Dubbel zo zwaar

smartmarc

Newbie
Dat het Tactus een heroïne verstrekking project hebben, juich ik alleen maar toe. Maar wat ik niet begrijp is dat waarom ze er ook nog dagelijks hun portie methadon erbij krijgen. Door ze beide middelen te geven. Dat wanneer ze zouden willen afkicken. Hebben ze met 2 zware middelen te maken. Wat vinden jullie van deze aanpak

Neo-Shulginist

Badass junkie
Methadon is om te voorkomen dat ze ontwenningsverschijnselen krijgen, maar gebruikers vinden ze roes daarvan meestal niet zo plezierig. Soms kiezen ze er dan voor om naast de methadon ook nog heroïne te gebruiken. Ik ken geen individuele gevallen waarbij methadon én medische heroïne wordt verstrekt. Naar mijn weten is dat niet de gebruikelijke manier, maar ik sluit ook niet uit dat het ergens gebeurt.

smartmarc

Newbie
Beste Neo. Ik weet niet in hoeverre je know how is. Wat ik voorheen schreef is zo. Mijn vraag is voor de kenners. Hoe zij er tegenover staan dat ze beide middelen krijgen.

smartmarc

Newbie
Methadon is om te voorkomen dat ze ontwenningsverschijnselen krijgen, maar gebruikers vinden ze roes daarvan meestal niet zo plezierig. Soms kiezen ze er dan voor om naast de methadon ook nog heroïne te gebruiken. Ik ken geen individuele gevallen waarbij methadon én medische heroïne wordt verstrekt. Naar mijn weten is dat niet de gebruikelijke manier, maar ik sluit ook niet uit dat het ergens gebeurt.
Ga maar informeren bij het Tactus. Ik vertel dit omdat ik dat wereldje heel goed ken. De jongens ken ik die in de heroïne verstrekking zitten.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Wat wil je nu weten dan? @Neo-Shulginist is behoorlijk deskundig in ieder geval.

Het is dus ongebruikelijk als een instantie zowel heroine als methadon voorschrijft aan dezelfde persoon. Dat is al wat wij kunnen zeggen, lijkt me. Betreft het volledige dosering voor beide middelen of wellicht een halve dosering voor beide? Of is er administratief iets fout gegaan waardoor verslaafden dubbele verstrekking krijgen? (die verslaafden zukllen dan niet aan de bel trekken, die verkopen wel door wat ze zelf niet op kunnen)

Ik ben overigens niet echt kenner op het gebied van heroinejunks en verstrekking van methadon en/of heroine.

poppy

Experimenterende gebruiker
Ik nam in mijn tijd van gebruik ook methadon en rookte er zelf bruine bij en denk dat zit doet dat als iemand niet komt opdagen of iets gedaan heeft waardoor die niet mag roken de ontwenning uitblijft want merkte nooit extra roes door de combinatie en nog wat als je er metha bij doet hoeven ze niet zo vaak te roken tegen ontwenning de tijd dat ik niks had moest ik 4 a 5 x roken om de heledag goed te zijn

Bovenaan