Dubbel zien

Mindless1985

Badass junkie
Ik dacht altijd dat dubbelzien meer beeldspraak was voor dronken zijn, ik had nog nooit "dubbel gezien", maar ik heb al een paar biertjes achter over geslagen en damn, ik zie echt dubbel, en voel me niet eens zo bezopen..

Hebben jullie wel eens dubbel gezien?

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
jaa al een paar keer :mrgreen:
ergste keer was dronken naar de cinema. shock, zag 4 ondertitels, kon gwn de ondertiteling niet meer lezen. alles wazig en draaien.
en dan gwn op feestjes, zo dronken zijn dat je elk moment op de grond vallen kan en ook dubbel zien.

Gozur

Newbie
heb het wel eens gehad
maar heb vaker dat alles draait waar ik ook kijk ( achtbaan gevoel )
duurt dan ook niet vaak lang of ik kotst het dan uit en ben dan vaak voor 1 maand weer van de alcohol af

yellowmoon

Bewuste gebruiker
je moet een keer dronken auto rijden laatst toen ik het deed (en nooit meer :grin: ) zat ik bij stoplicht en wist niet meer welke waarnaartoe enzo alles dubbel en opelkaar en het een stoplicht met flitsen dus probeer ik toch met een oog te kijken lukt wel rij ik door daarna begonnen autos allemaal dubbel naar me toe te komen :grin: dacht ik gewoon parkeren even en slapen heb nooit meer onder invloed van alcohol auto gereden

maar stoned auto rijden is geen probleem hoor :stoned:

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
yellowmoon zei:
je moet een keer dronken auto rijden laatst toen ik het deed (en nooit meer :grin: ) zat ik bij stoplicht en wist niet meer welke waarnaartoe enzo alles dubbel en opelkaar en het een stoplicht met flitsen dus probeer ik toch met een oog te kijken lukt wel rij ik door daarna begonnen autos allemaal dubbel naar me toe te komen :grin: dacht ik gewoon parkeren even en slapen heb nooit meer onder invloed van alcohol auto gereden

Dat is heel erg dom van je, gelukkig waren er geen doden gevallen..

yellowmoon

Bewuste gebruiker
Pkoeiaard zei:
yellowmoon zei:

nou ik denk alcohol geeft een beetje moed van ik kan alles enzo daarom doe je zulke dingen

matthijs

Badass junkie
yellowmoon zei:
Pkoeiaard zei:
yellowmoon zei:

nou ik denk alcohol geeft een beetje moed van ik kan alles enzo daarom doe je zulke dingen

Ja maar het is nog steeds fokking dom!

caatje

Badass junkie
khad zondag iets of wat teveel gedronken en begreep maandag alweer waarom ik niet moet drinken. Ik zag niet dubbel maar wel troebel beeld

MetaalKonijn

Badass junkie
Net 4 dagen achter elkaar in Duitsland elke dag gemiddeld 6 liter bier naar binnen gewerkt. Nu toch wel een klein beetje genoeg gedronken :beer:

Alfred Hein

Experimenterende gebruiker
need^weed zei:
ja, gaat bij mij gepaart met duizeligheid als ik ga staan :P

Dat heb je ook als je helemaal nix gedronken hebt. Moet je maar is 3 de trap op en af gaan rennen, op de onderste tree gaan zitten je hoofd een poosje omlaag houden. (bloed stroomt naar je hoofd) en dan ineens opstaan (bloed stroomt weg). Dan wordt je ff duizelig ziet dubbel of soort van tunneleffect. Als ik veel gezopen heb krijg ik wel eens een soort tunneleffect. Dan wordt je gezichtsveld rond en smelten alle lichtjes die in de buitenste hoeken zitten samen maar als je dan naar zown lichtje kijkt dan wordt ie weer gewoon helder. Als je dan in het bos staat of in een boomrijk gebied worden de bomen aan de buitenkant van je gezichtsveld ook krom. Het wordt erger als je heel hard rijdt ( fiets of scooter). Maar dubbelzien heb ik vrijwel nooit.

Osi`

Bewuste gebruiker
Heb het al 2x meegemaakt, maar elke keer was het gewoon met blowen, als ik niet zou blowen heb ik echt nooit dat dubbelgedoe, als ik zou blowen kank gewoon totaal niets meer volgen, zoals die ene keer vrijdag in de morgen, kging met kameraad naar z'n thuis om te maffen, want khad die nacht goe gaan geven in ne discotheekske, kgeloof 5 pinten en stuk of 7 gedeelde joints in m'n bakkes gehad ofzo, en toen naar huis gaan, was dat zo moeilijk. Kloopte gewoon in zigzagjes en toen zag ik mensen verderop 100 meter van ver was dat precies gewoon ne stuk of 20 man en ik kon niet eens zien of ze naar ons toe kwamen of van ons weg gingen en toen stopten die mensen ergens en waren dat 4 ofzo? straat oversteken lol, auto's zie je moeilijk aankomen enal.

Zelfs stomdronken op de dansvloer gaan geven, echt, ogen toe doen en goe flippe, khad wel niet het gevoel dak neerging gaan.

minn

Badass junkie
Dubbel zien van 't bier is vreselijk vervelend. Word er altijd misselijk van, vooral als je dan een smsje krijgt met een dubbele punt erin. Dat is dan écht ziekelijk vervelend O.o

zommes

Badass junkie
Nog nooit meegemaakt.

Wel dat alles ondersteboven draait, wat meestal resulteert in barfen. Maar dubbel niet.

BillyBilo

Badass junkie
zo dubbel zien dat je je ene oog maar dicht doet om nog redelijk normaal proberen te zien :tongueout: ja fun, meestal is het inderdaad een teken dat ik een half uur er na een plekje zoek om te crashen :tongueout:

dread_head

Belezen gebruiker
ik heb altijd dat ik naar een punt kan kijke, maar me er niet op kan concentrere en dat automatisch ofzo het beeld naar rechts vetrsguift helemaal.. egt uber wazig net of ik rondjes loop te draaie trwijl ik dan op de grond lig.. mrjaa :) ik vin t wel egt een rieleekstt gevoel

azgaza

Badass junkie
Heb ik wel eens gehad ja, vooral in combinatie met vermoeid en stonedheid, het is niet precies dubbel, et overlapt elkaar in het midden nog een beetje. Meestal is dit een teken dat ik maar eens moet gaan slapen.

Jeller

Badass junkie
of op tripmiddelen zie ik soms 3 dubbel, maar dan is de afstand van de 3 beelden echt wel dicht bij elkaar, zodat het eigenlijk eerder iets is dat buiten de lijnen komt :)

moet je zien om te begrijpn eigenlijk

Grrl

Experimenterende gebruiker
Nou nee, dubbel zien heb ik nog nooit gehad,
jaaa okay, als me lens scheef zit en zo ><" oO

Mr.jiho

Wijs gebruiker
nog maar een paar keer dubbel gezien en dat was altijd als ik TE veel gedronken had
op zich is het wel leuk maar als het 3-4-5dubbel word en je het beeld echt totaaaaal niet meer juist krijgt is het wel irritant

Bewild

Bewuste gebruiker
Achja dubbelzien is nog helemaal niet zo vervelend vind ik :P , ik word ook naiden nooit ziek ofzo, meetstal val ik dan wel gewoon ergens in slaap, grond of niet dat maakt niet uit dan :P , maar langs de andere kant ben ik nog maar 1 keer ziek geweest van de alcohol en dat was eerder te wijten aan de hoeveelheid/tijds verhouding, ik het als het water had geweest ook alles er terug uit gebarft hoor :openmouth: :)

ballie15

Belezen gebruiker
Dubbel

Ik zie dus overdag wel eens dubbel, nuchter.
Nah, das me een partij kut!
Ik fietste vroeger dan ook altijd twee meter bij de stoeprand vandaan, om zeker te zijn dat ik er geen van twee zou raken.
Ik heb er een leesbril voor, bewegende beelden kunnen niet gecorrigeerd worden.

Ik heb een vriend die laatst na de wodka Buzz zat te spelen met 1 hand voor zijn oog omdat ie dubbel zag.
Tien minuten later lag hij te kotsen in een bed.

ZI09

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
nog nooit dubbel gezien, maar wel al achtbaantjes afgelegd :wink:

Same here.

Het was op topniveau toen ik na een veels te bierig feest thuis kwam, en heel mijn kamer draaide (of gewoon, alles, als ik mijn ogen dicht deed) op 1 zwart plek van 10 bij 10 cm op mijn behang na ofzo.

30 minuten op dat ding zitten staren om niet knettergek te worden van de draai. Erna geloof ik toch nog kunnen slapen.

matthijs

Badass junkie
Ohja...rampzalig is dat inderdaad. Wat daartegen schijnt te helpen, maar ik altijd vergeet uit te testen, is één voet op de grond zetten. Dan snapt het eenwichtsding in je hersenen het allemaal iets beter.

ZI09

Bewuste gebruiker
Oh, ga ik zeker eens testen de volgende keer.

Laatste half jaar weinig gepilst eigenlijk, en ik verwacht komend weekend wel een mooi weekend. Het zou er dus nog wel eens van kunnen komen :sunglasses:

Bovenaan