Drugsloos = geweldig

Nihilist88

Badass junkie
Na maanden kom ik hier nog eens piepen en (korte) update geven mbt mijn drugsloze leven.

Eind vorig jaar en begin dit jaar had ik mijn drugsgebruik reeds enorm teruggedrongen, met nog 2 x gebruik op 3 à 4 maanden.

Om dan, denk sinds maart tot heden een volledig drugsloos leven te leiden en dat zonder enkel probleem. Ik heb letterlijk niks goesting of niet de minste hunkering ernaar. Had nooit durven dromen dat het zo easy zou zijn.

En de voordelen op je lichaam en geest en je gehele leven zijn ongezien, met op kop, je slaap -en bioritme terug volledig in balans, algehele rust, emotionele stabiliteit, al die stress en angst gerelateerde kwalen die verdwijnen, echt zo'n ZALIG gevoel en kan het iedereen aanbevelen.

Fried Rice

Bewuste gebruiker
Ligt het aan mij, of is dit de naam van die ene kerel die shit combineerde alsof 't niks was, dacht dat Seroquel oftewel Quetiapine een slaapmiddel was,
raar op zat te kijken dat norflurazepam 10mg 'zo ontzettend potent' leek te zijn, terwijl je veelste veel nam en dus eigenlijk geen tot weinig onderzoek deed voordat je het nam.

Terugvallen is niet het einde van de wereld, zorg er alleen alsjeblieft voor dat je je research doet, en dan bedoel ik niet op die vendors waar je 't haalt, maar op Psychonautwiki over het middel wat je gebruikt, dan had je nooit zulke vragen hoeven te stellen hier :P

Welkom terug, goed dat je zegt drugsloos te zijn en dat je jezelf hebt teruggevonden.
Nu is de uitdaging het volhouden, wat slim is om te doen is om 'n hobby te zoeken. Dat maakt de kans dat je terugvalt al gelijk een stuk kleiner.

Keep it up!

Laatst bewerkt:

Nihilist88

Badass junkie
Ik dacht dat jij juist heel lekker op allerlei RC's door elkaar ging.
Eerst vooral ben ik eigenlijk wel vrij laat begonnen met geestverruimende en psychoactieve stoffen, ik was ook laat met uitgaan.

Rond 27j: Magic Truffs, eind dat jaar LSD.
Rond 28j: XTC
Rond 28,5j; 4-FA, 2-cb en GHB
Tot de ban van 4-FA enkel dit stofje, na de ban begon de zoektocht en was het echt too easy via die Nederlandse RC webshops en het vervolg ken je, te veel stofjes, te snel achtereen.
Maar eind goed al goed :wink:
Goed om te lezen iig, hoop dat je het volhoudt.
Merci, zeker wel, als 8 maand zonder de minste problemen lukt, plus, ik heb niks in de plaats nodig, ik hoef ook geen alcohol, tranquilizers nzo, ok alcohol dronk ik al jaren nihil, msschn 2/j en benzo's had ik heel vorig jaar sterk afgebouwd en ak bijna jaar totaal niks.

Nihilist88

Badass junkie
Gaaf van jou, @Nihilist88, te horen met zo'n positief bericht !
Erg blij dat het jou zo goed gaat !
Thanx en srry voor latere reactie, daar ik hier nu pak minder vaak kom. Maar mijn stand van zaken wou ik hier toch droppen, omdat ik in februari/maart hier reeds had aangekondigd dat ik nu volledig met stim rc's wou en ging stoppen en drugs tout court.

En misschien brengt het anderen op goei ideeën.

Nihilist88

Badass junkie
Welkom terug, goed dat je zegt drugsloos te zijn en dat je jezelf hebt teruggevonden.
Nu is de uitdaging het volhouden, wat slim is om te doen is om 'n hobby te zoeken. Dat maakt de kans dat je terugvalt al gelijk een stuk kleiner.

Keep it up!
Ieder zijn mening en uiting en daar het echt verleden tijd is voor mij, kan ik dat makkelijk plaatsen. Ik weet dat ik hier een verleden met nogal turbulent, zelfdestructief attitude heb achtergelaten. Veel fout gedrag. Allemaal mede door zoveel brol te slikken.

Das extra boost, als ge die ellende toch al 8 maand en zo chill achter je hebt kunnen laten.
Je bedoelt wrsschlk een actieve hobby😆
Ik kijk massa's voetbal en F1, films en series en verder geen dag zonder muziek luisteren.
Ik heb wel sinds halfj nieuwe job in daguren (ma-do 8u30-17u en vr 8u30-15u) en op 1.5km, dus chill met de e-step. En echt waar, na 16j steeds in ploegen te hebben gewerkt, extra goed voor mijn slaap en levenskwaliteit tout court.

Maar los van hobby of sport, ik kom geen sec in de verleiding. Ik ga btw echt never nog rc's en consorten kopen.
Btw, heeft Nederland heel snel geen rc ban?
Ik heb hier vb al klein jaar vol potje Tramadol en 100mg tabletten (recept) staan, net als mijn rilatine die onaangeroerd blijft en verder een doos vol rc restanten, rc samples.
Moest ik mezelf ni vertrouwen en schrik bb om in de verleiding te komen, wast waarschijnlijk wel weg. Maar bewaar wel meer zaken, zoals ongeopende magnumflessen met Duvel, La Choufe, champagne, gin,...haha aja ik kom daar ni aan en gewoon weggkappen, is waarschijnlijk te normaal fzo. Soit srry vr die laatse onzin😆 Kben wel weer snel parti van DF voor vele maanden😀

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ieder zijn mening en uiting en daar het echt verleden tijd is voor mij, kan ik dat makkelijk plaatsen. Ik weet dat ik hier een verleden met nogal turbulent, zelfdestructief attitude heb achtergelaten. Veel fout gedrag. Allemaal mede door zoveel brol te slikken.

Das extra boost, als ge die ellende toch al 8 maand en zo chill achter je hebt kunnen laten.
Ik kijk massa's voetbal en F1, films en series en verder geen dag zonder muziek luisteren.
Ik heb wel sinds halfj nieuwe job in daguren (ma-do 8u30-17u en vr 8u30-15u) en op 1.5km, dus chill met de e-step. En echt waar, na 16j steeds in ploegen te hebben gewerkt, extra goed voor mijn slaap en levenskwaliteit tout court.

Maar los van hobby of sport, ik kom geen sec in de verleiding. Ik ga btw echt never nog rc's en consorten kopen.
Ik heb hier vb al klein jaar vol potje Tramadol en 100mg tabletten (recept) staan, net als mijn rilatine die onaangeroerd blijft en verder een doos vol rc restanten, rc samples.
Moest ik mezelf ni vertrouwen en schrik bb om in de verleiding te komen, wast waarschijnlijk wel weg. Maar bewaar wel meer zaken, zoals ongeopende magnumflessen met Duvel, La Choufe, champagne, gin,...haha aja ik kom daar ni aan en gewoon weggkappen, is waarschijnlijk te normaal fzo. Soit srry vr die laatse onzin😆 Kben wel weer snel parti van DF voor vele maanden😀
Super, maar als je echt zeker weet het nooit meer te gaan gebruiken, waarom het dan niet gewoon weggooien?

De enige reden die ik me kan bedenken is dat je op deze manier wilt bewijzen aan jezelf dat je het gewoon in huis kunt hebben zonder het te gebruiken. Helaas gaat het op die manier juist vaak fout. Onderschat een eventueel moment van zwakte niet.

_shikantaza

Badass junkie

Gooi het weg man. Je zet stiekem toch weer je nieuwe stabiele leven op het spel.

En misschien lukt dat niet meteen hoor. Ik heb ook jarenlang m'n psychedelics in huis gehouden maar een paar weken geleden zijn ze toch de container in gegaan.

Maar m'n DOC kon ik sowieso niet in huis hebben. THT: vandaag :tongueout:

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Al ben je bijvoorbeeld een jaar ergens vanaf en voelt nuchterheid heerlijk, is de behoefte het weer te nemen er helemaal niet en ben je overtuigd nooit meer terug te gaan: dat is maar een gedachte en gevoel hè.

Je volgende gedachte en gevoel kan anders zijn: dat is de aard van emoties: die veranderen.

En dan is die behoefte er om wat voor reden (shit happens in life) er op een dag ineens wél weer. En dan ligt dat spul waar je eerder een enorm probleem mee had gewoon in je eigen huis. Praktisch geen barrière tussen jezelf en weer nemen. Een kwestie van minder dan een minuut en het spul zit in je systeem: geen weg terug en het waarschijnlijke begin van weer een periode van verslaving, maar nu moeilijker want nu is je discipline gebroken.

Het kan zo gaan en het gáát vaak zo. Ook bij heel veel mensen die net zo overtuigd waren als jij @Nihilist88

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Is er iemand op dit forum die daartoe in staat is?
Zo ja petje af😅
Ik heb hier vaak genoeg gelezen dat mensen hun stash door de plee spoelen als ze merken dat ze dat middel niet verantwoordelijk of enkel recreatief kunnen gebruiken.

Heb zelf na het definitief stoppen met wiet wel nog een paar maanden een paar potjes met wat wiet erin bewaard. Dat is dan denk ik toch ergens nog een soort combinatie van niet zomaar iets kostbaars weg willen gooien en tegelijk ook nog iets achter de hand willen houden. Eigenlijk toch nog een soort van nog niet helemáál los willen laten. Op een gegeven moment wel weggegooid toen ik merkte 0 interesse in weer high van wiet te willen worden.

Inmiddels +3 jaar geen wiet meer aangeraakt. Maar er zijn wel (heel sporadische) momenten geweest dat om wat voor reden dan ook ik zin kreeg om even in 1 keer weg te zakken in die wiet roes: even een quick relief. Even iets niet hoeven voelen. Ik denk dat er wel een serieuze kans was geweest dat als ik het wel in huis had gehouden, ik het dan had gepakt. En met mijn verleden van tientallen, misschien wel 100 keer opnieuw beginnen na een tijdje stoppen... Dat had zomaar de 101ste keer kunnen zijn van weer regelmatig gebruiken.

Je zegt petje af, maar het jezelf echt moeilijk maken is eigenlijk je vice(s) dichtbij houden: de mogelijkheid openlaten. Het wordt juist makkelijk als je je bruggen achter je verbrandt: geen mogelijkheid meer, geen verleiding. Dan heb je het helemaal uit je huis én uit je hoofd.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb hier vaak genoeg gelezen dat mensen hun stash door de plee spoelen als ze merken dat ze dat middel niet verantwoordelijk of enkel recreatief kunnen gebruiken.

Heb zelf na het definitief stoppen met wiet wel nog een paar maanden een paar potjes met wat wiet erin bewaard. Dat is dan denk ik toch ergens nog een soort combinatie van niet zomaar iets kostbaars weg willen gooien en tegelijk ook nog iets achter de hand willen houden. Eigenlijk toch nog een soort van nog niet helemáál los willen laten. Op een gegeven moment wel weggegooid toen ik merkte 0 interesse in weer high van wiet te willen worden.

Inmiddels +3 jaar geen wiet meer aangeraakt. Maar er zijn wel (heel sporadische) momenten geweest dat om wat voor reden dan ook ik zin kreeg om even in 1 keer weg te zakken in die wiet roes: even een quick relief. Even iets niet hoeven voelen. Ik denk dat er wel een serieuze kans was geweest dat als ik het wel in huis had gehouden, ik het dan had gepakt. En met mijn verleden van tientallen, misschien wel 100 keer opnieuw beginnen na een tijdje stoppen... Dat had zomaar de 101ste keer kunnen zijn van weer regelmatig gebruiken.

Je zegt petje af, maar het jezelf echt moeilijk maken is eigenlijk je vice(s) dichtbij houden: de mogelijkheid openlaten. Het wordt juist makkelijk als je je bruggen achter je verbrandt: geen mogelijkheid meer, geen verleiding. Dan heb je het helemaal uit je huis én uit je hoofd.
Respect voor weer een mooi bericht!

Ik heb ook wel eens drugs door de plee gespoeld, de ochtend nadat ik weer eens de mist in was gegaan terwijl ik eigenlijk wilde stoppen. Kreeg ik later op de dag vrijwel altijd spijt van. Verslaving is fucked up.

De Schurk

Belezen gebruiker
Goed verwoord.
Je hebt ook helemaal gelijk ook.
Met de zin
"waarom het dan niet gewoon weggooien"
Moest ik aan mijzelf denken.
Na best een lange periode 3mmc gebruik had ik mezelf beloofd niet meer bij te kopen.
Maar toen kwam ik een aantal weken geleden wat grammetjes A-Piph Tegen onder me bed😆
Ooit eens daar in een stash doos gelegd en vergeten.
Ik heb in het verleden al wat ervaringen met deze substantie, of een van de vele analogen.
En deze ervaringen was zeker niet prettig.
Wat een rotspul zijn die pyro's.
Ik ervaar enkel een te aanwezige stim rush, zonder enkele euforie.
10 koppen koffie doen het zelfde.

Maar dan vind ik dit spul weer, en natuurlijk weet ik de pijp ook weer te vinden.
Weer een slechte ervaring, maar onder het mom van misschien was de dosis te hoog of te snel achter elkaar, ik kan hier nog wel een positieve ervaring uit halen....
Maar dit gaat nooit gebeuren gewoon.
Dit is het voor mij echt niet waard.

Dus om daad bij woord te voegen het laatste beetje weggegooid.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Respect voor weer een mooi bericht!

Ik heb ook wel eens drugs door de plee gespoeld, de ochtend nadat ik weer eens de mist in was gegaan terwijl ik eigenlijk wilde stoppen. Kreeg ik later op de dag vrijwel altijd spijt van. Verslaving is fucked up.

Ik vind "de mist in gaan" een uitermate toepasselijke omschrijving voor mijn "weldoordachte plan" om "gewoon weer eens" cannabis "te proberen"...

Insanity-is-doing-the-same-thing-over-1777.jpg

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
@De Schurk, toch is er een verschil: weten dat het voor de grijp ligt en er geen last van hebben is echt anders dan plotseling wat hidden stash tegenkomen. Ik vind het heerlijk om op een techno feest wat bij me te hebben en dan toch geen behoefte te hebben iets te gebruiken.*

@New Dawn, ik denk dat er een verschil is tussen regelmatig/overmatig gebruik en verslaving.
Zin in iets is een ding. Dwang tot iets is een ander beest. En dan toch is er natuurlijk een grijs gebied
(hallo ongewassen stoffige Zebra !)

* laatste zondag ging ik ook die kant op. Maar ik moest zo lang wachten voor een toilethokje (natuurlijke behoefte), dat het toch slimmer leek meteen een booty te nemen, gezien de voortschrijdende tijd.

De Schurk

Belezen gebruiker
@De Schurk, toch is er een verschil: weten dat het voor de grijp ligt en er geen last van hebben is echt anders dan plotseling wat hidden stash tegenkomen.
Zeker waar, het is ook een slechte eigenschap.
Ik ben gewoon verslaving gevoelig, een onuitputtelijke voorraad 3mmc in huis hebben heeft daar ook aan bijgedragen.
Maar die tijd is voorbij

Astronaut

Bewuste gebruiker
Ik ga ook een drugsloos leven leiden in 2025.
Inmiddels gestopt met de wiet 3 dagen, voel me nu al fantastisch.
Ik kijk uit naar het emotioneel stabiel voelen, de energie die ik terug ga krijgen, en nog veel meer voordelen.

Soms is de levenservaring wijzer om te beleven dan de drugservaringen.
2025 - tijd om de drugs achter mij te laten.

Bovenaan