten snapte ik er even niets meer van.

Kortom, je bent heus niet 12 uur lang de weg kwijt :wave:

Ps. Het was mijn eerste keer dus misschien wel te vergelijken.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja, en bij mij was de eerste keer ook 50 mics en dat duurde 8-9 uur ongeveer. Iedereen reageert anders, er zit niets anders op dan het gewoon te proberen :wink:

azgaza

Badass junkie
Ik tripte op +- 50 ug dan weer 10-12 uur, en heb op 100-150-200 ug ook wel 12-16 uur getript. Ligt ook aan je persoonlijke verwerking van de stof; ik trip van dezelfde zegels langer visueel dan mijn tripgenoten hier, dus dat speelt ook mee.

mmn

Belezen gebruiker
jah mijn eerste keer gelijk 200ug toen heb ik ook gelijk 16 uur getript. ik weet het nog zo goed dat ik dacht "he het werkt niet echt na 100ug" " nou dan neem ik die andere ook maar" nou dat heb ik geweten toen de eerste zijn werk deed had ik die 2de al 15 min in mijn mond :openmouth: :P

Allolalie

Bewuste gebruiker
mocht je pep als stopper willen gebruiken moet je wel een intense hoeveelheid gaan nemen, ik nam het tijdens het trippen om wat fitter te zijn, maar ik bleef gewoon door trippen hoor en goed ook.

Bovenaan